Gå til innhold

Virvel blir voksen


Gjest Virvel

Anbefalte innlegg

Mente selvfølgelig signifikante siffer. Kom ikke på utrykket før jeg gikk ut på kjøkkenet og lempa en burger på burgerbrød med salat.

Saerias tankegang var som følgende: "Burger ferdig, finne brød, legge på salat, *løfte burger*, signifikanter! * :ler: Logisk ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øyh, tror du virkelig jeg husker sånt? :overrasket: *vri hjernen* Er faktisk ikke sikker på om jeg har vært borti akkurat de begrepene, men i eksemplet du nevner ville jeg gjort om standardformen til et "vanlig" tall, dvs 10500, som har fem siffer. Er det det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lukke øyne og ører og unngå og tenke på statistikken i fjor..* - og jeg som mest sansynlig får bruk for endel slikt nå igjen, ja... *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forresten lære noen mattegreier en dag, så er det svusjet bort neste dag. Teflonhjerne jeg? :flau:

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikken bruker jeg overhodet ikke, ikke direkte, men jeg synes den har hjulpet meg til å forstå hvordan et laboratorium fungerer, rett og slett. Hvorfor vi styrer med temperaturavlesninger og kontroller og sånt pirk. Den grunnleggende kjemien har heller ingen nytteverdi i seg selv, men du må jo igjennom det for å kunne forstå organisk kjemi, som igjen lar deg forstå biokjemi, som igjen danner grunnlaget for medsinsk biokjemi (og for så vidt også alle de andre fagene, kjemien går jo igjen overalt for oss).

Jeg likte forresten grunnleggende kjemi veldig godt, det er så moro å blande ting så det sier bang eller ryker eller skifter farge og sånn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murr. Fortsatt ingen bokpakke til meg. :tristbla:

Målet for dagen (eller det som er igjen av den) er å komme meg i seng før elleve for en gangs skyld. Har gått rundt i konstant tåke denne uken fordi jeg aldri klarer å legge meg i tide. I tillegg har det blitt opptil en times overtid på jobb hver dag, så jeg er allerede passe gåen, til tross for at dette bare var den fjerde dagen etter ferien... :ler:

Shit, nå er det bare en uke til jeg får nøklene til leiligheten. Det føles helt merkelig. Jeg må melde flytting og bestille strøm. *skrive huskelapp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Når bestiller man strøm egentlig? :klø: Blir ikke klok på dette. Jeg innbilte meg at jeg kunne bestille på forhånd, men de vil ha målernummer og sånt piss, og det har jo ikke jeg. Tviler på at eieren vet det heller, han har tross alt aldri bodd der selv. Betyr det at jeg må vente til neste fredag, da? Hmmmm. *blond*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok ikke hjelpe deg med strømmen.

Du liker ting som ryker, sier poff og sånn du også ja. :-D Det eneste jeg bekymrer meg for er hvordan skjønne at reaksjonsligningene blir som de blir. Hvorfor hopper elektronene på den måten og ikke en annen og sånt. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer strømselskapet den dagen du overtar, oppgir målernr og målerstand (slik at de fakturerer riktig strømforbruk på deg) :)

Ha en fin helg, Virvel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaggu har jeg ikke vært på snyltefylla denne helgen også. :rodme: Og jeg merker godt at jeg har drukket svært lite det siste året, for nå tåler jeg jo ingen ting, pluss at jeg hadde et innihelvetes bankende hode i hele går. Mamma insisterte på å dra meg med i butikken for å kjøpe flere ting til leiligheten, og jeg kunne ikke akkurat si nei heller, når hun tilbød seg å kjøpe kjøkkenmaskin til meg... Snille mamma! Så langt tror jeg hun har svidd av omtrent 4000. :overrasket:

Også ble jeg så glad da jeg omsider fikk en hentelapp i posten i går. Juhu, pakke til meg! Men da jeg kom og skulle hente den var det ingen pakke der... Kommer på tirsdag, sa mannen. Jeg har alltid trodd at det var postkontoret som sendte ut de hentelappene når de hadde mottatt pakken, jeg, men tydeligvis ikke. Da må jeg vente litt til... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en skjønn mamma du har! :hjerte:

Det var sært at de på posten sender ut lapper før pakken er der. Har aldri vært borti det selv. Rare greier, og kjipt når man gleder seg til pakken kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sist jeg fikk en pakke havnet den på feil postkontor. Jeg gadd av prinsipp ikke å dra dit og hente den, så de skulle få sendt den til mitt postkontor, men det tok jo to dager ekstra. (Klart det skal ta så lang tid å kjøre halvannen kilometer! :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jiiiz!

Hos oss er de litt rotete når det gjelder pakker som blir sendt. Det er en sånn post i butikk greie.

Jeg sendte avgårde en pakke i oppkrav, så ble den ikke hentet. Pakken ble sendt frem og tilbake i over to uker, før jeg fikk lapp om at jeg måtte komme å hente den. Da var papiret utenpå fillete. Pakken og jeg hadde fått rykte på oss og de var litt sånn "Jasså DER er du jahh...sukke". Da jeg sa jeg ikke hadde fått mer en en lapp ble de litt brydd. :forvirret:

Men over til noe annet. Jeg skal nå gjøre matteoppgaver, og takk og lov for at jeg har 2MX boka mi. Det burde ikke være lov å glemme så fort som meg.

Jeg lærer matte sent, men glemmer fortere enn en amøbe! :sur::sjenert::rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu fant jeg ikke matteboka til slutt også, etter å ha krøpet litt med lommelykt. Den lå i et skap, under noen permer. Da er jeg berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...