Gå til innhold

Virvel blir voksen


Gjest Virvel

Anbefalte innlegg

Jeg blir temmelig ilter når jeg er syk, så virtuelle klemmer er helt klart tryggest - uavhengig av smitte. På den ene siden vil jeg jo at alle skal se hvor grusomt jeg har det, og at de skal synes veldig synd på meg, men samtidig vil jeg helst bare være helt i fred. Brodern er litt motsatt, han skal alltid dille med meg. "Å daaaakar, er du syyyyk?" Uææææærrrrrgh!!! DREP DREP!

Har innsett at hvis jeg noensinne blir innlagt på sykehus kommer jeg til å bli en av mine egne skrekkpasienter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange ganger har jeg vært på IKEA nå? :klø: Vel, det ble mer eller mindre bomtur i kveld også. Det var faktisk pappa, av alle mennesker, som overtalte meg til å dra også. Personlig ville jeg helst blitt på sofaen med pleddet mitt, men pappa mente vi skulle dra og se om de hadde fått kurvene til klesskapet nå. Det hadde de selvsagt ikke. Det ble tv-bord, da, om ikke annet. Sukk og dobbeltsukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg absolutt helt elendig i dag. Var kanskje ikke så lurt å gå på jobb, men jeg hadde ikke samvittighet til å bli hjemme. Trodde aldri dagen skulle ta slutt.

Hadde dessuten en artig (…) opplevelse på t-banen hjem: En ca 75 år gammel mann som satt rett overfor meg og runket bak en avis. :overrasket: Å jada. Jeg satt og halvsov og la ikke merke til det med det samme, men etter hvert syntes jeg vel at det foregikk noen litt mistenkelige bevegelser bak den avisen, så jeg ble litt mer oppmerksom. Selv virket han fullstendig uaffisert, satt bare og tilsynelatende leste i avisen, men han var temmelig rød i ansiktet og begynte etter hvert å skjelve påfallende i avisarmen. Da var jeg helt overbevist om at han virkelig bedrev det jeg trodde, så jeg flyktet. Burde sikkert sagt noe, et eller annet skikkelig spydig for å ydmyke ham overfor alle i nærheten, men jeg klarer aldri å si noe fornuftig i slike situasjoner. Faktisk var jeg ikke så rent lite skremt, selv om det var midt på dagen og banen full av folk. Faen så guffent.

Men! Pappa dro innom IKEA på Slependen på vei hjem fra jobb og fant kurver til klesskapet mitt! Snille, snille pappa!

Endret av Virvel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dessuten en artig (…) opplevelse på t-banen hjem: En ca 75 år gammel mann som satt rett overfor meg og runket bak en avis. :overrasket: Å jada. Jeg satt og halvsov og la ikke merke til det med det samme, men etter hvert syntes jeg vel at det foregikk noen litt mistenkelige bevegelser bak den avisen, så jeg ble litt mer oppmerksom. Selv virket han fullstendig uaffisert, satt bare og tilsynelatende leste i avisen, men han var temmelig rød i ansiktet og begynte etter hvert å skjelve påfallende i avisarmen. Da var jeg helt overbevist om at han virkelig bedrev det jeg trodde, så jeg flyktet. Burde sikkert sagt noe, et eller annet skikkelig spydig for å ydmyke ham overfor alle i nærheten, men jeg klarer aldri å si noe fornuftig i slike situasjoner. Faktisk var jeg ikke så rent lite skremt, selv om det var midt på dagen og banen full av folk. Faen så guffent.

:overrasket::overrasket::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var helt sykt. Så åpenlyst at man seriøst ikke legger merke til det, for man forventer jo ikke akkurat at folk gjør sånt i full offentlighet.

Men! Nå har jeg flyttet. Offisielt. Omsider. Det er et helvetes rot her, og det mangler fortsatt en del ting, men jeg klarer meg.

Og når det gjelder kjøkkenmaskinen min, så er det en historie som ikke ser ut til å få noen ende med det første... På lørdag var det nøyaktig fire uker siden jeg kjøpte den, men vispen glimrer fortsatt med sitt fravær, så jeg tok med maskinen tilbake til butikken og ba om å få igjen pengene. Verken sjefen eller han som solgte meg maskinen var der, men hun jeg snakket med mente å ha sett en visp der et sted. Tror jeg var der i tre kvarter mens hun lette på lageret og på kontoret og overalt. Hun ringte sjefen, og han trodde også at vispen var kommet til butikken i stedet for hjem til meg, og derfor ga han dem ikke tillatelse til å gi meg pengene tilbake. Sukk. Men ingen kunne jo finne den jævla vispen, så jeg fikk beskjed om å komme tilbake i dag, og hvis de da ikke hadde funnet den skulle jeg få igjen pengene. Troppet opp i dag med pappa som moralsk støtte, men fikk jeg noen visp? Hah. Ikke vær morsom. Snakket med en helt annen fyr igjen denne gangen, og han prøvde å prakke på meg en annen visp som jeg vet ikke passer, men som han mente sikkert ville gjøre det, for "det er jo også Kenwood". Dust. Sjefen var selvsagt ikke til stede i dag heller, og fyren jeg snakket med kunne heller ikke gi meg pengene mine (eller mamma sine, da), så nå må jeg vente til i morgen. Han lovte dyrt og hellig å ringe meg i morgen formiddag, etter å ha ringt Kenwood-service-greia og undersøkt hva det egentlig er som har skjedd. Jeg var så sint at jeg var helt på gråten, men jeg kom jo ingen vei, så jeg må bare vente en dag til. Dette blir den absolutt siste sjansen de får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt når det gjelder vispen :ler: : Fikk telefon fra Expert i dag om at Kenwood var helt tomme for den aktuelle vispen (hvorfor fikk ikke jeg beskjed om det for lenge siden?!), men de hadde klart å få tak i en et annet sted, og den skulle bli sendt i dag. Jeg får den visstnok i morgen, men fyren lovte å ringe meg med en gang den dukket opp. Har egentlig sluttet å tro at dette kommer til å ordne seg, men han jeg snakket med på lørdag og nå i dag virker faktisk hakket mer troverdig enn de andre jeg har vært borti tidligere. Jeg lever i spenning...

Har fått ryddet litt mer i dag og kastet masse tomme pappesker, og til og med dratt over gulvet, så nå knaser det ikke lenger når jeg går. Men jeg savner desperat et bord - det eneste jeg har er et bittelite et som sitter fast i sofaen og som er passe til en tekopp, men ikke så mye mer. Jeg spiser derfor middag av en hylle på kjøkkenet. :ler: Selv om jeg har flyttet den så langt ned som mulig blir den i høyeste laget når jeg sitter på krakken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her blir det vispende spenning! ;)

Kunne ikke sagt det bedre selv! :ler:

Håper virvelen vår har det bra i flyttekaoset, det er så pyton mens det står på! Men akk så deilig når en er kommet i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeria: Nei, så godt som aldri. Det mest avanserte jeg gjør på den fronten er vel å løse opp tørre reagenser i vann... :icon_lol: Fortynninger er det greit å ha litt styr på, da.

Svimle: Ja, fytterakkern. Det jeg tenker mest på midt oppi alt dette er hvor mye jeg gruer meg til neste gang jeg skal flytte. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen flytting er jo spennende! Noen av oss har flytta fire-fem ganger på et drøyt år, og elsker det hver gang hun kan innrede og planlegge og kjøpe inn på nytt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeee, fest hos meg! :danse:

Det har forresten vært fest rett over her både i går og i dag, så nå kan jeg invitere folk med god samvittighet. Hittil har jeg nemlig ikke møtt noen andre enn gamle damer her, så jeg har vært litt bekymret for at jeg har havnet på et sted hvor festing er :fy_fy: .

Mens vi snakker om bråk: Pappa kom på besøk i dag. Med slagdrill. :ler: Sikkert populært blant naboene. Vi mistenker veggene for å være av stein, for det er kul umulig å komme noe lenger enn murpussen med en vanlig drill. Det holder ikke når man skal feste hyller i veggen. Pappa er en ekte handyman, men her kom han altså til kort. Måtte spørre 'n bæssfar pent om han hadde noe sånt som en slagdrill, og det hadde han selvsagt. (Gammel blikkenslager, må vite, med eget verksted i kjelleren. Da ble det hull i veggen, gitt! Gammel og svært solid bygård trenger gammel og svært solid slagdrill.

(Jeg har inntrykk av at det meste ble laget mer solid før... Den gamle vaskemaskinen vår ble kjøpt inn i '84, og var dermed et par måneder yngre enn meg, og den holdt i 20 år. Hadde ovennevnte bestefar fått viljen sin hadde han lappet den sammen så den holdt i 20 til, men modern satte foten bestemt ned der.)

Endret av Virvel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg har inntrykk av at det meste ble laget mer solid før... Den gamle vaskemaskinen vår ble kjøpt inn i '84, og var dermed et par måneder yngre enn meg, og den holdt i 20 år. Hadde ovennevnte bestefar fått viljen sin hadde han lappet den sammen så den holdt i 20 til, men modern satte foten bestemt ned der.)

Me too. Mams&paps har en tørketrommel fra '85 som bare går og går, jeg venter i spenning på når den tar kvelden... Blir vel aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...