Gå til innhold

Virvel blir voksen


Gjest Virvel

Anbefalte innlegg

Svak som jeg er innser jeg at jeg også vil være en av de kule dagbokskriverne her inne, til tross for at jeg har intet mindre enn to blogger og en privat dagbok fra før. Jaja. Noe skal man jo bruke ferien sin til.

Og svak som jeg er meldte jeg meg inn i en bokklubb i går, til tross for at jeg vet hva som skjer: Jeg kjøper altfor mange bøker. Og det siste jeg trenger er mer å bruke penger på. :forvirret: Meeen det var en billig (les: gratis) måte å skaffe seg skritteller på, slik at jeg omsider kan finne ut hvor langt jeg egentlig går hver dag på jobb. Jeee for velkomstpakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi! Endelig bukket du under for gruppepresset!

Og bøker er en SUNN ting å bruke penger på. Ha heller dårlig samvittighet for øl og godteri. Mye bedre.

Vælkømmin! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du vet. Jeg er bare en stakkars sau, og når bjellene klinger så følger jeg etter.

Og det med bokklubben har jeg faktisk hatt i bakhodet en stund, jeg er jo vant til å ha masse bøker hjemme, men det er ikke så mange av dem som faktisk er mine, så når jeg nå (forhåpentligvis snart...) flytter for meg selv blir det temmelig triste bokhyller. Derfor synes jeg faktisk dette var en veldig voksen ting å gjøre, derav dagboktittelen. :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, selvsagt. Men du kan godt få noen av mine? Og mamma har mange kasser med bøker stående som hun truer med å kaste. Det kan jo fylle opp hyllene i hvertfall? Min er i ferd med å krenge under vekten av alle de nei-nå-må-jeg-se-å-bruke-opp-rabattkortet-på-Akr-bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal bringe beskjeden videre. Hun mente vel helst å bli kvitt dem - mye fra huset der som havner på bruktbutikk-/veldedighets-/loppemarkedsinnsamlinger. Og jeg kan ikke overta dem, jeg har x banankasser med bøker på diverse lagringsplasser. Tilfeldigvis også i samme rom som de nevnte kasteklare bøkene til mamma. Oj,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner helt klart å bli gammel, ja. I stedet for å dra ut i går kveld var vi en liten gjeng som satt og spilte spill. Brettspill. Varmet opp med yatzy :ler: , så ble det Settlers resten av kvelden. To tredjedeler av de fremmøtte (inkludert meg) hadde aldri spilt det før, så ingen skjønte en dritt i starten, men det ble moro etter hvert. Jeg skal ønske meg Settlers og Cranium til jul. I tillegg til masse bøker og klær og samleboksene med Det var en gang-serien på DVD, og masse ting til leiligheten som jeg forhåpentligvis har klart å skaffe meg innen den tid. Må finne rike venner snarest. :forvirret:

Forøvrig er planen for dagen:

1) Pusse tenner

2) Ta på solkrem

3) Ta på bikini

4) Rydde plass på balkongen

5) Plassere meg selv på balkongen

6) Bli der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Du, bare tenk på at bøkene kan utgjøre mer nytte: Når du stabler de i høyden er de faktisk et godt verktøy for oss Dverghøns!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeidé Svimle! :ler: (Forbausende store tanker til å være så liten, høhø.)

Og takk Saeria. :-D

På programmet i dag står kaffeslurping med Knurr, også hadde jeg egentlig tenkt meg på en visning etterpå, men jeg er så lat i dag at jeg ærlig talt ikke om jeg gidder. :sjenert: Det var ingen bilder av leiligheten i annonsen, og da blir man jo automatisk litt skeptisk, selv om det står at den er nyoppusset og fasaden er fancy som fy. Leien er litt i høyeste laget for meg også, tror jeg. Har derimot sett meg ut en annen en som jeg tror kunne være mer meg. Har sendt mail til duden og bedt om å få kikke på den. Jaja. Bla. Kjeder meg. Vurderer å dra tidligere til byen og shoppe litt før jeg møter Knurr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leilighet på gang? Det er jo gøy da! :-D

Husker enda hvor opprømt jeg var da vi kjøpte vår i fjor. Det var tredje leiligheten vi så på, og vi falt pladask. ;)

Kose deg, "kollega" og medhøne. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kjøpe i første omgang, selv om det er det jeg egentlig vil... Men når jeg aldri har bodd helt alene før og ikke har noen som helst oversikt over hvor mye penger jeg bruker (er dessuten fortsatt ikke vant til å tjene slike vanvittige summer som jeg gjør nå! :ler: ), virker det litt skummelt å kjøpe... Litt for bindende, liksom. Derfor blir det nok leie et år eller to først, så kan jeg lære meg å være voksen eneboer og samtidig lete i ro og mak etter et "ordentlig" sted å bo. (Mitt hemmelige håp er selvsagt at jeg i løpet av den tiden finner meg et mannfolk som kan ordne alle sånne pengeting for meg, slik at alt jeg behøver å gjøre er å pakke tannbørsten min og flytte når han sier at det er klart...)

Jeg dreit forresten i å gå på den visningen i dag, det var så mye morsommere å henge med Knurr. Knurr er best! Jeg er støl i kinnene. For mye fnising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til jeg tjener vannvittige summer. :ler:

Fortelle meg om jobben din? :rosaengel: Jeg eier leilighet jeg da, men så er vi to om lånet. Skjønner godt at du vil leie en stund for å se hvor mye penger du bruker. Da blir det nok lettere å se hvor mye du kan bruke på å betjene et lån, samt å ha nok til å leve anstendig. ;)

Forresten. Vi skal jo lære å stikke på studiet. Stakk dere bare på hverandre, eller brukte dere sånne dukkegreier først? Er det vanskelig? Mange feilstikk?

Er nyfiken på det meste, sånn rett før studiestart. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På den første lønna (juli) fikk jeg 26 000 - TJUESEKS JÆVLA TUSEN! Men det var da en vanlig bioingeniørlønn pluss lønn for en "løs" uke i juni, samt lønn fra mai da jeg fortsatt var ekstravakt. Det fortsetter nok ikke med sånne beløp, dessverre...

Ang. stikking: Vi stakk på hverandre med en gang! Vi hadde noen sånne plastikkarmer vi kunne øve litt på først, men de er idiotiske. Føles ikke som ordentlig hud eller ordentlige årer i det hele tatt, og det eneste du oppnår er å bli mer skjelven. :ler2: Hun jeg stakk på hadde aldri tatt blodprøve før i sitt liv, så jeg hadde passe prestasjonsangst, men traff på første forsøk og følte meg som verdens herskerinne etterpå. De aller fleste fikk det til med en gang faktisk, så du trenger nok ikke å bekymre deg! Det er når du skal stikke på dehydrerte gamle damer med masse løs hud at det begynner å ligne en utfordring... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg vil også bli herskerinne! :hoppe:

Hvis noen mot all formodning skulle feilstikke på meg, så gjør det ingenting. Har blitt feilstukket før, og det var ikke vondt.

Vel, Virvel...stakkars...se for deg at det kommer til å komme flere spørsmål fra denne kanten i fremtiden. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fyr løs! :-D For det første er det veldig hyggelig at noen lager litt liv i dagboken min, og for det andre er det ingen ting jeg liker så godt som å prate om meg selv og det jeg er opptatt av, så det å ha en liten bioingeniørspire som faktisk VIL høre på meg er en ønskedrøm. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg meldte meg forøvrig frivillig som nålepute for Knurr i dag også, så hun kan lære seg å sette sprøyter. :ler: Hva gjør man ikke for sine venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...