Gå til innhold

Virvel blir voksen


Gjest Virvel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk svar rett etter at jeg skrev det forrige innlegget her, faktisk, så da er det så godt som spikret: Jeg har leilighet. På tide å skrive handleliste... sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk svar. :-D

Må bare si at studiet virker kjempebra! Jeg gleder meg masse! :hoppe: Jeg kommer sikkert til å spørre litt om generell og analytisk kjemi og matematikk og statistikk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiekontrakt er i boks. :-D

Kjekkasen er opptatt. :forvirret::ler:

Jeg vil på kino. Har voldsomme kinoabstinenser. Før var vi en mer eller mindre fast gjeng som gikk på kino nesten hver søndag. Etter hvert ble vi redusert til meg og én til. Denne ene personen har vært bortreist hele sommeren, så jeg har på langt nær fått dekket behovet mitt. Jeg vil se Superman, Miami Vice, Lake House... æhh, det er mange! Men hva feiler det folk, er det virkelig ingen som vil være med? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå det er ikke mulig. Jeg meldte meg inn i Bokklubben Nye Bøker for én uke siden. Får tre gratis bøker pluss noe dill. Hva ligger i postkassen i dag? Jo, tilbud fra Bokklubben Nye Bøker: Meld deg inn nå og få fem gratis bøker. :roll: Typisk. Skal vedde på at de gjør det med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei bare 2KJ, og klarte meg fint med det! For øvrig synes jeg det er idiotisk at det ikke er noe krav om kjemi for å komme inn. Det at folk har så forskjellig realfagsbakgrunn når de begynner gjør jo at noen blir liggende etter allerede fra dag en, og må jobbe kjempehardt for å henge med. Jeg hadde både 2BI og 3BI også, og det priste jeg meg lykkelig for da vi begynte med anatomi og fysiologi, for ikke å snakke om biokjemi! Hvilke fag har du forresten? Du har sikkert sagt det en gang, men jeg husker jo ikke sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hatt 2KJ, men det er 9 år siden og jeg skjønte ingenting da. Men jeg må jo inrømme at jeg har blitt sterkere i matte og er mer motivert enn det jeg var den gang.

Jeg har både 2 og 3 BI og likte veldig godt de fagene. Heldigvis får vi tilbud om ekstrahjelp i både matte og kjemi. Vi har mattelab på skolen, hvor lærere og studenter fra de høyere trinnene hjelper andre studenter. Så vil kjemilæreren vår samle noen av de flinkeste til å hjelpe oss med utregninger sammen med han. Kjempeopplegg, spør du meg.

Vi så på karakterene fra i fjor og det var bedrøvelig. Mange som strøk på skriftlig. De fleste klarte seg fint på praktisk eksamen. Det rareste var i grunnen at bioingeniørstudentene klarte seg mye bedre enn kjemiingeniørstudentene! :overrasket: Skulle ikke tro det var sånn. De som har kjemi som sin greie!

Jeg skal nok klare meg da. De første kapitlene tar for seg det mest grunnleggende, omtrent på vgs. nivå. Det er for å gi alle en plattform å jobbe ut i fra. Men jeg regner med å måtte jobbe godt med faget. Heldigvis har jeg motivasjon nå. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som et bra opplegg! Jeg vurderte å søke i Bergen jeg også, hadde hørt mye bra om skolen der, men jeg var rett og slett ikke moden for å flytte så langt vekk helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på snyltefylla i går og endte på byen, selv om det på ingen måte var planen. :ler: Har ikke sovet mer enn fire timer og holder på å gjespe kjeven ut av ledd her, men det er så dumt å legge seg igjen nå, for da får jeg jo ikke sove til kvelden og blir stuptrøtt på jobb i morgen... Hold ut, Virvel. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som et bra opplegg! Jeg vurderte å søke i Bergen jeg også, hadde hørt mye bra om skolen der, men jeg var rett og slett ikke moden for å flytte så langt vekk helt alene.

Skjønner deg godt, jeg. Det er nok ganske skummelt å flytte tvers over landet når en er fersk fra vgs.

Spør deg her og jeg...

Har du 2KJ boka enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gæhhh, da var det tilbake på jobb igjen. :tristbla: Forresten er det utrolig at de har klart å flytte på mange ting bare på den korte tiden jeg har vært borte. Finner ingen ting, jo! :ler: Men sjefen har bestemt at jeg skal bli tuberkuloseekspert utover høsten, og det gleder jeg meg masse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Det kommer til å bli en masse jobbing med matten, selv om det bare er en tretimers eksamen i matematikk og statistikk hvorav det er 50-50 av hver!

Ikke får vi lov å skrive i formelheftet heller! Var eksamenen lang og vanskelig? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ingen planer om å bli voksen jeg heller. Folk i familien min blir sjelden det. Mamma og pappa lekte faktisk så hardt med mormor en gang at hun endte opp med gips. :ler:

Ang. mat-stat, Saeria: Vi hadde vel noe tilsvarende det dere har, 3-timers studiekrav (dvs. eksamensvilkår, men kun bestått/ikke bestått), bare at vi hadde det i 2. klasse. Jeg syntes det var dritenkelt da, men jeg har alltid likt matte og vært veldig flink i det også, så du burde kanskje ikke høre på meg... :sjenert::erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og shoppet med mamma i går, først Elkjøp, deretter Jernia og til slutt IKEA. Egentlig er det hun som hater å gå i butikker, men på den annen side er hun stor fan av alt som er nyttig, og det er vel lite som er mer nyttig enn å kjøpe strykejern og kjøkkenvekt og kakeform og kjevle og servise og bestikk og lysestaker og presskanne og boksåpner og brunostlokk og gudvethva. Dama er en maskin. Når hun først får blod på tann er hun ustoppelig. Jeg måtte trygle henne om å dra hjem, og da var jeg så sliten at jeg holdt på å gå i dørken. (Dessuten måtte jeg jo rekke Grey's Anatomy.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du er flink og at matte er ditt fag, men hører litt på deg for det. Du kan kanskje forklare meg om relevante tall, og hvordan man får eksempelvis 1.05*10^4 til å gå ned en opphøying for så å si noe om de relevante tallene.

Jeg skjønner at i tallet 0,0034 så er det bare to relevante tall, i 4002 er det 4, men når de kommer med ganging og opphøying og gudene vet hva...da faller jeg av lasset. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...