Gå til innhold

Kath's bryllupsdagbok 21.07.07

Kath

Anbefalte innlegg

Innom med en liten :klem: og ønsker om en fiin-fin helg til deg. Her får vi 07-bruder bare holde sammen og inspirere hverandre til å være sunne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg lagt ut et budsjett?!?  :klø:

Refsnes koster kr. 1295,- pr kuvert og inkluderer (vi blir et sted mellom 50-60 personer):

Fruktbowl (i påvente av brudeparet) vi skal i tillegg servere Mozell.

Apretiff (1 glass champange til gjestene og brudeparet)

3 retters Bryllupsmeny (kan utvides etter våre ønsker, mye deilig mat!)

4 glass utvalgt viner, alternativt øl/alkoholfri drikke

Mineralvann

Kaffe

Avec

Egen spisesal (Kongesalen)

Egen salong med bar (Vanity Fair, til kaker og dans)

Gaverom

Det eneste som er utelatt er:

Blomster (som min svoger tar seg av)

Kaker

Musikk til dansen

Vi betaler kun for deler av Refsnes, fotograf og dressen til gutten min selv da svigermor og mine foreldre hjelper oss med alt det andre. Vi har i grunnen ikke satt opp et budsjett, annet enn på det vi skal betale selv. Mye er allerede betalt :)

Det var innlegget under jeg refererte til.

Vi har satt et budsjett med bryllupsreise på ca 120.000,- men jeg har begynt å lage mye selv så det blir nok lavere, og med litt hjelp så blir det nok greit! Det som koster penger for oss er lokalet! Refsnes er ikke akkurat billig, men det er verdt det! Slipper å tenke på serveringspersonell, mat, bord og stoler etc..skal bare fikse blomster og kake selv! (og alt dill dallet jeg kjøper da  :ler: )

Jeg lurte på budsjettet fordi jeg har liksom hatt Refsnes Gods som et drømme-sted for å ha bryllup (hvis jeg noen gang skal ha stort klassisk bryllup), men har forestilt meg at det fort kan bli veldig dyrt. Morsomt å se hvordan et bryllup der blir både med tanke på økonomi, opplevelsen, forberedelsene mm. Ikke meningen å snoke i økonomien din hvis det ble oppfattet slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å snoke i økonomien din hvis det ble oppfattet slik.

:ler: du snoker ikke!!! glemmer bare fort hva jeg legger ut.... er ganske glemsk av meg, kunne bare ikke huske :ler:

Refsnes er dyrt, men jeg orker ikke beskymringene med cateringfirma, serveringspersonell, bord og stoler og rydding før, under og etter! Alt jeg trenger å tenke på før den store dagen er å gi adressen til hvor vi skal til DJ'n og svoger (som ordner blomster) og legge ut bordkortene og loveheartsene mine. Alt annet ordner Refsnes!

En annen ting som avgjordet at vi valgte Refsnes er jo at man har et rom under middagen (hvor det er utgang til balkong til de røykesugne) og et annet litt større rom til kake og dansen (hvor det er egen bar med bartender). Så man slipper den pausen etter middagen hvor gjestene må hjelpe til å rydde til kaker!

Ulempen er jo at vi ikke kan ha fri bar!! Det er vel det eneste vi skulle ønske det var!

Vi gleder oss masse ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en liten  :klem: og ønsker om en fiin-fin helg til deg. Her får vi 07-bruder bare holde sammen og inspirere hverandre til å være sunne. :)

HAr klart å være sunn i HELE helgen!!! Helt til jeg kom på jobb i dag og fikk servert kake :sjenert:

llitt mer enn 9 mnd igjen.satt igår og jobbet litt med bryllup

gøy tid fremover

Tiden går så fort!!! :overrasket: Morsomt å jobbe med bryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det nærmar seg dag for dag og gud kor kjekt det er!! Sjølv om vi har planlagt mykje så tippar eg vi er ganske stressa når det gjenstår ei veke. Det er genialt å leige lokale slik so de har gjort då, så kan ein slappe litt meir av på den store dagen. Vi må organisere alt slik sjølv og tippar eg kjem til å stresse litt med at alt skal gå slik vi ønskjer. Trur eg må deligere litt oppgåver..

Flink du er som er sunn :klappe: og så starte på ein fredag :overrasket: helgane er min store utfordring :sur: har lagt min elsk på kvit daim... :sikle: men no må eg skjerpe meg... :sjenert:

Ha ein fine dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tok jeg med Mamma, og mine to yngre søstre på brudekjoleshopping hos Kristins i Lillestrøm :) Den hyggelige unge damen fant frem Impala kjolen jeg prøvde sist, men ville at jeg skulle prøve litt flere kjoler slik at jeg ville være 100 % sikker på at det var riktig kjole. Hun fant frem kjoler i alle farger og fasonger og jeg hadde det utrolig morsomt spesielt da jeg lignet en marsmellom i en kjole og flatbrystet i en annen :ler: Trodde aldri det kunne være så moromt å prøve kjoler, den unge damen var utrolig ærlig og hyggelig!

Til slutt prøvde jeg på Impala kjolen igjen og den var faktisk 1 størrelse for stor (38) :hoppe: (måtte ned en størrelse, hjelper jo alltid på humøret!!! :) ) Mens, hun hentet riktig størrelse fant hun også en anne kjole hun ville jeg skulle prøve og det var KJOLEN!!! :hoppe::hoppe: Så i dag har jeg endelig kjøpt KJOLEN min :danse:

Her er den:Maggie Sottero Courtney Light gold! (jepp jenter, det ble til slutt en maggie :ler: ) Jeg fikk bare den fineste fasongen i den og den kostet 3000 kr mindre i tillegg!!! Jeg går i konstant lykkerus i dag!!!! men jeg får den ikke før om ca 4-6 måneder..... Gleder meg til å hente den!!!!!!!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Endret av kathjuli07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg digga digga digga kjolen din :enig_anim:

Den er blant topp 10 av meg! Veldig fin med drapering og mønster over brystet og nedover sida på kjolen. Er så mange som seier at ein veit når ein har funne KJOLEN, ein berre veit det..håpar det skjer med meg og.

*Må nett inn å sjå på den ein gong til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin kjole. Jeg siklet en del på den jeg også da jeg kikket rundt på nettet. Så morsomt at du måtte gå ned en størrelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Gratulerer med KJEMPEFIIN kjole. Den var helt nydelig! Er så deilig når man bare VET at man har funnet KJOLEN. En fantastisk følelse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. Jeg er så frekk at jeg har stjelt bordkort ideen din :rodme: Lurer egentlig bare på hvor du har kjøpt perlene dine? Jeg har nettopp laget ferdig et hjerte hvor jeg brukte to hvite og en blank bortover, og da brukte jeg søren meg opp en hel pose med hvite perler til 21kr pr. stk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjolekjøp! Kjolen din var bare helt nydelig :-D

Vi skal også ha bryllupet på et sted som gjør alt, det eneste vi må tenke på er kaker i tillegg til bryllupskaken, og dekorasjon av bord- hvis vi ikke vil ha det standardopplegget de legger opp. Synes det er veldig greit slik, vi slipper å ansette folk til å servere, rydde og alt sånt, veldig kjekt! Fri bar synes jeg egentlig ikke er noe tap, jeg er redd for at det ville blitt fyllefest hvis vi hadde fri bar- og det vil jeg ikke ha ... Så da får folk istedet kjøpe seg drinkene de selv vil ha, siden stedet har to barer :) Dessuten har vi jo drikke til maten, og desserten, så det blir nok nok drikke! :)

Ha en fortsatt sprudlende dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei. Jeg er så frekk at jeg har stjelt bordkort ideen din  :rodme: Lurer egentlig bare på hvor du har kjøpt perlene dine? Jeg har nettopp laget ferdig et hjerte hvor jeg brukte to hvite og en blank bortover, og da brukte jeg søren meg opp en hel pose med hvite perler til 21kr pr. stk!

Jeg kjøpte perlene hos panduro, endte opp med å bruke 6 store poser til kr 29,- pr stk til 60 hjerter! Jeg brukte ikke de minste perlene (da ville jeg brukt mange flere!) Jeg brukte de litt større perlene, og de er bare på den ene siden av hjertet. Altså ikke hele veien rundt. Jeg har brukt ca 600kr på alle 60 inkludert limegrønt satinbånd. (det er mye billigere å bestille via pandurohobby.com enn i butikk)

3x33,- ståltråd

6x29,- hviteperler

3x29,- fasettperler

6x30,. hjerter

1x35,- lange perler

1x18,- 10 m satinbånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg digga digga digga kjolen din :enig_anim:

Det gjør jeg også ...:hoppe: tusen takk!

darkness1

Kjempefin kjole. Jeg siklet en del på den jeg også da jeg kikket rundt på nettet. Så morsomt at du måtte gå ned en størrelse

Tusen takk! Alltid morsom når man passer i en str mindre :ler:

Bare bea

Gratulerer med KJEMPEFIIN kjole. Den var helt nydelig! Er så deilig når man bare VET at man har funnet KJOLEN. En fantastisk følelse

Tusen takk, og ja det er en utrolig deilig følelse! Gleder meg såååå mye til jeg kan hente den!!!!!

tinkerbelle

Så flott at du fant Kjolen!!

Sikkert ikke et minus at du sparte 3000 heller...

Grattis!!

Tusen takk! Penger spart på kjolen blir vel brukt på andre bryllupsting :ler:

Teriea

Gratulerer med kjolekjøp! Kjolen din var bare helt nydelig

Vi skal også ha bryllupet på et sted som gjør alt, det eneste vi må tenke på er kaker i tillegg til bryllupskaken, og dekorasjon av bord- hvis vi ikke vil ha det standardopplegget de legger opp. Synes det er veldig greit slik, vi slipper å ansette folk til å servere, rydde og alt sånt, veldig kjekt! Fri bar synes jeg egentlig ikke er noe tap, jeg er redd for at det ville blitt fyllefest hvis vi hadde fri bar- og det vil jeg ikke ha ... Så da får folk istedet kjøpe seg drinkene de selv vil ha, siden stedet har to barer  Dessuten har vi jo drikke til maten, og desserten, så det blir nok nok drikke!

Tusen takk!!!! Er så glad i kjolen min!!! Jeg er til stadighet innom å titter på bilde av den!!!

Det er deilig å la andre stå for det ansvaret ja !!! :) Hadde nok ikke blitt fyllefest selv med fri bar hos oss, da det fleste er ganske rolig på det området. Vi skal jo sponse 2 bonger til hver (tror jeg) skal på møte med Refsnes over nyttår for å diskutere akkurat dette!

Endret av kathjuli07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg kjøpte perlene hos panduro, endte opp med å bruke 6 store poser til kr 29,- pr stk til 60 hjerter! Jeg brukte ikke de minste perlene (da ville jeg brukt mange flere!) Jeg brukte de litt større perlene, og de er bare på den ene siden av hjertet. Altså ikke hele veien rundt.  Jeg har brukt ca 600kr på alle 60 inkludert limegrønt satinbånd. (det er mye billigere å bestille via pandurohobby.com enn i butikk)

3x33,- ståltråd

6x29,- hviteperler

3x29,- fasettperler

6x30,. hjerter

1x35,- lange perler

1x18,- 10 m satinbånd

Ah.. Jeg bruker de minste perlene, og har nå bestilt 2500 perler fra panduro via butikk. Tenkte ikke så langt at jeg bestilte fra nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Jeg bruker de minste perlene, og har nå bestilt 2500 perler fra panduro via butikk. Tenkte ikke så langt at jeg bestilte fra nett.

Hvor mange skal du lage? 2500 perler er vel ca 6-7 poser. Holder sikkert i massevis! :) Får jeg se bilde når du er ferdig? Er jo så spent på å se resultatet!! Er jo så morsomt når vi er litt kreative :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kanskje smart med de bongene dere sponser ... Kanskje vi burde gjøre noe sånt også ... Jaja, vi får se- vi har god tid til å bestemme det på enda :)

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...