monja Skrevet 25. april 2004 Forfatter #1601 Del Skrevet 25. april 2004 Liten aktivitet her inne......kjeder meg, men 1600 innlegg i dagboka gjør dagen litt lysere :rosasmil: Men jeg ble kvalm etter middag idag da....Nå som jeg trodde det verste hadde gått over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monster Skrevet 25. april 2004 #1602 Del Skrevet 25. april 2004 Monja du Monja Lurer på hva du driver med jeg ?? Sitter du og planlegger dåp allerede ? :-) Men åssen er det der oppe i nord i dag `? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. april 2004 Forfatter #1603 Del Skrevet 25. april 2004 Nåja, planlegger vel ikke akkurat dåp enda, men har begynt å tenke på det ja. Skal ikke dåp planlegges ett år før da, sånn som bryllup Her tar vi det veldig med ro. Har vært sykmeldt siden desember og må nok belage meg på å være hjemme til fødselen....Og så skal jeg begynne på jobb igjen i august 2005....hm....det blir 18 mnd borte fra jobben det :hår: Og nå kjeder jeg meg så mye at jeg leser sidene til tollvesenet :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. april 2004 Forfatter #1604 Del Skrevet 25. april 2004 Regner enda...Skal ta meg en is og se TVNorge - preogrammet om Oslo Lufthavn. Herregud, det er bedre enn sport iallefall :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. april 2004 #1605 Del Skrevet 25. april 2004 Monja, du er morsom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2004 #1606 Del Skrevet 25. april 2004 Hunden vår er en Finsk Spets, men med mindre du jakter storfugl eller elg/hjort er den vel ikke å anbefale. Monja da! Vet du ikke at jeg jakter på elg??? Har jo til og med skutt en stor okse på nesten 200 kg (ferdig slakta)!!! *liiiiitt stolt, ja, liiiitt stolt* Men jeg vil ikke ha noen jakthund...bare en liten kosehund som jeg skal gå på tur med, leke med, ha med på hytta osv. Jakthunder krever altfor mye, og jeg er ikke SÅ jaktfrelst. Ellers må jeg le litt av deg, vennen, utrolig mange morsomme og gode bevis på at du har kjeda det litt et par ganger siden sist jeg var innom! Nå skal jeg legge meg! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. april 2004 Forfatter #1607 Del Skrevet 26. april 2004 Monja da! Vet du ikke at jeg jakter på elg??? Har jo til og med skutt en stor okse på nesten 200 kg (ferdig slakta)!!! *liiiiitt stolt, ja, liiiitt stolt* Sikker på at du har skrevet et sted at du har jakta, men det er jo begrensa hva den lille hjernen min husker og da Vel, vel....med mindre du jakter hele tiden - som mannen min gjør - er jeg enig i at jakthund ikke er den ideelle hunden. Hadde jeg fått bestemme hadde det vært sofahund her i huset og. Nå er 1 stk flaggstang pent pakket i bilen, men ekstra fot for støping og flaggpakke med både vimpel og flagg Ble under 1500 kroner så jeg er fornøyd med det. Nå skal bare mannen grave hull og planere for foten slik at vi får støpt den ned fortere enn svint. Utålmodighet lenge leve Han ble glad for den da.....det ble jeg og. Har alltid ønska meg flaggstang og endelig ble det. At det er en 6 meter - den korteste du får spiller mindre rolle - for huset vårt er ikke så høyt så det hadde sett merkelig ut om flagget hadde svaiet 4 - 5 meter over huset også. Gleder meg til å få det opp. Idag har jeg litt deppedag. Vet ikke om det er så uvanlig, men det er sikkert flere førstegangsmødre som er litt bekymra også. Det er så stille fra magefronten for tiden. Liksom ikke noe bevegelse som er merkbar for meg :-? Og nå er jeg snart halvveis i svangerskapet også. Det er liksom greit at jeg har en del av symptomene, men jeg klarer ikke å slappe av. Jeg har jo ikke blødd noe i svangerskapet og det er vel det sikreste tegnet på at alt er som det skal? I tillegg er jeg litt kvalm på morgenen, "bilsyk" utover dagen, øm i brystene, hodepine......det kan jo ikke være noe galt, men av og til føles det som om jeg blir gal. Gruer meg fælt til UL på torsdag, men jeg gleder meg også. (Dessuten vet jeg at de fleste sier at fosterbevegelser vil begynne å bli merkbare mellom 4 og 11 mai) Tror nok det er utålmodighet som overstyrer her også :-( Tror dessuten disse deppedagene er styrt av hormoner. Men jeg mener at jeg som førstegangsfødende har rett til å være litt mer engstelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. april 2004 #1608 Del Skrevet 26. april 2004 Klart du har lov til det, monja. Det er jo fortsatt "fri flyt" av alle mulige og umulige hormoner i kroppen din så det er vel ikke rart om du får vondt i hodet, eller er kvalm - eller er engstelig. Tror det er ganske vanlig, jeg. Lykke til med UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. april 2004 #1609 Del Skrevet 26. april 2004 :trøste: Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 27. april 2004 #1610 Del Skrevet 27. april 2004 Det skal være litt sånn å gå gravid.. Uavhengig om man er førstegangs fødende eller ei.. Hormonene er der, og de er ikke alltid så lette å hanskes med .. Å det skal være litt engstelse ang UL.. Klart man gjør seg tanker om babyen sin.. Alt går nok bra skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 27. april 2004 #1611 Del Skrevet 27. april 2004 Uff. Noen dager er værre enn andre, sånn er det bare. Det blir nok fullt liv der skal du se. *tirsdagsklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. april 2004 #1612 Del Skrevet 27. april 2004 Kjenner meg igjen i det du skriver, Monja - det å gå gravid var ikke ni nmd i "lykkelige omstendigheter", men ni mnd der jeg vekslet mellom glede, tungsinn, forventninger, redsel og mye mer. Men vet du - det er verd hver eneste bekymring. Og dette er bare begynnelsen - bare vent til bebisen er født - da kommer det enda mer bekymringer. Trøsten er jo at siden du føler det slik, så er du helt "normal". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. april 2004 Forfatter #1613 Del Skrevet 28. april 2004 Tusen takk for alle !!!! Dere er så gode. Idag har jeg søkt trøst hos en gravid venninne og hun og fortalte at hun hadde det akkurat som meg før UL. Og hva har i såfall gått galt?? Jeg har jo ikke hatt noen symptomer på at det er noe som ikke stemmer. Tror jeg blir litt paranoid av å svinge innom diverse nettsteder som "Barn i magen" og "Snart Mamma". Greit at jeg lærer mye, men herregud, det virker jo som om det er bare spontanaborter det går i til tider. *herved holder jeg meg bare til KG og min egen siden på Barn i Magen* Nå har vi satt opp flaggstang! Ble så fin altså *litt stolt* Så nå kan Mai bare komme for jeg sitter klar med flagget jeg.....Hadde liksom vært litt bortkasta å få flaggstang i juni Får se på det som en investering. Sånn som vi gjør med den nye hageslangen, trillebåra, trykkpumpen (hagesprøyten) og de to nye spadene vi har kjøpt nå. Ikke at vi egentlig hadde trengt nye spader, men når gubben klarer å bryte av to stykker på en dag ....nei, da er det ikke håp lenger Og hagesprøyte kjøpte jeg for jeg har store planer om å vaske huset før eller siden. Så det ble med fem liter HusVask og da..... Ikke snakk om å holde seg til innvendig husvask her nei Vi har dessuten laget hjemmelaget fiskegrateng idag. Nå står den i ovnen og godgjør seg.....mmmm Brukte samme oppskrifta som de hadde på "Tid for mat" igår. Megaenkel - og det tar ikke lenger tid enn å varme opp en sånn vassen blokk du får i frysedisken. Forhåpentligvis er den kjempegod også Oppskrift: 700 g torskefilet litt allehånde 1 stk løk 4 stk gulrot 1 ss smør 400 g kokt makaroni 100 g brødkrumme Hvit saus 3 ss smør 2 ss mel 2 stk sjalottløk 6 dl melk/kokevann fra fisken 2 stk egg 3 ss revet ost salt nykvernet pepper Lettsalt fisken. Finsnitt løken og gulrøttene og fres dem i smøret til de blir blanke. Ha på 1 liter vann og legg fisken oppi og strø på allehånde. Kok fisken i ca 5 minutter og sil av kokevannet. Plukk fisken i grove skiver. Hvit saus: Fres finhakka sjalottløk med smøret og ha på melet. Fres dette litt uten at melet tar farge. Tilsett kald melk/kokevann, smak til med salt og pepper. Rør godt og kok opp. La det småkoke i 10 min og avkjøl litt før du blander inn egg og ost. Smør en ildfast form og monter lagvis fisk, gulrøtter, makaroni og saus. Krydre med salt, pepper og litt gressløk innimellom. Dryss brødkrumme på toppen (kan kjøpes eller lages i mikser av loff). Stek formen i ovn på 220 C til den er ferdig - ca 15-20 min. Føler meg som et skikkelig husmoremne idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. april 2004 #1614 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg tror ikke du hadde hatt noen problemer med å få et livslangt medlemsskap i foreningen for perfekte husmoremner nei... Skal godt å komme på UL nå i morgen vel, sånn at du kan få bekreftet at alt er i orden. Skjønner godt at man kan bli litt bekymret av alt det forferdelige man kan lese rundt omkring jeg. :trøste: Og fiskegratengen høres god ut. Klem fra Jennifer - som sliter med arbeidslysten (også i dag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. april 2004 #1615 Del Skrevet 28. april 2004 Ser ut til at alle de røde dagene i mai bare kan komme, nå ja. Flaggstang med flagg - det er jo vakkert, da.... Håper formen er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. april 2004 #1616 Del Skrevet 28. april 2004 Håper ikke du bekymrer deg altfor mye da, vennen min. :trøste: Skjønner at det ikke er bare-bare å hanskes med alle hormoner og tanker som dukker opp når man er gravid. Men i morra er det UL og da kommer du til å bli beroliget! Og gratulerer med ny flaggstang! *jeg vil også ha* (føler at jeg vil ha det meste du har i hagen din for tiden jeg... ) LYKKE TIL I MORRA! Og ha en fortsatt fin kveld! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. april 2004 Forfatter #1617 Del Skrevet 29. april 2004 Nå er det bare 1 1/2 time igjen til UL :o Har sovet godt i natt, men fikk ikke sove lenger enn til klokka 7. Da måtte jeg bare opp. Satt litt her før jeg gikk tilbake og la meg inntil mannen en stund. Han er kjempesnill og er sammen med meg før UL idag - så drar han på jobben etterpå noen timer. Snille mannen min Selv om jeg er urolig nå føler jeg meg mindre urolig enn tidligere for å si det sånn. Enten går det bra eller så går det ikke bra og da er det enten :rosasmil: eller . Men siden jeg ikke har hatt noen som helst negative "symptomer" satser jeg på å tro på det at det er fullt liv der inne og at alt er der det skal..... *skjønner ikke hvordan jeg kan tro noe annet?!? Men jeg var litt sånn før UL i uke 10 og da* Skal komme tilbake med oppdatering!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. april 2004 Forfatter #1618 Del Skrevet 29. april 2004 13 minutter til vi må dra.....Tar 30 minutter å kjøre til sykehuset, og så nye 15 laaaaange minutter å vente der..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 29. april 2004 #1619 Del Skrevet 29. april 2004 Tenker på deg! (selv om det sikkert ikke er noen grunn til bekymring) Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. april 2004 Forfatter #1620 Del Skrevet 29. april 2004 det var liv der!!!!!!!!!!! Masse liv! Blir h*n sånn etter at h*n er begynt å gå blir iallefall mamma'n og pappa'n spreke som få :o Og jordmor sjekka alt av indre organer og det så fint ut. Alt var på plass og fungerte som det skulle. Bebisen drakk fostervann hele tiden og vi fikk se hvordan det forsvant nedover spiserøret og til magesekken. Var moro å se. Den klødde seg også i hodet, sparka med beina og dro i navlestrengen....Kosa seg masse. Mannen? Jo, mannen var helt vill han. Hadde bebisen på monitor i over 30 minutter og han spurte om alt mulig. Den vordene mor kom ikke til et sekund, men det gjør jo ikke noe, for vi hadde vel i bunn og grunn de samme spørsmålene. Dessverre ville ikke den lille vise oss kjønn idag, men vi fikk ny time til uke 32 - "vekstkontroll" kalte jordmor det - for å prøve å se det da. Normalt sett gjør ikke sykehuset sånt, men det var for å være snill sa jordmor. Liker alle som er snille jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå