Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Gjest Madden
Skrevet

De kan fint bli smittet av både det ene og det andre til tross for fullamming..det er min lille sprett et levende eksempel på - han har vært forkjølet og tett i nesen omtrent siden han ble født!

Antistoffene i melka hjelper endel, men er ingen mirakelkur for å holde all sykdom borte..dessverre! det trodde jeg..men fikk ganske raskt erfare at det ikke var tilfelle! :fnise:

Jeg brukte forresten å pumpe/melke ut litt melk ,og så trekke det opp i en liten sprøyte (1el.2ml) for så å sprøyte litt inn i hvert nesebor. De er jo så bittesmå ...at det er vanskelig å treffe de små hullene uten! Synes det hjalp veldig godt, han likte det ikke akkurat - men duverden så godt han syns det var etterpå - når han fikk puste igjen! Det gode med en sånn "skylling" er jo også at vi fikk ut evt. busemenn som satt fast...! :)

Ellers er jo saltvannsoppløsning også et godt middel på disse små! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har blitt en del morsmelk i nesa idag ja, men det greier han egentlig fint selv. Suger skikkelig tak og slipper. Da skal det godt gjøres at ikke nesa blir full :fnise: Litt saltvann har det og blitt. Hjelper en liten stund. Måtte torturere han med nesesuger og. Stakkars, så fornærmet. Men det gikk fort over da :fnise:

Gjest imli
Skrevet

Innom og leser litt. Lenge siden sist!

Ser ut til at alt står bra til her da!

Gjest imli
Skrevet

Og snart er dagboka di 800 sider. Herlighet og du skriver.

:ler:

Skrevet

Her skrives det så blekket spruter :ler:

Legger inn en del skrivepauser i løpet av en dag mens lillemann sover, eller mens jeg ammer. Er jo blitt en racer på å skrive med en hånd og siden han ligger på ammepute har jeg jo armene fri :fnise:

Hva gjør man ikke for å unngå abstinenser :sjenert:

I natt sov lillemann fra 21 - 01.30 og så igjen fra 02.15 - 07. Skal absolutt ikke klage på det altså. Og nå sover han igjen.

Litt overskyet idag, men oppholds iallefall. Mann og barn skal ut og rydde i garasjen. Jeg skal slappe av med litt husarbeid. I den grad det går an :ler:

Skrevet

Tenk at han er 1 måned gammel alt da! Håper han blir kvitt forkjølelsen sin fort. Ha en fin søndag! :klem:

Skrevet

Ikke nok med at han er tett i nesa si, men nå er han hoven i ett øye og det renner som bare det og. Dakar liten :sukk:

Skrevet

Ikke noe kjekt når de blir småtufs så små. Det går helt sikkert raskt over. Du må huske på det er noen bakterier han skal "arve" av smurfen nå.

Pondus var også mye mer snørrete og tett enn lillemor var som baby.

Skrevet

Tipper han hadde kloret seg selv på øyet jeg, for nå er det ganske så bra. Han har iallefall ingen plager med det. Da er det verre med nesa.

Kjører på med saltvannsdråper før hver amming og etter hver amming. Da er han like tett igjen. Og så ligger han der da, aner fred og ingen fare, så kommer mamma med den fæle nesesugeren - som er for stor for den lille nesa hans. Jeg får ut litt, men den blir bare stående mot kanten på nesebordet så jeg kommer ikke til. Må ha en som er mindre i morgen. Å fy så sint han blir når jeg herjer med nesesugeren. I ettermiddag gråt han så han ble helt blå i ansiktet så mannen måtte roe han ned. Stakkars liten....

Skrevet

ENDELIG er begge ungene i seng, men jeg tipper minstemann våkner om ikke så alt for lenge. Vi er inne til han støtt og stadig pga tettheten hans nå. Sover så søtt atte :hjerte:

Skrevet

Uffe, ikke så greit å være pjusken og tett.

Du får nyte den lille stunden de begge sover samtidig. :)

Skrevet

Usj, så kjipt når de er tette i nesen! Håper knotten straks blir bedre :Nikke:. Fytterakkern som tida flyr! Tenk, knotten er over en mnd gammel - og han som egentlig nettopp skulle blitt født :fnise:

Ha en super uke, monja :klem:

Skrevet

Ja, tenk at det har gått over en mnd alt :dåne:

Hadde han kommet til termin hadde han jo bare vært ei uke gammel nå - men når sant skal sies er jeg utrolig glad for at vi er over den første mnd allerede :sjenert:

Men dagene flyr, det er sikkert. Amming, kos, vasking av klær og gulpekluter, mer amming, kos med storebror, amming, ut en tur eller tre med vogna, amming, natta, amming, natta igjen, amming og plutselig en ny dag.

Sånn går no dagan :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...