Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Nei, jeg er fornøyd med det. Nesten så jeg lurer på om det er for mye, men helsesøsteren vår var fornøyd med han så da er det sikkert greit. Han har fått skikkelige babykinn iallefall. God og rund er han blitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi planlegger dåp.....

Dato: 22. juni 2008

Vi har et lokale i tankene, men mannen har ikke fått tak i dem som leier ut det enda. Det er på jobben hans så det går vel i orden tenker jeg.

Gjestelisten blir:

Smurfen og Knotten

Meg og monjamannen

Mamma og pappa

Lillebroren min og kjæresten hans

Mormor og morfar

Svigerfar og kona

Stesøsteren til mannen og samboeren hennes

- og deres 5 barn

Min beste barndomsvenninne (fadder) og samboeren hennes (og antakeligvis deres nyfødte sønn - termin 13. juni - en sjanse å ta)

Kusina mi (fadder) og hennes to barn

Fetteren til mannen (fadder) og samboeren hans

Svigermor, svigerinna mi (fadder) og sønnen hennes er i syden akkurat når dåpen er. Synd, men sånn ble det.

Har ikke bestemt mat. Vurderer koldtbord eller snitter. Eller rett og slett sodd, som vi hadde i Smurfen sin dåp. Enkelt og greit og typisk trøndelag :ler:

Og kaker da. En kjøpt marsipankake (dåpskaken) og så får vi bake litt. Trenger neppe for mange kaker.

Skal begynne å kjøpe inn litt pynt allerede nå. Så blir det nok hvite roser i tillegg tenker jeg. Enkelt og greit. Invitasjoner lager jeg selv og sender ut om ikke så alt for lenge (Smurfen ble døpt 1. juledag og da gikk liksom pynten i blått vekk i rød jul så jeg gleder meg til blå pynt)

Dåpskjolen blir den samme som sist. Den som mamma sydde på husmorskolen som 16 åring og som både jeg og min lillebror, alle våre kusiner og fettere (4 totalt :ler: ) og smurfen er døpt i. Navnene er brodert på den. Kjempekoselig :hjerte:

Så kos å planlegge....

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kooos å planlegge ja. Gleder meg til det. Har allerede datoen klar og håper det klaffer. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er lillemann nybadet, og han har sittet på armen til mannen en stund. Jammen er det spennende å se på lys :ler: Nå får han en skvett på flaske, han har ligget en time på puppen før badet :dåne: , og så blir det vel en pupperunde etter flaska om han ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Smurfen kom inn til oss i halv sju tiden tror jeg. Da ble jeg liggende for nærme veggen med steinpuppene mine, så nå har jeg vært oppe og pumpet. Greit å få lettet på trykket :ler:

Jeg har sovet meg gjennom hele natten så mannen har vært oppe med Knotten. Jeg hører faktisk ikke at han våkner engang :sjenert: Men jeg er sikker på at mannen prata til meg ti 3 tiden - uten at det hjalp nevneverdig. Ja ja, de får nå bare sove til de våkner selv. Så skal smurfen i barnehagen og vi skal bare kose oss hjemme. Da skal gubben få sove litt ekstra tenker jeg.

Neste uke begynner han på jobb igjen så da må jeg ta nattevåket selv, men jeg setter umåtelig pris på at mannen har gjort det disse to ukene han har hatt permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer saa mye med fersk liten Knott i hus!! Jeg har gaatt glipp av mye i den altfor lange kg-pausen min skjoenner jeg....

Oensker deg en riktig god helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har masse fint å kjøpe til dåp nå i disse

konfirmasjonstider.

Det pyntes jo med blått (og rosa) til konfirmasjon også.

Ja, selv på Nille (!) hadde de mye fin pynt - i babyblå :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i byen en tur og plutselig ble Knotten akutt sulten. Vi gikk på en kafe og satte oss innerst i lokalet. Jeg ble så stolt av meg selv, for jeg har jo med flaske når vi er ute i og med at vi knoter med ammingen, men han tok venstre siden umiddelbart og det funka som bare det :mrgreen:

En annen ting er at jeg føler meg som en kriminell som ammer (diskret) i offentligheten da etter x antall diskusjoner om akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Du skal ikke føle deg som en kriminell som ammer lillegutten din. Gutten skal ha mat og eneste mat er jo melken. Synes det er grusomt at folk henger seg opp i amming, det er jo helt naturlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Du skal ikke føle deg som en kriminell som ammer lillegutten din. Gutten skal ha mat og eneste mat er jo melken. Synes det er grusomt at folk henger seg opp i amming, det er jo helt naturlig ;)

Enig, men man vet jo at mange fordømmer dem som ammer offentlig. Og kanskje spesielt på kafeer. Men pupp er mat i mine øyne. Og med en sulten Knott driter man vel egentlig i andre....vel, nesten da. Jeg var jo så diskre som det gikk an og fikk i tillegg mannen til å sette seg sånn at man måtte se i vinkel for å se naken hud iallefall :ler:

Heldigvis er helsestasjonen åpen for oss ammere og flaskematere hele dagen på hverdager. Det er kjekt da. Bare stikke innom for en rast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at jeg føler meg som en kriminell som ammer (diskret) i offentligheten da etter x antall diskusjoner om akkurat det.

Det har jeg aldri tenkt over jeg.

*ammer hvor som helst og når som helst*

Du er flink! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...