monja Skrevet 11. april 2008 Forfatter #15661 Skrevet 11. april 2008 Gutten min har blitt et skikkelig matvrak. Nå spiser han 100 ml i hvert måltid :dåne: Tror ikke han her kommer til å gå ned i vekt nei Jeg ammet han i går kveld, så var mannen oppe og ga han flaske i natt (da spiste han 110 ml) mens jeg fikk sove. Så ammet vi to ganger på morgenkvisten men da spiste han ikke så lenge før han sovna i senga vår. Så var mannen oppe og ga flaske igjen klokka sju og nå sover begge to - og skal sove til de våkner. Etterpå skal jeg amme og så skal jeg og Knotten sove dupp. Har forresten pumpet nå - 200 ml på hvert bryst
Gjest Madden Skrevet 11. april 2008 #15662 Skrevet 11. april 2008 Å..jeg savner ikke den produksjonen du har nå i begynnelsen..,jeg følte meg sprengt hele tiden..og min lille skatt hadde ikke spesielt lyst på mat...resultatet var jo truende brystbetennelse hele tiden!! Tenkte bare tipse deg om renholdet av skjold, jeg vasker dem i mildt zalovann, evt.gnir litt med ren zalo for å få bort den fete melken, så skyller jeg godt og koker dem i 5 minutter i en bolle (el.)med vann i microen - i 5 minutter! Enkelt og lettvint! Ha en flott dag monja!!
Cilla Skrevet 11. april 2008 #15663 Skrevet 11. april 2008 Ser ut som om gutten din har det travelt med å ta igjen den "manglende" vekten, slik var min og, han var fryktelig gul, men når sløvheten pga det var borte var det mat mat mat. Og slik har det fortsatt, skikkelig næringsvett!
monja Skrevet 11. april 2008 Forfatter #15664 Skrevet 11. april 2008 Å..jeg savner ikke den produksjonen du har nå i begynnelsen..,jeg følte meg sprengt hele tiden..og min lille skatt hadde ikke spesielt lyst på mat...resultatet var jo truende brystbetennelse hele tiden!! Tenkte bare tipse deg om renholdet av skjold, jeg vasker dem i mildt zalovann, evt.gnir litt med ren zalo for å få bort den fete melken, så skyller jeg godt og koker dem i 5 minutter i en bolle (el.)med vann i microen - i 5 minutter! Enkelt og lettvint! Ha en flott dag monja!! Jeg har faktisk blitt mindre sprengt nå, men om det går for lang tid kjenner jeg det jo. Sist fikk jeg skikkelig brystbetennelse. Var så vekke i feber at jeg ikke kjente igjen smurfen min engang. Det var skikkelig ille. Jeg vasker dem i zalovann ja, og så hiver jeg dem med i microsterilisatoren sammen med flaskene. Jeg elsker virkelig sterilisatoren altså.
monja Skrevet 11. april 2008 Forfatter #15665 Skrevet 11. april 2008 Ser ut som om gutten din har det travelt med å ta igjen den "manglende" vekten, slik var min og, han var fryktelig gul, men når sløvheten pga det var borte var det mat mat mat. Og slik har det fortsatt, skikkelig næringsvett! Her er det næringsvett ute og går ja Men det er jo deilig det da. Erfaringsmessig er vel gutter litt mer "glupske" enn jenter og så det kommer ikke som noen overraskelse. Smurfen var jo nærmest bunnløs da han var baby
monja Skrevet 11. april 2008 Forfatter #15666 Skrevet 11. april 2008 Da har vi ammet på den "teite" siden med skjold. Funker utrolig bra. Nå driver mannen og skifter på M og så er det den andre siden som står for tur. Etterpå skal vi til byen en tur. Tror jeg....om jeg orker Vi har forresten fått barnehageplass til Knotten
Midnattsol Skrevet 11. april 2008 #15667 Skrevet 11. april 2008 Skjønner at jeg ikke helt vet hva jeg går til når jeg leser her. Amming og sånt. Men får vel fort dreisen på det. Godt at han har matvett.
Midnattsol Skrevet 11. april 2008 #15668 Skrevet 11. april 2008 Kom forresten til å tenke på den meldinga jeg fikk fra deg når jeg var hos ei venninne. "Jeg er gravid!" sto det bare. hehe Synes ikke det er så lenge siden, og nå er han her. Tiden går fort!
monja Skrevet 11. april 2008 Forfatter #15669 Skrevet 11. april 2008 Kom forresten til å tenke på den meldinga jeg fikk fra deg når jeg var hos ei venninne. "Jeg er gravid!" sto det bare. hehe Synes ikke det er så lenge siden, og nå er han her. Tiden går fort! Nei, det er virkelig ikke lenge siden. Om alle svangerskap hadde flydd sånn skulle jeg vært gravid mange ganger Men dette gikk jo i en rasende fart da.
jente 79 Skrevet 11. april 2008 #15671 Skrevet 11. april 2008 Vi har forresten fått barnehageplass til Knotten Allerede? Er det noe man bør tenke på så tidlig... Jeg har levd i troen at vi kan vente til mars neste år jeg da... Siden jeg innbiller meg at hovedopptaket er da, og vi tenkte at lillegutt kan begynne i barnehagen i august neste år... Men skjønte her at den 100% barnehagedekninga de skrøyt av for ikke lenge siden er en illusjon... Var visst en del som ikke hadde fått plass på hovedopptaket... Blæh Mine to små :rødme: Så utrolig søte de er sammen :rødme:
Marilla Skrevet 11. april 2008 #15672 Skrevet 11. april 2008 Mine to små Noe så nydelig!!! Gratulerer med lillebror, forresten! Han er utrolig søt, og storebror er jo bare helskjønn! (Jeg har ikke godt av å se slike bilder. Jeg skal ikke ha flere unger. Jeg skal ikke få lyst på flere unger!)
pondusa Skrevet 11. april 2008 #15674 Skrevet 11. april 2008 Så flott at skjold kunne hjelpe dere litt. Fantastisk produksjon du har. Nydelig bilde av de to skjønne guttene dine.
søndagsengel? Skrevet 12. april 2008 #15676 Skrevet 12. april 2008 For et nydelig bilde av guttene dine!! De er så skjønne! Og Smurfen ser så omsorgsfull ut Hvordan har han sklidd inn i storebrorrollen så langt? Barnehageplass til Knotten alt? Jøss, man må være tidlig ute på noen kanter av landet, skjønner jeg. Flott at det er i boks for dere, da
monja Skrevet 12. april 2008 Forfatter #15677 Skrevet 12. april 2008 Grunnen til at vi allerede har søkt om barnehageplass er at vi trenger plassen fra 1. mars neste år. Da har vi falt utenom det ordinære opptaket både i år og neste år, så da måtte vi søke nå for barnehagen vår har et eget inntak fortløpende (privat) så da kommer vi med på vurderingen etter jul. Men hun kunne uansett si at vi nok fikk plass ja siden de prioriterer søsken - og har vært klar over at vi skal ha plass siden jeg testa positivt Idag er det sol fra så og si skyfri himmel....dessverre er ikke humøret til smurfen like skyfritt. Han har en tendens til å være gørsur i helgen og det irriterer meg. Nå skal jeg få i han mat, slenge på han klær og få han ut så han får lufta seg litt. Makan til unge Dessverre er ikke humøret til Smurfen like skyfritt Inatt har vi sovet godt. Mannen matet Knotten klokka halv 12 (da hadde jeg ammet han i koma klokka 21 og 22 :dåne: ) og la han klokka 00.30. Så våkna han igjen klokka 03. Da pumpa jeg og han fikk flaske samtidig. Sovna ganske umiddelbart etterpå, våkna igjen klokka 06. Fikk en pupp i senga og sov sammen med meg til klokka 09. Så sto vi opp og bytta til rene klær. Han fikk en pupp til og sover som en stein..... Og jeg sitter her med en melon og en slapp sokk
monja Skrevet 12. april 2008 Forfatter #15678 Skrevet 12. april 2008 For et nydelig bilde av guttene dine!! De er så skjønne! Og Smurfen ser så omsorgsfull ut Hvordan har han sklidd inn i storebrorrollen så langt? Han er en veldig omsorgsfull storebror. Så fort det er et knirk fra lillebror er han der og skal kose og trøste. "Hyyyyysj da, lille venn!" bruker han å si Og lillebror blir overøst med kos og klem og nuss og suss hele dagen og jeg tror ikke smurfen kan vente til den dagen han blir stor nok til å leke.
Frigg Skrevet 12. april 2008 #15679 Skrevet 12. april 2008 Og jeg sitter her med en melon og en slapp sokk Jeg fikk noen litt rare bilder i hodet nå
Linn3c Skrevet 12. april 2008 #15680 Skrevet 12. april 2008 Innom og oppdaterer meg på livet til ei tobarnsmamma. Gler meg til eg er der du er, monja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå