Murmelmy Skrevet 10. desember 2007 #13741 Del Skrevet 10. desember 2007 Du er jaggu effektiv! Jeg er på jobb, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13742 Del Skrevet 10. desember 2007 Du er jaggu effektiv! Jeg er på jobb, jeg... Jeg må bare gjøre noe....klarer ikke å bare se på alt Men mannen min får ta de tyngste tingene da. Vaske gulv, rydde gutterom og alt sånt. Så jeg bare pjusker rundt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13743 Del Skrevet 10. desember 2007 Nå har jeg vært sinnsykt sløv her. På tide å guffe på litt igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. desember 2007 #13744 Del Skrevet 10. desember 2007 Flink du er monja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13745 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Nå har jeg satt på Def Leppard på full guffe og svinger meg her hjemme. Nå hører jo ikke denne babyen enda, men det blir vel enda mer sånn musikk når den begynner å høre i romjulstiden. Med smurfen spilte jeg Bon Jovi OVERALT - hjemme, i bilen, you name it - og han elsker Bon Jovi idag Endret 10. desember 2007 av monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13746 Del Skrevet 10. desember 2007 Dagens gjøremål: - sette på vaskemaskin - legge sammen klær - sette på oppvaskmaskin - ta ut av oppvaskmaskina og sette på ny - bake kolakaker - tørke støv - sette på et par vaskemaskiner til nummer 3 av 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 10. desember 2007 #13747 Del Skrevet 10. desember 2007 Jammen er du effektiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13748 Del Skrevet 10. desember 2007 Nå har jeg og smurfen satt deig til kolakaker. Den skal stå i kjøleskapet til i morgen så får vi bake dem ut etter middag i morgen. Har litt merksnodig kransekakedeig stående i kjøleskapet nå. Jeg og gubben skal lage kransekakestenger etter at smurfen er i seng idag. Jeg orker ikke å rulle dem ut for hånd så vi kjører på med kjøttkverna på Kenwooden istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13749 Del Skrevet 10. desember 2007 Stakkars gubben er ute og legger om dekk på bilen min. Han sikkert fælt for det er noen minuser ute nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 10. desember 2007 #13750 Del Skrevet 10. desember 2007 Skikkelig kaldt her også, brrrr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 10. desember 2007 #13751 Del Skrevet 10. desember 2007 Oppskrift (gir ca 600 gram karameller) 50 g Melange margarin 3 dl sukker 2,5 dl sirup (lys eller mørk) 1/3 liter fløte 1 ½ ss vaniljesukker Bruk en stor kjele, ikke teflon. Smelt Melange, bland i sirup og fløte, og så resten. Rør til sukkeret har smeltet. Fosskok under omrøring 10-12 minutter til kokingen avtar. Avkjøl på bakepapir i en form og skjær eller klipp passende biter Denne oppskriften er omtrent klin lik min, ser jeg, bortsett fra to ting. I min er det bare 1,5 dl sirup. Og i min er det VELDIG VIKTIG å IKKE røre :klø: Og så skal den koke i 15-20 min. Nå blir det karameller her også. Trodde vi hadde noe cellofan liggende, men se, det var visst feil (kanskje fordi vi har feiret jul i 4 forskjellige boliger siden sist vi laget), men jeg fant noen fine spissposer med gullpynt på. Jaja, da har jeg ærend på onsdag. Tips om hvor jeg bør gå for å finne cellofan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13752 Del Skrevet 10. desember 2007 Vi kokte karamellene omtrent 20 minutter vi og. Og rørte sjelden. Skal du ha cellofan kan du gå på Ark (der hadde de blank og rød iallefall) eller på på Libris i Telenorbygget (der hadde de blå, gul, rød og blank - og den var billigere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 10. desember 2007 #13753 Del Skrevet 10. desember 2007 Tuusen takk :neier: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 10. desember 2007 #13754 Del Skrevet 10. desember 2007 Nå er det lenge siden jeg har vært innom her altså. *dårlig samvittighet* Er du sykemeldt om dagen eller? Og har du vært på ordinær UL? Spent på om du vet kjønnet jeg skjønner du. :klemme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13755 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg er sykmeldt ja, Havfrua. Kommer nok neppe tilbake på jobb heller så lenge bekkenet suger sånn som nå. Og ordinær UL har vi vært på, men lille knerten ville ikke vise seg fram. Men vi har fått en ny bonus UL - 4. januar - for det var forskjellige detaljer den lille ikke ville vise fram og. Jeg er bare glad til jeg. Det blir jo så koselig å se den lille igjen. Men jeg tror det er gutt nummer to da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13756 Del Skrevet 10. desember 2007 Selv om jeg er VELDIG usikker på kjønnet. Sist var jeg bombesikker - og fikk rett - men nå? Ingen klar magefølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 10. desember 2007 #13757 Del Skrevet 10. desember 2007 Selvfølgelig er det gutt! :sikker-smiley: Vet ikke hvorfor egentlig, kan bare ikke forestille meg noe annet... Høres ut som om du får tida til å gå om dagen. Førjulstida er vel ikke den dummeste tiden å gå hjemme på hvis man skal se positivt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13758 Del Skrevet 10. desember 2007 Kunne godt tenkt meg en gutt til jeg. Jente er liksom fremmed og skummelt synes jeg, så jeg liker å holde meg på trygg grunn Førjulstiden er en helt OK tid å gå hjemme, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg gruer meg til januar og mørke, lange dager.... Ja ja, men da er jo våren i anmarsj, så da er det lysere tider å se fram til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 10. desember 2007 #13759 Del Skrevet 10. desember 2007 Ja huff, det er flere som gruer seg til januar. DET er virkelig den store stygge slemmingen for meg. Kommer jeg meg bare gjennom den, så blir ting straks lysere. Hjelper ikke i det hele tatt at januar er en skikkelig travel tid på jobben. *sjokoladekarameller* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 10. desember 2007 #13760 Del Skrevet 10. desember 2007 Noen har bursdag i januar, det hjelper litt på alt det mørke og trist. I hvertfall pleide det å gjøre det inntil noen fylte tre... niogtyve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå