Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet
Noen har bursdag i januar, det hjelper litt på alt det mørke og trist. I hvertfall pleide det å gjøre det inntil noen fylte tre... niogtyve...

:fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kunne godt tenkt meg en gutt til jeg. Jente er liksom fremmed og skummelt synes jeg, så jeg liker å holde meg på trygg grunn :fnise:

Litt de samme tankene jeg hadde om jente/gutt, jeg syntes jeg kan jenter, og da jeg fikk vite at jeg skulle ha gutt begynte å lure på hvordan man steller en gutt :fnise:

Men jammen gikk det greit likevel!

Det er mere sutring og klaging med jenter, mens guttene er mere runde i kantene, men muligens høyrere lydnivå. Iallefall noen av dem!

Men mannen min takler datteren vår bedre enn meg, f.eks ¨høre sutring over de minste fillesår.

Skrevet

Det er mye lyd på gutten vår ja. Men det er en del sutring og da, så kanskje han egentlig skulle vært jente? :fnise: det hadde jo vært spennende å prøve noe nytt og neste gang, men hvem vet.....tiden vil vise ;)

I natt kom smurfen inn til oss. Han hadde sparka av seg dyna og var helt blåfrossen stakkar. Gråt og hiksta, så gubben la seg på gutterommet mens jeg etterhvert fikk varmen i smurfen. Og jammen sov vi til klokka var neste 8 i morges :hoppe: Nå har jeg fått vinterdekk på bilen så jeg skal kjøre lille smurf i barnehagen. Men hvem har glemt å sette over bilstolen?? Joda, det er gubben det :sur: Hvor vanskelig kan det være liksom? Så nå må han komme hjem med stolen - en kjøretur på nesten en time tur/retur. I tillegg har han glemt lommeboka hjemme så han vet ikke om han har nok diesel til å komme seg fram og tilbake :lol: Det er tydeligvis hardt å være mann :lol:

Skrevet

Lurer på om jeg skal lage karameller... Men er redd for at de skal bli harde! Hvor mye rørte du under koking? Noen påstår man aldri skal røre, andre sier man skal røre mye. Ble dine seige?

Skrevet
Lurer på om jeg skal lage karameller... Men er redd for at de skal bli harde! Hvor mye rørte du under koking? Noen påstår man aldri skal røre, andre sier man skal røre mye. Ble dine seige?

Vi rørte nesten ikke noe. Passa bare å røre litt for å unngå at det svidde seg i bunnen. De ble veldig seige. De vi laget med lys sirup ble seigere enn de med mørk sirup.

Skrevet

Egentlig har jeg vært litt effektiv idag.

Kom oss jo omsider til byen da. Og jeg var innom H&M og kjøpte tykke hansker (smurfen nekter å ha på seg votter så vi må prøve noe annet), en hals, tre par sportssokker og fire par ullblandingsokker. Så labba jeg litt rundt i byen sammen med søskenbarnet mitt før jeg dro til svigermor og spiste lunsj. Så traff jeg pappa på Elkjøp etter det for å kjøpe julegave til mamma. Stakkars mann trenger guide når han skal handle julegave :lol: Så henta jeg smurfen i bhg klokka to og på den timen vi var sammen i byen var vi innom Mega og kjøpte 13 flasker brus til jul (Må jo nytte på når det er 40% på brusen) og innom Rema for å handle tomatsuppe og sodd. Klokka 15 henta vi gubben på jobb og nå er jeg helt gåen i bekkenet :dåne:

I morgen er det julelønn på mannebeinet og storhandel til jul og den neste mnd. Må skrive en handleliste som er lenger enn lang.

Skrevet

Etter barne tv skal vi bake, men jeg lurer på å la mannen ta den delen sammen med smurfen. Jeg tror jeg må slappe av litt.

Skrevet
Nå har jeg satt på Def Leppard på full guffe og svinger meg her hjemme. Nå hører jo ikke denne babyen enda, men det blir vel enda mer sånn musikk når den begynner å høre i romjulstiden. Med smurfen spilte jeg Bon Jovi OVERALT - hjemme, i bilen, you name it - og han elsker Bon Jovi idag :ler:

:fnise: Lillemor roet seg umiddelbart dersom jeg spilte Mark Knofler da hun var baby. Kan trygt si at det ble spilt myyyye under svangerskapet.

Du gjør meg jo helt svett av alle disse juleforberedelsene dine, tror nok du bør unne deg noen pauser mellom slagene.

Skrevet

Når du er ferdig med forberedelsene hos deg, kan du ta en tur hit da? Jeg har nemlig gjort svært lite :rodme:

Skrevet

God morgen! Dæven det er kaldt ute idag. 7 minus er mer enn nok for meg. Gubben og smurfen blir veldig for sene på jobb og bhg idag. Gubben begynner på jobb klokka 7, men de står fortsatt ute i gården og har ikke kommet noen vei enda. Smurfen fikk DVD - Biler - i kalenderen idag, så det er vel den de holder på med :lol:

Mannen har fått julelønn idag :hoppe: Så jeg skal kjøre til byen i 14 tiden for å handle STORT :dåne:

Nå må jeg tenne opp i ovnen sånn at jeg ikke fryser av meg tærner her :fryser:

Skrevet

Gubben traff på naboen i morges da han kjørte på jobb. Naboen er viltnemdas mann her på øya så han sto i veikanten med en påkjørt hjort han hadde avlivet da gubben kom kjørende. Vi fikk tilbud om å kjøpe hele skrotten for 5000 kr, men nei.....det passer liksom ikke helt nå :ler:

Så den ender nok opp som julemat hos øyas eldre på bo og servicesenteret her.

Skrevet

Dæven, du er effektiv om dagen Monja!

Blir nesten svett av å lese her - flink du! :jepp:

Fikk nesten sjokk når jeg så gradestokken her i dag, -10!

Hadde mest lyst til å holde meg under dyna, men har en kalenderpakke som lokker hver morgen... :ler:

Lykke til med storhandling!

Skrevet (endret)

Jeg så akkurat på www.yr.no at det var målt - 10 inne i byen nå klokka 8 :fryser: Vi bor litt lenger ut mot havet og her er det "bare" 5 minuser nå. Kaldt nok.

Men så oppdaga jeg at på langtidsvarselet fram til 20. desember er det meldt plussgrader og regn :sur: Jeg vil ha snø til jul, ikke regn...

Endret av monja
Skrevet

:hallo:

Innom med en onsdagshilsen i vinterkulda. Ha en fin dag og en effektiv shopperunde! :shoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...