Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har gjort unna verdens raskeste shoppingrunde - til meg og være. Handla litt mat på Rema, innom apoteket for å få tak i shampo til gubben og sinksalve, fikk tak i juletrefot. Innom lokalbutikken for å hente julegaven min fra gubben og så hjem. Tror jeg var borte i 2 timer, og da tar det en time å kjøre.

Og nå har jeg satt deig til julebrød :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det var totalt kaos i byen :dåne:

Folk er virkelig gale altså.

Skrevet

Nå er jeg helt ferdig med julegavene og. Bortsett fra en flaske vin som jeg sikkert må slåss meg til på polet. Tar det uti neste uke.

Idag pakka vi inn pappa sin gave fra meg og broren min. 25 kg hjemmekinoanlegg var ikke bare enkelt å pakke inn.

Skrevet

Smurf sover på sofan. Feberfri, 37,5. Men sliten stakkars. Det ble jo urolig for han i natt og. Håper natta som kommer blir bedre.

Skrevet

Nå er lille venn i seng. Vi stressa ikke med leggingen idag, for etter en time på sofan hadde ikke det vært noe nyttig likevel. Men nå er han parkert under dyna. Hører han driver og snakker og synger der inne så han har det nok godt. Hosten er mye bedre. Bjeffingen er borte og jeg håper den holder seg borte og. Krysser fingre for at efedrin var redningen også denne gangen.

Skrevet

Her har natta gått bra. Klokka 23.30 var vi i kontakt med legevakta for å høre om vi kunne gi smurfen en stikkpille (250 mg) for han våkna og gråt og sa han hadde så vondt i halsen stakkars. Målte feber mens mannen prata med legen, men den var på usle 37,3. Legen mente likevel at han godt kunne få en stikkpille på 250 mg og en på 125 mg om det ble for ille. Jeg bygde opp senga hans med å legge to puter under madrassen og han fikk litt vann og masse kos. Så sovna han igjen uten smertelindring, og i natt har vi hørt bjeffende hoste bare to ganger Han har hosta oftere, men da er hosten normal. Og han sover enda :hoppe:

Jeg, derimot, våkna i halv 8 tiden av at bikkja til naboen sto ute og gneldret :sur: Greit at vi bor på landet altså, men hallo, klokka er ikke 8 engang (eller var ikke det da) :sur: Det er første gangen, men om det blir noen vane kommer jeg til å ta det opp med dem. Og de klarer tydeligvis å sove seg gjennom det for der borte er det mørkt som i graven. Kanskje de ikke er hjemme.

Dagens lille utblåsning :fnise:

Skrevet

Nå er guttene oppe og. Smurfen har åpna kalender og jeg skal bare ta en kjapp dusj før vi lager pepperkaker.

Skrevet

Pepperkake baking høres koselig ut, her vil mannen bake lussekatter i dag (fikk ikke gjort det på torsdag) :fnise:

God søndag

Skrevet (endret)

Det lukter nystekte pepperkaker her :sikle:

Smurfen gikk lei etter to brett så resten falt på meg og gubben. Så gikk jeg lei og så gubben har tatt de to siste brettene alene. Jeg har lagd deig til sjakkruter. Og vi må ut å kjøpe flere kakebokser, men butikkene åpner ikke før klokka 14 så det haster ikke.

Endret av monja
Skrevet

To brett med sjakkruter er klare til steking. Nå er det bare kransekake og marsipan igjen så er jeg ferdig altså.

Gjest Dallandra
Skrevet

Jeg var litt uheldig med en formulering jeg så jeg må visst lage Sarah Bernhard også. :forvirret: Men de er jo goooode også da. :Nikke:

Skrevet (endret)

Uka som kommer blir rimelig travel:

Mandag: Legen klokka 11.15. Levere julegave til venninne. Hjem. Rydde soverommene og vaske dem skikkelig. Samme med "roterommet" og to ganger.

Tirsdag: Rydde og vaske bad og toalett (på eget rom)

Onsdag: Kjøre ut gaver og julekort. Vaske kjøkkenet.

Torsdag: Lage kransekake (utsatt det litt jeg :ler: )

Fredag: Stryke alt av juleduker, vaske stua skikkelig.

Lørdag: Pynte til jul, legge på juleduker, ta inn juletreet og pynte det :lykkelig:

Søndag: Lage diger porsjon risgrøt. Hele svigerfamilien kommer på middag. Bare kose oss :lykkelig:

Endret av monja
Skrevet

Kaster opp nesten hver kveld. Gud, jeg er så lei av det....hvor vanlig er det lissom :sur:

Skrevet

Offsann, høres ikke no kjekt ut. Har du hatt sånn leneg eller?

Skrevet

Perioder. Først fra uke 6 til uke 9 eller 10. Så fra uke 12 til uke 15 og nå fra uke 20 igjen.....Dritt altså :sukk:

Skrevet

Huff, ja. Det er vel bare noe vi får leve med i perioder.

Trodde jeg var bedre, jeg...men julematen kom i retur.

God klem! :klemmer:

Skrevet

Ja, til slutt vil det jo være verdt det, Middis. En god :klemmer: til oss.

Smurfen og mannen sover enda. Smurfen hadde et skikkelig hosteanfall i natt i 4 tiden, og da ba han om at vi bygde opp senga hans enda mer - og ville ha efedrin. Siden da har det vært stille fra den kanten. Selv om han er feberfri holder vi han hjemme fra barnehagen idag for jeg vil ikke utsette han for noe så han blir skikkelig syk til jul. Selv skal jeg til legen klokka 11.15. Må få forlenget sykmeldinga mi. Bekkenet mitt dreper meg :sur:

Men nuh - frokost.....

Gjest Dallandra
Skrevet

Nå må du slutte og styre til jul da og la bekkenet hvile seg!!! :fy_fy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...