Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

God morgen! Idag måtte jeg opp tidlig gitt. Måtte være med til byen ettersom vi skal spise middag til svigermor - og bilen min fortsatt har sommerdekk :sjenert: Så nå ligger jeg på gjesterommet til svigers og plundrer på lap'en min, smurfen er i barnehagen og mannen på jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det snart middag - deilig å slippe å lage den selv. Svigermor har svingt sammen moussaka og salat så nå bare gleder jeg meg til gutta kommer, sulten som jeg er :sjenert:

Skrevet

Lekker avatar du har fått deg! Du er jammen dristig ;)

Tror jeg må prøve den karamelloppskriften din...

Skrevet

Mannen har laget flere karameller. Denne gangen med mørk sirup. De ble nesten bedre.... Så i morgen må jeg fram med cellofan igjen da. Har fått tak i en kul oransje en så det blir bra.

Gjest Dallandra
Skrevet

Cellofanen farger ikke av da? Jeg leste om det i en tråd her.

Jeg pleier alltid å klippe remser/kvadrater av aluminiumsfolie som jeg legger inni cellofanen, - så blir det sånn som på twistbitene. Og så kommer fargen på cellofanen så mye bedre fram. :)

Tror jeg må lage karameller igjen i år. :Nikke:

Skrevet
Cellofanen farger ikke av da? Jeg leste om det i en tråd her.

Jeg pleier alltid å klippe remser/kvadrater av aluminiumsfolie som jeg legger inni cellofanen, - så blir det sånn som på twistbitene. Og så kommer fargen på cellofanen så mye bedre fram. :)

Tror jeg må lage karameller igjen i år. :Nikke:

Jeg har aldri opplevd at den farger av, men det hørtes jo riktig så flott ut med alu.folie inni da.

Skrevet

Jeg har alltid brukt kun alu-folie jeg, men fikk jo lyst på cellofan jeg også når jeg leste om det her. ;)

Skrevet

Nå har gubbelars klippet opp karamellene, og jeg har ordna meg jobb i mårra ja. Ble sikkert over 100 stk å pakke inn :dåne:

I tillegg skal jeg froste glass å ha dem på i morgen. Det må smurfen få hjelpe meg med. Ha på et tynt lag med skolelim, rulle dem i sukker og la det stivne. Så skal de på 100 grader i ovnen i 1 time og når de kommer ut er det visstnok en flott effekt. Gleder meg til å se om vi får det til.

Skrevet

Håper veeeeldig veldig på at en av karamellposene går nordover. :-D

Skrevet
:goodbye: igjen! (Leser her inne, skjønner du, men er dprlig til legge igjen spor etter meg)
Skrevet
Håper veeeeldig veldig på at en av karamellposene går nordover. :-D

Det skal du ikke se bort fra du :ler:

:goodbye: igjen! (Leser her inne, skjønner du, men er dprlig til legge igjen spor etter meg)

Kjempekoselig at du legger igjen en hilsen av og til. Jeg er inne i boka di uten å legge igjen hilsen alltid jeg og, så vi er nok like gode der :sjenert::klemmer:

Skrevet

Dagens oppgaver:

- ta ut av oppvaskmaskina

- sette brøddeig

- pakke inn x antall karameller

- bake ut brød

- rydde litt

- montere julekort

- pakke inn alle gaver som skal sendes.

Skrevet (endret)

Herlighet så flink du er, og så kreativ!

Jeg er imponert! :klappe:

De karamellene skal jeg prøve!

Tror du jeg kan helle dem rett i slike karamellformer??

:klem:

Endret av Jinx
Skrevet
Herlighet så flink du er, og så kreativ!

Jeg er imponert! :klappe:

De karamellene skal jeg prøve!

Tror du jeg kan helle dem rett i slike karamellformer??

:klem:

Du kan helt sikkert helle dem rett i former, men jeg ser for meg at det blir litt søl. Men det er jo bare å prøve seg fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...