monja Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #13621 Skrevet 1. desember 2007 1. desember :juhu: Vi har åpnet første gaven i adventskalenderen og nå ser vi første episode av Jul i Blåfjell Idag skal vi ta oss en bytur og ellers går vel dagen med til å pjuske litt hjemme tenker jeg.
linky Skrevet 1. desember 2007 #13622 Skrevet 1. desember 2007 Kjempefin kalender Og hurra for 19 uker Jeg synes også tia går veldig fort, snart halvveis jo.
linky Skrevet 1. desember 2007 #13623 Skrevet 1. desember 2007 Drømte forresten i natt at du hadde fått deg lyseblå ticker. Du hadde nemlig vært på ny ul og fått vite at det gjemte seg en liten guttebass i magen Disse drømmene altså. Begynner å drømme om folka på kg
monja Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #13624 Skrevet 1. desember 2007 Jeg drømmer mye rart jeg og for tiden. Nesten så jeg ikke tør å si det høyt av frykt for å bli stemplet som gal Men hvem vet, linky, kanskje du har rett? Nå er vi akkurat kommet hjem fra bytur. Ble ikke akkurat stohandel, men jeg fikk handla 3 pakker delfiafett og 5 kg fuglefrø til produksjon av hjemmelaget fuglemat i morgen. Og mandelpoteter til ribba vi skal spise i morgen Bare mandel er bra nok da. Nå ligger smurfen på sofan og slapper av mens jeg beundrer bildet vi har bestilt på lerret av han Det kom idag og jeg er knallfornøyd. Han er så fiiiiin - helt objektivt såklart Idag blir det risgrøt til middag sånn at vi kan ha restene som riskrem. Det er gubben som kokkelerer.
Gjest imli Skrevet 1. desember 2007 #13625 Skrevet 1. desember 2007 Haha, alle drømmer om deg jo Monja! Gratulerer med 19 uker. Snart halvveis nå! Ha en flott lørdagskveld! Grøt hørtes jammen godt ut... Fikk jeg og lyst på
Jinx Skrevet 1. desember 2007 #13626 Skrevet 1. desember 2007 (endret) Oj, du er jo snart halvveis! Utrolig så fort det går Vi har vært i Sverige en tur i dag, og jeg har sett Barnas Superjul (uten barn for de er hos pappan sin), og jeg vet ikke helt hva jeg syns jeg.. Hvilket bilde bestilte du av prinsen? Og selvsagt er han fin! Han er jo rett og slett nydelig! Imponert over kalenderen din! Du er dyktig! Endret 1. desember 2007 av Jinx
monja Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #13627 Skrevet 1. desember 2007 (endret) HER er bildet vi har på lerret. Måtte jo ta bilde av lerretet Endret 1. desember 2007 av monja
monja Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #13628 Skrevet 1. desember 2007 Ble ikke helt fortrolig med Barnas Superjul jeg heller, men smurfen satt og så på, så da var det vel greit da
Cilla Skrevet 1. desember 2007 #13630 Skrevet 1. desember 2007 Nydelig bilde på lerret! Jeg har småplaner om å lage en bildeserie av mine to små på lerret, må bare få tatt de perfekte bildene først! Jeg er litt usikker på Barnas superjul, men eldste fikk dvd1 av Jul i Svingen, så vi har kost oss med flere episoder med det!
monja Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #13631 Skrevet 2. desember 2007 1. søndag i advent :juhu: Idag våkna jeg av at naboen var ute og kjørte traktor klokka 7 :dåne: Smurfen kom halv 8 og da måtte bare dagen begynne. Vi ordna snadder adventsfrokost og fikk rista liv i gubben klokka 9. Spiste frokost sammen ved stuebordet. Koselig Nå er det lys i adventstjerner, adventstaker, røde gardiner på stua, røde telysholdere i stuevinduet og rød tape i kjøkkenvinduet. Skikkelig kos med andre ord. I kalendergaven til smurfen sto det: "Lage fuglemat" i dag og det har vi gjort. Smelta 3 pakker delfiafett og hadde oppi masse solsikke og villfuglfrø. Hadde blandingen i vaske yoghurtbegre og nå står det til kjøling. Stekovnen er på og ribba stå og vente på å komme til damping. Svigermor kommer på middag her klokka 14.30 og siden mannen min skal hente henne skal han innom en juletreselger og hente med seg et utejuletre med det samme Så blir det julegrantenning i sentrum klokka 17. Det blir hyggelig.
Fibonacci Skrevet 2. desember 2007 #13632 Skrevet 2. desember 2007 Nydelig bilde av Smurfen Grattis med 19 uker! Ha en fin 1. søndag i advent
monja Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #13633 Skrevet 2. desember 2007 (endret) Nå begynner det å lukte ribbe her.... *sulten* Gutta har vært ute og hengt opp meiseboller og nå er de på tur til byen for å hente juletre og svigermor Jeg skal benytte tiden til å pakke inn alle julegaver som skal sendes sånn at jeg er ferdig med det. Endret 2. desember 2007 av monja
monja Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #13634 Skrevet 2. desember 2007 Det snør :juhu: Jeg har tent masse telys Ribba er straks ferdig Men de som skal spise er ikke her enda. De er fortsatt i byen så nå er alt litt på hold. Måtte sette ned varmen på ribba til 150 grader. Den er jo egentlig ferdig nå Jeg har vaska en del på kjøkkenet, satt unna alle julegavene som okkuperte spisestua, tørka av spisestubordet, stuebordet og satt unna anna dritt. Nå er jeg totalt kaputt i bekkenet så gubben får støvsuge når de kommer hjem. Må begynne på riskremen snart....
Arwen Skrevet 2. desember 2007 #13636 Skrevet 2. desember 2007 Jeg får skikkelig julestemning av å lese i boka di. Skal klare å vente til julaften med ribbe selv om du fristet meg skikkelig nå. Ha en fin kveld.
monja Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #13637 Skrevet 2. desember 2007 Jeg får skikkelig julestemning av å lese i boka di. Skal klare å vente til julaften med ribbe selv om du fristet meg skikkelig nå. Ha en fin kveld. Jeg bruker å holde meg unna ribbe før julaften jeg og men i år ble det bare sånn Gravide lyster kanskje? Nå er middagsfolket bare ti minutter unna så jeg slapper helt av og har tjuvsmakt på ribba.....oh' lala..... Det var snadder ja Og i år har vi og prøvd oss på Gilde Juleknakk eller hva de pølsene heter.....nammenam Nå skal jeg lage dessert så er det mat.
Gjest Dallandra Skrevet 2. desember 2007 #13638 Skrevet 2. desember 2007 Hvor fikk dere tak i sånt nett til juletreet som du fortalte om i db mi da monja?
monja Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #13639 Skrevet 2. desember 2007 Hvor fikk dere tak i sånt nett til juletreet som du fortalte om i db mi da monja? Kjøpte det på Europris. Tror vi betalte 179 kr for det eller noe sånt.
Midnattsol Skrevet 2. desember 2007 #13640 Skrevet 2. desember 2007 Her er det bare å ringe julen inn. Ribbe og greier. Høres ut som at du har det bra. Det er fint! Herlig smurfebilde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå