monja Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12581 Skrevet 8. august 2007 Jeg imponeres stadig over hvor sur og sint en liten kropp kan bli. Han er utslitt etter barnehagen og vi kan jo ikke la han sove hele ettermiddagen heller, så da blir det skrik og skrål.
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 8. august 2007 #12582 Skrevet 8. august 2007 (endret) Her var det stikk motsatt med været: Enda varmere i dag og slettes ikke antydning til tåke eller noe som helst. :dåne: Nå må jeg snart somle meg til å lage oreokake, jeg har lyst til å smake sånn!!!! edit: tegnfeil Endret 8. august 2007 av Dallandra Darcy
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 8. august 2007 #12583 Skrevet 8. august 2007 Jeg imponeres stadig over hvor sur og sint en liten kropp kan bli. Han er utslitt etter barnehagen og vi kan jo ikke la han sove hele ettermiddagen heller, så da blir det skrik og skrål. Høres ut som her det!
monja Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12584 Skrevet 8. august 2007 Høres ut som her det! Vet du, det er faktisk en lettelse å høre at det ikke er bare her det er sånn. Akkurat nå slåss far og sønn for å få sønnen i dusjen. Så bærer det rett i seng.
monja Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12585 Skrevet 8. august 2007 Nå må jeg snart somle meg til å lage oreokake, jeg har lyst til å smake sånn!!!! edit: tegnfeil Oreokake burde du prøve - den er skikkelig god, men det er nok med et lite stykke ja. Utrolig mektig.
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 8. august 2007 #12586 Skrevet 8. august 2007 Åh, den kampen skal vi ta etter barnetv vi. De skulle fått bada men badet med badekar i er okkupert av et av maleprosjektene mine. Tenkte å forsøke oss på å sette en plastbalje inn i dusjkabinettet og fylle den med vann. "Minibadekar" burde slå an. Håper jeg. Heldigvis går det over. Eldstemann har passert 4 og er som oftest mye mer rasjonell og lettere å ha med å gjøre.
monja Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12587 Skrevet 8. august 2007 Skulle sende mail til ei venninne i sted.....og da jeg skulle slette mailene i "sendt" boksen så jeg en mail som var sendt til lokalavisa. Og jammen har ikke gubben sendt inn bilde av meg til 30 årsdagen Så på fredag vet alle jeg kjenner at jeg har passert det magiske tallet
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 8. august 2007 #12588 Skrevet 8. august 2007 Så gøy da!! Hmm... kanskje jeg skal sniktitte i avisa "di" i butikken på fredag?
monja Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12590 Skrevet 8. august 2007 Åh, den kampen skal vi ta etter barnetv vi. De skulle fått bada men badet med badekar i er okkupert av et av maleprosjektene mine. Tenkte å forsøke oss på å sette en plastbalje inn i dusjkabinettet og fylle den med vann. "Minibadekar" burde slå an. Håper jeg. Heldigvis går det over. Eldstemann har passert 4 og er som oftest mye mer rasjonell og lettere å ha med å gjøre. Gleder meg til 4 årsalderen Plastbalje i dusjkabinettet er suksess her iallefall. Så lenge det går an å plaske med vannet er det i bunn og grunn ikke så nøye hvor det kommer fra
Gjest Musica Skrevet 8. august 2007 #12591 Skrevet 8. august 2007 Skulle sende mail til ei venninne i sted.....og da jeg skulle slette mailene i "sendt" boksen så jeg en mail som var sendt til lokalavisa. Og jammen har ikke gubben sendt inn bilde av meg til 30 årsdagen Så på fredag vet alle jeg kjenner at jeg har passert det magiske tallet På fredag må altså sjekke bursdagsbildene
LaraCroft Skrevet 8. august 2007 #12592 Skrevet 8. august 2007 Har du havna i Troms, Lara Croft? :klø: Det er litt i overkant varmt nå synes jeg. Fortsatt over 35 grader i sola, som står rett på huset vårt. Var ute og slo i 4 spikre istad og svetten siler Nå har jeg hatt en skikkelig opprydning i skap og skuffer som hører smurfen til. Og det var virkelig nødvendig. Plutselig hadde han som nesten ikke hadde gensere over 20 stykker i str 104 :dåne: Mangler litt bukser da Jepp, kommet til Troms ja. Flyttet opp hit i sommer. Langt vekk kan du si. Hva gjør man ikke for kjærligheten Varmt ja :dåne: Nå er det 35 grader ute her, vel og merke i Det er jo bare så håpløst varmt om natta da, så jeg har jo skikkelig problemer med å :søvn: godt. Sliter med å holde meg våken på jobb jeg
monja Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12593 Skrevet 8. august 2007 OREO KAKE! Ca. 450 g Oreo Cookies 100 g smeltet smør 2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet 2,5 dl melis ca 3,5 dl piska krem (pisker opp en liten boks fløte) 2,5 spiseskjeer sukker 1 pose sjokolademousse Toro 3 dl melk til moussen 1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form. Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter. Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus! La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser!
monja Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12594 Skrevet 8. august 2007 Jepp, kommet til Troms ja. Flyttet opp hit i sommer. Langt vekk kan du si. Hva gjør man ikke for kjærligheten Varmt ja :dåne: Nå er det 35 grader ute her, vel og merke i Det er jo bare så håpløst varmt om natta da, så jeg har jo skikkelig problemer med å :søvn: godt. Sliter med å holde meg våken på jobb jeg Du verden, det ble et stykke unna da. Men Troms er jo fint det, høre jeg dem sier, har aldri vært der selv Ikke bare du som sliter med nattesøvnen. Herregud, jeg er jo helt gjennomvåt av svette hver morgen og sengetøyet sitter fast i kroppen. Nåja, det blir vel snart igjen så jeg skal egentlig ikke klage.....bare pittelitt Du kan jo være glad du ikke er høygravid i denne varmen, for det anbefales ikke *mimrer tilbake til hobbittføtter og hetetokter*
monja Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12595 Skrevet 8. august 2007 På fredag må altså sjekke bursdagsbildene
Midnattsol Skrevet 8. august 2007 #12596 Skrevet 8. august 2007 Så søt han er da. Skal du ha noe feiring, eller?
monja Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12597 Skrevet 8. august 2007 (endret) Så søt han er da. Skal du ha noe feiring, eller? Jeg skal ikke ha noen stor feiring på selve dagen, eller i helga for den del. Kommer noen på boller og saft på fredagen og søndagen. Lørdagen drar vi til Namsskogan Familiepark på dagen og på 40 årsdag på kvelden. Så det blir en hektisk, men fin helg satser jeg på. Men jeg skal feire sammen med 2 venninner litt utpå høsten. Endret 8. august 2007 av monja
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 8. august 2007 #12599 Skrevet 8. august 2007 Jeg skal ikke ha noen stor feiring på selve dagen, eller i helga for den del. Kommer noen på boller og saft på fredagen og søndagen. Lørdagen drar vi til Namsskogan Familiepark på dagen og på 40 årsdag på kvelden. Så det blir en hektisk, men fin helg satser jeg på. Men jeg skal feire sammen med 2 venninner litt utpå høsten. Å hjelpes!!! Vi skulle jo dit også ila sommeren!!!
monja Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12600 Skrevet 8. august 2007 Ja, da begynner det å haste for de har ikke åpent lenger enn til i midten av august.... http://www.namsskogan-familiepark.no
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå