monja Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #12481 Skrevet 10. juli 2007 Da har vi en avtale da? Idag har det vært en spesielt rolig på jobb. Litt deilig, men mest kjedelig. Men det var bare å nyte det, for i morgen og torsdag blir det andre boller. Og så er det snart helg :juhu: Var på foreldresamtale i barnehagen idag. Sååååå mye skryt av smurfen min *kry* De bruker språkutviklingsskjema, TRAS, og han ligger på 4 års vurderinger flere steder. Synes han er så flink. Men han er ikke spesielt interessert i å delta på samlingsstunder, om det ikke er noe han brenner veldig for da. Og han er ikke spesielt interessert i å begynne å kle på og av seg selv. Men det kommer vel. Det var iallefall mest positivt.
monja Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #12482 Skrevet 13. juli 2007 Endelig helg. Må bare sette meg ned og føre noen timelister først.
monja Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #12484 Skrevet 14. juli 2007 Idag dro vil min mormor og morfar. Eller, morfar er på hytta og maler og mormor var på jobb til klokka 15. Men vi fikk da noen timer sammen med henne før vi måtte reise hjem igjen (ca 12 mil dit). Søskenbarnet mitt kom også med sine små på 8 mnd og 2 år, så det ble full fart for smurfen sin del. Har hatt flott vær hele dagen. Venta at det skulle bli torden idag og, i såfall 4. dagen på rad, men nei I morgen begynner jobbeuka mi
monja Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #12485 Skrevet 14. juli 2007 Har funnet fram alle papirene til EOS'en min. Nå skal jeg finne fram på innstillingene sånn at jeg kan ta skikkelig bra bilder
monja Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #12487 Skrevet 14. juli 2007 Skal klippe meg på onsdag. Blir godt det
monja Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #12490 Skrevet 15. juli 2007 (endret) Jøss På nett midt på natta og så på farten igjen før klokka halv 8, Dråpe. Nå må jeg si at jeg er imponert. Sto opp for en halvtime siden jeg Planer for dagen: lage hull gjennom veggen inn til badet, vaske hus og bake brød. Kanskje smeller jeg sammen til kanelboller og. Endret 15. juli 2007 av monja
monja Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #12491 Skrevet 15. juli 2007 Brød er ferdig hevet og 3 er satt i ovnen. Nå skal de steke i 1 1/2 time før de tre neste skal samme veien.
Cilla Skrevet 15. juli 2007 #12493 Skrevet 15. juli 2007 Jeg og vil bake! Sjekke om jeg har ingrediensene til å bake gjærbakst kanskje.....
monja Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #12494 Skrevet 15. juli 2007 Enda sjokkert over at jeg faktisk har bakt brød idag. Jeg hater jo å bake :dåne: Men det er så greit når deigen kan helles i formene. Da er det jo gøy da. God ble det og. Takk for oppskrift, Scorpina Skal shine hus snart. Må bare mote meg opp til det. Det er mest rydding. Legge tilbake klær og sånt. Orker ikke å vaske så mye så lenge mannen driver og bygger om her inne. Dessuten blir jo alt nyvaska og nymalt og fint til helga. Gleder meg
Midnattsol Skrevet 15. juli 2007 #12495 Skrevet 15. juli 2007 Helles i formene? Hvilken oppskrift er dette?
Gjest Madden Skrevet 16. juli 2007 #12496 Skrevet 16. juli 2007 Oppussing? Hvilket rom har dere tatt nå?
monja Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #12497 Skrevet 16. juli 2007 Helles i formene? Hvilken oppskrift er dette? 1 pk med 2kg's hvetemel 1 pk med 1kg's solsikkebrødblanding 1 pk med 1kg's fiberblanding (eller annet om man vil) 1 1/2 pk med tørrgjær 3 1/2 liter varmt vann (ca.) 1 ss salt 2 ss sukker (kan sløyfes) 1 dl olje (eller Vita flytemargarin) Heller alt melet i en stor balje. Så har jeg i gjær (2 pk blir altfor mye!) og vann. Ha i alt det andre og rør deigen rundt. Her MÅ man bruke rein "håndmakt". Pass på å få med alt melet fra bunnen. Deigen skal være rimelig "flytende". Når du har eltet/rørt deigen rundt legger jeg på klede. Heves i 1 time. Smør så 6 brødformer (pensler med Vita flytemargarin) Hell så røre i formen. Ha i så det nesten går til toppen. Sett 3 former inn i ovnen på 200 grader og stek i 1 1/2 time på nederste rille. Avkjøles på rist. Jeg bytta ut fiberbrødblandingen med havrebrødblanding denne gangen. Saftige og gode :nam:
Gjest Mrs Darcy Skrevet 16. juli 2007 #12498 Skrevet 16. juli 2007 Mmm... det hørtes enkelt og godt ut! Står det bra til med dere der ute og hvordan går det med planene for høsten? (Dallandra har skiftet ham )
monja Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #12499 Skrevet 16. juli 2007 Oppussing? Hvilket rom har dere tatt nå? Da huset vårt ble bygd besto det som nå er stue av stue, gang og soverom. Nå er soverommet og gangen borte og dermed fikk vi døra til badet på stueveggen. Sånn kan man jo ikke ha det. Så vi tar hull på veggen fra den ytterste gangen til badet og der skal døra stå. Så legger vi ny vegg på stua. Så skal hele stua males. Har antikkhvit nå, skal male i fargen Dun. Litt varmere farge det. Synes antikkhvit ser skitten ut på veggen. I tillegg skal vinduskarmene, verandadøren, dørkarmer og baddøren/innsiden på ytterdøra males eggehvitt.
monja Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #12500 Skrevet 16. juli 2007 Mmm... det hørtes enkelt og godt ut! Står det bra til med dere der ute og hvordan går det med planene for høsten? (Dallandra har skiftet ham ) Å skifte ham av og til er sikkert sunt Med oss er alt bra. Har bestemt meg for å jobbe ett år til, akkurat som om jeg har så mye valg med stryk på matteeksamen Og så prøver vi på barn nummer to så da passer det jo greit å jobbe litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå