Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet
:ler: nei, men jeg har tenkt å si opp. Og der får jeg gratis brød, så da gidder jeg ikke bake...

:ler: Trodde du hadde tenkt å ta den storbaksten jeg :ler:

Hadde nok ikke orka å bake om jeg fikk gratis brød jeg heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ja :sjarmor:

Det er bare å lokke med sex og nybakte horn det :hoho:

Neida, riktig så gærent er det ikke, men jeg er ganske flink til å rydde underveis da. Rydder mens det hever og steker, men jeg ser jo at jeg burde hatt et mye større kjøkken *sukk*

Skrevet

Jeg rydder jo underveis jeg også, men det er jo like mye for det... :sur: Og jeg hater sånne bakeboller med rester oppi - blir så seigt og klissete.

Men som sagt - bakverk er jo sabla godt da! ;)

Skrevet

Hørte noen rykter om lærerskolen til høsten? Spennende!! Ikke førskolelærer da?

Skrevet
Jeg rydder jo underveis jeg også, men det er jo like mye for det... :sur: Og jeg hater sånne bakeboller med rester oppi - blir så seigt og klissete.

Men som sagt - bakverk er jo sabla godt da! ;)

Sånne ja....De liker ikke jeg heller, men det er bare å slenge dem i vasken med en gang. Og prøve å unngå deigrester oppi bollen :sjenert:

Nå har jeg satt dobbel runde kolakaker. Svigermor skal og ha av dem.

Skrevet
Hørte noen rykter om lærerskolen til høsten? Spennende!!  Ikke førskolelærer da?

Du hører nok riktig. Deltid blir det da. Det passer liksom best i og med at vi ikke har den utdanningen her og jeg evt må flytte vekk. Derfor tar jeg deltid og foreløpig sier det vel Nesna da? Men jeg skal søke førskolelærer og.

Skrevet

Ei skolevenninne av meg gikk på lærerskolen i Nesna for noen år siden. Var veldig fornøyd hun. :Nikke:

Skrevet

Jeg håper virkelig jeg kommer inn, for det hadde vært OK å begynne med noe nytt. Jeg kunne aldri tenkt meg å jobbe med unger før, men nå har alt forandra seg. Tror smurfen har åpna noen nye dører i meg for å si det sånn.

Skrevet

Tror jeg skal legge meg snart. Men så er det vel "hjemsøkt" eller noe sånt på TVNorge idag *angst*

Skrevet

Ikke akkurat noen atombombe:

Smurfen har ikke sovna. Han har tømt vannflaska si i senga :overrasket:

Skrevet

Nesna ja. Har ikke førskolelærerutdanninga der mer vekt på noen fag? Var det natur og friluftsliv eller noe sånt tro?

Men uansett, så flott at du har lyst til å begynne med det. Er det sånn desentralisert da? Er det samlingsbasert sånn at du reiser bort når det er skolesamlinger tenker du? Det er det mange i min klasse som gjør. Ei bor i Rogaland men kommer hit på samlingene.

Mange spørsmål, jeg vet...sorry. ;)

Gjest Septima
Skrevet

På Nesna er det i hvert fall veldig greit å få plass å bo når man er på samlinger. Man ringer bare å bestiller rom hos samskipnaden for de ukene man skal dit. Da bor man rett ved skolen, butikk og bokhandel :)

Skrevet
Nesna ja. Har ikke førskolelærerutdanninga der mer vekt på noen fag?  Var det natur og friluftsliv eller noe sånt tro?

Men uansett, så flott at du har lyst til å begynne med det.  Er det sånn desentralisert da?  Er det samlingsbasert sånn at du reiser bort når det er skolesamlinger tenker du?  Det er det mange i min klasse som gjør.  Ei bor i Rogaland men kommer hit på samlingene. 

Mange spørsmål, jeg vet...sorry.  ;)

Det er samlingsbasert jeg mener ja. Må nesten bli sånn så jeg slipper å flytte hjemmefra for så mange år.

Skrevet

Går det over tre eller fire år? Heltidsstudie eller deltidsstudie du søker på?

Gjest Septima
Skrevet

Allmennlærerutdanninga tar 5 år om du tar det på deltid på Nesna.

Skrevet
Går det over tre eller fire år?  Heltidsstudie eller deltidsstudie du søker på?

Deltid blir 5 år på lærerutdanninga. Og da sikkert 4 på førskolelærer? For heltid er vel 3 år på førskole og 4 år på lærer eller?

Skrevet

Ja, deltid blir 4 på førskolelærer. :)

Hva vil du mest da? Allmennlærer?

Skrevet
Ja, deltid blir 4 på førskolelærer.  :)

Hva vil du mest da? Allmennlærer?

Allmennlærer er det som frister mest. Jeg er jo så glad i tørre fag som norsk, nynorsk og historie :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...