Havfrua Skrevet 1. desember 2006 #11201 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har også bordert julekalender i år.
monja Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #11202 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har også bordert julekalender i år. ← Så fiiiiin den er Har du brodert den julekortholderen og i år? Nydelig
Havfrua Skrevet 1. desember 2006 #11203 Skrevet 1. desember 2006 Tusen takk. :bukke: Jepp, juleposten begynte jeg på i august. Tidlig ute. Syns det var så morro å brodere så jeg begynte rett på julekalenderen og det tok meg ett par mnd med intensiv brodering. Jeg syns også den ble veldig fin for jeg liker de litt gammeldagse nissene. Bestilte den på http://www.korssting.dk Masse fint der og til en bra pris. Jeg tror de har mye av de samme varene som på http://www.margaretha.no
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #11204 Skrevet 1. desember 2006 Hei snuppa! Her har det skjedd mye siden sist! VELDIG som du baker for tida da! Får jo rent lyst til å bake selv jeg, når jeg leser her - og jeg hater å bake. Doen deres hadde godt av en liten oppshining ja - det er så moro når det blir så fint! Vi trenger å ta en runde på badet vårt vi, men det koster jo så mye så det blir ihvertfall ikke før vi kan ta ned stellebordet til K fra veggen - jeg skal IKKE ha skruehull i de nye flisene nei! Har tent adventsstjerna og lysestakene i dag jeg også, det er så koselig! Gleder meg skikkelig til jul jeg nå! GOD HELG, monjaen min!
monja Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #11206 Skrevet 2. desember 2006 Her begynte dagen klokka 5 Heldigvis fikk vi smurfen til å sove mellom oss til klokka 7, men det ble ikke mye soving på meg for å si det sånn. For meg ligger han og lugger og sparker i søvne. Ellers skal han ligge så tett inntil at han skviser meg helt inn i veggen. Behagelig ja *urk* Men han og pappa'n sto opp klokka 7 og lot meg sove til halv 11. Deilig. I morgen skal pappa'n få sove litt.
monja Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11207 Skrevet 3. desember 2006 (endret) 2. desember. 22 dager igjen til jul. Vi har fått en syk smurf i hus. Han hadde rett under 40 i feber da han la seg, men allmenntilstanden var bra. Han fikk en paracet stikkpille og jeg håper det gir han en rolig natt. Kosa seg litt med kalendergaven - en kjærlighet på pinne - mens han så på Jul i svingen. Jeg og mannen testa kjærligheten sammen med nasjonen idag og vi fikk begge bestevenn. Så vi kjenner hverandre godt iallefall Men nuh er det natta. Endret 3. desember 2006 av monja
monja Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11208 Skrevet 3. desember 2006 Og forresten - jeg er ferdig med adventskalenderen. Bilder kommer i morgen, øh....senere idag.
Malou Skrevet 3. desember 2006 #11209 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har vært på julefrokost.... Funky Cold Medina Jeg er i det minste fortsatt god til å stave! :thank-god-for-backspace-smiley:
monja Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11210 Skrevet 3. desember 2006 Julefrokost klokka 2 om natta? Men du er god til å stave ja
monja Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11211 Skrevet 3. desember 2006 3. desember - 1. søndag i advent. Så tenner vi ett lys i kveld. Vi tenner det for glede. Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede. Så tenner vi ett lys i kveld. Vi tenner det for glede.
monja Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11212 Skrevet 3. desember 2006 Da skal jeg bake. Dobbel porsjon fylte horn og enkel porsjon pizzasnurrer.
monja Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11213 Skrevet 3. desember 2006 Da har jeg tre porsjoner deig til heving og jeg skal til med å skålde 1 kg mandler. Må jo begynne nå for de skal jo henge til tørk en uke eller så før jeg kan male dem. Av den blir det 18 ringers kransekake og marsipan
monja Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11214 Skrevet 3. desember 2006 HORN 4 ss margarin 2 dl melk 2 dl vann 1 pk gjær 4 ts sukker 2 ts salt 1 kg hvetemel - Smelt margarin i ei gryte. Ta gryta vekk fra varmen. - Ha i melkeblandingen. Hell det våte over i bakebollen. - Rør ut gjæren. - Ha i det tørre. - Hev deigen til dobbel størrels. - Ta deigen ut på melet bakebord og del den i 2 like deler. Kjevl hver del ut til en rund leiv. Del hver del i 8 spisser med pizzaskjærer. Rull dem sammen fra ytterkanten. Legg hornene på en bakepapirkledd stekeplate og etterhev hornene til dobbel størrelse. Pensle hornene med sammenhvispet egg og stek dem ved 225 grader i ca 15min! Kan evnt legge i ost og skinke,da blir de extra gode Eller du kan ta det du vil!!
monja Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11215 Skrevet 3. desember 2006 Dagens "fangst": 24 horn med ost og skinke 8 osterundstykker (ble for lite skinke så jeg lagde rundstykker med ost oppå ) 38 pizzasnurrer og endelig kom det juletre med lys på verandaen
Gjest Septima Skrevet 3. desember 2006 #11216 Skrevet 3. desember 2006 Så flink du er til å bake, monja Har en plan om å begynne å bake brød når jeg sier opp helgejobben på bakeriet, men gjenstår å se om det blir noe av det da Hvordan er formen til smurfen?
monja Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11217 Skrevet 3. desember 2006 Så flink du er til å bake, monja Har en plan om å begynne å bake brød når jeg sier opp helgejobben på bakeriet, men gjenstår å se om det blir noe av det da Hvordan er formen til smurfen? ← Du trenger da vel ikke si opp jobben for å få tid til å bake brød? Formen til smurfen er på topp. Tror det som slo han ut i går var veldig forbigående. Idag har han vært ute sammen med pappa'n sin et par timer og de var i skogen her og henta ute-juletre. Nå er det full spiker på stua Takk som spør
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2006 #11218 Skrevet 3. desember 2006 Fyttikatta som du baker! At du gidder...det blir jo så mye rydding av det... Men det er jo godt med bakst da... GOOOD SØNDAG!
monja Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #11219 Skrevet 3. desember 2006 Fyttikatta som du baker! At du gidder...det blir jo så mye rydding av det... Men det er jo godt med bakst da... GOOOD SØNDAG! ← Jeg baker, mannen rydder
Gjest Septima Skrevet 3. desember 2006 #11220 Skrevet 3. desember 2006 nei, men jeg har tenkt å si opp. Og der får jeg gratis brød, så da gidder jeg ikke bake...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå