Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg LEITA etter boka di. :ler:

Ouff, det blir ikke helt dagen i dag kjenner jeg. hehe

Ha en fin 1. januar. :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en flott signatur du har fått deg. :hoho:

Gjest Rognebær
Skrevet

Så MORSOMT at dere blir prøvere i 2006!

Det virker jo som om det har nappa litt i eggstokkene dine en stund allerede... :ler2: Det blir kjempespennende å følge med dere - håper det går like fort og greit med prøvingen som sist! (Men hvorfor vil du ikke ha barn om høsten?)

Skrevet

Hurra for ny dagboktittel :hoppe: Spennende!!

Vi venter litt med å prøve tror jeg, men vi har snakket litt om når på året vi kunne tenkt oss og er vel enig at månedene februar til mai er ok. Da er baby`n litt større når vinteren kommer igjen. Ser venninnen min som fikk baby i oktober, hun synes det er håpløst å pakke inn den lille krabaten i tjukke klær. Alt går jo, men hvis man er heldig å får klaff når man vil, så er det jo greit å styre det litt.. Men noe må man jo ta som det kommer også..

Lykke til i allefall :)

Skrevet

Middis: Ja, ikke sant :hoho: Synes den var knall jeg :tommel:

Ikke bare jeg som leter etter dagboka mi forresten. Det var uvant med ny tittel :ler:

Rognebær: Jeg har et høstbarn og det hadde vært OK med vårbarn og. Ikke like motiverende å skyve rundt på vogna i djupsnø og være inne det meste av tiden på grunn av kuldegrader. Men ikke for det - skulle det klaffe nå er selvfølgelig et høstbarn like velkomment som et vårbarn. Og som April skrev, det er vanskelig å kle på en liten en på vinteren. Stakkaren forsvinner jo der nede i dresser og ull.

Og du har nok rett i at det har kribla litt i eggstokkene den siste tiden ja :sjenert:

April: Ja, det blir et spennende år dette. Tror vi styrer prøvinga litt fram mot mai, men det er klart at blir det så blir det. Skal snakke litt med legen min om vekt og blodtrykk og sånt i mårra. Grugleder meg litt til å eventuelt bli gravid igjen, men jeg gleder meg jo masse til fødsel og å være ferdig med det.

Så håper jeg vi kan få flere barn da. Vi tar jammen ikke det som noen selvfølge. Et vennepar av oss har ei jente på snart 4, og har prøvd i 3 år, men hver gang har det endt med SA. Det er så leit, og vi håper jo at det ikke blir sånn for oss, men man vet jo aldri.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Syns dere skal prøve så fort som mulig jeg da, sånn at vi kan få 2006-barn begge to! ;)

Det ble forresten gjort et stort poeng ut av årsskiftet denne gangen, året NULL SEX - kanskje ikke det beste året å være prøvere i, men! ;)

Flott signatur, forresten! :ler:

Endret av Kverula
Skrevet

Det ble forresten gjort et stort poeng ut av årsskiftet denne gangen, året NULL SEX

Det håper jeg da virkelig ikke! :ler:

Skrevet

Null sex? Nei, det går ikke an. Ikke i år nei. Jeg vil ha en smurf til :grine: Ellers blir jeg :sur:

Hostet var et desperat forsøk på å skrive innlegg nummer 4000 i boka di Kverula, men nei :tristbla:

Skrevet

Nå har jeg prøvd å lære svigermor litt om MSN :ler:

Skrevet

Hei monja!

Så gøy at dere skal begynne å prøve igjen!!! :hoppe:

Ønsker dere lykke til med å få en liten smurf på plass i magen. Du skal se det går fortere enn du tror! ;)

(For oss klaffa det før vi rakk å begynne å prøve...) :sjenert:

Skjønner godt hva du tenker om høstbarn/vårbarn, det er jo litt enklere i sommerhalvåret, selv om det egentlig ikke betyr så mye når alt kommer til alt!

Ønsker deg en fortsatt fin kveld! :klem:

Skrevet

Takk for hilsen LT.

Nei, det spiller ikke noen rolle når de kommer, men det ble ikke sånn som jeg tenkte meg i vinter. Det ble ikke alle trilleturene jeg hadde sett for meg og sånt. Det virker mer motiverende med naturen som spretter til nytt liv igjen, og ikke minst temperatur som er til å leve med for både liten og stor. Men jeg regner med at spiren sitter når h*n har tenkt det sånn og ikke når jeg har tenkt det :ler: Så det blir nok en ny baby til jakta - til mannens store fortvilelse :ler2:

Vi slapp unna det denne gangen da. Torstein ble født dagen før jakta, så gubben fikk med seg første jaktdagen - iallefall noen timer - mens jeg hvilte på sykehuset ;) Det er visst bra viktig for dem dette.

Tror jeg skal finne senga nå.

:klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Hei Monja og riktig Godt Nytt År.

Lykke til med prøvingen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Her i huset er det jeg som går glipp av årets jakt, men det skal jeg nok stå over ja! :ler:

Skrevet

Idag har jeg vært til legen min et par ganger. Hadde time 09.15 for å fylle ut søknad om fritak av arbeidsgiverperiode i forbindelse med sykmelding. Men arket som var oversent fra Trygdekontoret var søkk vekk :frustrert: Så timen ble makulert etter at legen hadde lett på hele kontoret sitt og ute i resepsjonen. Nåja, jeg fikk beskjed om at jeg kunne dra på TK og hente nytt skjema og bare banke på hos han når jeg kom tilbake. Jeg gjorde det, og da jeg kom tilbake tok det omtrent 10 minutter å fylle det ut. Typisk at sånt er borte da.

Samtidig snakka vi om babylaging. Han mente at jeg ikke skulle tenke på vekta, men heller bevege meg mye og spise sunt. Ikke skulle jeg tenke på de komplikasjonene jeg hadde sist heller, for om de skulle dukke opp igjen skal jeg da få den pleien og den hjelpen jeg har krav på. Jeg skulle dessuten følges opp med kontroll hver mnd de første 8 mnd, så annenhver uke den neste mnd og så en gang i uka den siste mnd. I tillegg kunne det bli aktuelt med flere UL'er i offentlig regi og sykmelding hele svangerskapet. Så konklusjonen var klar: Klem på sa han :ler:

Jeg ble så letta..... :grine2:

Skrevet

Med sånne nyheter så da er det vel bare å klemme i vei da?.. :Hehe:

Når skal du opp i morgen foressten? :sjarmor:;)

Malou

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...