monja Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #3861 Del Skrevet 26. mai 2005 Bare innom med en kjapp oppdatering før jeg labber tilbake til soverommet der smurfen forhåpentligvis har sovna. Tror jammen jeg skal lese litt da.... * Torstein satte seg opp på knærne ved to anledninger i går :o Må si jeg ble overraska, men glad. * Han sa også "Hadet" et par ganger * Hoster enda fælt stakkars gutten min, men det virker som det er verst når han nettopp har sovet. Håper det går over snart. Og nå - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2005 #3862 Del Skrevet 26. mai 2005 Oj, nå begynner han å snakke, monja! :D Helledussen, store gutten! Ha en fin dag! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. mai 2005 #3863 Del Skrevet 26. mai 2005 Helløw.. Bare innom en snarttur for å informere om at jeg ikke har glemt Monjalompenboka, selv om jeg ikke har skrevet her noe særlig på en stund. Tror jeg skal lese engler og demoner en gang jeg også, men jeg følte ikke for mer akkurat når jeg var ferdig med Da Vincikoden, selv om den var spennende nok den, spesielt den første delen. Ha en fortsatt fin torsdag! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. mai 2005 #3864 Del Skrevet 26. mai 2005 Herlighet!! Tenk at Torstein har blitt så stor gutt!! :o Begynt å prate og greier...Tiden går så altfor fort!!Synes ikke det var så lenge siden vi gikk og trippet rundt og ventet på at du skulle få ham!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 26. mai 2005 #3865 Del Skrevet 26. mai 2005 Håper du fikk lest litt og slappet av i morrest...kl 0600 er litt(?) tidlig å starte dagen! Kjempeartig at Torstein sier noen ord, blir spennende å følge fortsettelsen. Regner som fy her i Trondheim, og jeg gleder meg til å krype under pleddet mitt Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #3866 Del Skrevet 26. mai 2005 Gutten min har blitt stor ja. Synes ikke det er lenge siden han var knøttliten og lå i senga på sykehuset. Nå er han stor og rampete Torstein 2 dager gammel i senga si på sykehuset Torstein 8 mnd, 2 uker og 3 dager gammel. Sitter i stol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oktavia Skrevet 26. mai 2005 #3867 Del Skrevet 26. mai 2005 Nydelige bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #3868 Del Skrevet 26. mai 2005 Ja, nå sitter vi her da, jeg, gubbelars og Torstein. Det var nemlig ingen som fortalte meg at det skulle bli storm i natt :evil: Jeg får ikke sove, Torstein er stuptrøtt men livredd vinden og gubben skal opp om tre timer Hjelpes for ei natt det kommer til å bli :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. mai 2005 Forfatter #3869 Del Skrevet 28. mai 2005 For en dag det ble i går Vi fikk roa lillegutt klokka 04, og da hadde det ikke blåst på en stund så det var tydelig at det var noe annet og. Han gråt så utrøstelig til han ikke hadde stemme igjen, og etter å ha prøvd alt uten hell ble det en 60 mg Paracet stikkpille på han. Da roet han seg umiddelbart og sov til klokka 8. Så det får meg til å mistenke at noe er vondt noe sted. Tenner kanskje? Eller vondt i ørene? Han har jo vært snørrete og hostet en del den siste uka. Han hyler sånn stort sett rett etter at han har våknet (de to siste dagene). På dagtid er han ei strålende sol og da er visst alt OK. Han begynte igjen klokka 6 i morges, men da hadde han sovet hele natta. Vi målte temp, 38,12, og han fikk Paracet med en gang. Han roet seg umiddelbart og nå sover han igjen. Jeg ringte legevakta klokka 6, men fikk ikke time før klokka 12.40 Vil at de skal utelukke ørebetennelse. Vil jo ikke ha sprukket trommehinne heller. Gubben skulle ikke på jobb før klokka 10 i går som følge av minimalt med søvn om natta. Det ble en skummel opplevelse. Vi bestemte oss for å være med til byen siden han skulle på jobb likevel, men det ble en guffen opplevelse. Vi hadde kjørt (jeg satt på) ca 15 minutter og hadde 5 minutter igjen før vi var framme da mannen plutselig ble så rar. Skulle tro han kjørte i fylla :o Han sa at han plutselig følte seg så rar, og han fikk bråstoppa bilen på kanten av veien - jeg dro på brekk og satte den i fri. Akkurat idet han hadde gjort det besvimte han :o :o Han var bare borte noen sekunder og fikk etterpå baksa seg inn på passasjersiden sånn at jeg fikk overta rattet. Han følte seg i fin form like før, men plutselig ble han svimmel og kvalm og så svartna det. Han har tydeligvis fått alt for lite søvn. Han ringte sjefen sin, jeg dro innom en lekebutikk og kjøpte en svær leke til Torstein og så dro vi hjem. Fy, så ekkelt det var.... Fikk sove litt i går ettermiddag og vi la oss klokka 22 i går kveld. Føles mye bedre idag ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. mai 2005 Forfatter #3870 Del Skrevet 28. mai 2005 Har forresten kjøpt meg ny vogn. Sportsvogn - og vogn nummer tre til lillegull :oops: Det ble en Carena vogn. Den er brukt, men veldig pent brukt. Søskenbarnet til mannen henta den i Trondheim i går og skal sende den med bussen hit idag. Så klokka 20 kommer det en ny vogn hit Her kan du se vogna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2005 #3871 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei snuppa! Fy, for en ekkel opplevelse i bilen i går...håper monjamannen føler seg bedre nå - får håpe det bare var søvnmangel! Ellers måtte jeg trekke litt på smilebåndet - vogn nr 3 til Torstein allerede! Og så mannen min som ser rart på meg når jeg kjøper ei veske! "Har ikke du ei veske fra før da???" :klø: Bra at mannen din er med på karusellen da! Jeg har stor forståelse for at det er gøy å kjøpe noe nytt altså - der er du og jeg veldig like, monja! Gratulerer med ny vogn - den var skikkelig fin da - titta på bildet! Ha en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. mai 2005 Forfatter #3872 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg skulle ikke bli sånn at jeg kjøpte masse vogner jeg, men jammen har det blitt sånn likevel :oops: Blir ikke noe flere nå da...... (tror jeg..... ) Og mannen min er absolutt ikke med på det. Synes det er såååååå unødvendig og jeg har gått noen runder for å overtale han Nå har vi vært til legen med Torstein! Heldigvis ikke ørebetennelse, men han har et virus som forårsaker en luftveisinnfeksjon. Derfor kan øregangene få litt ubehagelig press. Jeg tror det er en kombinasjon med tenner jeg da. Uansett var det deilig å få utelukket ørebetennelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. mai 2005 Forfatter #3873 Del Skrevet 28. mai 2005 Tenkte jeg skulle skrive opp middagslisten vår her. UKE 1: Mandag: Kokt torsk m/ stekte poteter og grønnsaker Tirsdag: Max kyllingboller i paprikasaus med spaghetti Onsdag: Pasta Carbonara Torsdag: Stekt kyllingfilet m/ris, grønnsaker og saus Fredag: Fiskeboller i hvit saus m/poteter, gulrot og bacon Lørdag: Risgrøt Søndag: Biff m/stekte poteter, grønnsaker og saus UKE 2: Mandag: Seibiff m/poteter, grønnsaker og stekt løk Tirsdag: Kjøttdeig m/pasta og hjemmelaget tomatsaus Onsdag: Pannekaker Torsdag: Fiskepinner m/ris og grønnsaker Fredag: Kyllinggryte (Bali) m/ris og salat Lørdag: Smørgrøt Søndag: Kjøttkaker m/erterstuing, poteter og brun saus UKE 3: Mandag: Kokt laks m/poteter, rømme og agurksalat Tirsdag: Hjemmelaget lapskaus Onsdag: Fiskekaker m/stekt løk, poteter og grønnsaker Torsdag: Pølse m/brød Fredag: Hjemmelaget Pizza Lørdag: Risgrøt Søndag: Steik m/poteter, grønnsaker og saus UKE 4: Mandag: Fiskegrateng m/poteter og grønnsaker Tirsdag: Pytt i panne m/kjøttboller Onsdag: Grillet kylling m/ris og salat Torsdag: Pastasalat m/grovt brød Fredag: Taco Lørdag: Smørgrøt Søndag: Stekt laks m/poteter, rømme og greønnsaker Vi handler inn alt som kan fryses eller er tørrvarer til alle disse middagene en gang i mnd, og da tror jeg vi sparer en del på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oktavia Skrevet 28. mai 2005 #3874 Del Skrevet 28. mai 2005 Imponert! Har ikke plass til å kjøpe inn til en måned i gangen, så om vi hadde klart ei uke hadde jeg vært fornøyd Men vi klarer det bare i en liten periode, selv om vi vet at vi sparer penger på det.... Håper du har ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #3875 Del Skrevet 29. mai 2005 Sola skinner fra nesten skyfri himmel og smurfen sov fra klokka 21 til klokka 09 - Idag skal vi på barselbesøk til venninne S. Hun fikk en sønn den 11. mai, men vi har ikke fått somla oss avgårde før idag ettersom det endte med sykehusinnleggelse for henne en uke etter fødsel. Brystbetennelse. Hun er hjemme nå, men er sliten både psykisk og fysisk, så vi skal bare være der en liten stund. Jeg er veldig spent på kjøringen med vår lille smurf, for han hater jo bilkjøring og det tar 90 minutter hver vei :-? Jeg skal selvfølgelig oppdatere i kveld Ha en flott søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2005 #3876 Del Skrevet 29. mai 2005 Hei på dere! Imponerende at Torstein sov SÅ lenge - det var godt for både mor og barn, tenker jeg! Og så var den middagslisten deres også veldig imponerende - klarer dere virkelig å følge den!!?? Utrolig bra!!! Helt sikkert veldig økonomisk. Men gjør dere om på lista noen gang da - eller hvor lenge har dere hatt denne? God tur i dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #3877 Del Skrevet 30. mai 2005 Nå er smurf lagt for den aller første duppen idag. Han sto opp klokka halv 7 idag Og etter en god porsjon grøt og litt sviskesaft ble han jammen trøtt i 8 tiden Har svisja over gulvet med en tørrmopp og tenkte jeg skulle hoppe i dusjen før han våkner. Må liksom gjøre sånt da. Etterpå skal vi til mamma og pappa for mamma er hjemme idag (har seinvakt på sykehuset) og da vil hun jo gjerne treffe yndlingsbarnebarnet sitt Vi er faktisk veldig flinke til å følge middagslisten vår, Kverula. Siden det er så lenge mellom hver rett blir vi aldri lei. Men det er klart det er rom for å bytte ut litt innimellom. Vi har vært flinke og handla inn til alle middagene en gang i mnd, og da bruker vi ca 1500 kroner. Vi var på barselbesøk i går. For en nyyyyydelig liten gutt de har fått Og så liten. Kjente ikke at jeg holdt han en gang. Var som luft i hendene mine. Men så er nå jeg vant med en litt annen vektklasse og da Tror det blir en fin dag idag. Litt skyer og litt sol, men stort sett oppholds iallefall. Litt duskregn tidligere i morges. Men mandag..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 30. mai 2005 #3878 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei, flott matliste - kan jeg tjuvlåne?! (bortsett fra at grønnsaksgratengen mangla da - litt fornærmet nå! ) Håper besøket hos besteforeldrene var koslig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #3879 Del Skrevet 1. juni 2005 Har vært litt asosial igjen :oops: Bare tjuvlån, Naturelle Tror jeg skal bytte ut noe med gratengen din. Får se litt på det etterhvert. Jeg meldte meg inn i vektklubben til VG Nett på søndag. Og jeg er flink til å holde menyer og sånt. Følger dem ikke slavisk, men er nøye med hva jeg spiser og jeg har ikke spist snop siden søndag. Nå har jeg tatt opp kampen med kiloene og nå skal jeg ned 30 kg. Endelig føler jeg at motivasjonen er på topp. Nå skal jeg finne senga. Må stå opp klokka 7 i morgen - jobb klokka 9 Før jeg legger meg: Her bor vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. juni 2005 #3880 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har altså en klage å komme med, for det så nemlig ikke sånn ut hos deg den gangen jeg var der! Nå skal det legges til at nok både du og jeg sov når jeg var hos deg, så mine erindringer skal nok tas med en klype salt. Ellers minner selve huset meg litt om barndomshjemmet mitt, men det er det nok heller ikke. Ser koslig ut da, spesielt med nærheten til vannet. Og dere er nok ikke alene om å ha en hage som ikke ser helt sånn ut som dere gjerne vil.. Lykke til i vektklubben! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå