Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Har da aldri trodd du var 50 jeg, Mie :hoho: Men jeg må si at det står respekt av å holde sammen i så mange år. Det virker ikke som om det er hverdagskost det.

*lakrispiper....sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Dere har nok å henge fingrene i dere også, ser jeg! Sånn er det med hus og hage. Har faktisk bodd sånn de siste 5 årene jeg, så jeg begynner å bli vant til det. (Men i år er første året i "nytt" hus og ny hage, og for første gang er ikke hagen MITT ansvar alene! :) Sambo er en skikkelig gartner, så det spørs vel om jeg slipper til så mye...men det gjør ikke no'. Da kan jeg bare sitte der ute og nyte! :wink: )

Er trivelig når våren kommer og man kan shine opp hagen. En god følelse å se at det blir pent rundt seg.

Har kjøpt meg noen stemorsblomster sjøl jeg, og det er utrolig hva litt farger gjør nå om våren. Syns jeg setter aller størst pris på blomstene nå på forsommern jeg.

Så dere skal ha veranda dere også ja! JEG VIL OGSÅ HA VERANDA!!! Men sambo er litt/ganske usikker på det...så jeg må vel grine meg til det! :cry: :ler:

Ellers er det ikke så fint vær som det pleier her hos meg i dag, så jeg ble litt skuffa når jeg stod opp. Men, men. Kanskje det lysner opp utover dagen! :)

Ønsker deg en fin dag, monjavennen!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært en tur i byen - måtte jo handle litt mat, men har ikke hamstra framfor den varsla O'store streiken i morgen. Det gidder jammen ikke jeg nei :-x

Var litt i godt humør idag og kjøpte fotball til voffen.....Han har aldri hatt en sånn leke før men elsker alt som ligner på ball så det måtte jo bli en slager det.... :-D Da vi viste den til han ble han helt vill og skulle ha den umiddelbart. Etter å ha pumpa opp litt luft i den ble det full jubel og fotballtalenter i massevis på plena her. Men så gikk det vel en faen i han (tror den har flytta inn på permanent basis jeg :-? ), og etter at jeg hadde tatt noen få blider var det hull i ballen. Typisk :-x Så den er ikke akkurat rund lenger kan jeg skrive under på. Som om ikke det var nok slengte han den fra seg og tissa på den.... :evil: Tenåringer altså..... :roll: Blir iallefall lenge til han får noe nytt den pøbelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Han er en skikkelig banditt, men så er han nå goood og da. Elsker den bikkja der jeg :hjerte:

Blir det ikke streik blant dem som kjører ut matvarer da? Er iallefall varsla det om de ikke kommer til enighet idag. Og da frykta butikkene tomme hyller. Spesielt på Rema 1000 og Spar tror jeg det var. Men jeg tar den veeeldig med ro jeg, for det gjaldt visst ikke dem som kjører ferskvarer og melk og sånt. Litt hermetikk og posesuppe klarer jeg meg uten :Nikke:

Gubben dro på fisketur i halv ett tiden og skulle være hjemme nå til klokka to, men så ringte han helt i ekstase for han hadde fått minst 9 ørreter til nå og det beit villig vekk. Da får han bare holde på litt til da, men jeg setter veldig pris på at han sier fra. *Han kunne jo ha falt i sjøen så jeg setter pris på at han sier fra* Det er liksom lidensakpen hans å fiske. Synes det er gøy jeg og, men jeg er myyye mindre tålmodig. Har det ikke vært napp på 30 minutter er det ikke moro lenger :roll::ler2: Blir spennende å se hvor mye han har med hjem, for stekt selvfiska ørret med poteter og rømmesmør er jo bare snadder da.... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag, du vakre monja-grisen! :ler:

Takk for nydelige ord i dagboka mi! Det er ganske gjensidig! :wink:

Håper du får en kjempefin ettermiddag, monja!

Varme klemmer fra din venn sauen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært litt flinke igjen....vaska av "plattingen" og verandaen med høyttrykksspyler :-D Og det trengtes....plattingen var helt svart/grønn - yaiks... :-x Men nå er de så rene og pene atte. Klare for et strøk eller to med olje - om jeg gidder.

Og så har jeg kasta opp middagen igjen. Bare sånn til opplysning :oops: :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal se reprisen på "Hotell Cæsar" fra i går? Sa ikke Eva "nei" til Oscar på fredag?!? Fikk det ikke med meg i går jeg.....

*nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

monja, GNI DET INN!!! Jada, du har BÅDE platting og veranda du, ja! :tunge1: Til pass til deg at det er litt gugge på dem! :sjarmor:

Syns forresten du holder ut VELDIG lenge på fisketur jeg. Jeg hadde ikke giddi å sitte 30 minutter uten napp, da hadde jeg vært pottesur. :ler: Det er moro å fiske om man får napp, det er litt stas det! :)

Kosa dere med fangstmiddag i går dere da! (I hvertfall ei stund, for din del da... :wink: )

I dag skal jeg ut og sette meg på min imaginære veranda og sole meg litt før jobb! Jeg tror at sola vurderer å titte fram snart.

Ha en fin dag på verandaen du også, vennen!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Din Ellospakke er idag blitt pakket og sendt" sto det på en mail nå. JEJ!!!!!! Trodde aldri jeg skulle bli så glad for å høre at de har pakka innsektsnett i massevis (5 til vindu og 2 til dører) :hoppe: Endelig en sommer uten fluer overalt. Det er dessverre ulempen når man har en nabo som har masse kuer :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt inn bilde av hunden vår i albumet.

Sjarmtrollet Labb kan du se HER. Heldigvis for han at han er så søt, med tanke på hvor rampete han kan være :ler: På bildet er han 2 år og 7 mnd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: SINT? JEG? JEG ER VEL IKKE SINT.........BANG!!!!!!!! :kjempesinna:

:Hehe: Kan ikke annet enn å le av det nå, men sånn hørtes det ut før idag - med ytterdøra som smalt hardt igjen - bare på grunn av at mannen spurte om jeg skulle ut å kjøre siden han måtte flytte bilen min før han mekka på sin. Det skal jammen ikke mye til før hormonene spretter vilt rundt i blodet mitt :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:trøste: Huff, det kan umulig være lett når hormonene raser rundt i kroppen, men jeg må jo le litt også. Lurer på hvordan jeg selv kommer til bli hvis jeg noen gang blir gravid. Har litt temperament fra før, for å si det sånn... :oops: Men jeg har blitt mye bedre til å kontrollere det med årene heldigvis. Men når jeg sluttet å røyke for litt over et år siden, da hadde jeg virkelig kort lunte en periode. Det værste var at jeg merket det selv også da jeg i noen tilfeller tok meg selv i å tenke; hvorfor i all verden hisser du deg opp nå? :ler:

Håper det ellers står godt til oppe i nord. Her i "sør" skinner sola, men det hjelper jo forsåvidt ikke så mye når man er syk og ikke orker å gå ut. :trenger-medlidenhet-smiley: :Hehe:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom subusen så snart er det ny parkering for bilen min. Sånn som det er nå står de litt hulter til bulter på gårdplassen. Kriger jo om plassen både med materialer, sponplater og takplater :roll: Blir bedre når vi får litt mer plass på siden av huset også.

Idag fikk jeg brev fra Libero klubben. Har jo meldt meg inn der og jeg :wink: Lurer på om jeg skal bestille startpakken fra dem. Den hørtes ganske så innholdsrik ut.

- 2 stk Janus body (60cm) med krave

- 2 stk Janus body (60cm) uten krave

- 2 stk Janus sparkebukse (60cm)

- 1 stk Janus hjelmlue

- 1 stk Bebs helseteppe

- 2 par sokker

- 5 stk smekker

- 1 stk Natusan "Top to toe" wash - like bra for kroppen som for håret.

- 1 stk Natusan Creamsoap - kan brukes både som bad og håndsåpe.

- 1 stk Natusan BabyOil - 10 dråper i badevannet

- 1 stk Natusan Zinksalve - perfekt til røde stumper

- 1 stk Natusan Salve - beskytter huden mot fuktighet

- 1 stk Natusan Ammeinnlegg

- 1 stk Natusan Vaskeservietter uten parfyme

- 1 pakke Libero papirvaskeklut (130 stk i pakken)

- 1 pakke Libero New Born bleier

- 1 pakke Libresse Nattbind

- 1 pakke Libresse Nattbind (tynn)

- 1 stk fotoalbum "Mine første år"

- 1 stk Pekebok

- 1 stk Liten tøydukke

Totalt 29 artikler til 1098 kroner :o

*hvordan skulle jeg kommet på alt dette selv??? :roll: *

Får kopiere lista over i "Barn i magen" dagboka mi. Måtte liksom bare ha den her og :oops:

Det har vært flott utevær her i dag også. Ikke så varmt som i går, men absolutt sommer feeling. Det er så deilig. Håper det hodler seg bare litt til. Dessverre er det meldt litt dårligere vær mot helga.

Mannen har benytta ettermiddagen til å skifte bremser bak på Opelen. Dessverre viste det seg at når han trodde han var ferdig var han det ikke likevel så han må ut igjen å ta av alt en gang til :tunge1:

Men først: Middag med nyfiska ørret, poteter og rømme med purreløksaus :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Duuuu...den krone isen i går - det var vel en Krone Is, eller? :roll:

Og forresten - hvilken hunderase er hunden din? Han var så innmari fin!!! Jeg skal jo skaffe hund etterhvert sjøl, og titter iherdig etter aktuelle raser. Har foreløpig bestemt meg for en Cavalier, men er åpen for forslag!

Jeg vil ha en passe stor, litt langragga, lysebrun hund. :sjarmor: Og jeg gir meg ikke før jeg får tak i en! :wink:

Ingen sol hos meg i dag, ser ut til at værspådommene dine stemmer for min del av landet også...surt.

Men, men. Man kan da kose seg likevel! :)

Ha en fin dag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krone isen var Krone Is ja, Kverula...... *skikkelig ekte diplomkrone med jordbær :ler: *

Hunden vår er en Finsk Spets, men med mindre du jakter storfugl eller elg/hjort er den vel ikke å anbefale. De er ikke sofa hunder og er ganske så bjeffete - siden oppgaven den har ute i skogen er å stå under trærne og bjeffe på fuglen oppi - så den egner seg heller ikke i boligstrøk. Men for oss som bor på landet er den perfekt :wink:

Den hunden du har sett deg ut er jo bare helt skjønn da. Hadde gått for en sånn om jeg hadde fått bestemme. Dessverre får jeg ikke det så lenge det er en iherdig jeger i huset :ler: Men jeg må innrømme at jeg har falt litt for valpen til Middis og jeg da. Den er dessuten mindre enn den vi har nå så det hadde passa perfekt :-D

Nå kommer det mini - graver til oss, så nå er vi igang med gravingen om noen få strakser. Mannen skal gjøre det selv og har aldri kjørt en sånn doning før, så det skal bli spennende. Kanskje han blir helt hekta? :sjokk:

Skal bli deilig å komme igang.

Det var meldt litt dårligere vær til idag enn det var igår, men der tror jeg varselet slo feil gitt. Våkna opp til strålende sol fra skyfri himmel og fuglesang. Deilig! *håper det holder seg litt til da*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om mannen er helt vill utenfor her da. Koser seg masse med mini - gravemaskina :ler: Hadde det vært opp til han hadde han nok gravd opp hele tomta - bare for å gjøre det. Flaks jeg bestemmer da :sjarmor:

Med litt hell på min side får jeg han kanskje inn til middag nå om en liten stund. Han skal få noe så avansert som pizza idag :Hehe::sikle:

Selv har jeg vært på en liten byrunde idag. Har handla litt melk og sånt og bare mysa sammen med noen venner. Måtte jo innom på jobben en tur for å sjekke ståa der og da. *Men jeg savner det ikke nei....*

Den 7. mai har mannen min bursdag og idag kom jeg på verdens mest uvanlige bursdagsgave fra meg: Han skal få tre ting....

1. Han skal få en svææær sponplate han kan henge i garasjen og feste verktøy på, for nå er jeg drittlei at det ligger og slenger - tipper han blir overlykkelig for den ja :ler2:

2. Han skal få det norske flagget - som passer til 6 meters flaggstang :Nikke:

3. Han skal få flaggstang på 6 meter - kanskje fordi jeg ønsker meg det selv - da blir han sikkert :sjokk: :hår: :forvirra::Hehe:

Men jeg skal skaffe han det før 1. mai så vi får med alle flaggdager i mai :wink: Så iår får han :bursdag: litt på forskudd.....

Herregud, kanskje han har rett når han sier at jeg ikke er riktig klok noen ganger :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...