Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

FrankDrebin 2 1/2 skrev (22 minutter siden):

Kunder som ikke klarer å få inn i den trange eikenøtta si at sånne digitale tullballbevis de har på mobilen ikke er gyldig legitimasjon. Fy faen. 

Jobber du på polet eller i politiet?

Anonymkode: 0708d...de1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrankDrebin 2 1/2 skrev (4 timer siden):

Kunder som ikke klarer å få inn i den trange eikenøtta si at sånne digitale tullballbevis de har på mobilen ikke er gyldig legitimasjon. Fy faen. 

Jeg har førerkortet mitt på mobilen, det er godkjent legitimasjon for politiet hvertfall? 

Anonymkode: 9f93a...ad7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har førerkortet mitt på mobilen, det er godkjent legitimasjon for politiet hvertfall? 

Anonymkode: 9f93a...ad7

Key word i innlegget du svarer er KUNDER. 

Anonymkode: 3665a...903

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (4 timer siden):

Kunder som ikke klarer å få inn i den trange eikenøtta si at sånne digitale tullballbevis de har på mobilen ikke er gyldig legitimasjon. Fy faen. 

De tenker at så lenge det er gyldig for statens vegvesen og UP så er det vel gyldig for alle! 😂

Anonymkode: 3665a...903

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i kassekø her en kveld rett før stenging, og så overhørte jeg kunden foran meg til den ansatte i kassen:
K: Ser at dere har en del fisk og kjøtt igjen i ferskvaredisken.
A: Ja?
K: Kunne jeg fått kjøpt det billigere siden dere uansett sikkert kaster det, til sånn 70%?
A: Nei, vi kan ikke bare dele ut mat, og alt blir ikke heller dårlig etter en dag i ferskdisken.
K: Forbanna kvinnfolk. Du får holde deg til kassa, så kan jeg fortsette å redde miljøet.

....

Anonymkode: edfae...d8b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte en kunde om han ville ha med bleiekort og forklarte hvordan det fungerte, han sa nei og betalte for seg. Deretter ombestemte han seg, og vill ha med bleiekort likevel, og ha de kjøpte bindene, registrert på det kortet han nettopp hadde sagt nei til.. Forklarte at det fikk jeg ikke gjort noe med, da ble han så forbanna at han kastet kortet på meg 😅 

Anonymkode: 7c464...d85

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jobber du på polet eller i politiet?

Anonymkode: 0708d...de1

Matbutikk. xD

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har førerkortet mitt på mobilen, det er godkjent legitimasjon for politiet hvertfall? 

Anonymkode: 9f93a...ad7

Ja, om du blir stoppet av onkel er det gyldig. :) 

9 hours ago, AnonymBruker said:

De tenker at så lenge det er gyldig for statens vegvesen og UP så er det vel gyldig for alle! 😂

Anonymkode: 3665a...903

Det er nok der det ligger, ja. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De tenker at så lenge det er gyldig for statens vegvesen og UP så er det vel gyldig for alle! 😂

Anonymkode: 3665a...903

SV og UP kan validere det elektroniske førerkortet mot førerkortregisteret. Det kan ikke Jånny på kiosken eller Raymon som er dørvakt.

Anonymkode: a3ec3...4d5

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spurte en kunde om han ville ha med bleiekort og forklarte hvordan det fungerte, han sa nei og betalte for seg. Deretter ombestemte han seg, og vill ha med bleiekort likevel, og ha de kjøpte bindene, registrert på det kortet han nettopp hadde sagt nei til.. Forklarte at det fikk jeg ikke gjort noe med, da ble han så forbanna at han kastet kortet på meg 😅 

Anonymkode: 7c464...d85

Kunne du ikke tatt de i retur og slått de inn på nytt og registrert de? Vi kan det på kassen vår, derfor jeg spør.. hadde ikke kaster kortet på deg om det ikke gikk altså, men lurt veldig på hvorfor du ikke fikk gjort noe med det.. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 19.26):

Åh, disse folka plager meg. Ønsker alltid at noe skal si noe, fordi jeg (naivt) tenker at den personen som spurtet til den nye kassen kanskje faktisk aldri har tenkt over at det ikke er første mann til mølla, men neste i køen som gjelder i dette tilfellet.

Anonymkode: c8174...caf

Jeg har sagt i fra en gang. Jeg sto med 1 vare i hånda og en fyr bak meg med full handlevogn spurtet forbi meg mot den nye kassa som ble åpnet og snek seg i køen. Jeg gikk bort og fikk øyekontakt med vedkommende og sa ganske høyt at det der var utrolig frekt, å snike i køen på den måten. Spesielt når han hadde en hel haug med varer og jeg har bare 1. Han sa ingenting, bare kikket ned i gulvet og ignorerte meg.

Anonymkode: 27c28...5e3

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jobber du på polet eller i politiet?

Anonymkode: 0708d...de1

Jeg fikk brukt det på Elkjøp nylig.

 

Anonymkode: ed114...575

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

SV og UP kan validere det elektroniske førerkortet mot førerkortregisteret. Det kan ikke Jånny på kiosken eller Raymon som er dørvakt.

Anonymkode: a3ec3...4d5

Men det er rart at et elektronisk førerkort er gyldig for SV og UP, men ikke Jånny på kiosken eller Raymon som dørvakt. Jånny på kiosken eller Raymon som dørvakt kan strengt tatt ikke validere et håndfast førerkort/bankkort/ID heller. Det kan også være falsk i dag. 

Og ærlig talt sliter folk med å legitimere seg i dag fordi identifikasjonene har utgått fra bankkort og mange identifikasjoner er nå digitalt. 

Så kanskje burde Jånny på kiosken eller Raymon som dørvakt tilpasse seg tiden vi er i.

(Ingen kritikk mot ansatte altså, mer en pekefinger mot bransjepraksisen/reglementet)

Endret av Bombasi
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en kunde akkurat når jeg stengte rullegardiner siden vi hadde stengt, da kikket han strengt på meg å sa "jeg skal huske på deg " 

Anonymkode: 0798d...201

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrankDrebin 2 1/2 skrev (På 10.2.2024 den 13.02):

Par som blir uenige underveis mens de er godt i gang med å legge varer på båndet. 

"Hva, skal vi ha det, da?"
"Ja, vi må jo ha det!"
"Nei men vi har det jo hjemme!"
Osv. osv. :roll:

Det er vel strengt tatt ikkje dumt? Og noko underhaldning må vel du i kassa har også? :P

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er vel strengt tatt ikkje dumt? Og noko underhaldning må vel du i kassa har også? :P

Anonymkode: 56eb0...3be

Hehe, jo da, jeg humrer litt av det etterpå, og min tålmodighet med mennesker får litt trening. :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (21 timer siden):

Men det er rart at et elektronisk førerkort er gyldig for SV og UP, men ikke Jånny på kiosken eller Raymon som dørvakt. Jånny på kiosken eller Raymon som dørvakt kan strengt tatt ikke validere et håndfast førerkort/bankkort/ID heller. Det kan også være falsk i dag. 

Og ærlig talt sliter folk med å legitimere seg i dag fordi identifikasjonene har utgått fra bankkort og mange identifikasjoner er nå digitalt. 

Så kanskje burde Jånny på kiosken eller Raymon som dørvakt tilpasse seg tiden vi er i.

(Ingen kritikk mot ansatte altså, mer en pekefinger mot bransjepraksisen/reglementet)

Tar meg 2 minutter å forfalske digitalt førerkort. Trengs litt mer tid og utstyr å forfalske det fysiske 

For ikke å snakke om alle ungdommene jeg er borti som tror bilde av legitimasjon e gyldig 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orbis skrev (10 timer siden):

Tar meg 2 minutter å forfalske digitalt førerkort. Trengs litt mer tid og utstyr å forfalske det fysiske 

For ikke å snakke om alle ungdommene jeg er borti som tror bilde av legitimasjon e gyldig 

Klarer du å forfalske hele appen? 

Jeg har fått beskjed om å logge inn på nytt i butikk. Da kunne de se at jeg måtte inn med bankid, at jeg kunne hele personnummer utenat osv. 

Anonymkode: f4564...71d

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarer du å forfalske hele appen? 

Jeg har fått beskjed om å logge inn på nytt i butikk. Da kunne de se at jeg måtte inn med bankid, at jeg kunne hele personnummer utenat osv. 

Anonymkode: f4564...71d

Det er ikke gyldig legitimasjon, selv om butikken godtok det slik. 

Anonymkode: 3665a...903

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 17.03):

Kunne du ikke tatt de i retur og slått de inn på nytt og registrert de? Vi kan det på kassen vår, derfor jeg spør.. hadde ikke kaster kortet på deg om det ikke gikk altså, men lurt veldig på hvorfor du ikke fikk gjort noe med det.. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

Kanskje det var kjempelang kø, kanskje kassen hadde hengt seg, kanskje han måtte tilkalle en leder for å slå varer i retur, og lederen var på do eller ute et ærend eller hva som helst?

Hvordan kan det være så vanskelig for voksne folk å ha betalingsmidler, gå inn i en butikk og handle, takke ja eller nei til pose, tilbud, rabatt eller hva det nå er, betale og gå igjen på normalt vis?

Synes det blir mer og mer tull med folk som skal ombestemme seg, ha spesialbehandling, ha rabatter etter utgått gyldighetsperiode, skal bare, kan jeg ikke få komme inn før åpning, er jo bare ti minutter før du åpner / ti minutter siden du stengte, kan ikke vippse butikken nei, kan jeg vippse deg da, så kan du betale?. kan jeg drikke/spise denne først, og så betale? jeg har ombestemt meg, jeg vil ha drikke til mat / rabattkort / bruke trumf / hva det nå må være likevel.

Lurer ofte på hvordan sånne folk klarer seg ellers i samfunnet.

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje i andre enden av denne tråden, uansett.

Da jeg bodde i Oslo på 80 tallet ble jeg kjent med en nabo og ble med henne til noen bekjente. De bodde på beste vestkant noe huset gav inntrykk av. Det viste seg at vedkommende den gang hadde mange bensinstasjoner i Oslo regionen. Vedkommende mann var en veldig down to earth type. Han hadde på dette tidspunktet vært på Aker Brygge for å kjøpe et armbånd til sin kone. Det må sies at det på den tiden var mange som hadde nedlatende holdninger til vanlige folk. Han var kledd i bensinstasjonsklær, bukse og jakke med logo på. Damen i gullsmedforretningen antok nok at mannen var en vanlig arbeider og da han så på et armbånd han likte, så sa hun: vi har noen rimeligere armbånd her borte, sa hun. Han følte seg mindre verdt og sa til henne. Jeg har mer penger enn du noen gang kan fantasere om og man sier aldri dette til en kunde….

Tror nok hun ikke er alene om å ha sagt noe sånt. Han sa da til henne at han hadde tenkt til å kjøpe dette kontant og pekte på armbåndet, men jeg velger å gå et annet sted der jeg er verdsatt for den personen jeg. Hun hadde nesten gått i knestående og bedt om unnskyldning, men skaden var gjort. Jeg vil anta hun ikke gjorde samme tabbe en gang til. 
Jeg har selv jobbet i butikk og tok med meg erfaringen hans videre i livet.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...