Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når en kunde kommer og skal ha snus, og har ikke peiling på hvilken type h*n skal ha. Speisielt moro er det om vedkommende i tillegg bare såvidt klarer å knote det frem på ræva engelsk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrankDrebin 2 1/2 skrev (8 minutter siden):

Når en kunde kommer og skal ha snus, og har ikke peiling på hvilken type h*n skal ha. Speisielt moro er det om vedkommende i tillegg bare såvidt klarer å knote det frem på ræva engelsk. 

Nå bruker ikke jeg snus,  men hvorfor i alle dager mener du at jeg som innbygger i Norge skal snakke fremmedspråk når jeg skal bestille noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Holar said:

Nå bruker ikke jeg snus,  men hvorfor i alle dager mener du at jeg som innbygger i Norge skal snakke fremmedspråk når jeg skal bestille noe?

Jeg tror nok du vet godt hva jeg mener. ;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (2 timer siden):

Jeg tror nok du vet godt hva jeg mener. ;) 

Teksten på boksene er jo jævlig å lese da, de må både snus og vendes på.

Anonymkode: bf560...eb1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/4/2024 at 8:24 AM, AnonymBruker said:

Minner meg om en gang jeg var innom Kiwi etter å ha vært på jobb. Kiwi sin jobbuniform er rimelig grønn. Mitt antrekk bestod av svart og signalgul bukse med refleks på beina og svart og rød genser, jeg er håndverker. Var en kunde som hilste på meg, siden det er lite sted så svarte jeg jo. Så spør den andre kunden meg om hvor x og x er. Den ene tingen visste jeg hvor var, og den andre sa jeg vedkommende måtte spørre en ansatt om. Kunden så på meg, og sa "men du jobber jo her".  Jeg vet ikke helt hvordan min klesdrakt kunne forveksles med de som jobber på Kiwi.

Anonymkode: 5611c...73b

Jeg er så trøtt noen morgener at jeg fort kunne vært den kunden som ikke husket om jeg var i Rema, Kiwi, Coop, Meny eller Lidl i Sverige og heller ikke hvordan uniformene så ut.

Anonymkode: 0466a...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Teksten på boksene er jo jævlig å lese da, de må både snus og vendes på.

Anonymkode: bf560...eb1

Badum, pssh! :ler: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i dagligvare og her om kvelden kom det en voksen dame inn med mye på hjertet. Hun hadde en del ufine kommentarer om "ungdommen" og klimakrisen hun forresten ikke trodde på. Jeg var totalt uenig med henne i omtrent alt hun kommenterte, men kunne jo ikke si noe, så jeg bare smilte og la inn noen nøytrale "ja..", "nei.." og "åh..". Hun stilte meg spørsmål som hun svarte på selv, og ble sintere og mer høylytt for hvert "svar" som hun tydeligvis ikke likte. I 20 minutter holdt hun det gående og jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte til slutt. Jeg var ihvertfall "en idiot" som var både "bortskjemt" og "jævlig dum". Til slutt ropte hun på tur ut døra at det gikk an "å ha to tanker i hodet samtidig vet du!!" og at hun forstod at jeg ikke hadde møtt på "sånne som henne" før. Sånne som hadde "forstått det!!". 

Anonymkode: 5a70f...b8d

  • Liker 8
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var totalt uenig med henne i omtrent alt hun kommenterte, men kunne jo ikke si noe, så jeg bare smilte og la inn noen nøytrale "ja..", "nei.." og "åh..".

Hvorfor kunne du ikke si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (1 time siden):

Hvorfor kunne du ikke si noe?

Vi er politisk nøytrale på jobb. 

Anonymkode: 5a70f...b8d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kaarebjarne said:

Hvorfor kunne du ikke si noe?

Man har ikke lov å uttrykke seg politisk på jobb. Gjelder vel alle arbeidsplasser i landet 

Anonymkode: 38389...1f1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er politisk nøytrale på jobb. 

Anonymkode: 5a70f...b8d

Det er jo greit, men når hun begynte å gå på deg som person og slenge dritt, da går hun for langt.

Jeg har jobbet mange mange år i butikk, hørt det meste og tåler mye. Men når det blir personlig får kunden pent beskjed om å roe seg ned å ikke snakke til meg på den måten. Det går en grense for alle, og om vi taper den ene kunden eller jeg får tilsnakk i ettertid er det greit, men ingen av de delene har enda skjedd.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Man har ikke lov å uttrykke seg politisk på jobb. Gjelder vel alle arbeidsplasser i landet 

Anonymkode: 38389...1f1

Nei, heldigvis har jeg rett til en mening. Må bare være klar på hva som er min mening  og hva som er jobben sin. Eller ofte i min jobb,  hva loven/retningslinjer sier

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er politisk nøytrale på jobb. 

Anonymkode: 5a70f...b8d

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man har ikke lov å uttrykke seg politisk på jobb. Gjelder vel alle arbeidsplasser i landet 

Anonymkode: 38389...1f1

Hvem har sagt noe om å uttale seg politisk her?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kom en kunde i dag med noen pakker kalkunfilet, og spurte i fullt alvor om det var svinekjøtt i det. Noen ganger er det vanskelig å holde maska. :ler: 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle de som snakker så innihelvete lavt. Tror de at de er i kirken eller noe? Snakk så folk hører deg, for f...! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (6 timer siden):

Og alle de som snakker så innihelvete lavt. Tror de at de er i kirken eller noe? Snakk så folk hører deg, for f...! 

Å den fikk meg til å tenke på noe 😂 her var det jeg som var dum da, og ikke kunden. Jeg jobbet på kafe på bygden og jeg var en 14-15 år tror jeg. Da kom det en veldig fin eldre dame fra oslo omerådet. Hun spurte meg i veldig lav stemme om hvor klosettet var. Jeg måtte be henne gjenta det flere ganger, og sa ganske høyt "klosettet. Hva er det?" hun ble veldig flau og tegnet diskret med fingeren i luften wc mens hun visket det som om det va en største skandale at hun måtte dit. Jeg svarte igjen passe høyt "åja, toalettet, er ned trappen der." hun ble veldig flau igjen og var nok ikke så fornøyd med meg 😅🤣 

Anonymkode: 25bbe...608

  • Liker 5
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ved selvbetjening på matbutikker er det mange som bruker en helt molbo fremgangsmåte. De scanner alle varene først, for deretter å bare legge dem ned på den andre siden.

Hallo? Hva med å pakke ned varene en etter en istedenfor å la det hope seg opp, og deretter kaste bort noen minutter på å pakke dem til slutt? Når de betaler så blir det jo grønt lys på den kassen, og da burde andre kunder kunne gå rett bort og starte scanning av sine egne varer. Men neida, kassen blir fortsatt ikke ledig på en god stund, for det er først da disse luringene begynner å pakke!

Enten man har medbragt pose/ryggsekk, eller må kjøpe pose, er det ingen grunn til å utsette pakkingen. Tenker de at det er forbudt å ta en pose før man har huket av for dette, noe som vanligvis gjøres etter varescanningen? Forstå det den som kan.

Anonymkode: 16b17...5a1

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Ved selvbetjening på matbutikker er det mange som bruker en helt molbo fremgangsmåte. De scanner alle varene først, for deretter å bare legge dem ned på den andre siden.

Hallo? Hva med å pakke ned varene en etter en istedenfor å la det hope seg opp, og deretter kaste bort noen minutter på å pakke dem til slutt? Når de betaler så blir det jo grønt lys på den kassen, og da burde andre kunder kunne gå rett bort og starte scanning av sine egne varer. Men neida, kassen blir fortsatt ikke ledig på en god stund, for det er først da disse luringene begynner å pakke!

Enten man har medbragt pose/ryggsekk, eller må kjøpe pose, er det ingen grunn til å utsette pakkingen. Tenker de at det er forbudt å ta en pose før man har huket av for dette, noe som vanligvis gjøres etter varescanningen? Forstå det den som kan.

Anonymkode: 16b17...5a1

Jeg synes flere burde vente med å pakke varene til de er betalt. Alt må jo opp igjen om det blir tilfeldig kontroll, og da vil det ta enda lenger tid. :) det jeg ikke fatter, er hvorfor folk med så mange varer på død og liv skal ta det i selvbetjeningen i stedet for å ta det i manuell kasse. :P 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ved selvbetjening på matbutikker er det mange som bruker en helt molbo fremgangsmåte. De scanner alle varene først, for deretter å bare legge dem ned på den andre siden.

Hallo? Hva med å pakke ned varene en etter en istedenfor å la det hope seg opp, og deretter kaste bort noen minutter på å pakke dem til slutt? Når de betaler så blir det jo grønt lys på den kassen, og da burde andre kunder kunne gå rett bort og starte scanning av sine egne varer. Men neida, kassen blir fortsatt ikke ledig på en god stund, for det er først da disse luringene begynner å pakke!

Enten man har medbragt pose/ryggsekk, eller må kjøpe pose, er det ingen grunn til å utsette pakkingen. Tenker de at det er forbudt å ta en pose før man har huket av for dette, noe som vanligvis gjøres etter varescanningen? Forstå det den som kan.

Anonymkode: 16b17...5a1

Jeg har stort sett med meg nett og prøver å gjøre dette, men da vil jeg også stable det "riktig" i posen og det tar litt tid... det virker som køen (og den ansatte som følger med) blir litt utålmodig, så det varierer hvor ofte jeg gjør det eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (46 minutter siden):

Jeg synes flere burde vente med å pakke varene til de er betalt. Alt må jo opp igjen om det blir tilfeldig kontroll, og da vil det ta enda lenger tid. :) det jeg ikke fatter, er hvorfor folk med så mange varer på død og liv skal ta det i selvbetjeningen i stedet for å ta det i manuell kasse. :P 

Ikke en eneste gang har jeg opplevd at ALT av varer må opp igjen, og kontroll blir det kanskje 1 av 15 ganger. På Extra scanner de kun to-tre varer, på Meny bare gjør de en visuell inspeksjon, ganske provisorisk virker det som.

Fjugur skrev (17 minutter siden):

Jeg har stort sett med meg nett og prøver å gjøre dette, men da vil jeg også stable det "riktig" i posen og det tar litt tid... det virker som køen (og den ansatte som følger med) blir litt utålmodig, så det varierer hvor ofte jeg gjør det eller ikke.

Det er klart at man av og til må stokke litt om på rekkefølgen, og de harde/tunge varene ligger jo gjerne nederst i kurven. Men poenget mitt er at man bør pakke ned varene i pose/ryggsekk så direkte som det lar seg gjøre, heller enn å utsette pakkingen til man har scannet absolutt alt.

Anonymkode: 16b17...5a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...