Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I min "ungdom" var jeg lageransvarlig på Rimi. 

De ansatte hadde brukt formiddagen på å tømme lageret for varer (med å sette varene ut i butikken), der jeg brukte kveldsvakten på å ta resten og å shine lageret fra A til Å for å gjøre lageret klar til å ta imot 30 paller med varer før jul. Det var ingenting på lageret annet enn noen enslige kasser med tomgods. Lageret var helt sterilt. 

Etter at jeg var ferdig med lageret så gikk jeg i kassen for å bytte med kollegaen min som skulle ta pause. 

Så kom det en kunde:

Kunde: - Har dere inne "produkt X", det var tomt i hylla?

Jeg: - Hvis det var tomt i hylla så er vi dessverre utsolgt, men vi får varer i morgen.

Kunde: - Kan du ikke gå å se på lageret da?

Jeg: - Vi har ikke varer på lageret.

Kunde: - Men du har jo ikke vært å sett enda? Kan du ikke gå å se?

Jeg: - Lageret er som sagt helt tomt pga stor varelevering i morgen. 

Kunde fnyste, betalte og gikk.

Formiddagen etter kom kunden tilbake, og leverte en klage på meg til sjefen fordi jeg var "uhøflig, lat og lite kundeinnstilt som ikke gadd å sjekke om en vare lå på lageret", med en oppfordring om å få meg oppsagt siden jeg var uegnet i butikk.

Takk for den! 

Anonymkode: b9789...f3c

  • Liker 11
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ikke en eneste gang har jeg opplevd at ALT av varer må opp igjen, og kontroll blir det kanskje 1 av 15 ganger. På Extra scanner de kun to-tre varer, på Meny bare gjør de en visuell inspeksjon, ganske provisorisk virker det som.

Det er klart at man av og til må stokke litt om på rekkefølgen, og de harde/tunge varene ligger jo gjerne nederst i kurven. Men poenget mitt er at man bør pakke ned varene i pose/ryggsekk så direkte som det lar seg gjøre, heller enn å utsette pakkingen til man har scannet absolutt alt.

Anonymkode: 16b17...5a1

Nei, det har ikke jeg heller.... som regel bare tar de en kikk oppi, løfter på noe dersom veldig fullt handlenett, men de tømmer ikke ut alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I min "ungdom" var jeg lageransvarlig på Rimi. 

De ansatte hadde brukt formiddagen på å tømme lageret for varer (med å sette varene ut i butikken), der jeg brukte kveldsvakten på å ta resten og å shine lageret fra A til Å for å gjøre lageret klar til å ta imot 30 paller med varer før jul. Det var ingenting på lageret annet enn noen enslige kasser med tomgods. Lageret var helt sterilt. 

Etter at jeg var ferdig med lageret så gikk jeg i kassen for å bytte med kollegaen min som skulle ta pause. 

Så kom det en kunde:

Kunde: - Har dere inne "produkt X", det var tomt i hylla?

Jeg: - Hvis det var tomt i hylla så er vi dessverre utsolgt, men vi får varer i morgen.

Kunde: - Kan du ikke gå å se på lageret da?

Jeg: - Vi har ikke varer på lageret.

Kunde: - Men du har jo ikke vært å sett enda? Kan du ikke gå å se?

Jeg: - Lageret er som sagt helt tomt pga stor varelevering i morgen. 

Kunde fnyste, betalte og gikk.

Formiddagen etter kom kunden tilbake, og leverte en klage på meg til sjefen fordi jeg var "uhøflig, lat og lite kundeinnstilt som ikke gadd å sjekke om en vare lå på lageret", med en oppfordring om å få meg oppsagt siden jeg var uegnet i butikk.

Takk for den! 

Anonymkode: b9789...f3c

Minner meg om en gang en kunde spurte etter en spesifikk lyspære, han viste meg den ødelagte han hadde og jeg sa med en gang at den har vi ikke. Han sa så: Er du sikker? Kan du ikke bare sjekke? En smule oppgitt sier jeg at vi hadde varetelling i går, og jeg telte alle lyspærene, så ja, jeg er sikker 

Også her om dagen, en kunde spurte etter en vare, den har helt lik innpakning som en annen vare, og jeg husket at det var en av de vi ikke har lenger. Vi stod nære nok den hylla de stod i til at jeg kunne se hvilken av dem vi har, hvilket ikke var den hun ville ha. Så jeg sier at vi har dessverre ikke den. Hvorpå hun sier at Hæ? Alle har jo det?? Sier igjen at vi ikke har den hvorpå hun går å saumfarer helle hylla med den typer varer før hun går 
 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (4 timer siden):

Jeg har stort sett med meg nett og prøver å gjøre dette, men da vil jeg også stable det "riktig" i posen og det tar litt tid... det virker som køen (og den ansatte som følger med) blir litt utålmodig, så det varierer hvor ofte jeg gjør det eller ikke.

Og det er derfor jeg foretrekker butikkene som lar deg scanne varene ute i butikken, slik at alt er ferdig sortert og pakket både man kommer til kassen. Kjølevarer for seg, frysevarer for seg, ting til matboden, vaskerommet etc etc.

Anonymkode: a3ec3...4d5

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og det er derfor jeg foretrekker butikkene som lar deg scanne varene ute i butikken, slik at alt er ferdig sortert og pakket både man kommer til kassen. Kjølevarer for seg, frysevarer for seg, ting til matboden, vaskerommet etc etc.

Anonymkode: a3ec3...4d5

I hvilke norske butikker er det mulig?

Anonymkode: d9217...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I hvilke norske butikker er det mulig?

Anonymkode: d9217...7b1

Obs!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I hvilke norske butikker er det mulig?

Anonymkode: d9217...7b1

De fleste Extra og Obs har det, og noen få Rema-butikker.

Anonymkode: a3ec3...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg en kunde som klikket på meg for at kortet hennes ble avvist (hun prøvde flere ganger med samme resultat) og hun mente det var noe feil med bankterminalen og forlangte at jeg overstyrte den så hun fikk betalt. Prøvde å si at det ikke er mulig og foreslo at hun ringte banken sin, men det var uaktuelt.

Jeg diskuterte litt frem og tilbake med henne og enden på visa ble at hun slang varen hun skulle ha i disken og gikk i fullt sinne. At jeg ikke hadde mulighet til å overstyre bankterminalen var totalt uforståelig for henne og helt forferdelig dårlig service.

Litt senere hadde jeg denne "hyggelige" samtalen med en kunde:

Kunde: -Er dette de eneste bakebollene dere har?

Meg: -Ja, det er de vi har i sortimentet vårt.

Kunde: -Så dere har ikke stålboller uten silikonbunn?

Meg: -Nei, dessverre, det har vi ikke, men jeg mener hovedbutikken i sentrum har, det er jo en større butikk med et større sortiment. Skal jeg sjekke for deg?

Kunde: -Nei, jeg gidder ikke dra inn til byen. Glassboller fra Pyrex da, har dere det?

Meg: -Pyrex fører vi dessverre ikke, men det tror jeg de har på Jernia.

Kunde: -Så dere har ingenting dere? Dette er dårlig altså. Vedlig dårlig. Overhodet ikke holdbart.

Før jeg fikk sagt noe mer gikk hun mens hun fortsatte å mumle om hvor dårlig utvalg vi hadde. At vi ikke hadde akkurat det hun skulle ha var altså ensbetydende med at vi ikke hadde noen ting.🙄

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 5
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod nettopp bak ei dame på en helsekostbutikk som nærmest klikket på han bak disken.

Hvorfor?

De var utsolgt for slike ' shakers' til å blande proteinpulver og Nutrilettpulver. Hun skulle desiderrt ha det for det siste fordi hun skjelte han ut på grunn av det. Butikken var utsolgt, men de skulle få inn mer til uke.

Damen: 'Dere må jo vite at i januar skal de fleste ned i vekt! (Skal vi? Min kommentar). Dere MÅ jo ta inn en hel haug da! Er det så vanskelig å forstå!?! ALLE skal ha de i januar! (Igjen, skal vi? Min kommentar). Er du helt ny her, eller!?! ( Han har jobbet der siden, vel, i alle fall i 20 år. Min kommentar).'

Mannen: 'Som sagt, jeg beklager, men vi får inn nye varer på mandag'.

Damen: 'Bare så du vet det, hvis jeg dør innen mandag så skal jeg love at min familie skal saksøke deg og bedriften din slik at du mister alt!'

 

Jadda, slik går da  dagene...

Anonymkode: 73372...607

  • Liker 12
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg stod nettopp bak ei dame på en helsekostbutikk som nærmest klikket på han bak disken.

Hvorfor?

De var utsolgt for slike ' shakers' til å blande proteinpulver og Nutrilettpulver. Hun skulle desiderrt ha det for det siste fordi hun skjelte han ut på grunn av det. Butikken var utsolgt, men de skulle få inn mer til uke.

Damen: 'Dere må jo vite at i januar skal de fleste ned i vekt! (Skal vi? Min kommentar). Dere MÅ jo ta inn en hel haug da! Er det så vanskelig å forstå!?! ALLE skal ha de i januar! (Igjen, skal vi? Min kommentar). Er du helt ny her, eller!?! ( Han har jobbet der siden, vel, i alle fall i 20 år. Min kommentar).'

Mannen: 'Som sagt, jeg beklager, men vi får inn nye varer på mandag'.

Damen: 'Bare så du vet det, hvis jeg dør innen mandag så skal jeg love at min familie skal saksøke deg og bedriften din slik at du mister alt!'

 

Jadda, slik går da  dagene...

Anonymkode: 73372...607

Ei som ikke har spist noe mat i år eller? 🤣

Anonymkode: 25bbe...608

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg stod nettopp bak ei dame på en helsekostbutikk som nærmest klikket på han bak disken.

Hvorfor?

De var utsolgt for slike ' shakers' til å blande proteinpulver og Nutrilettpulver. Hun skulle desiderrt ha det for det siste fordi hun skjelte han ut på grunn av det. Butikken var utsolgt, men de skulle få inn mer til uke.

Damen: 'Dere må jo vite at i januar skal de fleste ned i vekt! (Skal vi? Min kommentar). Dere MÅ jo ta inn en hel haug da! Er det så vanskelig å forstå!?! ALLE skal ha de i januar! (Igjen, skal vi? Min kommentar). Er du helt ny her, eller!?! ( Han har jobbet der siden, vel, i alle fall i 20 år. Min kommentar).'

Mannen: 'Som sagt, jeg beklager, men vi får inn nye varer på mandag'.

Damen: 'Bare så du vet det, hvis jeg dør innen mandag så skal jeg love at min familie skal saksøke deg og bedriften din slik at du mister alt!'

 

Jadda, slik går da  dagene...

Anonymkode: 73372...607

Her er det noe uklart hva du prøver å si.. Sa du faktisk dette??? Du virker bare obsternasig med kommentarer som "Vel;  blabla". Veldig besserwisser og ovenfra og ned. 

Holder forøvrig med kunden her. Butikken burde tatt inn mer av dette for salg i januar. De fleste vet  faktisk at dette er varer det går mer av på nyåret, som man kan ta høyde for. 

Dette med saksøking er dog en annen ting...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaMe skrev (40 minutter siden):

Her er det noe uklart hva du prøver å si.. Sa du faktisk dette??? Du virker bare obsternasig med kommentarer som "Vel;  blabla". Veldig besserwisser og ovenfra og ned. 

Holder forøvrig med kunden her. Butikken burde tatt inn mer av dette for salg i januar. De fleste vet  faktisk at dette er varer det går mer av på nyåret, som man kan ta høyde for. 

Dette med saksøking er dog en annen ting...

Ingen grunn til å ikke oppføre seg som folk av den grunn. Skjerp deg.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kunde som nesten ble sint fordi h*n ikke fikk levere tilbake brukt undertøy (som ikke var vasket) fordi "kvaliteten var ikke som forventet"

Anonymkode: 45cd6...508

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orbis skrev (På 13.1.2024 den 14.37):

Minner meg om en gang en kunde spurte etter en spesifikk lyspære, han viste meg den ødelagte han hadde og jeg sa med en gang at den har vi ikke. Han sa så: Er du sikker? Kan du ikke bare sjekke? En smule oppgitt sier jeg at vi hadde varetelling i går, og jeg telte alle lyspærene, så ja, jeg er sikker 

Også her om dagen, en kunde spurte etter en vare, den har helt lik innpakning som en annen vare, og jeg husket at det var en av de vi ikke har lenger. Vi stod nære nok den hylla de stod i til at jeg kunne se hvilken av dem vi har, hvilket ikke var den hun ville ha. Så jeg sier at vi har dessverre ikke den. Hvorpå hun sier at Hæ? Alle har jo det?? Sier igjen at vi ikke har den hvorpå hun går å saumfarer helle hylla med den typer varer før hun går 
 

Grunnen til at vi kundane gjer dette, er jo fordi vi har opplevd at ansatte seier at dei ikkje har ei vare, og så finn eg den jammen meg i hylla sjølv. 

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaMe skrev (1 time siden):

Her er det noe uklart hva du prøver å si.. Sa du faktisk dette??? Du virker bare obsternasig med kommentarer som "Vel;  blabla". Veldig besserwisser og ovenfra og ned. 

Holder forøvrig med kunden her. Butikken burde tatt inn mer av dette for salg i januar. De fleste vet  faktisk at dette er varer det går mer av på nyåret, som man kan ta høyde for. 

Dette med saksøking er dog en annen ting...

Det er ikke uklart at det den du siterer skriver i parantes, er deres tanker og kommentarer i gjenfortelling, ikke deres uttalte tanker idet de observerte situasjonen.

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke uklart at det den du siterer skriver i parantes, er deres tanker og kommentarer i gjenfortelling, ikke deres uttalte tanker idet de observerte situasjonen.

Anonymkode: 3e488...a3b

Jo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke uklart at det den du siterer skriver i parantes, er deres tanker og kommentarer i gjenfortelling, ikke deres uttalte tanker idet de observerte situasjonen.

Anonymkode: 3e488...a3b

Jo, det var ikkje heilt lett å forstå. 

Anonymkode: 56eb0...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har hatt en kunde som nesten ble sint fordi h*n ikke fikk levere tilbake brukt undertøy (som ikke var vasket) fordi "kvaliteten var ikke som forventet"

Anonymkode: 45cd6...508

Dette… Opplevd så mye rart i forbindelse med hva folk vil bytte / levere inn. Opptil flere ganger ønsker folk å «returnere» varer som ikke er kjøpt hos oss. «Beklager, vi fører ikke det merket, du må nesten høre der og der.» « men dere har jo tilsvarende produkt?» «ja, men det er et annet merke, det du har er nok kjøpt der og der.» « utrolig så vanskelig du er! Elendig service!» 🙈 og nå mener jeg ikke folk som høflig sier de vet ikke hvor varen kommer fra, er den kanskje kjøpt her? Det er noe helt annet og selvfølgelig greit 😊

Anonymkode: 69dd0...9fe

  • Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaMe skrev (7 timer siden):

Her er det noe uklart hva du prøver å si.. Sa du faktisk dette??? Du virker bare obsternasig med kommentarer som "Vel;  blabla". Veldig besserwisser og ovenfra og ned. 

Holder forøvrig med kunden her. Butikken burde tatt inn mer av dette for salg i januar. De fleste vet  faktisk at dette er varer det går mer av på nyåret, som man kan ta høyde for. 

Dette med saksøking er dog en annen ting...

Tok du virkelig ikke den? 
 

Og det andre; du skjønner ikke at butikker kan bli utsolgt for varer, selv om de sikkert har tatt høyde for stort salg? 
Enig med kunden eller ikke, man snakker ikke slik til andre mennesker. Litt folkeskikk burde de fleste kunne utvise. 

Anonymkode: 191ee...a9b

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 11.14):

Det er jo greit, men når hun begynte å gå på deg som person og slenge dritt, da går hun for langt.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Jeg lot den gå, for hun sa ikke "du er en idiot", men "dere ungdommen er idioter" og nikket mot meg, osv. Jeg skjønte åpenbart at hun inkluderte meg i gruppen "ungdommen", men hun sa ikke noe ærekrenkende direkte til meg. Tror hun ble mer provosert av det konstante smilet mitt, det er godt nok. 😅

kaarebjarne skrev (På 10.1.2024 den 12.29):

Hvem har sagt noe om å uttale seg politisk her?!

Klimakrisen, oljefondet, oljeutvinning, mdg, el-busser osv er politisk. 🙂 Hvilket var tema i monologen. 

Anonymkode: 5a70f...b8d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...