Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 9.06):

Gavekort fra samme butikkjede kan sjekkes ved å trykke to taster på bankterminalen før en drar kortet. Det samme kan man med senterets gavekort.

Andre gavekort har en nettadresse og et nummer bakpå hvor en kan sjekke.

Alle kort kan sjekkes på veldig kort tid.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

To tilfeldige taster, eller 2 konkrete taster? Rart ikke senterledelsen vet om dette. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 9.23):

De gavekortene dette gjelder er kanskje 1 av 100, de aller aller fleste kan sjekkes med to tastetrykk på kortterminalen, det har ALLE tid til.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Ingen butikker jeg har jobbet i har slike gavekort som du mener gjelder 99%. Prøvde nå med sentergavdkort og tastet 2  tilfeldige taster, og det skjedde ingenting på kassen. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen "favoritt" er kunder som kommer fra motsatt side mens det er kø i kassen, og skal ha en tobakksvare eller ta ut penger, og tilsynelatende gir fullstendig blanke i at det er flere før dem. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (6 timer siden):

En annen "favoritt" er kunder som kommer fra motsatt side mens det er kø i kassen, og skal ha en tobakksvare eller ta ut penger, og tilsynelatende gir fullstendig blanke i at det er flere før dem. 

Men de skal jo bare ha «putt inn hva som helst». Finnes det ikke en egen «skal bare» kø?😳 🙈

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, altflyter said:

Men de skal jo bare ha «putt inn hva som helst». Finnes det ikke en egen «skal bare» kø?😳 🙈

Jo, vi har selvbetjening, og ansatte som godkjenner evt. varer med aldersgrense. No excuse. Skal de betale kontant eller ta ut penger, får de værsågod stille seg i kø, med mindre nestemann i køen lar dem gå foran. 

Endret av FrankDrebin 2 1/2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maverick22 skrev (På 17.1.2024 den 19.28):

Når kunden sier '' Skal tenke på det''. Det det dummeste

Det er jo ikke tid som hjelper en til å ta en avgjørelse, det som hjelper er god nok informasjon

Jeg tenker ofte over kjøpet en ekstra gang før jeg bestemmer meg. Det kan være om 

  • jeg virkelig har bruk for varen- eller et det et impulskjøp som ikke er gjennomtenkt
  • det er et lønnsom kjøp- sjekke tilsvarende varer andre steder
  • denne varen har de spesifikasjonene jeg er ute etter
  • selgeren er i overkant ivrig, slik at jeg føler meg tvunget til på kjøpe

Anonymkode: 3a86a...3ab

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

maverick22 skrev (På 17.1.2024 den 19.28):

Når kunden sier '' Skal tenke på det''. Det det dummeste

Det er jo ikke tid som hjelper en til å ta en avgjørelse, det som hjelper er god nok informasjon

Og dessverre kan man ikke stole på at selgere gir god nok informasjon. 
(gjelder selvfølgelig ikke alle, men jeg vet ikke om det gjelder den jeg snakker med eller ikke) 

Anonymkode: 50e39...4ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maverick22 skrev (På 17.1.2024 den 19.28):

Når kunden sier '' Skal tenke på det''. Det det dummeste

Det er jo ikke tid som hjelper en til å ta en avgjørelse, det som hjelper er god nok informasjon

Det tar ofte TID å innhente god informasjon da. Enkelt og greit 

Anonymkode: f4564...71d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var kunde selv i en matbutikk for noen uker siden. Jeg jobber som sykepleier og var innom butikken i pausen min for å kjøpe meg lunsj. Jeg hadde på meg kjent jobbuniform for sykepleiere og tydelig skilt med navn og yrke. 

Først ble jeg stoppet av en mann som spurte meg pent om jeg visste om hvor noe var i butikken, jeg svarte hyggelig tilbake og sa jeg ikke jobbet der så det vet jeg ikke. Han smilte og beklaget seg, så det var ikke noe problem. 

MEN, kort tid etter stoppet en dame meg med en aggressiv tone. Hun sto ved noen varer og spurte meg på grensen til sint om hva en spesifikk vare kostet. Det vet jeg ikke sa jeg, og fortalte at jeg ikke jobbet der. Hun ble ordentlig oppgitt, så stygt på meg og hevet stemmen og sa høyt" javel, hvem skal hjelpe meg DA, DA? Jeg sa, hva med en som jobber her? Så hørte jeg bak meg når jeg gikk at hun stoppet en ansatt og sa surt til denne personen " Ja, der er du ja, si meg en ting- kan noen som helst si meg hva denne varen koster ELLER?!! 

Jeg tenkte inni meg at jeg var så glad jeg ikke jobbet der, og lurte også litt på hvorfor flere trodde jeg jobbet der. Nå har vel voksne folk vært på butikken såpass ofte at de vet forskjell på jobbuniform for butikkansatte og sykepleiere? Tydeligvis ikke alle 🙄 

Anonymkode: 7f931...115

  • Liker 21
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg var kunde selv i en matbutikk for noen uker siden. Jeg jobber som sykepleier og var innom butikken i pausen min for å kjøpe meg lunsj. Jeg hadde på meg kjent jobbuniform for sykepleiere og tydelig skilt med navn og yrke. 

Først ble jeg stoppet av en mann som spurte meg pent om jeg visste om hvor noe var i butikken, jeg svarte hyggelig tilbake og sa jeg ikke jobbet der så det vet jeg ikke. Han smilte og beklaget seg, så det var ikke noe problem. 

MEN, kort tid etter stoppet en dame meg med en aggressiv tone. Hun sto ved noen varer og spurte meg på grensen til sint om hva en spesifikk vare kostet. Det vet jeg ikke sa jeg, og fortalte at jeg ikke jobbet der. Hun ble ordentlig oppgitt, så stygt på meg og hevet stemmen og sa høyt" javel, hvem skal hjelpe meg DA, DA? Jeg sa, hva med en som jobber her? Så hørte jeg bak meg når jeg gikk at hun stoppet en ansatt og sa surt til denne personen " Ja, der er du ja, si meg en ting- kan noen som helst si meg hva denne varen koster ELLER?!! 

Jeg tenkte inni meg at jeg var så glad jeg ikke jobbet der, og lurte også litt på hvorfor flere trodde jeg jobbet der. Nå har vel voksne folk vært på butikken såpass ofte at de vet forskjell på jobbuniform for butikkansatte og sykepleiere? Tydeligvis ikke alle 🙄 

Anonymkode: 7f931...115

Kanskje hun ba om den ansatte om og få snakke med sjefen din 😅 

Anonymkode: 1ee65...ca8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg var kunde selv i en matbutikk for noen uker siden. Jeg jobber som sykepleier og var innom butikken i pausen min for å kjøpe meg lunsj. Jeg hadde på meg kjent jobbuniform for sykepleiere og tydelig skilt med navn og yrke. 

Først ble jeg stoppet av en mann som spurte meg pent om jeg visste om hvor noe var i butikken, jeg svarte hyggelig tilbake og sa jeg ikke jobbet der så det vet jeg ikke. Han smilte og beklaget seg, så det var ikke noe problem. 

MEN, kort tid etter stoppet en dame meg med en aggressiv tone. Hun sto ved noen varer og spurte meg på grensen til sint om hva en spesifikk vare kostet. Det vet jeg ikke sa jeg, og fortalte at jeg ikke jobbet der. Hun ble ordentlig oppgitt, så stygt på meg og hevet stemmen og sa høyt" javel, hvem skal hjelpe meg DA, DA? Jeg sa, hva med en som jobber her? Så hørte jeg bak meg når jeg gikk at hun stoppet en ansatt og sa surt til denne personen " Ja, der er du ja, si meg en ting- kan noen som helst si meg hva denne varen koster ELLER?!! 

Jeg tenkte inni meg at jeg var så glad jeg ikke jobbet der, og lurte også litt på hvorfor flere trodde jeg jobbet der. Nå har vel voksne folk vært på butikken såpass ofte at de vet forskjell på jobbuniform for butikkansatte og sykepleiere? Tydeligvis ikke alle 🙄 

Anonymkode: 7f931...115

Var du på kiwi med grønn sykepleieruniform?

Anonymkode: a6411...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Var du på kiwi med grønn sykepleieruniform?

Anonymkode: a6411...480

Nei, jeg var på coop med hvit sykepleieruniform. 

Anonymkode: 7f931...115

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, jeg var på coop med hvit sykepleieruniform. 

Anonymkode: 7f931...115

De har opphold seg mye på lukket avdeling, og er derfor vandt til at de med sykepleieruniform jobber der de er. Eneste forklaringen jeg kan komme på annet enn at slike folk er idioter.

 

Anonymkode: 8d2a2...a4d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i en klesbutikk her om dagen da en annen kunde stoppet meg og spurte litt bryskt om jeg kunne ta opp et klesplagg hun hadde mistet på gulvet. Svarte at det kunne jeg. Tonen i stemmen hennes endret seg raskt når hun skjønte at jeg ikke jobbet der😅 Hun ble ganske flau da jeg plukket opp plagget. Det verste er at jeg hadde endel klær i hendene og hun hadde ingenting🙃 Teit å spørre en "ansatt" som bærer på mange plagg om å plukke opp når man selv ikke har noe i hendene🤦‍♀️

Anonymkode: c77e2...75d

  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var i en klesbutikk her om dagen da en annen kunde stoppet meg og spurte litt bryskt om jeg kunne ta opp et klesplagg hun hadde mistet på gulvet. Svarte at det kunne jeg. Tonen i stemmen hennes endret seg raskt når hun skjønte at jeg ikke jobbet der😅 Hun ble ganske flau da jeg plukket opp plagget. Det verste er at jeg hadde endel klær i hendene og hun hadde ingenting🙃 Teit å spørre en "ansatt" som bærer på mange plagg om å plukke opp når man selv ikke har noe i hendene🤦‍♀️

Anonymkode: c77e2...75d

Og i tillegg tro at det er greit å behandle deg dårligere hvis du var en ansatt 🤦‍♀️Folk as 

Anonymkode: 6a31d...137

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skulle vere ein kjekk kunde på min lokale Spar. Hadde halvfull handlevogn, så lot (sjølvsagt) kunden bak meg med kun cola og banan gå før meg i kassen. 

Må seie eg vart litt lang i maska då ho etter å ha betalt sa: "og så skal jeg ta ut seks pakker. Hentenumrene er:..."

😏

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bensinstasjon:

Kunde kommer inn for å betale diesel

K: han som fylte foran meg, jeg kunne ikke se at han kom inn? Dro han bare uten å betale??

M: Han betalte vel ute da

K: hæ? Kan man det?

M: ja, det er kortterminal på pumpa

K: åja, jeg visste ikke at det gikk ann

😂

  • Liker 9
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par som blir uenige underveis mens de er godt i gang med å legge varer på båndet. 

"Hva, skal vi ha det, da?"
"Ja, vi må jo ha det!"
"Nei men vi har det jo hjemme!"
Osv. osv. :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg åpne butikken og pga at noe hadde gått galt med kasseoppgjøret i går kveld kom jeg 15-20 min før åpningstid for å ha tid til å se på det og prøve å finne ut av det. I det jeg låste opp døra kom det en veldig stresset dame som prøvde å brøyte seg forbi meg og inn i butikken. Jeg ga henne beskjed at senteret åpner kl 10 og at hun ble pent nødt til å vente til åpningstid. Det ble hun sur for, for "du er jo her". Svarte at jeg var på plass tidlig for å ordne noe før åpningstid, og ba henne nok en gang vente før jeg smatt inn og låste bak meg. Heldigvis kunne jeg sette meg på kontoret, for hun stod utenfor glassdørene mot fellesarealet og stirret inn i butikken til jeg åpnet et par minutter på 10.🙄

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som ikke klarer å få inn i den trange eikenøtta si at sånne digitale tullballbevis de har på mobilen ikke er gyldig legitimasjon. Fy faen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...