Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

men blir litt lei av å få høre de samme frasene 50-100 ganger hver eneste dag?

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sa ikke at dette er dumt eller galt. Sa at jeg oppriktig lurer på hvorfor så mange føler de må gi en forklaring?

Anonymkode: c5854...50a

Eh, jo.

Anonymkode: dafa5...cd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Eh, jo.

Anonymkode: dafa5...cd6

Eh nei...skrev at det ikke gjør noe, og at det ikke er dumt. Men at man kan bli litt lei. Som alle kan av og til av småting som skjer på jobben. Det er mitt problem, ikke kundenes. Jeg lurer som sagt bare på hvorfor?

Anonymkode: c5854...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg en liten avsporing istedet for å opprette egen tråd for spørsmålet; Hvor vanlig er det å ta med tøyposer hjemmefra istedet for å kjøpe på klesbutikken? Fikk noen rare blikk sist gang jeg gjorde det..

Anonymkode: d9217...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jammen ikke lett å være kunde. Sier man ingenting/for lite er man sur og ansatte blir fornærmet, sier man noen ord for mye blir det også gale. Foreslår dere setter opp et skilt ved kassa hva man bør og ikke bør gjøre.

Ja, jeg overdriver, og pleier å være hyggelig kunde som sier hei og takk og ikke så mye mer, men altså, gi oss litt slack! 

Anonymkode: dafa5...cd6

Ts her.

Var ikke meningen å støte noen, men for å formulere meg på en litt annen måte...er alle disse lange forklaringene på hvorfor man vil ha/ikke vil ha kvitterin rett og slett bare høflighetsfraser? Eller er det et hint til meg som ansatt om at dette er en idiotisk ting å spørre om? (som om jeg kan vite på forhånd hvem som ønsker kvittering eller ikke?)

Jeg oppfatter det nemlig på begge måter, avhengig av kundens tonefall og kroppspråk. Hvis dette kun er ment som høflig smalltalk, trenger jeg jo ikke å irritere meg over det lenger på tunge dager 😊

Anonymkode: c5854...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eh nei...skrev at det ikke gjør noe, og at det ikke er dumt. Men at man kan bli litt lei. Som alle kan av og til av småting som skjer på jobben. Det er mitt problem, ikke kundenes. Jeg lurer som sagt bare på hvorfor?

Anonymkode: c5854...50a

Eh jo... Du har laga eit innlegg i ein tråd som heiter "Dumme ting kunder sier"...

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh jo... Du har laga eit innlegg i ein tråd som heiter "Dumme ting kunder sier"...

Anonymkode: 56eb0...3be

Vet at en del andre i samme bransje synes dette er dumt. Så tenkte det passet inn her. Vi som jobber i butikk får neimen ikke gjort noe riktig vi heller. Om vi spør/ikke spør om pose/kvittering, så blir det som regel galt uansett. Dette er en tråd der vi kan lufte ting. Beklahger hvis spørsmålet mitt er galt plassert, men det er relatert til kundeadferd. Jeg ønsket bare svar på et spørsmål. Du er jo tydeligvis en av de som føler du må gi en forklaring på hvorfor du ønsker, ikke ønsker kvittering. Så da kan vel du svare på om du gjør dette fordi du synes det er idiotisk av meg å spørre, eller fordi du ser på det som hyggelig småprat? Det er det eneste jeg lurer på. Er det hyggelig småprat, så har ikke jeg noe å irritere meg over lenger 😊

Anonymkode: c5854...50a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje ikke så dumt sagt. Men noe jeg oppriktig lurer på.

Jobber på kjøpesenter, og undrer meg over hvorfor omtrent annenhver kunde må forklare hvorfor de skal ha/ikke skal ha kvittering? 

Noen av de vanligste svarene, som regel får jeg en mye lenger forklaring enn dette også:

"Ja jeg må jo ha den når jeg skal gå rundt på senteret?"

"Ja jeg må jo ha den når jeg ikke skal ha pose?"

"Ja den må jeg jo ha i tilfelle noen tror jeg har stjålet?"

"Nei den trenger jeg vel ikke? Får ikke noe igjen på den?"

"Nei jeg har ikke tenkt å bytte varen."

"Nei jeg trenger vel ikke den så lenge du ikke kommer løpende etter meg?" (Hvorfor skal jeg det når jeg vet at kunden har betalt for varen?)

Du er ikke den første kunden jeg noensinne har betjent? Jeg vet hvorfor noen ønsker eller ikke ønsker kvittering. Jeg spør bare fordi jeg vil vite om jeg trenger å printe den ut eller ikke. Er ikke noe problem, men blir litt lei av å få høre de samme frasene 50-100 ganger hver eneste dag? Hva er galt med å bare svare jatakk eller neitakk? 

Anonymkode: c5854...50a

Opplevde det motsatte i dag. Er forberedt på de vanlige spørsmålene osv. Til min store forundring hører jeg at kvittering blir skrevet ut uten at jeg har fått spørsmålet. Da måtte jeg levere den tilbake og si at "den får jeg i appen". Kanskje det var litt surr siden det kom ny kasserer etter at varene ble slått inn, men før betaling? Uansett merkelig, men jeg setter det på den "rare" kontoen uansett.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som fortsetter å pakke når det er tilfeldig kontroll. Men de er vel så slitne og stressa at alt går på autopilot. :P

En annen ting er de som absolutt skal bære alt i armene, spesielt når de har minst én vare som vil lage helvetes mye søl om den går i gulvet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker reklamasjon eller retur på vare som ligger hjemme. Sier at de tenkte de kunne få ny/ penger tilbake her og nå, og så bare komme innom med opprinnelig vare en annen gang. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde ringer inn for å holde en lang klagemonolog som i og for seg ikke er uvanlig eller noe galt med, men det rare denne gangen var at hun ved jevne mellomrom stoppet monologen for spørre "hallo?? HALLO?" for å sjekke om jeg fortsatt var der. Hun la ikke inn noen naturlige pauser ellers i monologen slik at jeg kunne få inn noen ord utenom at jeg prøvde stikke inn noen "mm-mm", og "ja" på innpust slik man ofte gjør mens noen snakker

 

"....ja for vi lever jo tross alt i 2024 og i et av verdens rikeste land og da synes jeg jo at.... hallo?? HALLO?"

"Ja jeg er her"

"...for det må jo gå an å skjønne at ikke alle er så flinke med data, særlig vi som er litt oppi årene bør få.. hallo????"

"Jada jeg hører"

"...og en annen ting er jo at etter å ha vært trofast kunde så kan jeg jo si at selv om jeg stort sett er fornøyd så mener jeg.. hallo? HA-LLO?"

"Jeg er her ja"

Slik fortsatte det gang etter gang i en ubehagelig lang telefonsamtale helt til hun var ferdig og avsluttet uten at jeg fikk anledning til å komme med noen tilsvar på det hele 

  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts her.

Var ikke meningen å støte noen, men for å formulere meg på en litt annen måte...er alle disse lange forklaringene på hvorfor man vil ha/ikke vil ha kvitterin rett og slett bare høflighetsfraser? Eller er det et hint til meg som ansatt om at dette er en idiotisk ting å spørre om? (som om jeg kan vite på forhånd hvem som ønsker kvittering eller ikke?)

Jeg oppfatter det nemlig på begge måter, avhengig av kundens tonefall og kroppspråk. Hvis dette kun er ment som høflig smalltalk, trenger jeg jo ikke å irritere meg over det lenger på tunge dager 😊

Anonymkode: c5854...50a

Vanlig smalltalk, kanskje? Helt normale replikker i akkurat den settingen?

 

(Forresten, er du virkelig trådstarter i denne legendariske tråden fra 2006?)

Endret av mmd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts her.

Var ikke meningen å støte noen, men for å formulere meg på en litt annen måte...er alle disse lange forklaringene på hvorfor man vil ha/ikke vil ha kvitterin rett og slett bare høflighetsfraser? Eller er det et hint til meg som ansatt om at dette er en idiotisk ting å spørre om? (som om jeg kan vite på forhånd hvem som ønsker kvittering eller ikke?)

Jeg oppfatter det nemlig på begge måter, avhengig av kundens tonefall og kroppspråk. Hvis dette kun er ment som høflig smalltalk, trenger jeg jo ikke å irritere meg over det lenger på tunge dager 😊

Anonymkode: c5854...50a

Jeg pleier vanligvis takke nei til kvittering. Følger som regel med på inntastingen av varene og har allerede en formening om hva det vil komme på i hode mitt. Da svarer jeg som regel bare nei takk. 

Så er det noen tilfeller hvor jeg er usikker på om varene har blitt slått inn riktig, hvor jeg svarer ja takk til kvitteringen. Sjekker den som regel før jeg legger oppi varene.

Et tredje senario, er når jeg for eksempel handler på butikker som Normal for eksempel og kjøper en vare som de også har på andre butikker på samme senter som jeg kanskje har tenkt meg innom. Da kan det hende jeg kommer med en frase om at det kan være lurt å ta imot kvitteringen. På en måte slipper jeg bare ut tankene mine. Snakker neste like mye til meg selv som til den bak kassa. 

Jeg setter pris på at du spør om jeg vil ha kvittering, samtidig som jeg prøver å være hyggelig ved å takke ja eller nei. Og kommer det ut ei lengre setning, er det ikke ment for å irritere deg, eller lekse opp hvorfor jeg ønsker kvitteringen. Det detter liksom bare ut. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmd skrev (3 minutter siden):

Vanlig smalltalk, kanskje? Helt normale replikker i akkurat den settingen?

 

(Forresten, er du virkelig trådstarter i denne legendariske tråden fra 2016?)

Nei beklager. Første gang jeg skriver noe som helst på et forum, så jeg brukte visst feil uttrykk. Men wow for en ny og spennende erfaring! Her blir man visst "tatt" på absolutt alt, selv om man bare kommer med en betraktning, ønsker å høre andres tanker om den betraktningen 😂  Det skal jeg ta med meg videre, og prøve å ikke ta det personlig og bli lei meg. Men tusen takk for at noen endelig svarte på spørsmålet mitt ☺️ Gleder meg til å eventuelt se hva andre tenker. Håper dere som skal plukke på alt jeg skriver, i stedet for å komme med konstruktive tilbakemeldinger som har noe med tråden å gjøre, har det godt med dere selv ❤️  Skal øve meg litt mer på å skrive på forum jeg, så jeg ikke forsurer dagen deres igjen 😜 (forresten så lurer alle jeg kjenner som jobber i butikk på akkurat det samme)

Anonymkode: c5854...50a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontorotta skrev (1 minutt siden):

Jeg pleier vanligvis takke nei til kvittering. Følger som regel med på inntastingen av varene og har allerede en formening om hva det vil komme på i hode mitt. Da svarer jeg som regel bare nei takk. 

Så er det noen tilfeller hvor jeg er usikker på om varene har blitt slått inn riktig, hvor jeg svarer ja takk til kvitteringen. Sjekker den som regel før jeg legger oppi varene.

Et tredje senario, er når jeg for eksempel handler på butikker som Normal for eksempel og kjøper en vare som de også har på andre butikker på samme senter som jeg kanskje har tenkt meg innom. Da kan det hende jeg kommer med en frase om at det kan være lurt å ta imot kvitteringen. På en måte slipper jeg bare ut tankene mine. Snakker neste like mye til meg selv som til den bak kassa. 

Jeg setter pris på at du spør om jeg vil ha kvittering, samtidig som jeg prøver å være hyggelig ved å takke ja eller nei. Og kommer det ut ei lengre setning, er det ikke ment for å irritere deg, eller lekse opp hvorfor jeg ønsker kvitteringen. Det detter liksom bare ut. 

Takk for konstruktivt svar. Var dette jeg trodde. Er ikke snakk om at jeg tror folk gjør dette for å irritere meg, men fordi jeg har lurt på om noen kunder synes det er forferdelig dumt av meg å spørre? Kan nemlig virke sånn noen ganger. I såfall er det en dum ting kunder sier. Om det bare er smalltalk, er det ikke dumt. 

Anonymkode: c5854...50a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei beklager. Første gang jeg skriver noe som helst på et forum, så jeg brukte visst feil uttrykk. Men wow for en ny og spennende erfaring! Her blir man visst "tatt" på absolutt alt, selv om man bare kommer med en betraktning, ønsker å høre andres tanker om den betraktningen 😂  Det skal jeg ta med meg videre, og prøve å ikke ta det personlig og bli lei meg. Men tusen takk for at noen endelig svarte på spørsmålet mitt ☺️ Gleder meg til å eventuelt se hva andre tenker. Håper dere som skal plukke på alt jeg skriver, i stedet for å komme med konstruktive tilbakemeldinger som har noe med tråden å gjøre, har det godt med dere selv ❤️  Skal øve meg litt mer på å skrive på forum jeg, så jeg ikke forsurer dagen deres igjen 😜 (forresten så lurer alle jeg kjenner som jobber i butikk på akkurat det samme)

Anonymkode: c5854...50a

Vedkommende svarte vel på spørsmålet ditt?

Ble du virkelig tatt eller er du litt hårsår? Leste bare at vedkommende undret om du var TS. Du kunne bare sagt nei. Hvorfor tenker du at du forsurer dagen for noen

Du spurte for ca en halv time siden og skriver nå "Men tusen takk for at noen endelig svarte på spørsmålet mitt"!

Anonymkode: e009e...f3a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2024 den 23.23):

Tull! Sånne historier er bare skrøner og myter 🤦‍♀️🙄

Anonymkode: 370f3...146

Broren min var ute for nesten nøyaktig opplevelse. 

Han hadde penger og så på en ny bil til rundt 400 000 kr (på nittitallet). Fikk beskjed om at han heller kunne se på bruktbiler til halve prisen. Da gikk han til nabobutikken og kjøpte seg en Toyota, var en Passat han også ønsket seg i utgangspunktet. 

Selv var jeg 12 år og skulle kjøpe meg jeans med strech i, dette var på 80 tallet og i Lillehammer. Hun som jobbet i klesbutikken sa til meg at jeg måtte vise fram pengene før hun fant fram riktig str til meg. Jeg ble helt på gråten og gikk ut av butikken igjen, etter jeg hadde vist fram pengene. Såpass vett hadde jeg, at jeg ikke handlet der. 

Anonymkode: a00a0...092

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er litt motsatt, nemlig idiotiske ting butikkansatte sier.

Vet om flere butikkansatte som har prestert å si at "potetene er grønne fordi de ikke er helt modne ennå."

Dette er på grensen til farlig å si, og i hvert fall erkedumt!! Viser fullstendig mangel på grunnleggende kunnskap om matråvarer.

For de som fortsatt lurer på hvorfor potetene er grønne:
Poteter blir grønne når de utsettes for lys, og i romtemperatur skjer denne prosessen veldig raskt. Poteter skal oppbevares mørkt og kjølig, men butikkene insisterer på at potetene skal ligge i gjennomsiktige poser under flomlys i romtemperatur, og på denne måten tar det ikke lang tid før butikken har ødelagt kvaliteten på potetene som trolig var nær perfekte da de kom fra bonde og pakkeri. Grønne poteter får en bitter smak og de inneholder et giftstoff som kan gi magetrøbbel om du spiser for mye av det.

 

 

 

Anonymkode: 82aa8...c72

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vedkommende svarte vel på spørsmålet ditt?

Ble du virkelig tatt eller er du litt hårsår? Leste bare at vedkommende undret om du var TS. Du kunne bare sagt nei. Hvorfor tenker du at du forsurer dagen for noen

Du spurte for ca en halv time siden og skriver nå "Men tusen takk for at noen endelig svarte på spørsmålet mitt"!

Anonymkode: e009e...f3a

Mente ikke bare den som sa det, men også de som kverulerte på hvorvidt jeg syntes det jeg spurte om i går kveld, ikke for en halvtime siden, var kjempedumt eller ikke. Ja...jeg er ekstremt hårsår, og jeg tror alltid jeg er i veien for eller til plage for alle. Litt derfor jeg lurte på det jeg lurte på. Unnskyld 😢 Jeg prøver å jobbe med saken. Men nok om dette nå da. Fortsett heller denne fantastiske tåden med andre morsomme innlegg 😃

Anonymkode: c5854...50a

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dette er litt motsatt, nemlig idiotiske ting butikkansatte sier.

Vet om flere butikkansatte som har prestert å si at "potetene er grønne fordi de ikke er helt modne ennå."

Dette er på grensen til farlig å si, og i hvert fall erkedumt!! Viser fullstendig mangel på grunnleggende kunnskap om matråvarer.

For de som fortsatt lurer på hvorfor potetene er grønne:
Poteter blir grønne når de utsettes for lys, og i romtemperatur skjer denne prosessen veldig raskt. Poteter skal oppbevares mørkt og kjølig, men butikkene insisterer på at potetene skal ligge i gjennomsiktige poser under flomlys i romtemperatur, og på denne måten tar det ikke lang tid før butikken har ødelagt kvaliteten på potetene som trolig var nær perfekte da de kom fra bonde og pakkeri. Grønne poteter får en bitter smak og de inneholder et giftstoff som kan gi magetrøbbel om du spiser for mye av det.

 

 

 

Anonymkode: 82aa8...c72

Du har sikkert møtt en sommervikar eller to, og overdramatiserer noe voldsomt. Dette er noe de aller aller aller fleste vet om, både kunder og butikkansatte. 

 

Anonymkode: 66a5f...b1c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plakat med 2 for 99 kr tilbud. Kundene kunne velge mellom 5 forskjellige og den ene var utsolgt. Kunden ble skikkelig sur fordi det var denne han ville ha to pakker av. Han mente derfor vi selvfølgelig måtte ta ned plakaten med tilbudet når der ikke lengre fantes den ene varen han ønsket på lager..🙄 Prøvde å si at så lenge de andre sortene fortsatt var tilgjengelige, så kunne vi ikke ta ned hele tilbudsplakaten. Dette sank visst ikke helt inn og han mente fortsatt vi burde det.

Tenker ofte at kunder som kommer med urimelige klager og rare kommentarer oftest er litt rare selv. Kanskje litt plager psykisk og noen ganger tenker jeg til og med at de må være lettere psykisk utviklingshemmet…Bare at det ikke syns på den utsendemessig og adferd utenom de teite tingene de sier😅

Anonymkode: 61f44...84c

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...