Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

13 hours ago, Vegglampe said:

Var noe mulighet for en stund siden å avlegge fingeravtrykk, måtte registreres av butikken først selv, og etter det kunne man godkjenne alderen sin selv i selvbetjent kasse.

Nå skal jeg være pirkete. Det er i så tilfelle maskinen som godkjenner ditt fingeravtrykk; du godkjenner ingenting selv ved å avgi fingeravtrykk. 

Anonymkode: 5e3dc...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sofie777 skrev (På 11.4.2024 den 23.32):

Eller, som det er i det store utland, noen som pakker for kundene. Men akkurat det hadde nok blitt ramaskrik for her til lands. Man skal skille mellom kaldt og ikke-kaldt, eller noen vil ha store ting ett sted og bokser et annet, så det blir vanskelig

Det har blitt prøvd, Coop-butikken her hadde ungdom til og pakke i julerushet. Det var jo umulig og bære de posene, skrek ikke altså, gikk inn på Narvesen og kjøpte to poser for og omfordele. . Tja, jeg pleier og starte med og legge noe tungt i hvert hjørne og har alltid bær og frukt øverst. Det er en kunst og pakke tydeligvis  , og ja litt kjipt og legge en is ved siden av grillet  kylling fra varmeskapet også. Man må kanskje få med klemte bær og revne håndtak på vei hjem før en skjønner at det ikke bare er og fylle opp tilfeldig til posene er fulle. 
i feks usa fungerer det jo og de vet hva de gjør, men i Norge hadde det vært lønn til annet enn ungdomskoleelever som hadde vært problemet. Tariff for fulltids pakker med 12 års ansenitet i Norge hadde vært interessant.  

Anonymkode: 1ee65...ca8

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 12.50):

Det har blitt prøvd, Coop-butikken her hadde ungdom til og pakke i julerushet. Det var jo umulig og bære de posene, skrek ikke altså, gikk inn på Narvesen og kjøpte to poser for og omfordele. . Tja, jeg pleier og starte med og legge noe tungt i hvert hjørne og har alltid bær og frukt øverst. Det er en kunst og pakke tydeligvis  , og ja litt kjipt og legge en is ved siden av grillet  kylling fra varmeskapet også. Man må kanskje få med klemte bær og revne håndtak på vei hjem før en skjønner at det ikke bare er og fylle opp tilfeldig til posene er fulle. 
i feks usa fungerer det jo og de vet hva de gjør, men i Norge hadde det vært lønn til annet enn ungdomskoleelever som hadde vært problemet. Tariff for fulltids pakker med 12 års ansenitet i Norge hadde vært interessant.  

Anonymkode: 1ee65...ca8

Både i julerushet og når jeg er i USA gir jeg bare beskjed om at jeg pakker selv (gir likevel pakkeren i USA noen dollar siden de stort sett kun får tips og ikke lønn)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som aktivt leter etter varer som er noe under par, for så å forlange halv pris. Skyt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (6 timer siden):

Skyt meg. 

Ok?

Anonymkode: d9217...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (7 timer siden):

Kunder som aktivt leter etter varer som er noe under par, for så å forlange halv pris. Skyt meg. 

Er ikkje det vanleg no i denne dyrtida, då? 

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikkje det vanleg no i denne dyrtida, då? 

Anonymkode: 56eb0...3be

Det og tyveri ja. Er dyrtid for butikkene og 😑

Anonymkode: 1ee65...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikkje det vanleg no i denne dyrtida, då? 

Anonymkode: 56eb0...3be

Jo, litt for vanlig. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (17 timer siden):

Kunder som aktivt leter etter varer som er noe under par, for så å forlange halv pris. Skyt meg. 

Under pari du mener? 

Anonymkode: 1f7d6...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Under pari du mener? 

Anonymkode: 1f7d6...5a1

Ja, det var det jeg mente. Gikk litt fort i svingen der. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (4 timer siden):

Jo, litt for vanlig. xD

Ja, men kva er problemet med det? 

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men kva er problemet med det? 

Anonymkode: 56eb0...3be

Ikke noe feil i og for seg, og husk, jeg snakker ikke om de som leter i halvprisdisken, det er bare bra at de tingene blir solgt, jeg mener de som f.eks. leter etter en urt som ser litt pjusk ut, eller en vare de har funnet i hylla som går ut om et par dager. Ikke noe som ødelegger dagen min på noen måte, men det er facepalm-verdig. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (På 3.5.2024 den 19.55):

Ikke noe feil i og for seg, og husk, jeg snakker ikke om de som leter i halvprisdisken, det er bare bra at de tingene blir solgt, jeg mener de som f.eks. leter etter en urt som ser litt pjusk ut, eller en vare de har funnet i hylla som går ut om et par dager. Ikke noe som ødelegger dagen min på noen måte, men det er facepalm-verdig. :P

Er det ikke bare fint at de gjør jobben for deg da? Så slipper du å saumfare butikken for slike varer.

Anonymkode: a6411...480

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er det ikke bare fint at de gjør jobben for deg da? Så slipper du å saumfare butikken for slike varer.

Anonymkode: a6411...480

Det slipper jeg uansett, jeg trenger bare saumfare mitt eget område. :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (På 3.5.2024 den 1.01):

Kunder som aktivt leter etter varer som er noe under par, for så å forlange halv pris. Skyt meg. 

Jeg jobber ikke med mat, men med klær, og den nye trenden er og tråkke på klær de skal kjøpe for og få rabatt fordi den er skitten. Dyrtid gjør folk kreative . 

Anonymkode: 1ee65...ca8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jammen, jeg er fast kunde!» 

Ja, og hva så? Her behandler vi hver kunde likt enten du handler for 100’ gang eller 1. gang. Reglene er det samme for deg som for alle andre. Litt ydmykhet så hadde jeg kanskje vært grei, men det kortet der begynner å bli eldgammelt. 

Anonymkode: 7dbc6...b2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber ikke med mat, men med klær, og den nye trenden er og tråkke på klær de skal kjøpe for og få rabatt fordi den er skitten. Dyrtid gjør folk kreative . 

Anonymkode: 1ee65...ca8

Det forundrer meg ikke, noen gjør det utroligste for å spare noen kroner.

1 hour ago, AnonymBruker said:

«Jammen, jeg er fast kunde!» 

Ja, og hva så? Her behandler vi hver kunde likt enten du handler for 100’ gang eller 1. gang. Reglene er det samme for deg som for alle andre. Litt ydmykhet så hadde jeg kanskje vært grei, men det kortet der begynner å bli eldgammelt. 

Anonymkode: 7dbc6...b2e

Jeg kjenner godt igjen den gamle visa der, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom.Krus skrev (På 9.4.2024 den 22.09):

Hehe, det samme har hendt meg. Jeg sto og pakket ut noen varer for å sette dem i hyller. Hadde både uniform og navnskilt på. Så dukker det opp et kvinnemenneske som sier "Unnskyld? Jobber du her?" Jeg svarte selvsagt ja og smilte for å være høflig, men det var mer fristende å svare: "Nei. Jeg snek meg inn bakveien og stjal en uniform, så nå går jeg rundt her og setter varer på plass for morro skyldt"

Jeg har hatt på meg en grønn bukse og genser (et sett) i nøyaktig samme grønnfarge som Kiwi-kjeden og da spurte en gammel dame meg om jeg jobbet der en gang jeg var på Kiwi. 🫢 

Anonymkode: 98d60...55f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt på meg en grønn bukse og genser (et sett) i nøyaktig samme grønnfarge som Kiwi-kjeden og da spurte en gammel dame meg om jeg jobbet der en gang jeg var på Kiwi. 🫢 

Anonymkode: 98d60...55f

Ikkje alltid like lett når synet sviktar :P 

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Magika_fra_Fyll skrev (På 27.3.2024 den 9.06):

Kunde ringer inn for å holde en lang klagemonolog som i og for seg ikke er uvanlig eller noe galt med, men det rare denne gangen var at hun ved jevne mellomrom stoppet monologen for spørre "hallo?? HALLO?" for å sjekke om jeg fortsatt var der. Hun la ikke inn noen naturlige pauser ellers i monologen slik at jeg kunne få inn noen ord utenom at jeg prøvde stikke inn noen "mm-mm", og "ja" på innpust slik man ofte gjør mens noen snakker

 

"....ja for vi lever jo tross alt i 2024 og i et av verdens rikeste land og da synes jeg jo at.... hallo?? HALLO?"

"Ja jeg er her"

"...for det må jo gå an å skjønne at ikke alle er så flinke med data, særlig vi som er litt oppi årene bør få.. hallo????"

"Jada jeg hører"

"...og en annen ting er jo at etter å ha vært trofast kunde så kan jeg jo si at selv om jeg stort sett er fornøyd så mener jeg.. hallo? HA-LLO?"

"Jeg er her ja"

Slik fortsatte det gang etter gang i en ubehagelig lang telefonsamtale helt til hun var ferdig og avsluttet uten at jeg fikk anledning til å komme med noen tilsvar på det hele 

Dette er en gjenganger. De snakker på inn- og utpust i en evighet, uten rom for å si noe, så lurer de konstant på om du er der. Lurer på når de tenker at jeg skal snakke, når de aldri holder kjeft?!

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...