Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 7.19):

Kanskje det var kjempelang kø, kanskje kassen hadde hengt seg, kanskje han måtte tilkalle en leder for å slå varer i retur, og lederen var på do eller ute et ærend eller hva som helst?

Hvordan kan det være så vanskelig for voksne folk å ha betalingsmidler, gå inn i en butikk og handle, takke ja eller nei til pose, tilbud, rabatt eller hva det nå er, betale og gå igjen på normalt vis?

Synes det blir mer og mer tull med folk som skal ombestemme seg, ha spesialbehandling, ha rabatter etter utgått gyldighetsperiode, skal bare, kan jeg ikke få komme inn før åpning, er jo bare ti minutter før du åpner / ti minutter siden du stengte, kan ikke vippse butikken nei, kan jeg vippse deg da, så kan du betale?. kan jeg drikke/spise denne først, og så betale? jeg har ombestemt meg, jeg vil ha drikke til mat / rabattkort / bruke trumf / hva det nå må være likevel.

Lurer ofte på hvordan sånne folk klarer seg ellers i samfunnet.

Anonymkode: 0128d...492

Selvsagt er alt det du nevner her en årsak til at det ikke gikk denne gangen .. det var da bare et spørsmål om hvorfor det ikke gikk? 
nei hvorfor det var vanskelig for kunden og takke ja til rabattkupong med det samme vet jeg ikke, men kunden er jo ikke her så da ble det vanskelig og spørre. Jo da, opplever jo mye vanskelige kunder hele dagen selv, men akkurat dette med og få rabatt i etterkant fikser jeg raskt. Irriterende, ja absolutt. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Kan du forte deg litt? Bussen min går om 3 minutter»

Da har jeg lyst til å legge ned arbeidet og si «Du får komme tilbake når du har tid», men jeg svarer «Det tar den tiden det tar». Som om hele universet skal tilpasses tidsplanen til kunden. Jeg jobber med noe som fort kan gå galt hvis man skynder seg.

Anonymkode: 5e914...c55

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på bensinstasjon for 5 år siden, var den gang 20. Huff så mye fæle kunder.

• Kunde ble irritert for at jeg ikke kunne alle bilmerker (Unnskyld meg, bensinstasjon er ikke lenger et verksted, vi selger mat og drivstoff).

•  «Er du sikker på at det er sånn man fyller luft i dekket?» Huff ja, og det burde faktisk enhver med lappen kunne også. Skremmende hvor ofte jeg måtte hjelpe med det.

• Dame som ble irritert for at jeg ikke ville kjøre bilen hennes inn i vaskemaskinen.

• «Er det noen andre her, er det noen mannfolk her?» Ofte.. uten å ha spurt meg. Var også en dame som bare gikk rundt å spurte kunder fordi hun ville ikke henvende seg til meg.

• Og den verste av den verste .. Eldre dame kommer inn med fjernkontroll til garasjen sin og trenger å bytte batteri. Jeg åpner og ser det er 3032 hun trenger, men vi er dessverre utsolgt. Prøver å forklare dette til henne, «MEN DE PÅ COOP SA AT DERE HADDE DET». Ja, beklager, men vi er utsolgt. Hun starter da et jævla oppstyr med at jeg er jente og burde ikke jobbe på bensinstasjon, hvordan i alle dager kan jeg vite hva slags batteri hun har og for endte hundrede gang «DE PÅ COOP SA DERE HADDE DET». Men i helvette da.

  • Liker 13
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på 7-Eleven en periode. Kunde som ble sinna fordi vi ikke åpnet kl 07. i helgene. Egentlig veldig forstålig😂 

 

Endret av Heisann12345
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

«Kan du forte deg litt? Bussen min går om 3 minutter»

Da har jeg lyst til å legge ned arbeidet og si «Du får komme tilbake når du har tid», men jeg svarer «Det tar den tiden det tar». Som om hele universet skal tilpasses tidsplanen til kunden. Jeg jobber med noe som fort kan gå galt hvis man skynder seg.

Anonymkode: 5e914...c55

Du jobber vel ikke tilfeldigvis på big bite?

Anonymkode: d9217...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden som kom og ville få igjen pengene på en potetgullpose, for potetgullet smakte ikke godt. 

Posen var tom, for “noe måtte de jo kose seg med i helgen”… 

Anonymkode: 6bfef...562

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Einus skrev (På 20.2.2024 den 7.54):

Dette er kanskje i andre enden av denne tråden, uansett.

Da jeg bodde i Oslo på 80 tallet ble jeg kjent med en nabo og ble med henne til noen bekjente. De bodde på beste vestkant noe huset gav inntrykk av. Det viste seg at vedkommende den gang hadde mange bensinstasjoner i Oslo regionen. Vedkommende mann var en veldig down to earth type. Han hadde på dette tidspunktet vært på Aker Brygge for å kjøpe et armbånd til sin kone. Det må sies at det på den tiden var mange som hadde nedlatende holdninger til vanlige folk. Han var kledd i bensinstasjonsklær, bukse og jakke med logo på. Damen i gullsmedforretningen antok nok at mannen var en vanlig arbeider og da han så på et armbånd han likte, så sa hun: vi har noen rimeligere armbånd her borte, sa hun. Han følte seg mindre verdt og sa til henne. Jeg har mer penger enn du noen gang kan fantasere om og man sier aldri dette til en kunde….

Tror nok hun ikke er alene om å ha sagt noe sånt. Han sa da til henne at han hadde tenkt til å kjøpe dette kontant og pekte på armbåndet, men jeg velger å gå et annet sted der jeg er verdsatt for den personen jeg. Hun hadde nesten gått i knestående og bedt om unnskyldning, men skaden var gjort. Jeg vil anta hun ikke gjorde samme tabbe en gang til. 
Jeg har selv jobbet i butikk og tok med meg erfaringen hans videre i livet.

Det minner meg veldig om da jeg og min frue skulle kjøpe ny bil. Det er en del år siden. Vi var begge i tidlig 20-årene, og vi stod og så på en splitter ny VW Passat til 500 000,- (som var mye penger da). Virkelig en fin bil med rette farger og felger, så jeg var "solgt" der jeg stod. Jeg spurte bilselgeren om å få prøve den, men bilselgeren sa "nei, hvis du går lenger bortover i hallen så finner du biler i din prisklasse", og så pekte han til bruktbilavdelingen med de eldste, utslitte og billigste bilene som stod der. Jeg ble blåst av banen av kommentaren, og fortalte han at han nettopp gikk glipp av et nybilsalg med kontant betaling, og at jeg heller skulle kjøpe bil en annen plass og aldri komme tilbake igjen, før jeg stormet ut av bilhallen med 650 000,- i kontanter på bankkortet. 

Arrogant, høytidelig og fordomsfull knehøne av en selger. Har aldri vært inne hos den bilselgeren siden.

Anonymkode: b9789...f3c

  • Liker 14
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det minner meg veldig om da jeg og min frue skulle kjøpe ny bil. Det er en del år siden. Vi var begge i tidlig 20-årene, og vi stod og så på en splitter ny VW Passat til 500 000,- (som var mye penger da). Virkelig en fin bil med rette farger og felger, så jeg var "solgt" der jeg stod. Jeg spurte bilselgeren om å få prøve den, men bilselgeren sa "nei, hvis du går lenger bortover i hallen så finner du biler i din prisklasse", og så pekte han til bruktbilavdelingen med de eldste, utslitte og billigste bilene som stod der. Jeg ble blåst av banen av kommentaren, og fortalte han at han nettopp gikk glipp av et nybilsalg med kontant betaling, og at jeg heller skulle kjøpe bil en annen plass og aldri komme tilbake igjen, før jeg stormet ut av bilhallen med 650 000,- i kontanter på bankkortet. 

Arrogant, høytidelig og fordomsfull knehøne av en selger. Har aldri vært inne hos den bilselgeren siden.

Anonymkode: b9789...f3c

Tror du han angrer? Tror du han vet? Tror du han driter i det? Tror du han kanskje syns du var / er en tulling med dårlig kjemi mellom dere? Tror du bilen er solgt 🤷‍♀️ osv. 

Anonymkode: 370f3...146

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (På 20.2.2024 den 7.54):

Dette er kanskje i andre enden av denne tråden, uansett.

Da jeg bodde i Oslo på 80 tallet ble jeg kjent med en nabo og ble med henne til noen bekjente. De bodde på beste vestkant noe huset gav inntrykk av. Det viste seg at vedkommende den gang hadde mange bensinstasjoner i Oslo regionen. Vedkommende mann var en veldig down to earth type. Han hadde på dette tidspunktet vært på Aker Brygge for å kjøpe et armbånd til sin kone. Det må sies at det på den tiden var mange som hadde nedlatende holdninger til vanlige folk. Han var kledd i bensinstasjonsklær, bukse og jakke med logo på. Damen i gullsmedforretningen antok nok at mannen var en vanlig arbeider og da han så på et armbånd han likte, så sa hun: vi har noen rimeligere armbånd her borte, sa hun. Han følte seg mindre verdt og sa til henne. Jeg har mer penger enn du noen gang kan fantasere om og man sier aldri dette til en kunde….

Tror nok hun ikke er alene om å ha sagt noe sånt. Han sa da til henne at han hadde tenkt til å kjøpe dette kontant og pekte på armbåndet, men jeg velger å gå et annet sted der jeg er verdsatt for den personen jeg. Hun hadde nesten gått i knestående og bedt om unnskyldning, men skaden var gjort. Jeg vil anta hun ikke gjorde samme tabbe en gang til. 
Jeg har selv jobbet i butikk og tok med meg erfaringen hans videre i livet.

Tull! Sånne historier er bare skrøner og myter 🤦‍♀️🙄

Anonymkode: 370f3...146

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det minner meg veldig om da jeg og min frue skulle kjøpe ny bil. Det er en del år siden. Vi var begge i tidlig 20-årene, og vi stod og så på en splitter ny VW Passat til 500 000,- (som var mye penger da). Virkelig en fin bil med rette farger og felger, så jeg var "solgt" der jeg stod. Jeg spurte bilselgeren om å få prøve den, men bilselgeren sa "nei, hvis du går lenger bortover i hallen så finner du biler i din prisklasse", og så pekte han til bruktbilavdelingen med de eldste, utslitte og billigste bilene som stod der. Jeg ble blåst av banen av kommentaren, og fortalte han at han nettopp gikk glipp av et nybilsalg med kontant betaling, og at jeg heller skulle kjøpe bil en annen plass og aldri komme tilbake igjen, før jeg stormet ut av bilhallen med 650 000,- i kontanter på bankkortet. 

Arrogant, høytidelig og fordomsfull knehøne av en selger. Har aldri vært inne hos den bilselgeren siden.

Anonymkode: b9789...f3c

650 000 i kontanter på bankkortet…? Kontanter er kontanter,, ikke penger på kortet.

Og her virker det som du bare skapte problemer for deg selv, med mindre billforhandlerne lå tett i tett i den gata. Du kunne veldig enkelt ha svart at du absolutt hadde råd til bilen….

Anonymkode: 776bd...44e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

650 000 i kontanter på bankkortet…? Kontanter er kontanter,, ikke penger på kortet.

Og her virker det som du bare skapte problemer for deg selv, med mindre billforhandlerne lå tett i tett i den gata. Du kunne veldig enkelt ha svart at du absolutt hadde råd til bilen….

Anonymkode: 776bd...44e

Bankinnskudd regnes som kontanter…

Anonymkode: 3665a...903

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (På 20.2.2024 den 7.54):

Dette er kanskje i andre enden av denne tråden, uansett.

Da jeg bodde i Oslo på 80 tallet ble jeg kjent med en nabo og ble med henne til noen bekjente. De bodde på beste vestkant noe huset gav inntrykk av. Det viste seg at vedkommende den gang hadde mange bensinstasjoner i Oslo regionen. Vedkommende mann var en veldig down to earth type. Han hadde på dette tidspunktet vært på Aker Brygge for å kjøpe et armbånd til sin kone. Det må sies at det på den tiden var mange som hadde nedlatende holdninger til vanlige folk. Han var kledd i bensinstasjonsklær, bukse og jakke med logo på. Damen i gullsmedforretningen antok nok at mannen var en vanlig arbeider og da han så på et armbånd han likte, så sa hun: vi har noen rimeligere armbånd her borte, sa hun. Han følte seg mindre verdt og sa til henne. Jeg har mer penger enn du noen gang kan fantasere om og man sier aldri dette til en kunde….

Tror nok hun ikke er alene om å ha sagt noe sånt. Han sa da til henne at han hadde tenkt til å kjøpe dette kontant og pekte på armbåndet, men jeg velger å gå et annet sted der jeg er verdsatt for den personen jeg. Hun hadde nesten gått i knestående og bedt om unnskyldning, men skaden var gjort. Jeg vil anta hun ikke gjorde samme tabbe en gang til. 
Jeg har selv jobbet i butikk og tok med meg erfaringen hans videre i livet.

Klassisk vandrehistorie dette... kommer i flere varianter.

Anonymkode: 1f7d6...5a1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bankinnskudd regnes som kontanter…

Anonymkode: 3665a...903

"Kontanter er penger i fysisk form og består av mynter og pengesedler."

Anonymkode: bf560...eb1

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det minner meg veldig om da jeg og min frue skulle kjøpe ny bil. Det er en del år siden. Vi var begge i tidlig 20-årene, og vi stod og så på en splitter ny VW Passat til 500 000,- (som var mye penger da). Virkelig en fin bil med rette farger og felger, så jeg var "solgt" der jeg stod. Jeg spurte bilselgeren om å få prøve den, men bilselgeren sa "nei, hvis du går lenger bortover i hallen så finner du biler i din prisklasse", og så pekte han til bruktbilavdelingen med de eldste, utslitte og billigste bilene som stod der. Jeg ble blåst av banen av kommentaren, og fortalte han at han nettopp gikk glipp av et nybilsalg med kontant betaling, og at jeg heller skulle kjøpe bil en annen plass og aldri komme tilbake igjen, før jeg stormet ut av bilhallen med 650 000,- i kontanter på bankkortet. 

Arrogant, høytidelig og fordomsfull knehøne av en selger. Har aldri vært inne hos den bilselgeren siden.

Anonymkode: b9789...f3c

også klappet alle sammen?

Anonymkode: 6d251...e49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tull! Sånne historier er bare skrøner og myter 🤦‍♀️🙄

Anonymkode: 370f3...146

Med rot i røynda!

Tanta mi fekk ein halv mill i arv og ville kjøpe noko å ha til minne om far sin. (Sidan ho uansett hadde nok pengar frå før)

Reiste inn til Bergen i eit helsikkens regnvér. Du veit, når det regnar kattar og hundar og vinden kjem frå alle kantar. Ho hadde vér-passande klede: støvlar, regnbukse, regnfrakk og sydvest. Kom inn døra på Torgallmenningens beste gullsmedbutikk, med det som nok var eit nokså bustete oppsyn. Våt og fæl, med sminken rennande nedover fjeset og sikkert bustete hår. 

Fann seg eit nydeleg armband til mange hundre tusen og ba om å få prøve det. Men fekk kontant nei, og beskjed om at ho uansett ikkje hadde råd til det...

Då snudde ho på hælen og gav høglytt beskjed om kor mange pengar ho heller skulle bruke på eit spesifikt maleri av ein kjend kunstnar som var til sals på bynes beste galleri. 

Dama bak disken bleikna fort då eigaren av denne gullsmeden kom ut frå bakrommet og hadde høyrt alt saman...

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det minner meg veldig om da jeg og min frue skulle kjøpe ny bil. Det er en del år siden. Vi var begge i tidlig 20-årene, og vi stod og så på en splitter ny VW Passat til 500 000,- (som var mye penger da). Virkelig en fin bil med rette farger og felger, så jeg var "solgt" der jeg stod. Jeg spurte bilselgeren om å få prøve den, men bilselgeren sa "nei, hvis du går lenger bortover i hallen så finner du biler i din prisklasse", og så pekte han til bruktbilavdelingen med de eldste, utslitte og billigste bilene som stod der. Jeg ble blåst av banen av kommentaren, og fortalte han at han nettopp gikk glipp av et nybilsalg med kontant betaling, og at jeg heller skulle kjøpe bil en annen plass og aldri komme tilbake igjen, før jeg stormet ut av bilhallen med 650 000,- i kontanter på bankkortet. 

Arrogant, høytidelig og fordomsfull knehøne av en selger. Har aldri vært inne hos den bilselgeren siden.

Anonymkode: b9789...f3c

Husker jeg var i den samme butikken når det skjedde! Husker du jeg ropte "you go girl!" Også twerka jeg?

For et sammentreff, jeg hadde også lomma full av bankkort med kontanter men når jeg så behandlingen du fikk droppa jeg å kjøpe noe som helst. 

 

Anonymkode: 69d68...cb5

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Med rot i røynda!

Tanta mi fekk ein halv mill i arv og ville kjøpe noko å ha til minne om far sin. (Sidan ho uansett hadde nok pengar frå før)

Reiste inn til Bergen i eit helsikkens regnvér. Du veit, når det regnar kattar og hundar og vinden kjem frå alle kantar. Ho hadde vér-passande klede: støvlar, regnbukse, regnfrakk og sydvest. Kom inn døra på Torgallmenningens beste gullsmedbutikk, med det som nok var eit nokså bustete oppsyn. Våt og fæl, med sminken rennande nedover fjeset og sikkert bustete hår. 

Fann seg eit nydeleg armband til mange hundre tusen og ba om å få prøve det. Men fekk kontant nei, og beskjed om at ho uansett ikkje hadde råd til det...

Då snudde ho på hælen og gav høglytt beskjed om kor mange pengar ho heller skulle bruke på eit spesifikt maleri av ein kjend kunstnar som var til sals på bynes beste galleri. 

Dama bak disken bleikna fort då eigaren av denne gullsmeden kom ut frå bakrommet og hadde høyrt alt saman...

Anonymkode: 56eb0...3be

Også klappet alle? Gikk eieren ned på kne og bønnfalte hun om å kjøpe?

Anonymkode: 69d68...cb5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maverick22 skrev (På 17.1.2024 den 19.28):

Når kunden sier '' Skal tenke på det''. Det det dummeste

Det er jo ikke tid som hjelper en til å ta en avgjørelse, det som hjelper er god nok informasjon

Oj, såpass ja. Ikke tiltro til kunders egne meninger og oppfatninger?  Nei, ikke alle ønsker å kjøpe en vaskemaskin eller  nye glass for den saks skyld på impuls. Noen ganger ønsker man bare å sondere terrenget. Hvis  noen trenger tid på å bestemme seg, henger det faktisk  fullstendig på greip. Det er  ikke alltid masse  informasjon om varen hjelper hvis man kommer i tvil på om man trenger varen likevel. Jobber du innefor kundeservice? 

Anonymkode: d33f1...914

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror du han angrer? Tror du han vet? Tror du han driter i det? Tror du han kanskje syns du var / er en tulling med dårlig kjemi mellom dere? Tror du bilen er solgt 🤷‍♀️ osv. 

Anonymkode: 370f3...146

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

650 000 i kontanter på bankkortet…? Kontanter er kontanter,, ikke penger på kortet.

Og her virker det som du bare skapte problemer for deg selv, med mindre billforhandlerne lå tett i tett i den gata. Du kunne veldig enkelt ha svart at du absolutt hadde råd til bilen….

Anonymkode: 776bd...44e

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

også klappet alle sammen?

Anonymkode: 6d251...e49

 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Husker jeg var i den samme butikken når det skjedde! Husker du jeg ropte "you go girl!" Også twerka jeg?

For et sammentreff, jeg hadde også lomma full av bankkort med kontanter men når jeg så behandlingen du fikk droppa jeg å kjøpe noe som helst. 

 

Anonymkode: 69d68...cb5

Jeg skjønner ikke... Hvorfor så mye motstand på innlegget mitt? 

Det var overraskende at jeg blir stilt til veggs i tråden.

Jeg skulle kjøpe den VW Passaten, og ja, jeg hadde tenkt å betale med bankkortet. Hva er problemet her? 

Og jo, å betale med kort er det samme som å betale kontant. Dvs, ingen kreditt, lån o.l.

Det var en nedverdigende opplevelse der en selger dømte meg nord og ned basert på alder og utseende. Han gjorde en gedigen feil, og utførte elendig kundeservice. Det er fakta. Det er jo ikke jeg som er skurken i historien. 

Anonymkode: b9789...f3c

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

 

Jeg skjønner ikke... Hvorfor så mye motstand på innlegget mitt? 

Det var overraskende at jeg blir stilt til veggs i tråden.

Jeg skulle kjøpe den VW Passaten, og ja, jeg hadde tenkt å betale med bankkortet. Hva er problemet her? 

Og jo, å betale med kort er det samme som å betale kontant. Dvs, ingen kreditt, lån o.l.

Det var en nedverdigende opplevelse der en selger dømte meg nord og ned basert på alder og utseende. Han gjorde en gedigen feil, og utførte elendig kundeservice. Det er fakta. Det er jo ikke jeg som er skurken i historien. 

Anonymkode: b9789...f3c

Så når de spør i kassen om kort eller kontant så svarer du hva? 

Og i kasser med kun kontant prøver du deg med kort?

For all del,  jeg bruker også kontant om ikke kreditt, men jeg vet det er feil,  har bare ikke noe bedre uttrykk 

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...