Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Sphynx skrev (2 timer siden):

Av og til kommer det en like på ett av mine tidligere kommentarer på denne tråden.... Og jeg må si jeg er glad jeg ikke jobber med kunder lenger 😂 leser over alle kommentarene jeg selv har kommet med og innsett at det er mye rare kundeopplevelser jeg har fortrengt 😂😂😂 

Sånn har jeg det her også :fnise: så glad jeg ikke står i første rekke kundeservice lenger!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Som flere har vært inne på i løpet av tråden får man mer lyst til å hjelpe hyggelige kunder enn de som er sure, vanskelige og kjeftete når noe har gått galt. Dessverre er det ikke alltid folk forstår dette.

Jeg kan ikke gjengi hele historien her, for den er veldig gjenkjennbar, men kortversjonen er følgende:

Kunde tok kontakt med hovedkontoret i kjeden og var rasende for at hen ikke hadde fått hjelp fra butikken vår med å erstatte et gavekort som var tapt. Hevdet å ha vært i kontakt med butikken mange ganger uten at noe har skjedd og grensen var altså nådd og kunden forlangte at hovedkontoret ordnet opp. Kunden truet med å gå til media, kontakte advokat, Forbrukerrådet og i det hele tatt skulle hen lage et helvete om hovedkontoret ikke tok tak og fikset nytt gavekort til hen snarest.

Det var flere ting som skurret med historien til kunden. Første punkt var at kjeden ikke erstatter tapte gavekort. Andre punkt var at ingen av oss ansatte i butikken kunne huske å ha hørt om denne saken overhodet. Tredje punkt var at ingen av de epostene kunden hevdet å ha sendt var å finne i butkkens innboks (og da hovedkontoret ba kunden om å videresende dem til dem var ikke det mulig for hen hadde blitt hacket og hadde ikke lenger tilgang til mailadressen hen hadde sendt butikken mailer fra🤔).

Det viste seg etter mye frem og tilbake at kunden hadde oppdaget at gavekortet hadde gått ut på dato og i sin fortvilelse over å ha tapt en ganske stor sum valgte å dikte opp en historie om at butikken jeg jobber i ikke ordnet opp i håp om å få hjelp fra hovedkontoret. 

Siden det kun var snakk om en måned over utløpsdato kunne kunden enkelt og greit kommet i butikken med det utgåtte gavekortet og forklart saken på en normalt hyggelig måte. Da hadde hen fått brukt gavekortet og vi hadde gitt kunden en tilgodelapp med et års gyldighet på restbeløpet om hen ikke fikk brukt hele beløpet der og da.  

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 21
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen kom en dame marsjerende bort til meg og sa, med pekefingeren hevet; Det er halv pris på jakker i Sverige!

Og så gikk hun igjen mens jeg stod igjen og klødde meg i hodet.

  • Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 19.49):

Som renholder møter man også mange spennende kunder.

- "hvorfor gidder du å vaske vinduer? Det blir jo møkkete igjen med en gang." 

- "du vet at jobben din handler om å kun vaske andre folks drit, det kunne jeg aldri ha gjort." 

- "hvorfor bruker du ikke grønnsåpe/klor/salmiakk? Du må også ha mer vann! Jeg har vasket i 50 år så jeg vet hva jeg snakker om." 

- en som gikk ned trappen jeg holdt på å vaske sa "nå kommer jag å klussar til." Men den var litt morsom da. 

- "kan du vaske meg også?" 

Og alle disse er kun menn som kommenterer slik. 

Anonymkode: d5b11...102

Jeg tror jeg hadde svart "jaha, så du ser ingen vits med rengjøring hjemme heller? Eller er det kanskje kun kona/dama som tar seg av sånne ting hjemme hos dere?"

Bortsett fra den om "nu klussar jag til", den synes jeg bare er søt. Jeg pleier å si sånt selv, fordi jeg alltid får litt dårlig samvittighet når jeg kommer tråkkende på nymoppet gulv.

Den med "kan du vaske meg også?" er bare klein og ekkel. Da hadde jeg nok sagt "ja, du får vrange av deg fillene, så kan jeg skrubbe deg med salmiakk og vaske munnen din med grønnsåpe!"

MarianneE skrev (53 minutter siden):

Her om dagen kom en dame marsjerende bort til meg og sa, med pekefingeren hevet; Det er halv pris på jakker i Sverige!

Og så gikk hun igjen mens jeg stod igjen og klødde meg i hodet.

:ler:
Ja, du må jo skjønne at det er viktig info, i tilfelle du ikke visste det! :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som flere har vært inne på i løpet av tråden får man mer lyst til å hjelpe hyggelige kunder enn de som er sure, vanskelige og kjeftete når noe har gått galt. Dessverre er det ikke alltid folk forstår dette.

Jeg kan ikke gjengi hele historien her, for den er veldig gjenkjennbar, men kortversjonen er følgende:

Kunde tok kontakt med hovedkontoret i kjeden og var rasende for at hen ikke hadde fått hjelp fra butikken vår med å erstatte et gavekort som var tapt. Hevdet å ha vært i kontakt med butikken mange ganger uten at noe har skjedd og grensen var altså nådd og kunden forlangte at hovedkontoret ordnet opp. Kunden truet med å gå til media, kontakte advokat, Forbrukerrådet og i det hele tatt skulle hen lage et helvete om hovedkontoret ikke tok tak og fikset nytt gavekort til hen snarest.

Det var flere ting som skurret med historien til kunden. Første punkt var at kjeden ikke erstatter tapte gavekort. Andre punkt var at ingen av oss ansatte i butikken kunne huske å ha hørt om denne saken overhodet. Tredje punkt var at ingen av de epostene kunden hevdet å ha sendt var å finne i butkkens innboks (og da hovedkontoret ba kunden om å videresende dem til dem var ikke det mulig for hen hadde blitt hacket og hadde ikke lenger tilgang til mailadressen hen hadde sendt butikken mailer fra🤔).

Det viste seg etter mye frem og tilbake at kunden hadde oppdaget at gavekortet hadde gått ut på dato og i sin fortvilelse over å ha tapt en ganske stor sum valgte å dikte opp en historie om at butikken jeg jobber i ikke ordnet opp i håp om å få hjelp fra hovedkontoret. 

Siden det kun var snakk om en måned over utløpsdato kunne kunden enkelt og greit kommet i butikken med det utgåtte gavekortet og forklart saken på en normalt hyggelig måte. Da hadde hen fått brukt gavekortet og vi hadde gitt kunden en tilgodelapp med et års gyldighet på restbeløpet om hen ikke fikk brukt hele beløpet der og da.  

Anonymkode: 379a7...032

Rart det der at kunder ofte ikke finner igjen det de påstår at de har bevis på. Har ofte caser med folk som sier at de har bilder og video av diverse, men når vi spør om å se det så får vi enten ikke svar eller beskjed om at de ikke finner det igjen av diverse årsaker. 
 

Har også en del folk som er både journalister og advokater som bruker det som en trussel. Av de 100 sakene har blitt truet med mediasak så har det jo ikke skjedd 😂 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (På 19.11.2023 den 13.13):

Her om dagen kom en dame marsjerende bort til meg og sa, med pekefingeren hevet; Det er halv pris på jakker i Sverige!

Og så gikk hun igjen mens jeg stod igjen og klødde meg i hodet.

Det er bare å huske at vi har mye psykiatriske pasienter som går rundt i samfunnet fordi staten har bestemt seg for å legge ned alskens tilbud til disse.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (1 time siden):

Det er bare å huske at vi har mye psykiatriske pasienter som går rundt i samfunnet fordi staten har bestemt seg for å legge ned alskens tilbud til disse.

Jo takk. Kjøpesenter jeg jobber på og psyk.avdeling til regionsykehuset ligger et steinkast mellom hverandre så det vet jeg godt. Akkurat her var det ikke noe slikt inni bildet, tror hun bare måtte si ifra.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamer skrev (På 19.11.2023 den 14.19):

Når de kjøper lotto/lodd og sier ''en med gevinst''....😂

Ja den var en gjenganger da jeg sto i kiosk… 😆🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåndsinfo: jeg snakker en helt "vanlig" nordnorsk dialekt som begynner bli litt utvannet her og der etter 20 år+ i Oslo

 

Kunde ringer inn og legger frem sin sak, han ønsker ditt og datt og vi har en helt normal samtale de første par minuttene. Jeg må etter hvert si at vi ikke kan etterkomme hovedønsket hans da det spesifikt står i avtalevilkårene at X og Y og så videre, vanlig kundesentersnakk. Han svarer så med å begynne bruke 50% mer volum på stemmen og klager over at han ikke forstår hva jeg prøver si lengre. Hver setning jeg begynner på blir avbrutt med "HÆ? JEG SKJØNNER IKKE HVA DU SIER". Jeg bemerker at han skjønte alt i samtalen helt frem til han ikke fikk det som han ville lengre og da roper han bare "SNAKK NORSK!". Han ønsker så å bli satt over til noen hos oss som klarer snakke norsk og så la jeg på.

Må også legge til at han selv snakket et grautmål fra en eller annen gudsforlatt fjord på Vestlandet 

  • Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (1 time siden):

Må også legge til at han selv snakket et grautmål fra en eller annen gudsforlatt fjord på Vestlandet

🤣🤣🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte en gang en ansatt på kiwi hva det merkeligste han har opplevd er. Han sa:

Den gangen det kom en kunde og klaget over eggene hun kjøpte.  De skummer så voldsomt i eggekokeren og blir brune, går i oppløsning.  

Hmmm....det høres jo veldig merkelig ut. Du kan ta med pakken med egg, så skal du få pengene tilbake og vi skal undersøke kvaliteten, eventuelt kontakte produsenten slik at det ikke gjentar seg. 

Kunden kom tilbake med en pakke Freya sjokolade egg med melkefyll. 😅

 

Endret av Laraa
  • Liker 24
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (6 minutter siden):

Spurte en gang en ansatt på kiwi hva det merkeligste han har opplevd er. Han sa:

Den gangen det kom en kunde og klaget over eggene hun kjøpte.  De skummer så voldsomt i eggekokeren og blir brune, går i oppløsning.  

Hmmm....det høres jo veldig merkelig ut. Du kan ta med pakken med egg, så skal du få pengene tilbake og vi skal undersøke kvaliteten, eventuelt kontakte produsenten slik at det ikke gjentar seg. 

Kunden kom tilbake med en pakke Freya sjokolade egg med melkefyll. 😅

 

:overrasket: 

Nei..? Det er jo ikke mulig? Så dum tror jeg det er ulovlig å være faktisk.

Anonymkode: de358...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

:overrasket: 

Nei..? Det er jo ikke mulig? Så dum tror jeg det er ulovlig å være faktisk.

Anonymkode: de358...383

Jeg har selv jobbet i dagligvarehandelen. Kremtoppen min er følgende:

Vi hadde Norsk Tipping i butikken vår, så kom det jeg antar var et kjærestepar i slutten av tenårene, tidlig tyveårene. Jenta er tydelig stolt, og overrekker meg Flax-loddet sitt som om hun vunnet en større sum. Jeg gadd aldri å titte på summen, jeg bare skannet loddet og tastet inn den tresifrede koden for å sjekke gevinsten. Da det kommer opp null på skjermen, og jeg formidler dette til jenta, så ser hun veldig rart på meg. Gutten ber om å få se loddet, og jenta peker "se, det er jo kr 100'000 tre ganger!".

Så viser det seg at hun har tatt totalen av skrapefelt 1 og 2, og trodd at det gav premie. Jeg har aldri sett en gutt så rød i fjeset, der han tok tak i armen til jenta og gikk, uten å si et ord. 🥲

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gjest som troppet opp i resepsjonen og ville sjekke inn, fant ikke reservasjonen hans. BASTANT mente at han hadde bestilt overnatting her jeg jobber på den dagen (f.eks. 14.juni). Til slutt søkte jeg opp han manuelt i databasen vår og fant ut at ja, han hadde bestilt rom den 14.JULI... Sa det så til han at "du har bestilt rom her om en måned, altså den 14.juli". Så begynte han å skylde på at da hadde personen han snakket med misforstått, elendige folk som jobber her for det skulle være i dag. Deretter måtte jeg si det at; Men du har jo bestilt dette selv via booking.com? Da har du ikke snakket med noen, det her har du bestilt helt selv...

Han ble generelt ufin, jeg mistet tålmodigheten og sa til slutt at; Beklager, men reservasjonen din er fortsatt for 14.juli og vi er fullbooket i dag så jeg får ikke til å legge deg inn. Du får gå inn og avbestille oppholdet ditt på booking.com og prøve å finne et annet overnattingssted for i natt. Han ble rasende og krevde å få snakke med sjefen. Så forklarte jeg han at jeg er sjefen, men han trodde ikke på meg. Måtte til slutt hente husøkonomen som kunne verifisere at jeg var sjefen 😅Han stormet ut og vi så han ikke igjen heldigvis. Han avbestilte dog aldri reservasjonen han hadde for 14.juli, så vi trakk kortet hans for det. Anså det nesten som straffegebyr for å være så ufin 😅

Anonymkode: e3f21...bd2

  • Liker 22
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 12.25):

Som flere har vært inne på i løpet av tråden får man mer lyst til å hjelpe hyggelige kunder enn de som er sure, vanskelige og kjeftete når noe har gått galt. Dessverre er det ikke alltid folk forstår dette.

 

Anonymkode: 379a7...032

Så enig i dette. 
Har så mange situasjoner hvor jeg kunne hjulpet kunden, men på grunn at de går rett til kjefting og at de overhodet ikke vil lytte til en eventuell løsning ikke får muligheten til å få hjelp/en bedre deal.

Jeg jobbet på kiwi tidligere, i et område med mange kontorarbeidsplasser. En av disse bedriftene hadde sikkert en eller annen form for kaffekasse hvor de ansatte kjøpte inn mye kaffe om gangen:

Kunde kommer til kassen med en hel eske Friele kaffe (24 pakker)

Kunde (som første kommunikasjon): JEG SYNS DET ER DÅRLIG AT VI IKKE FÅR NOE RABATT NÅR VI KJØPER SÅ MYE KAFFE!!! 🤬

Jeg: Jeg har dessverre ikke myndighet til å gi rabatter, men det du kan gjøre…. 

Kunde: DET er faen meg for dårlig, vi bruker såååååå mye penger på kaffe 😡🤬

Da gadd jeg ikke og bare skannet inn de 24 pakkene som på det tidspunktet kom på 750 kr. Det jeg faktisk prøvde å si til han var at om han isteden kjøpte fire 6pk så ville dette komme på 600, ergo ville han ha spart 150 kr.  Det er uforståelig for meg hvordan noen bare går direkte til angrep og ikke engang vil høre på løsning.

Anonymkode: 78726...c0a

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magika_fra_Fyll skrev (2 timer siden):

Forhåndsinfo: jeg snakker en helt "vanlig" nordnorsk dialekt som begynner bli litt utvannet her og der etter 20 år+ i Oslo

 

Kunde ringer inn og legger frem sin sak, han ønsker ditt og datt og vi har en helt normal samtale de første par minuttene. Jeg må etter hvert si at vi ikke kan etterkomme hovedønsket hans da det spesifikt står i avtalevilkårene at X og Y og så videre, vanlig kundesentersnakk. Han svarer så med å begynne bruke 50% mer volum på stemmen og klager over at han ikke forstår hva jeg prøver si lengre. Hver setning jeg begynner på blir avbrutt med "HÆ? JEG SKJØNNER IKKE HVA DU SIER". Jeg bemerker at han skjønte alt i samtalen helt frem til han ikke fikk det som han ville lengre og da roper han bare "SNAKK NORSK!". Han ønsker så å bli satt over til noen hos oss som klarer snakke norsk og så la jeg på.

Må også legge til at han selv snakket et grautmål fra en eller annen gudsforlatt fjord på Vestlandet 

Vet ikke om jeg som vestlending skal være fornærmet for den siste linjen om "grautmål fra en gudsforlatt fjord på Vestlandet":S  Men om kunden var fra innerst i Sogn forstår jeg det. Den dialekten har jeg også problemer med. 😬

Anonymkode: 90829...2b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke om jeg som vestlending skal være fornærmet for den siste linjen om "grautmål fra en gudsforlatt fjord på Vestlandet":S  Men om kunden var fra innerst i Sogn forstår jeg det. Den dialekten har jeg også problemer med. 😬

Anonymkode: 90829...2b2

Jeg er ikke lokalkjent men det var innerst i Sognefjord-området jeg fikk inntrykk av, har ikke vanskelig for å skjønne dialekten egentlig men synes han kastet litt stein i glasshus 😄

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En dame av den eldre sorten skulle ha bukse. Jeg prøvde å forklare henne de ulike buksene vi hadde da hun avbrøt: "Så tjukke bein du har. Har du noe sykdom?" 

 

  • Liker 5
  • Hjerte 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (2 timer siden):

En dame av den eldre sorten skulle ha bukse. Jeg prøvde å forklare henne de ulike buksene vi hadde da hun avbrøt: "Så tjukke bein du har. Har du noe sykdom?" 

 

Oi, den er lite hyggelig da.. 🙄

Anonymkode: c0b1f...bf2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...