Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva er det egentlig med gamle damer og fulle handlevogner?
I går da jeg skulle en kjapp tur innom matbutikken for å kjøpe en banan (ja, EN hel banan!) så sto det ei eldre dame med overfylt handlekurv bakerst i den ene køen. Foran der igjen står det ei som er i ferd med å legge varene sine på båndet, så det er snart damen foran meg sin tur. I kassen ved siden av er det to ungjenter som driver og betaler, så jeg stiller meg i den køen, siden jeg bare skulle ha denne ene bananen. Da damen med handlekurven i den første kassa ser at jentene i den andre kassa er ferdig så vrenger hun vogna rundt, presser seg inn foran meg og begynner å velte varene sine opp på båndet. Så sto jeg der med bananen min, da, og så kanskje litt perpleks ut. I mellomtiden hadde den første kassa blitt ledig, men der sto det jo andre folk i kø, så jeg måtte fint stille meg bak damen med handlekurven. 
Det hører med til historien at en ansatt i butikken så hva som skjedde og åpnet ei ny kasse for meg 🙂

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Angelheart2 skrev:

Hva er det egentlig med gamle damer og fulle handlevogner?
I går da jeg skulle en kjapp tur innom matbutikken for å kjøpe en banan (ja, EN hel banan!) så sto det ei eldre dame med overfylt handlekurv bakerst i den ene køen. Foran der igjen står det ei som er i ferd med å legge varene sine på båndet, så det er snart damen foran meg sin tur. I kassen ved siden av er det to ungjenter som driver og betaler, så jeg stiller meg i den køen, siden jeg bare skulle ha denne ene bananen. Da damen med handlekurven i den første kassa ser at jentene i den andre kassa er ferdig så vrenger hun vogna rundt, presser seg inn foran meg og begynner å velte varene sine opp på båndet. Så sto jeg der med bananen min, da, og så kanskje litt perpleks ut. I mellomtiden hadde den første kassa blitt ledig, men der sto det jo andre folk i kø, så jeg måtte fint stille meg bak damen med handlekurven. 
Det hører med til historien at en ansatt i butikken så hva som skjedde og åpnet ei ny kasse for meg 🙂

Gamle damer er et kapittel for seg selv egentlig, da jeg jobbet på Kiwi for hundre år siden hadde jeg ei som kom innom et par ganger i uken for å finne mat som hadde gått ut på dato (jeg er fremdeles overbevist om at hun hver gang gjemte varer som hun kunne hente neste gang) og hun ble RASENDE hver gang det tok litt tid å slå alle varene inn og ut og alt som måtte gjøres med sånne varer for at kunden skulle få dem gratis. Jeg hadde ikke mitt eget returkort, så jeg måtte ringe på kollegaen min som kunne ganske dårlig norsk, og da ble hun enda mer rasende, for hvorfor kan man ikke bare lære seg norsk når man først insisterer på å bo her osv. Hun valgte selv å gå på datojakt, men hun skjønte aldri at hun selv var grunnen til at det tok ekstra tid, så hun kom naturligvis innom uke etter uke. Hadde alltid litt lyst til å gi henne et lite spark i skinnleggen. 

Anonymkode: f29ac...ba3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Emmelise skrev:

Med tanke på hvor du jobber vil jeg ikke spekulere i hvor de gjemmer tyvegodset....:fnise:

Omg! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Angelheart2 skrev:

Hva er det egentlig med gamle damer og fulle handlevogner?
I går da jeg skulle en kjapp tur innom matbutikken for å kjøpe en banan (ja, EN hel banan!) så sto det ei eldre dame med overfylt handlekurv bakerst i den ene køen. Foran der igjen står det ei som er i ferd med å legge varene sine på båndet, så det er snart damen foran meg sin tur. I kassen ved siden av er det to ungjenter som driver og betaler, så jeg stiller meg i den køen, siden jeg bare skulle ha denne ene bananen. Da damen med handlekurven i den første kassa ser at jentene i den andre kassa er ferdig så vrenger hun vogna rundt, presser seg inn foran meg og begynner å velte varene sine opp på båndet. Så sto jeg der med bananen min, da, og så kanskje litt perpleks ut. I mellomtiden hadde den første kassa blitt ledig, men der sto det jo andre folk i kø, så jeg måtte fint stille meg bak damen med handlekurven. 
Det hører med til historien at en ansatt i butikken så hva som skjedde og åpnet ei ny kasse for meg 🙂

Hjelp, hadde jeg stått i den køen og en gammel kjerring hadde gjort sånn hadde jeg blitt rimelig irritert og sagt i fra om at det ikke er greit å gjøre sånt.

"Du har ikke enerett på kassa bare fordi du er gammel!"

😂 Sier det selvfølgelig ikke, men tenker sånt når de holder på sånn. Ler alltid av gamle folk som klager på hvor fæle ungdommen er, så gjør de sånne ting. Snilt av den ansatte å åpne for deg. Banan må man ha! 😄

Jeg har selv vært dum kunde et par ganger i det siste, skylder på eksamensstress. Har et par ganger nesten gått uten å betale, men har heldigvis husket på det ganske kjapt. En annen gang gikk jeg fra bankkortet fremdeles i terminalen og den ansatte måtte si i fra tre ganger før jeg reagerte.

Eksamen azz.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en bokhandel, og i går kom det en skrekkelig dame inn. Hun var ganske ung, typ i underkant av 30, og virket som en bortskjemt vestkantjente som er vant til å få det som hun vil. Hun kjøpte en bok og to kosedyr, og spurte om byttelapp på varene. Jeg sa at hun selvfølgelig skal få med byttelapp til boken, men at vi ikke godtar retur av kosedyr av hygieniske hensyn. Det klikket hun helt for: "Hva!? Det har jeg aldri hørt om før! ALLE andre butikker tillater å bytte bamser!" Jeg beklaget, og sa at det er vårt reglement og praksis som vi må følge, og at det er viktig fordi sikrer at alle kundene får kjøpt kosedyr som er helt rene. Hun fortsatte å være sur og anklagende, og ville ikke godta forklaringen om de hygieniske hensynene. Hun kjeftet og smelte (noe som er teit - hun kunne vel gått på en av alle de andre butikkene som visstnok tillater å bytte disse kosedyrene da), og klarte å lire fra seg at det er brudd på forbrukerrettene. Jeg sa at det er det ikke; man har ikke rett på å få bytte produkter uten produksjonsfeil, men dette fleste butikker tillater som en ekstraservice. Hun trodde ikke på meg og skulle sjekke dette opp og komme tilbake. Gleder meg til å hun sjekker det opp og innser at hun tok feil.

Anonymkode: b7f33...9f7

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Angelheart2 skrev:

Hva er det egentlig med gamle damer og fulle handlevogner?
I går da jeg skulle en kjapp tur innom matbutikken for å kjøpe en banan (ja, EN hel banan!) så sto det ei eldre dame med overfylt handlekurv bakerst i den ene køen. Foran der igjen står det ei som er i ferd med å legge varene sine på båndet, så det er snart damen foran meg sin tur. I kassen ved siden av er det to ungjenter som driver og betaler, så jeg stiller meg i den køen, siden jeg bare skulle ha denne ene bananen. Da damen med handlekurven i den første kassa ser at jentene i den andre kassa er ferdig så vrenger hun vogna rundt, presser seg inn foran meg og begynner å velte varene sine opp på båndet. Så sto jeg der med bananen min, da, og så kanskje litt perpleks ut. I mellomtiden hadde den første kassa blitt ledig, men der sto det jo andre folk i kø, så jeg måtte fint stille meg bak damen med handlekurven. 
Det hører med til historien at en ansatt i butikken så hva som skjedde og åpnet ei ny kasse for meg 🙂

Gamle damer med fulle handlevogner er et kapittel for seg selv ja. Opplevde noe lignende i formiddag. Jeg var innom en dagligvarebutikk for å handle to ting, en tube tannkrem og en liter melk. Ikke akkurat storhandel med andre ord.

Da jeg kom til kassekøen var de to kassene de har åpne, køene så ganske like ut, men i den ene var den ansatte i ferd med å avslutte å scanne inn varene til en kunde og neste kunde var ei gammel dame med ganske full handlevogn. Ettersom jeg hadde det litt travelt og kun hadde to ting spurte jeg om jeg kunne få gå før henne.

Det var HELT uaktuelt. Jeg fikk stå i kø som alle andre. Det tok en evighet med henne, hun la en og en vare på båndet og fulgte nøye med på prisene de gikk inn til. Jeg hadde håpet det fikk raskere i den andre kassa, så jeg kunne hoppe over dit, men den «hang seg opp» og måtte restartes, så der tok jo ting enda lenger tid. Jeg endte med å sette varene tilbake på plass og gå. Hadde rett og slett ikke tid til å vente lenger. Kjeftet selvsagt ikke på de ansatte da, var jo ikke deres skyld.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang kø: Jeg opplever til stadighet at jeg står i kassen og forsøker å være en effektiv (og hyggelig) kundebehandler ettersom det er lang kø foran kassen. Likevel skjer det flere ganger daglig at kunder kommer inn fra siden fordi de bare har "et lite spørsmål". Disse "små" spørsmålene kan være om vi har bok tre i en ukjent engelsk fantasyserie som jeg ikke aner om vi har inne, eller noe helt annet som man ikke nødvendgivis kan svare på på sparket. Jeg synes det er så uhøflig!? Her står folk i flere minutter i kø og venter for å betale for et kort, og så kommer noen og tror de har rett på å gå foran hele køen fordi de "kun" har et spørsmål - det er faktisk kundebehandling det også! (Kan imidlertig skjønne det hvis de spør om vi har julekort og jeg raskt kan peke dem i en retning el). 

Anonymkode: b7f33...9f7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du er det store unntaket, det er ganske mange som ikke sier noe. Når jeg jobbet i butikk så sa jeg hei så mange ganger som det tok kundene å si hei tilbake, stabeis! 😁

Anonymkode: 3b661...5ba

Jeg har angst, og sånn hei tvang gjør meg så utilpass at jeg begynner å stotre og klarer ikke forklare at jeg skal ha en softis/hente en pakke/bestille en matrett og lignende. 

Hadde du sagt hei til meg mer enn en gang ville jeg nok løpt ut av butikken og aldri kommet tilbake igjen. 

Folk er forskjellige. 

Anonymkode: fc249...e74

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har angst, og sånn hei tvang gjør meg så utilpass at jeg begynner å stotre og klarer ikke forklare at jeg skal ha en softis/hente en pakke/bestille en matrett og lignende. 

Hadde du sagt hei til meg mer enn en gang ville jeg nok løpt ut av butikken og aldri kommet tilbake igjen. 

Folk er forskjellige. 

Anonymkode: fc249...e74

Så slitsomt det må være i hverdagen din... 

Anonymkode: 1ad7e...f67

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så slitsomt det må være i hverdagen din... 

Anonymkode: 1ad7e...f67

Ja absolutt, men jeg jobber med det å ser i perioder bedring. Satser på at jeg fint kan takle et hei fra butikkansatte i fremtiden.

Anonymkode: fc249...e74

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Det klikket hun helt for: "Hva!? Det har jeg aldri hørt om før! ALLE andre butikker tillater å bytte bamser!"

Anonymkode: b7f33...9f7

- Jasså du er en av disse notoriske bamsebytterne?! Som går fra butikk til butikk og bytter bamser on a regular basis? Skulle du ha svart da 🤣

Anonymkode: 450b8...621

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Angelheart2 skrev:

Hva er det egentlig med gamle damer og fulle handlevogner?
I går da jeg skulle en kjapp tur innom matbutikken for å kjøpe en banan (ja, EN hel banan!) så sto det ei eldre dame med overfylt handlekurv bakerst i den ene køen. Foran der igjen står det ei som er i ferd med å legge varene sine på båndet, så det er snart damen foran meg sin tur. I kassen ved siden av er det to ungjenter som driver og betaler, så jeg stiller meg i den køen, siden jeg bare skulle ha denne ene bananen. Da damen med handlekurven i den første kassa ser at jentene i den andre kassa er ferdig så vrenger hun vogna rundt, presser seg inn foran meg og begynner å velte varene sine opp på båndet. Så sto jeg der med bananen min, da, og så kanskje litt perpleks ut. I mellomtiden hadde den første kassa blitt ledig, men der sto det jo andre folk i kø, så jeg måtte fint stille meg bak damen med handlekurven. 
Det hører med til historien at en ansatt i butikken så hva som skjedde og åpnet ei ny kasse for meg 🙂

Hvis jeg har en handlevogn med mye oppi og h*n bak har få varer, så lar jeg alltid de gå foran meg. Jeg er ikke så jævla utålmodig at jeg ikke klarer å vente 1 min ekstra. Blir glad når noen gjør det for meg.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Fretex og her kommer det inninellom rare kunder.

På andre siden av gata er det også en bruktbutikk og eieren der kommer ofte inn på Fretex for å handle ting h*n kan selge i sin butikk. Derfor har jeg fått beskjed om å ta av lappene på tingene h*n kjøper. Dette synes denne eieren er fryktelig kjipt, for h*n vil gjerne bruke disse prislappene selv! Det er jo derfor jeg tar dem av🤦‍♀️ 

En gang var det en kunde som kom inn for å kjøpe masse smykker og øredobber. Jeg tenkte jeg skulle være grei og ta mellom 1 og 5 kr per sett, siden vi har hatt disse smykkene lenge. Hun prutet på ALT som ikke kostet 1kr -.- Til slutt betalte hun. Litt etter finner hun noe annet som kostet 24kr tilsammen. Også dette prøvde hun å prute på! Da sa jeg at jeg hadde vært veldig snill med henne med smykkene og hvis jeg var mer snill nå kom jeg til å få kjeft av sjefen min. Da var det greit.

Det er ikke lov å prute på Fretex, men det hender vi gjør unntak. Som den gangen en kunde kom innom flere ganger i uka, i flere måneder og lurte på om det var siste pris på jakka. Til slutt fikk han den litt billigere :)

Anonymkode: 09d35...99f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle damer i butikker burde ha hadd egne kasser der de kan somle så mye de vil😊

Opplevde på lørdag en gammel dame om la en og en vare på båndet så sakte at ekspeditøren måtte vente mellom hver vare. Det var helt fascinerende å se på. Hun tok opp hver vare og studerte den før human la den på båndet som om hun ikke husket hvorfor hun skulle ha den.

Da hun langt om lenge greide å betale var det samme visa med å få varene i posene. Tilslutt var det varer til tre kunder i kø på den andre pakkesiden. Ville hun ha hjelp? Nei. Brydde hun seg om andre kunder? Nope. 

Og hender dette også med alle andre kundegrupper en gamle damer? Jepp👍

Anonymkode: 2c9c4...304

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har angst, og sånn hei tvang gjør meg så utilpass at jeg begynner å stotre og klarer ikke forklare at jeg skal ha en softis/hente en pakke/bestille en matrett og lignende. 

Hadde du sagt hei til meg mer enn en gang ville jeg nok løpt ut av butikken og aldri kommet tilbake igjen. 

Folk er forskjellige. 

Anonymkode: fc249...e74

Hvis man klarer å forklare hva man skal ha så er det vel ikke noe problem å si hei første gangen noen sier hei til deg....???

Anonymkode: 3b661...5ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man klarer å forklare hva man skal ha så er det vel ikke noe problem å si hei første gangen noen sier hei til deg....???

Anonymkode: 3b661...5ba

Jeg vet det er helt irrasjonelt. Og om de sier hei kun en gang gjør det ikke så mye, det er vel heller de (som hun jeg siterte) som sier hei helt til jeg svarer hei tilbake. Eller de som sier rett ut «Du kan da vel svare?» eller «Jeg sa hei til deg! Er du døv?» eller «Hallo! Det er uhøflig å ikke si hei til oss i butikken». 

 

Anonymkode: fc249...e74

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er helt irrasjonelt. Og om de sier hei kun en gang gjør det ikke så mye, det er vel heller de (som hun jeg siterte) som sier hei helt til jeg svarer hei tilbake. Eller de som sier rett ut «Du kan da vel svare?» eller «Jeg sa hei til deg! Er du døv?» eller «Hallo! Det er uhøflig å ikke si hei til oss i butikken». 

 

Anonymkode: fc249...e74

Men det er ufint. De fleste er faktisk frekke, vi i butikk tenker nok at 99% bare er frekke og ikke har angst. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gamle damer i butikker burde ha hadd egne kasser der de kan somle så mye de vil😊

Opplevde på lørdag en gammel dame om la en og en vare på båndet så sakte at ekspeditøren måtte vente mellom hver vare. Det var helt fascinerende å se på. Hun tok opp hver vare og studerte den før human la den på båndet som om hun ikke husket hvorfor hun skulle ha den.

Da hun langt om lenge greide å betale var det samme visa med å få varene i posene. Tilslutt var det varer til tre kunder i kø på den andre pakkesiden. Ville hun ha hjelp? Nei. Brydde hun seg om andre kunder? Nope. 

Og hender dette også med alle andre kundegrupper en gamle damer? Jepp👍

Anonymkode: 2c9c4...304

Men når det gjelder eldre personer, så kan årsaken til slikt være at de har plager, er reduserte kognitivt/demente. Mange eldre bor hjemme og forsøker å klare seg selv mest mulig (det kan være vanskelig å få plass ved sykehjem o.l.), men de kan ha problemer som ikke synes ved første blikk. Jeg synes det kan være greit å ha slikt i bakhodet før man kritiserer mennesker man ikke kjenner.

Anonymkode: a5613...124

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel dame jeg også😂

Var på en av byens dekk-omleggings-bedrifter for mange år siden, var i midten av 20årene men denne har brent seg inn! Køen bak var lang men jeg var neste og klar for å betale da en dame rundt 70 gikk forbi hele køen å slang veska si på disken! Ble så overrasket (og irritert) at jeg fikk ikke fram ett ord før hun snudde seg, lo å bare "åi var det kø her". Da ble jeg med ett ganske barnslig å svara henne med "Ja men jeg har enda god tid i verden", dama ble snurt å gikk bak i køen mens hu mumla at det hadde vel hun også😂 himla barnslig men akkurat denne dagen ble jeg meget trassig😂

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2015 den 18.39, AnonymBruker skrev:

Takk til alle tippekunder som tester tålmodigheten min. 

 

Kunde: Jeg skal ha en lotto.
Meg: Okei, det blir 50 kr da. 
Kunde: Jeg skal ha en lotto på et annet kort også, bare legg det sammen, jeg betaler alt etterpå.
Meg: Det går dessverre ikke, du må betale på dette kortet før jeg kan avslutte, og du kan spille på det andre kortet. 
Kunde: Nei, jeg skal betale for begge samtidig.
Meg: Det går ikke, du må betale for denne lottoen først.
Kunde: Dette er tull, du gjør det feil, dette må dere fikse. Lær deg tippingen jente.. blabla
Meg: Det er faktisk ingenting jeg kan gjøre med det. Det er bare er sånn. Du MÅ betale før jeg kan avslutte :))))
Kunde: NEII! Du tar feil, jeg skal betale for lotto på begge kortene samtidig. For et tull. Du må lære deg dette.
Meg: Som sagt, det går ikke. Jeg kan ikke avslutte her sånn at du kan spille på et andre kortet før ETTER du har betalt. 
Kunde: Neineinei få snakke med noen andre. Jeg skal bare betale en gang, på to forskjellige kort. 

Til slutt ble jeg bare så lei at:

Kunde: Vet du hva, det går ikke, uansett hvem som prøver. Hvis du har et problem med betalingssystemet får du ringe norsk tipping!

Og da ga han seg :angry: Men altså hva er problemet? Hvorfor ikke bare betale de 50 kronene først, så kan du få spille på det andre kortet og betale 50 kroner der. Hvorfor skal du absolutt betale 100 kroner en gang heller? Hvorfor innser du ikke at du tar feil??? Åhhh...

Anonymkode: 08c4e...3ca

Det der er jo dårlig kundeservice. Det går helt fint å la de spille på flere kort, men avvente betalingen til alle spill er registrert. Jeg har jobbet på to ulike butikker, og en slik forespørsel har vårt en selvfølge å imøtegå de på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...