Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner til det. Jeg jobber i bokhandel, og har ikke telling på hvor mange som kommer innom og spør "hvor mange gaver kan man pakke inn med denne rullen på ti meter?". Altså - det kommer jo an på størrelsen på gaven? Det samme med bånd og tape også. Uæ. :bond:
*snip*

Anonymkode: b7f33...9f7

Hahahahahahahahah jaaaaaa de spørsmålene der får meg til å tenke i mitt stille sinn "hvordan er dette mennesket levedyktig" :fnise: 

 

I dag har det vært byttedag, og en av mine kunder kom inn i butikken, marsjerte bort til kassen (responderte ikke på mitt "heihei 😄 " og slang en pose på disken (uten vår logo på) og så rart på meg.

 

jeg bare..... Okeiii...? Hva skal jeg med denne posen? :vetikke:   (så rart tilbake på han). Så gestikulerte (ikke snakket!) kunden mot at jeg skulle åpne posen og ta ut det som lå oppi...

Vel, det var tydeligvis bøker som skulle returneres. Men før jeg fant varene så måtte jeg ta ut barnets lue og votter av posen, og så måtte jeg PAKKE OPP PRESANGENE (for de hadde tydeligvis pakket dem inn igjen?! Vettafaen), og sååå fikk jeg tatt retur...

 

I alle dager........ Hva ER det med folk! Har de lagt fra seg folkeskikken i adventstiden?!

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag 24.12

Jobber i matbutikk, og vi stengte klokken 13.00 på julaften. På slike dager står alltid en ansatt i døren fra klokken 12.55, og forteller at vi snart stenger. Da klokken ble 13, tok vi gitteret halvveis ned, slik at folk skulle skjønne at butikken straks stengte.... Rundt 13.08, kom det løpende en mann inn under gitteret...

Kunde: «Har dere stearinlys???» 

Meg: «Ja, vi har stearinlys- men vi har stengt butikken nå!»

Kunde: «men jeg trenger stearinlys til julefeiringa!!!» 

Meg: «ja, men da må du nesten kjøpe det et annet sted, for vi vil hjem å feire jul!»

Kunde: «det vil jeg og!!» og løper videre inn i butikken for å kjøpe stearinlys 😫🤷🏽‍♀️

Det tok oss 30 minutter å tømme butikken for kunder den dagen...😫

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt kunder som er på jakt etter "en vanlig almanakk"

 

Vi har sikkert 1433529403 forskjellige typer og du skal BANNE på at den jeg tar frem skaper reaksjonen "neiii jeg skal ha en VANLIG almanakk sa jeg jo" som om jeg vet hva som er fuckings vanlig for et menneske jeg ikke kjenner.

 

 

Grrrrrrrrrr jeg tror jeg trenger litt ferie.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, aurinko skrev:

Mandag 24.12

Jobber i matbutikk, og vi stengte klokken 13.00 på julaften. På slike dager står alltid en ansatt i døren fra klokken 12.55, og forteller at vi snart stenger. Da klokken ble 13, tok vi gitteret halvveis ned, slik at folk skulle skjønne at butikken straks stengte.... Rundt 13.08, kom det løpende en mann inn under gitteret...

Kunde: «Har dere stearinlys???» 

Meg: «Ja, vi har stearinlys- men vi har stengt butikken nå!»

Kunde: «men jeg trenger stearinlys til julefeiringa!!!» 

Meg: «ja, men da må du nesten kjøpe det et annet sted, for vi vil hjem å feire jul!»

Kunde: «det vil jeg og!!» og løper videre inn i butikken for å kjøpe stearinlys 😫🤷🏽‍♀️

Det tok oss 30 minutter å tømme butikken for kunder den dagen...😫

Sånne mennesker burde tvinges til å jobbe i butikk ett år, og tvang på å jobbe alle de kjipe vaktene!!!!!!

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei folk må ikke forstå det. DU må forstå at det faktisk finnes tynne plagg av slikt materiale som faktisk gjlr dem varme også.

Anonymkode: c1712...a4a

Eh hvilket plagg i såfall 😅😅😅 tror du hadde blitt rik om du fant opp et sånt plagg. 

Rart folk ikke skjønner at millimetertynne plagg i Goretex IKKE varmer. 

Det er skall-bekledning som beskytter mot vind og vær og tanken er at du har lag på lag under i aktivitet og har m en tynn dunjakke i sekken til når du Evt står stille og blir kald (i tilfelle DU over her ikke vet det heller)

Anonymkode: 8abb3...e33

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Hahahahahahahahah jaaaaaa de spørsmålene der får meg til å tenke i mitt stille sinn "hvordan er dette mennesket levedyktig" :fnise: 

 

I dag har det vært byttedag, og en av mine kunder kom inn i butikken, marsjerte bort til kassen (responderte ikke på mitt "heihei 😄 " og slang en pose på disken (uten vår logo på) og så rart på meg.

 

jeg bare..... Okeiii...? Hva skal jeg med denne posen? :vetikke:   (så rart tilbake på han). Så gestikulerte (ikke snakket!) kunden mot at jeg skulle åpne posen og ta ut det som lå oppi...

Vel, det var tydeligvis bøker som skulle returneres. Men før jeg fant varene så måtte jeg ta ut barnets lue og votter av posen, og så måtte jeg PAKKE OPP PRESANGENE (for de hadde tydeligvis pakket dem inn igjen?! Vettafaen), og sååå fikk jeg tatt retur...

 

I alle dager........ Hva ER det med folk! Har de lagt fra seg folkeskikken i adventstiden?!

Å herregud altså 😳😭🤣🤣 Mister helt troa på menneskeheten jeg. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, TulleJenny skrev:

Å herregud altså 😳😭🤣🤣 Mister helt troa på menneskeheten jeg. 

 

😆😆

Anonymkode: 8abb3...e33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner til det. Jeg jobber i bokhandel, og har ikke telling på hvor mange som kommer innom og spør "hvor mange gaver kan man pakke inn med denne rullen på ti meter?". Altså - det kommer jo an på størrelsen på gaven? Det samme med bånd og tape også. Uæ. :bond:

Hahaha . 

Huff! Hva skal man svare! Vanskelig å ikke være ufin på en dårlig dag 😅

Anonymkode: 8abb3...e33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hahaha . 

Huff! Hva skal man svare! Vanskelig å ikke være ufin på en dårlig dag 😅

Anonymkode: 8abb3...e33

Nei man svarer jo "neeei det kommer jo an på størrelsen på presangene det da?" men uten den frekke undertonen som man helst skulle hatt med :P  Også kalt "servicestemmen" :fnise: 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Nei man svarer jo "neeei det kommer jo an på størrelsen på presangene det da?" men uten den frekke undertonen som man helst skulle hatt med :P  Også kalt "servicestemmen" :fnise: 

Servicestemmen er så falsk 😂

Anonymkode: a205f...c03

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei folk må ikke forstå det. DU må forstå at det faktisk finnes tynne plagg av slikt materiale som faktisk gjlr dem varme også.

Anonymkode: c1712...a4a

Jeg vil si du gjør et bom-kjøp om du kjøper en svine-dyr Goretex jakke til kr 4-5000kr for å holde varmen. 🙈🙈🙈

jeg pleide å vise de tynne dunjakker og fleecejakker, ullundertøy etc å ha i lag på lag under samtidig som jeg forklarte at skall-bekledning er designet for å stenge vind og vær ute slamt slippe ut fukt men utover dette isolerte de ikke nevneverdig. 

Det hører vel også med til dette at : hvordan i huleste skal jeg vite hvor varm kunden er, hvor han skal gå eller hvor aktiv han skal være? 

Når det er sagt var jeg alltid høflig men måtte Smile litt, følte jeg snakket til små barn til tider. 

Anonymkode: 8abb3...e33

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Nei man svarer jo "neeei det kommer jo an på størrelsen på presangene det da?" men uten den frekke undertonen som man helst skulle hatt med :P  Også kalt "servicestemmen" :fnise: 

Samme som meg m jakkene ; 

«hvor varm denne jakken er avhenger av hva du har under og hvor aktiv du er og hvor høy din kroppstemperatur er 😊» 

 

Forøvrig stiller jeg sikkert mange idiotiske spørsmål selv hehe . 

Anonymkode: 8abb3...e33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterbutikk, og vi hadde ordnet et bord utenfor butikken der barn kunne få lage sin egen dekorasjon. Jeg stod bak bordet og delte opp oasis i små skåler, og snittet blomster som de kunne bruke. Stor plakat der det tydelig stod; en dekorasjon pr barn. Sjokkert ble jeg stående å se på voksne damer som flokket seg rundt bordet der de tok over både skåler og blomster. De rasket til seg det de kunne, og liksom hjalp barna sine,som ble skviset bakerst i køen. « Jeg lager en til bestemor fra deg også jeg, og en til storesøster, da blir hun så glad» Helt utrolig hvordan folk forandrer seg til gribber når noe blir gratis! Siste gang vi ordnet noe slikt, da alle blomstene ble brukt opp av noen få som lagde seg flere dekorasjoner der de lesset på snittblomster. Ikke hjalp det å si noe heller.

Anonymkode: fb3a4...757

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en fin en her om dagen, da var jeg bare innom på jobben.
Ei som kom med en Tempur-pute da vi selger disse, var en reklamasjon,
men så er det nå en gang sånn at vi må ha kjøpsbevis, uansett.
"Ja, men jeg er fast kunde her, jeg har handlet masse her,
dere ser da at denne puten er kjøpt her, jeg viste ikke at x-kjede også selger Tempur, etc"
Sånn holdt hun på, og jeg sa at det hjelper ikke noe av det, vi MÅ ha kjøpsbevis for å kunne gjøre noe.

Nå har jeg jobbet ekstremt mye, nesten hver dag i enkelte perioder,
og jeg kan ikke huske å ha sett damen tidligere - hun hadde jeg husket for å si det sånn.

:rolleyes:

Endret av Haugenjenta
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Haugenjenta skrev:

Hadde en fin en her om dagen, da var jeg bare innom på jobben.
Ei som kom med en Tempur-pute da vi selger disse, var en reklamasjon,
men så er det nå en gang sånn at vi må ha kjøpsbevis, uansett.
"Ja, men jeg er fast kunde her, jeg har handlet masse her,
dere ser da at denne puten er kjøpt her, jeg viste ikke at x-kjede også selger Tempur, etc"
Sånn holdt hun på, og jeg sa at det hjelper ikke noe av det, vi MÅ ha kjøpsbevis for å kunne gjøre noe.

Nå har jeg jobbet ekstremt mye, neste hver dag i enkelte perioder,
og jeg kan ikke huske å ha sett damen tidligere - hun hadde jeg husket for å si det sånn.

:rolleyes:

Jeg har også vært borti "faste" kunder som visstnok handlet masse i butikken jeg jobbet i. Pussig nok hadde jeg aldri sett dem før, til tross for at jeg jobbet fullt og mer enn det...🤔

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎28‎.‎12‎.‎2018 den 16.40, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg grønn over folk som kommer til kassen i en klesbutikk, spør om varer de ikke finner (eller trenger i annen størrelse), blir vist til riktig hylle og forsvinner ei stund mens de leter/kikker, for så å plutselig komme tilbake og stille seg rett foran andre kunder i køen når de har funnet riktig vare. Jeg opplevde dette da jeg skulle innom en butikk før jul, og jeg så verken noen kunde eller varer på disken, så jeg gikk bort til kassen for å betale varene mine. Da kom plutselig ei dame inn fra siden, stilte seg rett foran meg og klasket noen varer på disken. Akkurat da jeg skulle til å si i fra at jeg var først, sa den ansatte "så du fant riktig størrelse? Så bra" og ekspederte henne. Da kjente jeg at det kokte litt og jeg vurderte å bare legge fra meg varene og gå. Jeg mener man ikke lenger har førsteretten når man forsvinner fra kassa for å lete etter andre varer, og den ansatte står der ledig med ledig plass på disken. Det vanlige er vel å parkere eventuelle varer mens man venter på kunden så man kan ekspedere nye kunder i mellomtiden? Denne dama hadde ikke en gang andre varer, men forventet tydeligvis at siden hun allerede hadde vært i kassa og spurt om hjelp, så fikk værsågod andre kunder vente til hun var ferdig med sitt ærend... Og den ansatte syntes tydeligvis at hun var en viktigere kunde enn meg.

Anonymkode: e7dd1...265

Den der er ikke helt enkel. Om man trenger hjelp, men det ikke er andre ansatte enn den som står i kassa på jobb, så stiller kunden seg i kø for å få hjelp. Når det så blir denne kundens tur så er det vel rimelig at den får gjøre seg ferdig, dvs hente varen og betale - ikke hente varen og så stille seg i kø på nytt?

Endret av mmd
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Jeg var på den lokale kiwi butikken i går,hadde en full kurv (den man bærer). La på varene mine fortløpende uten å lage tårn. Har halve kurven igjen,så legger damen bak meg på skillepinnen og varene sine før jeg er ferdig med mine varer... snur meg mot damen og sier "du må faktisk vente til jeg har lagt på alle varene mine." Så fjerna jeg skillepinnen. Skal si hun ble forfjamset. Fikk en sånn halvfrekk beklager dah.... tilbake. Men hallo hva skjer med folk egentlig??? Var tydelig at jeg ikke var ferdig da jeg sto med kurven enda halvfull.

Sånn det var dagens utblåsning om teit kunde.

Anonymkode: 5611c...73b

Skjedd med meg også opptil flere ganger. Forstår meg ikke på det. Sto der med varer fortsatt i kurven og damen bak begynner å legge på sine varer.  Jeg pleier også å legge på skillepinne når jeg er ferdig å legge på varer.

Anonymkode: c6d72...ef0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 23.08, aurinko skrev:

Mandag 24.12

Jobber i matbutikk, og vi stengte klokken 13.00 på julaften. På slike dager står alltid en ansatt i døren fra klokken 12.55, og forteller at vi snart stenger. Da klokken ble 13, tok vi gitteret halvveis ned, slik at folk skulle skjønne at butikken straks stengte.... Rundt 13.08, kom det løpende en mann inn under gitteret...

Kunde: «Har dere stearinlys???» 

Meg: «Ja, vi har stearinlys- men vi har stengt butikken nå!»

Kunde: «men jeg trenger stearinlys til julefeiringa!!!» 

Meg: «ja, men da må du nesten kjøpe det et annet sted, for vi vil hjem å feire jul!»

Kunde: «det vil jeg og!!» og løper videre inn i butikken for å kjøpe stearinlys 😫🤷🏽‍♀️

Det tok oss 30 minutter å tømme butikken for kunder den dagen...😫

Opplevde kunder som kom i siste liten og "skal bare ha......" du har hatt hele dagen på å komme innom og du får komme tilbake i morgen. Helt uaktuelt å holde butikken åpen lengere. Vi stenger 8 og jeg vil hjem. Måtte rekke bussen. Det var dessverre noen som kom med jammen og skulle bare ha en liten ting. Spiller ingen rolle. Kan ikke drive å gi kunder særbehandling. Så går det kunder forbi og vil også inn. Får jo aldri stengt da

Når gitteret er halvveis nede og jeg vasker gulv, så skulle jeg tro folk skjønte vi har stengt? Noen kom inn i butikken 🙈 husker en mann som kverulerte. "Klokka mi er 19 57" men klokka i butikken var 20 00. Men hans klokke var riktig, for han hadde stilt den etter klokka i bussen nemlig :rolleyes:

Endret av smalls
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎12‎.‎2018 den 23.14, AnonymBruker skrev:

Hahaha . 

Huff! Hva skal man svare! Vanskelig å ikke være ufin på en dårlig dag 😅

Anonymkode: 8abb3...e33

Uff, nå kom jeg på en gang jeg tydeligvis ble oppfattet som ufin. En kunde kom inn, stilte seg foran hyllen med bolleposer og bjeffet: "Hvilke av disse er rosinboller?!!" Jeg svarte: "Det er de som har etiketter det står ’rosinboller’ på." Han sa ikke noe, men ga meg et veldig stygt blikk da han betalte. Jeg mente faktisk ikke å være spydig heller, svarte bare automatisk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...