Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

11 timer siden, padawan skrev:

Hva er greia nå? Prøver å si jeg skjønner deg og til dels er enig men så serverer du dette?

Mulig du ikke mener det sånn, men du fremstår temmelig nedlatende og belærende. Jeg synes egentlig hun har vært både tålmodig og høflig, jeg. 

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overhørte dette i kassen på Rema:

Ansatt: Hei hei!    

Kunde: Å, deg igjen...                                              

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Han tenkte sikkert at behandling på sykehus er gratis i Norge.. er vel ikke så rart at han ikke skjønte hvorfor han fikk regning? Selv om det selvfølgelig ikke er greit å reagere med sinne. Vet ikke om du forklarte det til han, det skriver du ingenting om.

Anonymkode: 6da62...ad0

Dette var ikke på et sykehus. Dette var et behandlingssted der prisen (egenandel) var oppgitt i innkallingsbrevet. Selvsagt ble alle som gikk i behandling hos oss opplyst hva det kostet. De aller fleste steder man går til en lege er det uansett egenandel, så hadde det vært gratis hos oss hadde jeg vel skrevet det i innlegget mitt og hele poenget hadde falt bort. 

Anonymkode: ab7cc...a9b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte slike kunder som skal kjøpe gave, gjerne en akevitt eller cognac til 400-500 kroner:

Kunde: "Hva koster en slik gavepose?"

Jeg: "De er det 30 kroner for"

Kunde: "Huff nei, da dropper jeg det. Alt for dyrt"

Men en flaske til 500 kroner har de råd til. 🤨 

Har også en kunde som gang på gang kommenterer prisen og at det er så dyrt i Norge. Allikevel kjøper han den flaska som tydeligvis er så dyr. Får lyst til å kommentere "så ikke kjøp det da" noen ganger...

Endret av kenpet
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kenpet skrev:

Har ofte slike kunder som skal kjøpe gave, gjerne en akevitt eller cognac til 400-500 kroner:

Kunde: "Hva koster en slik gavepose?"

Jeg: "De er det 30 kroner for"

Kunde: "Huff nei, da dropper jeg det. Alt for dyrt"

Men en flaske til 500 kroner har de råd til. 🤨 

Har også en kunde som gang på gang kommenterer prisen og at det er så dyrt i Norge. Allikevel kjøper han den flaska som tydeligvis er så dyr. Får lyst til å kommentere "så ikke kjøp det da" noen ganger...

Synes ikke det er så dumt, egentlig, det første der. Mange kaster jo bare gaveposen, ser kanskje ikke på den engang. Kan være like fint å pakke inn med gavepapir man har hjemme. 

Anonymkode: 1c671...3b6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kenpet skrev:

Kunde: "Huff nei, da dropper jeg det. Alt for dyrt". Men en flaske til 500 kroner har de råd til.

At noe er for dyrt, betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke har råd til å kjøpe det. Jeg anser det kanskje for overpris i forhold til tilsvarende som kan fås andre steder, eller for dyrt tatt i betraktning hvor enkel varen er å produsere.
Det er ingenting rart ved om jeg nekter å kjøpe et brød til 80 kr fordi det er for dyrt, men etterpå går inn i en annen butikk og kjøper delikatesser for 800 kr. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.1.2019 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Mulig du ikke mener det sånn, men du fremstår temmelig nedlatende og belærende. Jeg synes egentlig hun har vært både tålmodig og høflig, jeg. 

Anonymkode: 4332f...8a3

.

 

Anonymkode: 9ef2b...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet sånne høye støvletter som går helt opp til knærene?  

I dag hadde jeg en kunde som ble skikkelig sur fordi vi ikke hadde noen som passet henne. Problemet var at leggene hennes var for tykke. Vi har mange modeller, og man trenger ikke være syltynn for å bruke noen av dem. Men er lårene dine for store, så er det veldig lite jeg kan gjøre med det... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stå på kiwi i kassen engang fikk en kunde som ble litt nysgjerrig på kiwi 😂 Han var rundt 35+ og snakket om kiwi's historie noe jeg ikke hadde så mye peiling på. Der stå han i halv time ca. mens jeg hadde kunder 🙉 kundene måte gå rundt han for å betale. Han stå der på samme flekken og sakket og snakket så startet han med å flørte Da! Plinget jeg på og byttet med en kolega 😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Cubus og så en kunde som tydligvis  skulle kjøpe klær til sønnen sin, hun omtrent befalte kassadama til å gå rundt å være levende klesstativ for henne, så hun bare slang klærne i armene på kassadama til hun haddr så mye klær i armene at hun ikke kunne se over kleshaugen nesten..og itilleg til det så sa hun: hva annet tror du ville passet sønnen min? Mathias heter han!. 

Jeg ser tydlig at kassadama er irritert og sier: ja, du det sier meg ingenting, jeg kjenner ikke Mathias!... 

Jeg stod seriøst å måpte uten at jeg lot merke til det selv, jeg skjønte at jeg gjorde det først når jeg fikk øye kontakt med kunden og hun stirret stygt på meg... Haha jeg har aldri sett maken...

Anonymkode: ffa80...a75

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på Cubus og så en kunde som tydligvis  skulle kjøpe klær til sønnen sin, hun omtrent befalte kassadama til å gå rundt å være levende klesstativ for henne, så hun bare slang klærne i armene på kassadama til hun haddr så mye klær i armene at hun ikke kunne se over kleshaugen nesten..og itilleg til det så sa hun: hva annet tror du ville passet sønnen min? Mathias heter han!. 

Jeg ser tydlig at kassadama er irritert og sier: ja, du det sier meg ingenting, jeg kjenner ikke Mathias!... 

Jeg stod seriøst å måpte uten at jeg lot merke til det selv, jeg skjønte at jeg gjorde det først når jeg fikk øye kontakt med kunden og hun stirret stygt på meg... Haha jeg har aldri sett maken...

Anonymkode: ffa80...a75

Jeg kjenner tre stykker som heter Mathias. De er 25, 29 og 8 år gammel. Klart de liker og bruker det samme. Alle som heter Mathias gjør jo det.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg kjenner tre stykker som heter Mathias. De er 25, 29 og 8 år gammel. Klart de liker og bruker det samme. Alle som heter Mathias gjør jo det.

Ja, er så underlig at kassadama ikke visste hva en Mathias liker å ha på seg. 

Anonymkode: ffa80...a75

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 13.52, Sugar&Spice skrev:

Jesus, I know. Hittil har flere gått utfra at jeg ikke vet hvordan jeg måler avstand på kart, at jeg ikke vet hva en tommestokk er (selv om jeg helt seriøst SKREV DET i det første innlegget) og at jeg kunne "fått et salg" (på en linjal til 20.... kr....) til en kunde som ikke ville ha nevnte linjal, jeg kunne bare forklart han litt bedre - som om jeg ikke gjorde det.... :P 

Jaggu meg ikke lett å dele historier om dumme ting kunder sier :fnise: 

Hehe "dumme ting folk på kvinneguiden sier" 😂

Anonymkode: f2cec...0f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Isblomsten skrev:

Jeg stå på kiwi i kassen engang fikk en kunde som ble litt nysgjerrig på kiwi 😂 Han var rundt 35+ og snakket om kiwi's historie noe jeg ikke hadde så mye peiling på. Der stå han i halv time ca. mens jeg hadde kunder 🙉 kundene måte gå rundt han for å betale. Han stå der på samme flekken og sakket og snakket så startet han med å flørte Da! Plinget jeg på og byttet med en kolega 😂

Du må jo be han forlate kassen så andre kunder kommer til. Du lager dårlig service for alle de andre.

Anonymkode: c1712...a4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet i en eksklusiv klesbutikk hvor vi ofte målte opp kundene og sendte ferdige klær til skredder. Så 2 ganger i uken gikk jeg til skredderen på andre siden av byen og leverte /hentet klær. Skredderen har pakket klærne før vi kommer. 

En gang når jeg kom tilbake og skulle sende sms til kunder så jeg et plagg som ingen hadde bestilt hos oss. Det var et merke vi ikke solgte. Det sto ikke hvilken butikk det var fra heller, bare "Anne, 2.juni" eller noe sånt. Etter mye Googling og flere telefoner fikk jeg sporet opp butikken som kunne bekrefte at den tilhørte deres kunde (skredderen visste ikke). De skulle komme og hente den.

Neste dag kommer Anne selv innom butikken og roper at hun skal ha buksa si. Jeg spør hva hun snakker om (gjør meg litt dum siden hun var så frekk) og får til slutt gitt henne buksa. Så fortsetter hun å kjefte meg huden full fordi vi har dårlig service. "Enn å stjele en bukse hos skredderen!!!". Jeg sa det som det var at dette var helt og holdent skredderen sin feil, og den siste som skulle få skyld for dette var meg. Jeg henter en ferdig pakket pose, jeg har ikke noe ansvar utover at klærne mine kunder har kjøpt skal leveres ferdig sydd, og du er ikke min kunde. Ja da hadde vi dårlig service som ikke kunne kjøre hjem til henne med buksa. Omg. Igjen: det er skredderen som har gjort en feil. Jeg svarte også at det er ikke særlig god business å kjøre byen rundt i ærend for andre butikker. Så ba jeg henne om å forlate butikken da jeg ikke setter pris på å bli kalt for tyv. Da var svaret "jeg skal aldri handle her igjen!"..

Altså, nå har det seg slik at hun aldri HADDE handlet der, noe som var hele poenget mitt. Men det passet meg utmerket at hun aldri kom tilbake.

Anonymkode: 956d4...3fa

Hadde jeg bestilt en bukse på et eksklusivt sted, og den hadde forsvunnet for så å dukke opp på et helt annet sted hvor jeg selv måtte dra å hente den, så hadde jeg ikke vært så blid jeg heller. Da hjelper det hvertfall ikke med en sur butikkansatt som kun står og skylder på andre. Du var den profesjonelle parten og kunne hvertfall imøtekommet henne på at dette var leit og at du forsto frustrasjonen hennes, selv om det ikke var din skyld. Ofte roer folk seg veldig ned når de bare får luftet seg litt. 

Anonymkode: 27331...fac

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg bestilt en bukse på et eksklusivt sted, og den hadde forsvunnet for så å dukke opp på et helt annet sted hvor jeg selv måtte dra å hente den, så hadde jeg ikke vært så blid jeg heller. Da hjelper det hvertfall ikke med en sur butikkansatt som kun står og skylder på andre. Du var den profesjonelle parten og kunne hvertfall imøtekommet henne på at dette var leit og at du forsto frustrasjonen hennes, selv om det ikke var din skyld. Ofte roer folk seg veldig ned når de bare får luftet seg litt. 

Anonymkode: 27331...fac

Nå må du passe deg så du ikke blir beskyldt for å være nedlatende, belærende osv.  😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, padawan skrev:

Nå må du passe deg så du ikke blir beskyldt for å være nedlatende, belærende osv.  😜

Det tåler jeg 😂😜

Anonymkode: 27331...fac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg bestilt en bukse på et eksklusivt sted, og den hadde forsvunnet for så å dukke opp på et helt annet sted hvor jeg selv måtte dra å hente den, så hadde jeg ikke vært så blid jeg heller. Da hjelper det hvertfall ikke med en sur butikkansatt som kun står og skylder på andre. Du var den profesjonelle parten og kunne hvertfall imøtekommet henne på at dette var leit og at du forsto frustrasjonen hennes, selv om det ikke var din skyld. Ofte roer folk seg veldig ned når de bare får luftet seg litt. 

Slike urimelige folk som ikke unnskylder seg når de blir forklart den rette sammenhengen, fortjener ei spyttklyse samt å bli kastet ut.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun i kassen betjente en kunde. Eldre dame sto 3 meter unna: HVOR HAR DERE.....? (Husker ikke hva hun sa) 

Hun i kassen sa at hun skulle hjelpe henne når hun ble ferdig med kundene som sto i kø i kassen først. 

Eldre dame: DU KAN VEL SI HVOR..... ER I DET MINSTE!! 

Hun i kassen latet som hun ikke hørte. 

Eldre dame: HALLO!! HVOR ER.....??? Ikke mulig å få noe hjelp her! Mumlet hun for seg selv. 

Hun i kassen sukket oppgitt og sa at hvis hun snudde seg så hang alle..... på veggen bak henne.

Eldre dame: HVORDAN SKAL JEG VITE FORSKJELLEN PÅ..... OG......?!? DU MÅ KOMME OG HJELPE MEG! NÅ! JEG HAR IKKE TID TIL Å VÆRE HER I HELE DAG!!! 

Altså, den eldre damen ropte alt hun sa. Etterpå kom venninnen hennes og den eldre damen la ut om at hun ikke fikk hjelpen hun trengte. Makan til dårlig service. 

Om det ble salg eller hvordan dette utartet seg, fikk jeg ikke med meg. 

 

Anonymkode: 3c3a1...624

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...