Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På den store byttedagen, 3.juledag: stod utenfor xxl mens samboeren stod i kassen for å betale. Klokka passerte stengetid, og de ansatte dro gitteret foran inngangen nesten helt ned. Ble ganske sjokkert over antall folk som krøp under, eller løp inn utgangen. Ble også vitne til en som spurte en ansatt: "stenger dere nå?", ble den ansatte bekreftet, og kunden bare ignorerte det og løp inn allikevel. 

Folk..

Anonymkode: be16d...707

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

På den store byttedagen, 3.juledag: stod utenfor xxl mens samboeren stod i kassen for å betale. Klokka passerte stengetid, og de ansatte dro gitteret foran inngangen nesten helt ned. Ble ganske sjokkert over antall folk som krøp under, eller løp inn utgangen. Ble også vitne til en som spurte en ansatt: "stenger dere nå?", ble den ansatte bekreftet, og kunden bare ignorerte det og løp inn allikevel. 

Folk..

Anonymkode: be16d...707

Skulle vært tatt opp på film slik at disse personene fikk det konfrontert mot seg. 

Anonymkode: edfae...d8b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2018 den 10.34, AnonymBruker skrev:

Haaaah. Og det er nettopp det denne tråden handler om. Kunder som irriterer oss fordi de ikke skjønner at vi vil hjem når butikken er stengt. ''Ingen tenker over dette.'' Akkurat den linja der var irriterende nok i seg selv å lese bare. ''Ingen'' tenker at butikkmedarbeidere er mennesker...

''Jeg er sikker på at dere som jobber i butikk ikke forstår rutiner og regler på alle andre arbeidsplasser heller.'' Kunne du fått til en mer butikkansatt-diskriminerende setning!? Var nok ikke slik ment, men hørtes veldig ut som en typisk holdning ''butikkansatte er for dumme for andre jobber''.

Og man går ikke i noen ''felle'' fordi man er irritert på kunder. De fleste mangler vanlig folkeskikk når det kommer til å behandle butikkansatte. I arbeidslivet blir vi nesten alltid sett på som nederst på rangstigen.

Anonymkode: 1ad7e...f67

Nei, det hørstes ikke slik ut.. 

 

Jeg jobbet i ferskvare. Der hadde vi en kune som en gang i uken kom til butikken med handleliste og forlangte at vi skulle finne frem alt til henne, for hun orket ikke selv. Dette var ikke snakk om noe som var gjort på 5 min. 

Husker hun kom 5 minutter før stengetiden gang. Da sa jeg nei, for jeg skulle til mine besteforeldre å spise. Ryddearbeidet etter stengetid tok ca 30 min, og jeg fikk ikke betalt utover den tiden. Hun ble fly forbanna og skulle snakke med sjefen i fersvara. 

Ja, det var meg det. Så da ville hun snakke med butikksjefen. Helt greit. Jeg hentet han. Endte ned at hun ble vist ut av butikken med beskjed om å komme tilbake tidligere på mandag, så kunne vi hjelpe henne. Sjefen skulle nemlig i lag, og ville ikke bli 30 min forsinket fra jobb.. 

Anonymkode: c3341...238

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle vært tatt opp på film slik at disse personene fikk det konfrontert mot seg. 

Anonymkode: edfae...d8b

Jaa, laget tv program om hvordan kunder oppfører seg i juletiden. Jeg hadde sittet med hakeslepp under hele programmet. Gjerne ha en undervover som følger med og stiller de kritiske spørsmål når de kommer ut av butikken igjen.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du blir skriket til fordi man ikke har ferdiglaget appelsinsaus. Nei vi har ikke alt. Kunden sier hun har sett det på andre butikker i samme skjede, men de var tomme. Jeg beklager og sier at vi har hatt det inne tidligere vi også, men vi endte opp med å kaste alt, bestandig. Altså ingen suksess hos oss, så da velger vi å ikke ta det inn. Det var det dummeste hun hadde hørt! Og mente at det kunne vi ikke gjøre! Jo vi kan det, jobber i en franchise butikk og her er det opp til kjøpmann å velge å ta inn varer fra «ekstra sortimentet», selger det ikke og vi gang på gang kaster det fordi det ikke blir solgt og til slutt går ut på dato, burde man jo forstå at man kutter ut å ta det inn. Man kjøper jo ikke varer selv som man vet blir liggende urørt i kjøleskapet til det blir kastet. Prøvde forklare kunden dette, siden hun var så spydig og frekk. Hun skrek at hun aldri har vært kunde i «kjedens navn» og nå heller aldri kommer til å bli det og skulle sørge for å informere alle hvilken dritt butikk vi var.

Jaja, godt nyttår til deg å 😊

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/1/2019 at 9:39 AM, AnonymBruker said:

Når du blir skriket til fordi man ikke har ferdiglaget appelsinsaus. Nei vi har ikke alt. Kunden sier hun har sett det på andre butikker i samme skjede, men de var tomme. Jeg beklager og sier at vi har hatt det inne tidligere vi også, men vi endte opp med å kaste alt, bestandig. Altså ingen suksess hos oss, så da velger vi å ikke ta det inn. Det var det dummeste hun hadde hørt! Og mente at det kunne vi ikke gjøre! Jo vi kan det, jobber i en franchise butikk og her er det opp til kjøpmann å velge å ta inn varer fra «ekstra sortimentet», selger det ikke og vi gang på gang kaster det fordi det ikke blir solgt og til slutt går ut på dato, burde man jo forstå at man kutter ut å ta det inn. Man kjøper jo ikke varer selv som man vet blir liggende urørt i kjøleskapet til det blir kastet. Prøvde forklare kunden dette, siden hun var så spydig og frekk. Hun skrek at hun aldri har vært kunde i «kjedens navn» og nå heller aldri kommer til å bli det og skulle sørge for å informere alle hvilken dritt butikk vi var.

Jaja, godt nyttår til deg å 😊

Anonymkode: 96a4c...5f5

Veldig stor skjede da;)

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i parfymeri og før jul hadde vi en kampanje med masse dufter til 249,- samlet på ett sted. Mange av disse duftene hadde vi fått inn kun for denne kampanjen og andre har vi i fast sortiment og i flere størrelser. Hver eneste dag kom fikk jeg spørsmål om «hva kostet disse før?!?!» jeg «det husker jeg ikke i hodet» 

og hver eneste dag fikk jeg slengt i trynet at dette tilbudet er lureri!! Testerne er mye større en duftene i esken ( testere kommer kunn i en størrelse og alltid i den største størrelsen ) 😂😂

Anonymkode: 5cba5...529

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klassiske kunder som sier «har dere det» jeg «nei desverre» «ja hvorfor ikke det da?!?» EEh nei vi kan ikke ha alt desverre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 123mua skrev:

Den klassiske kunder som sier «har dere det» jeg «nei desverre» «ja hvorfor ikke det da?!?» EEh nei vi kan ikke ha alt desverre

Eller:

"Hei, har dere xx?"

"Nei, dessverre."

"Er du helt sikker på det?"

"Ja."

"Er det noen andre som kanskje har mer oversikt enn deg her som du kan dobbelsjekke med?"

"Jeg er helt sikker på at vi ikke har xx."

"Men kan du ikke høre med noen andre, for sikkerhets skyld?"

...osv....

Altså. Hvor vanskelig er det å ta nei for et nei? Ettersom en butikk lever av å selge ting ville det jo være fryktelig dumt å si nei om vi faktisk hadde xx inne.

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller:

"Hei, har dere xx?"

"Nei, dessverre."

"Er du helt sikker på det?"

"Ja."

"Er det noen andre som kanskje har mer oversikt enn deg her som du kan dobbelsjekke med?"

"Jeg er helt sikker på at vi ikke har xx."

"Men kan du ikke høre med noen andre, for sikkerhets skyld?"

...osv....

Altså. Hvor vanskelig er det å ta nei for et nei? Ettersom en butikk lever av å selge ting ville det jo være fryktelig dumt å si nei om vi faktisk hadde xx inne.

Anonymkode: 379a7...032

Jeg går noen ganger inn på lageret. Sjekket Facebook eller KG og går ut igjen og sier vi dessverre ikke har varen. 

 

 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg går noen ganger inn på lageret. Sjekket Facebook eller KG og går ut igjen og sier vi dessverre ikke har varen. 

 

 

Har tatt det trikset der noen ganger ja. Blir bare så oppgitt over å ikke bli trodd. Virker som enkelte innbiller seg at bare de maser og insisterer lenge nok så dukker varen opp i hylla.

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller:

"Hei, har dere xx?"

"Nei, dessverre."

"Er du helt sikker på det?"

"Ja."

"Er det noen andre som kanskje har mer oversikt enn deg her som du kan dobbelsjekke med?"

"Jeg er helt sikker på at vi ikke har xx."

"Men kan du ikke høre med noen andre, for sikkerhets skyld?"

...osv....

Altså. Hvor vanskelig er det å ta nei for et nei? Ettersom en butikk lever av å selge ting ville det jo være fryktelig dumt å si nei om vi faktisk hadde xx inne.

Anonymkode: 379a7...032

Det er så irriterende, ja. Veldig mange stoler ikke på den ansattes oversikt, hvilket er irriterende ettersom jeg jo ikke sier "nei vi har ikke varen" tvert dersom jeg er i tvil. Jeg er jo kun bastant når jeg vet at vi ikke har det inne (nei, vi har aldri solgt servietter i denne bokhandelen, så jeg er 100 prosent sikker på at det ikke finnes. Eller: Jeg søkte opp denne fem år gamle boka for en kunde tidligere i dag, og ingen i kjeden har boka inne, heller ikke oss). Dersom jeg faktisk er i tvil, så søker jeg opp, leter litt eller spør kolleger.

Jeg har også tatt kunder i å gå videre til mine kolleger dersom jeg slår fast at vi ikke har en viss vare ikke. Det fryder meg alltid litt når kollegaen min gir akkurat samme svar som meg; "nei, vi selger ikke denne varen her, dessverre".

 

Anonymkode: b7f33...9f7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.12.2018 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Kjenner til det. Jeg jobber i bokhandel, og har ikke telling på hvor mange som kommer innom og spør "hvor mange gaver kan man pakke inn med denne rullen på ti meter?". Altså - det kommer jo an på størrelsen på gaven? Det samme med bånd og tape også. Uæ. :bond:

Anonymkode: b7f33...9f7

Kjenner til det.. Jobber også i en bokhandel og har fått spørsmål om "hvor mange sider man kan skrive med den pennen?"... 😣

Anonymkode: fc685...3df

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom jeg faktisk er i tvil, så søker jeg opp, leter litt eller spør kolleger.
 

Anonymkode: b7f33...9f7

Jeg maser aldri selv, er alt for sjenert/konfliktsky av meg, men - det du skriver her gjelder ikke alle butikkansatte. Så jeg skjønner til en viss grad at enkelte kunder "maser" (litt). 

For eksempel er det kun noen få uker siden jeg ikke fikk hentet en pakke fra utleveringssted, fordi Post Nord visstnok hadde rotet og oppdatert leveransen med at det var ankommet utleveringssted selv om pakkene ikke var kommet. Hadde skjedd med flere andre den dagen også. Kom tilbake dagen etter, og nei da, det var visst ikke problemet, problemet var en nyansatt som ikke visste hvor kiosken satte de store pakkene (og ikke gadd å spørre kolleger). 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner til det.. Jobber også i en bokhandel og har fått spørsmål om "hvor mange sider man kan skrive med den pennen?"... 😣

Anonymkode: fc685...3df

😂 Uff denne lo jeg litt for hardt av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4. januar 2019 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Eller:

"Hei, har dere xx?"

"Nei, dessverre."

"Er du helt sikker på det?"

"Ja."

"Er det noen andre som kanskje har mer oversikt enn deg her som du kan dobbelsjekke med?"

"Jeg er helt sikker på at vi ikke har xx."

"Men kan du ikke høre med noen andre, for sikkerhets skyld?"

...osv....

Altså. Hvor vanskelig er det å ta nei for et nei? Ettersom en butikk lever av å selge ting ville det jo være fryktelig dumt å si nei om vi faktisk hadde xx inne.

Anonymkode: 379a7...032

Et par uker før jul var jeg på en ganske stor kjedebutikk og spurte en ansatt om de hadde vare xx inne. Han sa: Nei, det har vi ikke, kun på eksternt lager og det er ikke mulig å skaffe nå. Jeg spurte om han kunne sjekke, men det kunne han ikke. 

Jeg bestemte meg for å spørre en annen ansatt (fordi jeg veldig gjerne ville kjøpe vare xx i julegave til min far, og hadde sett på nett at de vanligvis hadde denne varen), og den andre ansatte mente de hadde vare xx inne. Han sjekket på dataen og sa: Du finner den på hylle nr ... Og jammen fant jeg den på hylla. 

Beklager avsporing, men dette kan jo være en forklaring på at folk noen ganger maser litt om å dobbeltsjekke. 😊 

Anonymkode: 191ee...a9b

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎01‎.‎2019 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Eller:

"Hei, har dere xx?"

"Nei, dessverre."

"Er du helt sikker på det?"

"Ja."

"Er det noen andre som kanskje har mer oversikt enn deg her som du kan dobbelsjekke med?"

"Jeg er helt sikker på at vi ikke har xx."

"Men kan du ikke høre med noen andre, for sikkerhets skyld?"

...osv....

Altså. Hvor vanskelig er det å ta nei for et nei? Ettersom en butikk lever av å selge ting ville det jo være fryktelig dumt å si nei om vi faktisk hadde xx inne.

Anonymkode: 379a7...032

Jeg tar ikke alltid et nei for et nei i alle butikker... flere ganger har jeg lett etter noe, og så spurt om de har det inne og fått nei det har de ikke.

Så har jeg gått videre og vips der var akkurat det jeg hadde spurt etter jo.

Har også spurt andre ansatte, som har sagt jada det har vi. Og funnet det fram :)

 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hesya skrev:

Jeg tar ikke alltid et nei for et nei i alle butikker... flere ganger har jeg lett etter noe, og så spurt om de har det inne og fått nei det har de ikke.

Så har jeg gått videre og vips der var akkurat det jeg hadde spurt etter jo.

Har også spurt andre ansatte, som har sagt jada det har vi. Og funnet det fram :)

 

Dette skjer litt for ofte, og dessverre går det ut over dere butikkansatte som faktisk har full kontroll. Beklager det, men sånn er det - dere får skylde på deres ubrukelige kollegaer. 

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg jobber i bokhandel på et kjøpesenter rett utenfor byen) En kunde på torsdag kommer inn i butikken, går bort til kassen og sier "jeg trenger en tommestokk. En som jeg kan legge ned på et stort ark og bruke til å måle avstander med."

Jeg forklarer han at jeg ikke har tommestokker, men at jeg har linjaler, og at den lengste jeg har er 30 cm. Samtalen fortsetter omtrent sånn som dette:

Kunde: "jeg skal ha en tommestokk jeg kan måle avstander med"

Jeg: Vi har ikke tommestokker, da må du på Jernia".

Kunde: "jeg har et stort ark med et kart på  og trenger tommestokk til å mål avstanden"

Jeg: Vi har ikke tommestokk. Vi har linjaler, de kan du måle lengder på kartet, men med centimeter."

Kunde: "tommestokk. Jeg har et kart. Hvor det står "en til femti tusen" og må måle hvor stort det er

Jeg: "jeg skjønner ikke hva du mener, fordi linjalene vi har kan du bruke til å legge oppå kartet. 1 cm på linjalen tilsvarer femti tusen centimeter i virkeligheten."

Kunde: "tommestokk".

jeg: "tommestokk? Det er sånn som du bretter ut, de er ofte i tre, og blir to meter lange. Er det sånn du skal ha?"

Kunde: "Jeg skal ha en tommestokk!" 

 

Her ga jeg opp og sa beint frem "jeg kan ikke hjelpe deg, men prøv på Jernia." Er nysgjerrig på hva han endte opp med, og ikke minst hva han EEEEEEEGENTLIG trengte. Jeg fant ikke ut av det hvert fall....H an virket helt oppegående ellers (normalt kledd, så stelt ut osv) så jeg aner ikke hva som var galt med han jeg altså. Pussig skrue....

 

(I dag hadde jeg forresten enda en kunde som kom med en bok innpakket som en presang og som stod og ventet på at jeg skulle ta den i mot og begynne å pakke den opp. WHHYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!)

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...