Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Christiane_W skrev:

Nettopp. Min erfaring er at kunder sjelden nøyer seg med et kjapt spørsmål. Det kommer gjerne opptil flere oppfølgingsspørsmål etter at man har svart på det man trodde var et kjapt spørsmål og sier man da at "sorry, men vil du ha mer hjelp må du stille deg i kø", da blir det månelyst.

Som hun jeg hadde for mange år siden. Hun mente hun hadde rett til å gå foran hele køen fordi hun "skulle bare bytte en vare."

Svarte bare med at "alle disse folkene skal bare kjøpe varene sine." 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.11.2018 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Jeg var på ark bokhandel vinterbro og det var INGEN kunder i butikken. det var nå  morgen på cyber monday og da er jo rushet over på sentrene så det var lite folk på hele senteret.  Jeg spurte om å få pakket inn det jeg hadde kjøpt og kassadamen sa: helst ikke, når det ikke er kunder i butikken vil jeg få unnagjort arbeid på dataen...      må si jeg ble litt paff. 

 

Anonymkode: a4965...9f0

Jeg blir paff av deg. Pakk inn gavene dine selv. Ark tjener så lite pr produkt de selger at å kaste bort tiden på å pakke inn er et tapsprosjekt. Det skjønner du også hvis du tenker deg litt om. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, student86 skrev:

Hvordan går det med dere butikkansatte i førjulstida?:)

Takk som spørr, det er slitsomt! Har ikke hatt noen vanskelige kunder ennå, men det er mange av de. Og noen stjeler når jeg ikke kan følge med på alle...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg nedkjeftet av en kunde fordi jeg ikke kunne pakke inn varene hun hadde kjøpt. For det første så stod hun i ekspress kassa, hvor det står store skilter at vi ikke pakker inn og for det andre så har jeg et brekt håndledd.. Hun ble lynforbanna, kjeftet og smelte, endte med at hun stormet ut av butikken 😂

Anonymkode: 0a439...67c

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køkultur ja.

På et apotek med kølapper opplever jeg titt og ofte at kunder kommer inn og går rett bort til kassen for å spørre om noe uvesentlig. Så, tilfeldigvis skal de bare betale denne varen eller hente denne resepten siden de allikevel står der. Like gøyalt hver gang ekspeditøren ber dem ta kølapp og tre til side 😊

Anonymkode: 2c9c4...304

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På P3morgen i dag fortalte Ronny om da han var på julehandel på søndag. En gang på ettermiddagen sa "god jul" til ei som betjente ham. Da fortalte hun at han var den første som hadde sagt det. Er folk virkelig så.... stressa? lite vennlige? 😕 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på gjenvinningsstasjon med et område du kaster gratis og et annet der du betaler for å kaste. Jeg sto på betalingsområdet, og en kunde spør meg hvor han kan kaste noe som veier mye, ergo, koster mye. Mange setter pris på dette tipset, selv om vi ikke er pliktige til å opplyse om det

"Du kan kaste den her, men det blir gratis om du kaster den der ute"

"Det DRITER jeg i!!! 😡"

Ellers er det maaaaange som sier de fra nå av skal kaste dritten sin i skogen eller langs veien. 

Så har vi selvfølgelig solstrålene

"Hei!"

"mrmf"

"Det blir XX kroner"

"mrmf"

"Kvittering?"

"mrmf"

"Ha det"

"mrmf"

Anonymkode: 4e032...8f4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer litt på hvorfor det er sånn at noen velger å ikke hilse når du sier hei. Liker de ikke å si hei til folk, hørte de virkelig ikke at sa hei først, selvom dere hadde øyekontakt, er de sjenerte, tror de at de er for gode for å snakke med butikkansatte? Hva er det som går igjennom hodene på folk for at de ikke gidder å hilse? Blir di paffe fordi det er noen butikkansatte som faktisk hilser? Jeg hilser på alle butikkansatte når jeg er ute og handler og de fleste ansatte blir skikkelig overrasket når jeg hilser, ikke positivt overrasket en gang, det er mer sånn wtf feiler det deg og hva gjør du i min butikk?

Tror det kanskje bare er meg selv om ikke har sosiale antenner nok....?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sphynx skrev:

Jeg bare lurer litt på hvorfor det er sånn at noen velger å ikke hilse når du sier hei. Liker de ikke å si hei til folk, hørte de virkelig ikke at sa hei først, selvom dere hadde øyekontakt, er de sjenerte, tror de at de er for gode for å snakke med butikkansatte? Hva er det som går igjennom hodene på folk for at de ikke gidder å hilse? Blir di paffe fordi det er noen butikkansatte som faktisk hilser? Jeg hilser på alle butikkansatte når jeg er ute og handler og de fleste ansatte blir skikkelig overrasket når jeg hilser, ikke positivt overrasket en gang, det er mer sånn wtf feiler det deg og hva gjør du i min butikk?

Tror det kanskje bare er meg selv om ikke har sosiale antenner nok....?

Jeg hilser ikke på ansatte som er opptatte med å snakke med andre kjente eller kollegaer. Jeg synes det er en uting at de skal stå å prate ved kassen, jeg som kunde føler meg til bry. 

Og da snakker jeg selvsagt om private ting, jobb relaterte ting har jeg forståelse for. Jeg er kanskje en dum kunde? 

Anonymkode: f1b41...b96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke var jeg innom Clas Ohlson en tur. Det var en laaaang kø til tre kasser og ting gikk i og for seg i et greit tempo. Ei på cirka 20 stilte seg ved en av kassene og ble sur da en i kassen sa hun måtte stille seg i køen. Da jeg slang meg på og pekte hvor køen begynte (for å backe den ansatte lit) ble hun enda surere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gnå skrev:

På P3morgen i dag fortalte Ronny om da han var på julehandel på søndag. En gang på ettermiddagen sa "god jul" til ei som betjente ham. Da fortalte hun at han var den første som hadde sagt det. Er folk virkelig så.... stressa? lite vennlige? 😕 

Det er jo ikke ikke jul enda :) akkurat god jul sparer jeg til lille julaften (til nød bittelille julaften) men jeg er verken stressa eller uvennlig for det altså. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Marimba skrev:

Det er jo ikke ikke jul enda :) akkurat god jul sparer jeg til lille julaften (til nød bittelille julaften) men jeg er verken stressa eller uvennlig for det altså. 

Får ikke høre god jul fra meg heller enda, men tror ikke noen tenker over det:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sphynx skrev:

Takk som spørr, det er slitsomt! Har ikke hatt noen vanskelige kunder ennå, men det er mange av de. Og noen stjeler når jeg ikke kan følge med på alle...

Det kan jeg tenke meg. Huff, så kjipt. Oppdager du tyverier i etterkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, student86 skrev:

Det kan jeg tenke meg. Huff, så kjipt. Oppdager du tyverier i etterkant?

Ja, finner alarmer her og der stadig vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sphynx skrev:

Ja, finner alarmer her og der stadig vekk. 

Med tanke på hvor du jobber vil jeg ikke spekulere i hvor de gjemmer tyvegodset....:fnise:

Endret av Emmelise
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Sphynx skrev:

Jeg bare lurer litt på hvorfor det er sånn at noen velger å ikke hilse når du sier hei. Liker de ikke å si hei til folk, hørte de virkelig ikke at sa hei først, selvom dere hadde øyekontakt, er de sjenerte, tror de at de er for gode for å snakke med butikkansatte? Hva er det som går igjennom hodene på folk for at de ikke gidder å hilse? Blir di paffe fordi det er noen butikkansatte som faktisk hilser? Jeg hilser på alle butikkansatte når jeg er ute og handler og de fleste ansatte blir skikkelig overrasket når jeg hilser, ikke positivt overrasket en gang, det er mer sånn wtf feiler det deg og hva gjør du i min butikk?

Tror det kanskje bare er meg selv om ikke har sosiale antenner nok....?

Det er nå mange som har egne problemer og nok med seg selv. Selv hilser jeg alltid og de fleste butikkansatte løfter ikke øyenbrynet engang. Alt går på automatikk. Ikke at jeg bryr meg så mye om det, men det er jo klart at både kunder og ansatte foretrekker vennlighet. Jeg husker jo de ansatte som har lagt litt mer i det (takk til dere forresten). 

Anonymkode: 3af09...006

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, student86 skrev:

Hvordan går det med dere butikkansatte i førjulstida?:)

Ikke spør.............. jeg vil allerede dø. Det er synd fordi 99% av kundene er herlig, høflige, lykkelige for å få hjelp, men den ene lille siste prosenten der skaper så mye faenskap...

Jeg elsker jobben min, men nå er jeg lei. Dette er min fjerde jul i bokhandelen, og det er nok min siste.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sphynx skrev:

Jeg bare lurer litt på hvorfor det er sånn at noen velger å ikke hilse når du sier hei. Liker de ikke å si hei til folk, hørte de virkelig ikke at sa hei først, selvom dere hadde øyekontakt, er de sjenerte, tror de at de er for gode for å snakke med butikkansatte? Hva er det som går igjennom hodene på folk for at de ikke gidder å hilse? Blir di paffe fordi det er noen butikkansatte som faktisk hilser? Jeg hilser på alle butikkansatte når jeg er ute og handler og de fleste ansatte blir skikkelig overrasket når jeg hilser, ikke positivt overrasket en gang, det er mer sånn wtf feiler det deg og hva gjør du i min butikk?

Tror det kanskje bare er meg selv om ikke har sosiale antenner nok....?

Jeg har dager der jeg ikke har krefter til å hoste opp mer enn 'nei takk' til pose og kvittering. Å si 'hei' føles fysisk umulig. Det har ingenting med de butikkansatte å gjøre, det har med meg og min fungering å gjøre. Dog, jeg klistrer på meg mitt mest imøtekommende smil. For jeg vil ikke være uhøflig - jeg bare fikser ikke å åpne munnen mer enn jeg absolutt må. 

Dog, disse dagene møter du meg kun på Rema med en melkeliter eller et brød under armen - der går grensen. Andre type butikker går jeg i på bedre dager, når jeg fikser å kommunisere som et (relativt) normalt menneske. 

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dager der jeg ikke har krefter til å hoste opp mer enn 'nei takk' til pose og kvittering. Å si 'hei' føles fysisk umulig. Det har ingenting med de butikkansatte å gjøre, det har med meg og min fungering å gjøre. Dog, jeg klistrer på meg mitt mest imøtekommende smil. For jeg vil ikke være uhøflig - jeg bare fikser ikke å åpne munnen mer enn jeg absolutt må. 

Dog, disse dagene møter du meg kun på Rema med en melkeliter eller et brød under armen - der går grensen. Andre type butikker går jeg i på bedre dager, når jeg fikser å kommunisere som et (relativt) normalt menneske. 

Anonymkode: 3e488...a3b

Men du er det store unntaket, det er ganske mange som ikke sier noe. Når jeg jobbet i butikk så sa jeg hei så mange ganger som det tok kundene å si hei tilbake, stabeis! 😁

Anonymkode: 3b661...5ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...