Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jobbet i restaurant og fikk inn en kunde som sa «jeg og kona var her og spiste for noen dager siden, og vi ble begge dårlige.»

Så sa han ikke mer. Jeg prøvde meg på «okei, tror du det har noe med maten dere spiste her å gjøre?» 

«Jeg vet ikke» svarte han.

»Okei.. Ble dere dårlig med én gang etter dere hadde spist? Spiste dere det samme? Hva spiste dere? Vil du snakke med daglig leder eller kjøkkensjef?»

»Neida, jeg fikk bare beskjed fra kona om å si ifra» Så gikk han bare, stakkars... Fikk ikke noe svar på hva de hadde spist heller, så jeg måtte bare be kjøkkensjefen sjekke over alle råvarer på nytt, just in case 😅

 

Ble også spurt om jeg skulle ha mye i tips for å utføre «ekstraservice» da jeg jobbet i bar, det er jo ikke så uvanlig da..

Og da jeg jobbet i butikk og vasket gulvet spurte en mann som gikk forbi om jeg kunne vaske hjemme hos han. «Nei, takk. Det går fint» 😂

Anonymkode: d5961...2da

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og da jeg jobbet i butikk og vasket gulvet spurte en mann som gikk forbi om jeg kunne vaske hjemme hos han. «Nei, takk. Det går fint»

Hvis jeg går forbi noen som maler, kunne jeg godt finne på å spørre om vedkommende kunne tenke seg å male mitt hus også. Visste ikke før nå at det var galt!

Anonymkode: 2cc52...131

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne er litt "på siden", men tar sjansen. Om du bor i Drammens-området har du sannsynligvis fått med deg at 13 butikker på Gulskogensenteret ble stengt for minst et år fremover sist lørdag pga setningsskader som må utbedres. Saken har (naturlig nok) fått en god del omtale i lokalpressen og engasjerer da mange ansatte brått står uten jobb, en måned før jul.

I dag stod det imidlertid en gladnyhet i Drammens Tidende; senteret og Mester Grønn har funnet en løsning for ny lokasjon for butikken på senteret og de håper å nyåpne allerede førstkommende lørdag. Jobben til 10-12 ansatte er reddet. Den nye butikken til Mester Grønn blir der det i dag er et lekeområde for barn og det har det faktisk kommet noen negative reaksjoner på, bl.a. ble en mor med en liten sønn intervjuet i avisen og uttalte at hun synes det er synd lekeplassen forsvinner og håper senteret finner en  ny plassering for dem. Det har kommet lignende kommentarer i kommentarfeltet på Facebook og en venninne av meg var svært så irritert over at "detta skal gå utover barna". 

Er ikke å redde 10-12 arbeidsplasser viktigere enn noen lekeapparater for smårollingene på et kjøpesenter?

Anonymkode: 379a7...032

Tror kanskje at akkurat disse reaksjonene har mer å gjøre med at foreldrene vil handle i fred og ro enn med genuin omtanke for ungenes ve og vel  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg går forbi noen som maler, kunne jeg godt finne på å spørre om vedkommende kunne tenke seg å male mitt hus også. Visste ikke før nå at det var galt!

Anonymkode: 2cc52...131

En selvstendig næringsdrivende maler er sannsynligvis glad for å få oppdrag som gir inntekt til bedriften. Saken er bare den at hvis du vasker gulvet i en butikk/kafe eller lignende, er du neppe interessert i å vaske hjemme hos kundene, men du kan regne med x antall spøker om å vaske hjemme hos folk. Det er ikke forferdelig galt, bare irriterende å høre samme spøken så mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ti10 skrev:

En selvstendig næringsdrivende maler er sannsynligvis glad for å få oppdrag som gir inntekt til bedriften. Saken er bare den at hvis du vasker gulvet i en butikk/kafe eller lignende, er du neppe interessert i å vaske hjemme hos kundene, men du kan regne med x antall spøker om å vaske hjemme hos folk. Det er ikke forferdelig galt, bare irriterende å høre samme spøken så mange ganger.

Sikkert litt som at de i brillebutikk er lei av å høre "å, er det sånn du ser ut" når folk som prøver briller eller de som sitter i kassen hører "da er den vel gratis" når varen ikke går inn på kassen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, padawan skrev:

Sikkert litt som at de i brillebutikk er lei av å høre "å, er det sånn du ser ut" når folk som prøver briller eller de som sitter i kassen hører "da er den vel gratis" når varen ikke går inn på kassen med en gang.

Og de som selger tipping og lotto får beskjed om å lage en kupong med premie :)Det finnes sikkert sånne bransjespesifikke, irriterende spøker som går igjen i alle yrker. Kunne vært litt festlig å lage en egen tråd om det, så får vi høre hva slags morsomheter andre yrkesgrupper må slite med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, padawan skrev:

Sikkert litt som at de i brillebutikk er lei av å høre "å, er det sånn du ser ut" når folk som prøver briller eller de som sitter i kassen hører "da er den vel gratis" når varen ikke går inn på kassen med en gang.

Til en viss grad, men syns kommentaren mot vaskepersonell er mer nedlatende og rettet mot personen, i motsetning til dine eksempler hvor spøken er rettet mer mot produktet. Men ser likevel poenget ditt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Highhopes skrev:

Til en viss grad, men syns kommentaren mot vaskepersonell er mer nedlatende og rettet mot personen, i motsetning til dine eksempler hvor spøken er rettet mer mot produktet. Men ser likevel poenget ditt.

Jeg pleier å se på det som et kompliment jeg, synes faktisk det er litt koselig :fnise: De evinnelige spøkene om vinnerbonger, både når jeg selger Lotto og bingobonger er jeg faktisk litt lei av, men jeg greier fortsatt å skjule at hvor lei jeg er, heldigvis! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, ti10 skrev:

hvis du vasker gulvet i en butikk/kafe eller lignende, er du neppe interessert i å vaske hjemme hos kundene, men du kan regne med x antall spøker om å vaske hjemme hos folk.

Spøk? Langtifra, det er da mange som vil leie folk til å vaske. Jeg, for eksempel, har leid vaskehjelp i mange år. Men da jeg ville leie noen til å vaske leiligheten jeg skulle flytte ut av, var det ingen som ville, og jeg måtte gjøre det selv.

Jeg forstår jo nå at de som jobber i butikk eller kafe tjener så godt at de ikke er interessert i ekstraarbeid. Neste gang får jeg prøve meg hos noen som trenger en ekstraskilling, og ikke hos dem som er så godt vant og lever i overflod.

Anonymkode: 2cc52...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spøk? Langtifra, det er da mange som vil leie folk til å vaske. Jeg, for eksempel, har leid vaskehjelp i mange år. Men da jeg ville leie noen til å vaske leiligheten jeg skulle flytte ut av, var det ingen som ville, og jeg måtte gjøre det selv.

Jeg forstår jo nå at de som jobber i butikk eller kafe tjener så godt at de ikke er interessert i ekstraarbeid. Neste gang får jeg prøve meg hos noen som trenger en ekstraskilling, og ikke hos dem som er så godt vant og lever i overflod.

Anonymkode: 2cc52...131

Man hører jo på hvordan folk sier det om det er en spøk eller ikke. Og det er ikke noe feil med å ha renhold som verken hoved- eller ekstrajobb, jeg har selv gjort det, men hvorfor er det så galt hvis butikk- og kafeansatte er fornøyde med stillingsprosenten og lønnen de har? 

Hvis du trenger hjelp til vasking, kan du jo ta kontakt med noen som faktisk har det som yrke, bli i hvert fall ikke fornærmet over at tilfeldige folk du spør ikke har anledning til å påta seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, ti10 skrev:

Hvis du trenger hjelp til vasking, kan du jo ta kontakt med noen som faktisk har det som yrke, bli i hvert fall ikke fornærmet over at tilfeldige folk du spør ikke har anledning til å påta seg det.

Det er vel kanskje forståelig at en tror mennesker  som vasker i en profesjonell setting kan ha renhold som yrke?

Anonymkode: e009e...f3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2018 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier aldri å spørre om å få pakket inn, venter til den i kassen eventuelt spør. Ber alltid om byttelapp hvis det er gave, og da skjønner de det, og hvis de ikke tilbyr så tenker jeg at de ikke har tid nå og respekterer det. Så hvis de ikke spør, spør jeg heller om det er mulig å få med gaveeske eller papir hvis jeg ikke har hjemme. 

Da unngår man sånt. Men kunden spurte jo bare da, når man sier «kan du» så er det helt greit å bare si «nei, beklager, vi har ikke tid til det på en så travel dag dessverre». De verste kundene er de som ikke godtar dette, de krever innpakking og tar ikke et nei for et nei. Realiteten er at folk som ikke har jobbet med kundeservice rett og slett ikke forstår jobben. Har vært med svigermor på både butikk og restaurant noen ganger og blitt utrolig flau over oppførselen hennes ovenfor ansatte. 

Anonymkode: f6825...c0b

Jeg var på ark bokhandel vinterbro og det var INGEN kunder i butikken. det var nå  morgen på cyber monday og da er jo rushet over på sentrene så det var lite folk på hele senteret.  Jeg spurte om å få pakket inn det jeg hadde kjøpt og kassadamen sa: helst ikke, når det ikke er kunder i butikken vil jeg få unnagjort arbeid på dataen...      må si jeg ble litt paff. 

 

Anonymkode: a4965...9f0

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ti10 skrev:

Tror kanskje at akkurat disse reaksjonene har mer å gjøre med at foreldrene vil handle i fred og ro enn med genuin omtanke for ungenes ve og vel  :) 

De får vel ikke akkurat handlet mer i fred og ro fordi ungene får lekt en 10-15 min i shoppinga? Området er ikke ett sted hvor ungene kan bli satt igjen, men foreldrene må passe på pga, vel lekeplass og rulletrappa rett ved.

Ellers har jeg fått masse kommentarer om samme saken.
"Skal Meny ta over lokalet til Kiwi? De kan ikke bare ha en billig matbutikk her"'
"Men det er jo folk i butikkene som pakker sammen, er du sikker på at du ikke kan slippe meg inn et sted så jeg kan kjøpe sko?"
"Men de åpner før jul gjør de ikke?" (Det har stått om saken i aviser, på nettet og på plakater på senteret)
 

Anonymkode: fc5f1...b2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Sugar&Spice skrev:

For det første: Kunder har utmerket gode forutsetninger for å vite hvor mange som er på jobb. De kan bruke øynene sine. Og ørene sine. Eller de kan bruke stemmen sin og spørre meg. De -så- at det bare var meg, og jeg hadde også -sagt- det til dem som stod i kø. "Beklager, på grunn av sykdom er det dessverre bare meg i dag! Smør dere med tålmodighet, jeg jobber så fort jeg kan, men i dag kunne jeg trengt åtte armer og åtte bein, hehe!" var vel setningen jeg sa oftest de timene jeg endte med å stå alene. 99% av kundene lo og sa "ikke stress. Ta den tiden du trenger, vi har goood tid!".

Betaler man flere tusen kroner for varer og samtidig ser at køen strekker seg 14 meter bakover - så bør det faktisk ikke være mulig å forvente "såpass service"(utrolig nedsettende ordvalg, forresten?!) at det blir pakket inn. Ikke fordi de er kunder, men fordi vi er mennesker, og de har selv stått i køen og ventet og sett hvor hardt jeg jobbet rævva av meg. Og legge "stein til byrden" (både min og de kundene bakover i køen!) eller hva man skal kalle det er i den situasjonen der ikke bare spesielt, men korttenkt, frekt og det jeg vil kategorisere som "dumme ting kunder sier"- som jo er trådens tema. (Ja, jeg skjønner at det er kjipt for kunden å ikke få pakket inn de 40 julegavene de kjøpte hos meg, en hel måned før julaften. Jeg skjønner jo at det er krevende og vanskelig og "huff og huff, må jeg pakke inn alle julegavene mine selv?!" Men altså come ooooon - de SÅ JO at det ikke var anledningen til å pakke inn en eneste presang den dagen. INGEN på senteret pakket inn den dagen! )

 

Jeg har ingen intensjon om å rette kritikken din til ledelsen min, de har ikke gjort noe galt. At kollegaen min bare ikke dukket opp på jobben, det får h*n ta på sin kappe.

Det ble som det ble, og heldigvis syns jeg det er gøy med full gass og mye å gjøre. Jeg hadde det gøy på jobb jeg!  Både på grunn av, og til tross for, dumme ting kunder sier ;) 

Hvis jeg var din kunde ville jeg også tenkt at om det var flere på jobb så ville du tilkalt dem for å få unna køen: 

Vi gjør i alle fall det. Om den som blir tilkalt har pause får den velge mellom avspasering eller lønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne hadde utplassering i en leketøysbutikk på et handlesenter.

På bakrommet hadde de et brett med yoghurter og kjeks til unger som ble satt igjen i ballbingen. Enkelte foreldre sendte inn barna og forsvant på shopping da de mente at butikkpersonalet hadde ansvaret for dem. Og når ungene ble sultne eller redde var det bare å ta de inn på bakrommet da skrikende unger i butikken jo er elendig reklame. De både ga dem mat og trøstet mens etterlysningen etter foreldrene gikk på calling anlegget. 

Og når foreldrene kom var standardreplikken at klokka gikk ifra dem i beste fall og i verste fall ble de sure for å bli etterlyst.

Ballbingen ble fjernet da en foreldre ga barnet sitt et beger med pølse og chips og en brus inne i bingen. Alt ble sølt ut på ballene og griset til klærne til de andre barna,,,,,,,..

 

Anonymkode: 2c9c4...304

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har jobbet på bensinstasjon i mange år, og det som går igjen hver eneste dag er sure kommentarer på hvorfor drivstoffprisene er så høye. Pleier som oftest å bare smile, for så å ignorere den kommentaren, men av og til er de så utrolig sure at jeg prøver å forklare de at selve stasjonen ikke har noen ting med prisene, og i hvert fall ikke jeg som står i kassen. De fleste blir sure av det, og kommenterer at det er billigere på den og den plassen. 

Altså, jeg kjører også bil og synes prisene er høye, men jeg går ikke inn til de som jobber på en bensinstasjon å klager, for jeg vet så utrolig godt at de ikke har noen ting med prisene å gjøre! Har av og til lyst til å si til kundene at det hadde vært billigere å la bilen stå da. 

Anonymkode: af58f...5a3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, padawan said:

Sikkert litt som at de i brillebutikk er lei av å høre "å, er det sånn du ser ut" når folk som prøver briller eller de som sitter i kassen hører "da er den vel gratis" når varen ikke går inn på kassen med en gang.

Jepp, den var morsom i ca én uke way back in 1998, men når du fortsatt hører den opptil tre ganger om dagen tjue år seinere, så begynner den å bli noe oppbrukt...

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel kanskje forståelig at en tror mennesker  som vasker i en profesjonell setting kan ha renhold som yrke?

Anonymkode: e009e...f3a

Jeg jobber som legesekretær, men går også over gulvene (med støvsuger eller mopp) dersom det er rolig på klinikken. Får stadig kommentaren "Du vil ikke komme hjem og vaske hos meg, da?" fra pasienter. Jeg skjønner at det liksom er med glimt i øyet, og svarer med "Åh jadda, bare hyggelig det!". Men egentlig har jeg aller mest lyst til å svare at jeg har nok med min egen store enebolig, som jeg faktisk står og vasker på de dagene jeg ikke er på jobb. Greit at jeg har en lavere stilling i bedriften, men det betyr ikke at jeg er takknemlig for slike tilbud.

Anonymkode: 79c1c...cc4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i matbutikken og skulle ha én vare. Damen foran meg i køen stod klar for å betale for 3-4 varer. Bak meg kommer en dame med en handlevogn full. Hun går bort til damen foran meg og spør om ikke hun kan gå før, "skal bare ha dette skjønner du". Damen så litt forfjamset ut, men sa det gikk greit. Han i kassen gjorde seg akkurat ferdig med å scanne varene til kunden før. Da gauler damen med handlevognen "ER DET MULIG Å ÅPNE EN NY KASSE ELLER, ENKELTE HAR BUSSER Å REKKE!!" En ny kasse åpner, og jeg stiller meg bak damen med vognen som hadde så dårlig tid. For hver vare som scannes har hun en ny kommentar. "Den kostet 13". "Den kostet 25, slo du den inn til det??" Da hun omsider skulle betale dro hun frem en lommebok. "skal vi se, eeen, tooo, treee...." Hun holdt på slik til noen-og-tjue, og dro heldigvis frem en hundrelapp. Det manglet fortsatt 10 kroner, og hun dro frem en 1000-lapp som betjeningen ikke kunne veksle. Køen begynte å bli lang, og jeg slengte på en 10-kroning. "Sånn:)". Han i kassen scannet min vare, men damen stod foran betalingsautomaten og lurte på når hun kunne treffe meg for å betale tilbake, hva navnet mitt var osv. Jeg forsikret henne om at det gikk greit, og fikk omsider betalt mens hun bevegde seg videre mot bussen. Etterpå stod jeg i kø 10 minutter hos Posten, og da jeg gikk ut stod damen fortsatt på busstoppet. Dårlig tid, du liksom:fnise: 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...