Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Men hvorfor kunne han ikke bare betale for posene? Har han brukt 2000 på mat så har han råd til å bruke 5 kroner på poser. "Forlanger" penger for dem? Posene koster penger! 

Jeg er så lei av folk som tror at poser skal man få med på kjøpet hvis man handler over en viss sum. Noen mener denne magiske summen er noen hundrelapper, andre mener den er 70 kroner.  

Og ja, man er selv ansvarlig for å passe på å ha/få poser selv, selv om det selvfølgelig er god kundeservice å spørre (men igjen, her blir jo kunder som har poser som regel sure). 

Åh, kjenner sjela mi dør litt av dagligvarehandelen 🤣

Anonymkode: d28eb...7f8

Jeg mener nå at det er den ansatte som skal spørre om kunden trenger poser, med mindre de ligger i en boks før kassen slik at man skal legge de på båndet med varene. Det er nå litt spesielt å kreve at en kunde skal dra frem kortet igjen for noen usle kroner fordi de ikke gikk med i første runde, særlig når man kommer med noe oppgulp om at man må passe på dette selv. Tipper mannen bare ble litt perpleks. Men det var nå hyggelig at noen pakket inn resten av varene for han. 

Anonymkode: 3af09...006

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er så rart at såpass mange kunder tror jeg har oversikt over konkurrentenes beholdning. Jeg kan sjekke om andre butikker i vår kjede har et produkt inne, men hvis vi er tomme får jeg SÅ ofte spørsmålet: "Men hva med Tanum eller Ark??? Hvor mange har de?". Også mange som vil jeg skal ringe en konkurrentbutikk for kunden. Jeg er opptatt av å yte service, men det blir bare for dumt. Finner gjerne adresser og numre og gir videre til kunden - men der stopper det.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom innom en gammel mann. Han klarte nesten ikke puste, han var litt overvektig og hadde kanskje tidenes dårligste kondis. Han gikk med sokker i sandalene og sandalene så ut som de var 2 nummer for små. En pussig skrue som så ut som han trengte en dusj.

Gammel mann: Er du modell? Du var så JÆVLIG deilig!!

Meg: Haha hæ? Nei... Det er jeg ikke.

Gammel mann: For meg ser du ut som en modell altså og jeg har sett mange damer før! Jeg er tross alt 70 år!

Meg: Hokai, vel takk takk, kan jeg hjelpe deg med noe?

Gammel mann: Jeg er på utkikk etter fitte ØH jeg mener, vagina.

Meg: .... Vi har en del masturbatorerer der borte.

Gammel mann: *går dit, tar den første han ser og slenger den på disken min* Jeg skal ha den og et smil fra deg!

Meg: Hmmm?

Gammel mann: Hehehehe *host host* Neida såeh, jeg trenger kondomer også.

Meg: *tar ned en pakke kondomer og slår inn det hele* Det blir blabla kroner, takk, hadet bra.

 

Altså, hadde han ikke vært 70 år, hadde jeg kanskje blitt litt forbanna, men han så ikke ut som han kunne kle på seg selv en gang. Og som venninna mi lærte meg en gang: Det spiller ingen rolle hvor komplimentene kommer fra, så lenge de kommer!

:rolleyes:

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som var fly forbanna for at vi var så opptatt i kassen, og ikke hadde mulighet til å komme bort og hjelpe han ved inngangen til butikken, som er rundt et hjørne. (!)

Vel, hadde kunden kommet bort og gjort oss obs på at hAN VAR DER, OG TRENGTE HJELP HADDE VI SELVFØLGELIG HJULPET HAN, men han hadde bare STÅTT DER BORTE som et FJOLS OG VENTET PÅ AT VI SKULLE OPPDAGE HAN RUNDT HJØRNET

 

Kom og stell deg i kø, for faen. VI hjelper deg, men vi har faktisk bare vanlige øyne som IKKE KAN SE GJENNOM VEGGER.

 

 

:bond: 

 

jeg er glad jeg har noen fridager på rad nå, foråsirreesånn.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.10.2018 den 8.42, Librarian skrev:
 

Jeg synes det er så rart at såpass mange kunder tror jeg har oversikt over konkurrentenes beholdning. Jeg kan sjekke om andre butikker i vår kjede har et produkt inne, men hvis vi er tomme får jeg SÅ ofte spørsmålet: "Men hva med Tanum eller Ark??? Hvor mange har de?". Også mange som vil jeg skal ringe en konkurrentbutikk for kunden. Jeg er opptatt av å yte service, men det blir bare for dumt. Finner gjerne adresser og numre og gir videre til kunden - men der stopper det.

Dette opplevde jeg ofte da jeg jobbet på Jernia. Det var også Clas Ohlson butikk på senteret og var vi tomme for en vare eller en kunde spurte etter noe vi ikke hadde i sortiment kom ofte oppfølgingsspørsmålet "Har de det på Clas Ohlson?" og det var fryktelig dårlig at jeg ikke visste og foreslo at de gikk en tur dit og sjekket selv. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg jobber på kundeservice for et stort telefirma. Og jeg er så lei av folk som ringer inn, med et tlf nr som ikke er registrert i systemene, de introduserer seg, men navnet er heller ikke i systemene. Så blir de sint fordi de ringer jo på vegne av xxx for ørtende gang, og det burde vi jo vite!!

Hva skal man egentlig svare slike folk?

Anonymkode: 8cb8e...a08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet som kundeservice på et stort internett-selskap. 4-5 år siden ca.

-Kunde- Facebook fungerer ikke!!!!
-Jeg- Ja det stemmer, Facebook er nede i hele verden nå, det står i alle nett-aviser.
-Kunde: Javel

2 min etterpå, samme kunde på tlf som klager or at FB ikke er oppe.
-Jeg: Ja, som jeg sa tidligere idag så er FB nede i hele verden, det er ikke noe vi kan gjøre. Det står på alle nettaviser.

-Kunde: Jeg sier opp, dere kan jo ingenting!
-Jeg: Javel, hold linjen. Setter henne over til abonnements-avdelingen. Jeg sjekker profilen hennes etter 1 time, hun sa opp både tlf og tv og mobil siden vi ikke kunne få FB hennes til å fungere...

Dette er hverdagen til mange i KS. Dessverre.

Anonymkode: 8cb8e...a08

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jobbet som kundeservice på et stort internett-selskap. 4-5 år siden ca.

-Kunde- Facebook fungerer ikke!!!!
-Jeg- Ja det stemmer, Facebook er nede i hele verden nå, det står i alle nett-aviser.
-Kunde: Javel

2 min etterpå, samme kunde på tlf som klager or at FB ikke er oppe.
-Jeg: Ja, som jeg sa tidligere idag så er FB nede i hele verden, det er ikke noe vi kan gjøre. Det står på alle nettaviser.

-Kunde: Jeg sier opp, dere kan jo ingenting!
-Jeg: Javel, hold linjen. Setter henne over til abonnements-avdelingen. Jeg sjekker profilen hennes etter 1 time, hun sa opp både tlf og tv og mobil siden vi ikke kunne få FB hennes til å fungere...

Dette er hverdagen til mange i KS. Dessverre.

Anonymkode: 8cb8e...a08

Ringer folk inn fordi FACEBOOK ikke fungerer?! Jeeez.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, kenpet skrev:
 

Ringer folk inn fordi FACEBOOK ikke fungerer?! Jeeez.

Da jeg jobbet i kundeservice for et teleselskap ringte folk inn for alle mulige ting, og det var daglig kost å få kjeft for ting kundeservice aldeles ikke hadde noe med å gjøre.

Anonymkode: 1bdb1...fb2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i en restaurant på et hostell opplevde jeg mange rare gjester. Men et av tilfellene jeg husker best er denne:

Vi hadde en overnattende dame fra Kina som ingen skjønte hvordan hun i det hele tatt hadde klart å komme seg til Norge (hun reiste alene), for hun måtte ha hjelp til ALT. Blant annet "måtte" resepsjonisten følge hun til rommet (og bære kofferten såklart) og låse og åpne opp døra for hun. Hun hadde med egen mat som hun forventet at kokken på kjøkkenet skulle tilberede dette (det er åpen kjøkken i restauranten, så det er mulig å prate direkte med ansatte der), og skjønte ikke bæret at de ikke kunne gjøre dette for hun. 🙄

Men ene morningen etter frokostbuffén, kom hun til skranken vår for å prate med kollegaen min. Mens hun står å snakker, slipper hun tidenes brakfis (!) i restauranten med andre folk tilstede. Det hysteriske med dette er at min kollega selvfølgelig blir helt satt ut "0_0" mens denne damen preker videre som ingenting. Haha, gjett om jeg måtte løpe til bakrommet da 😂

Anonymkode: 6a31d...137

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som ringevikar på sentralbord. Ofte ringer folk å spør oss om ting som vi ikke kqn svare på.

her en KVELD ringte ei dame og var lettere irritert. Hun skulle ha taxi til dagen etterpå, men hadde ikke fått noe bekreftelse på at de skulle få det enda. Ba meg da sette henne over til de som har med det å gjøre.(pasientreiser) Det kunne jeg ikke, for de stengte jo kl 3 eller noe så det var det jo selvfølgelig ingen folk. Jeg har heller ingenting med dette taxigreiene å gjøre, jeg er på et sentralbord! Fy søren så sint dama ble, sa at dette MÅTTE jeg fikse. til slutt sa hun «takk for den hjelpen jeg ikke fikk!!!» hvorpå jeg svarte «jo værsågod!» før hu slengte på. Haha folk ass!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Da jeg jobbet i en restaurant på et hostell opplevde jeg mange rare gjester. Men et av tilfellene jeg husker best er denne:

Vi hadde en overnattende dame fra Kina som ingen skjønte hvordan hun i det hele tatt hadde klart å komme seg til Norge (hun reiste alene), for hun måtte ha hjelp til ALT. Blant annet "måtte" resepsjonisten følge hun til rommet (og bære kofferten såklart) og låse og åpne opp døra for hun. Hun hadde med egen mat som hun forventet at kokken på kjøkkenet skulle tilberede dette (det er åpen kjøkken i restauranten, så det er mulig å prate direkte med ansatte der), og skjønte ikke bæret at de ikke kunne gjøre dette for hun. 🙄

Men ene morningen etter frokostbuffén, kom hun til skranken vår for å prate med kollegaen min. Mens hun står å snakker, slipper hun tidenes brakfis (!) i restauranten med andre folk tilstede. Det hysteriske med dette er at min kollega selvfølgelig blir helt satt ut "0_0" mens denne damen preker videre som ingenting. Haha, gjett om jeg måtte løpe til bakrommet da 😂

Anonymkode: 6a31d...137

Du har åpenbart ikke møtt mange kinesere. Å fise er ikke noen uting i deres kultur, og de forventer at ansatte skal gjøre alt for dem, spesielt om de ikke er hvite i huden.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på et apotek. Der har vi stadig rasende kunder for at vi ikke har sendt medisinen straks de fikk resept. 

Selvfølgelig sjekker vi e-reseptformidleren til 100 000 kunder hver dag for å sjekke om de tilfeldigvis har fått resept, og så sender den uten samtykke. Klart det. Null stress.:ironi:

 

 

Anonymkode: 436da...80d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Da jeg jobbet i en restaurant på et hostell opplevde jeg mange rare gjester. Men et av tilfellene jeg husker best er denne:

Vi hadde en overnattende dame fra Kina som ingen skjønte hvordan hun i det hele tatt hadde klart å komme seg til Norge (hun reiste alene), for hun måtte ha hjelp til ALT. Blant annet "måtte" resepsjonisten følge hun til rommet (og bære kofferten såklart) og låse og åpne opp døra for hun. Hun hadde med egen mat som hun forventet at kokken på kjøkkenet skulle tilberede dette (det er åpen kjøkken i restauranten, så det er mulig å prate direkte med ansatte der), og skjønte ikke bæret at de ikke kunne gjøre dette for hun. 🙄

Men ene morningen etter frokostbuffén, kom hun til skranken vår for å prate med kollegaen min. Mens hun står å snakker, slipper hun tidenes brakfis (!) i restauranten med andre folk tilstede. Det hysteriske med dette er at min kollega selvfølgelig blir helt satt ut "0_0" mens denne damen preker videre som ingenting. Haha, gjett om jeg måtte løpe til bakrommet da 😂

Anonymkode: 6a31d...137

Kinesiske turister har vel et relativt dårlig rykte og de har flere ganger blitt kåret til "verdens verste turister".

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, WCKD said:
 

Du har åpenbart ikke møtt mange kinesere. Å fise er ikke noen uting i deres kultur, og de forventer at ansatte skal gjøre alt for dem, spesielt om de ikke er hvite i huden.

Jeg har møtt mange kinesere jo. Jeg har til og med jobbet på et hotell som ble overtatt av kinesere (et helvete å jobbe under, slutta kjapt!). Men av alle kinesiske gjester jeg har møtt, stikker hun dama seg veldig ut da hun var helt ekstrem.🙈 Hun gjorde mye mer enn det jeg fortalte også 🙄

Smatting og raping var ikke uvanlig, men høylytt fising har jeg opplevd kun den gangen i restaurantene jeg har jobbet i. 

Anonymkode: 6a31d...137

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/17/2018 at 11:22 AM, kenpet said:
 

Ringer folk inn fordi FACEBOOK ikke fungerer?! Jeeez.

Brodern jobbet som objektvekter på TV2-huset på Karl Johan i noen år, og telefonnummeret dit var åpenbart et som lå ute for alle og enhver å finne, for det ringte inn folk som ikke fikk in TV2 (fordi feks deres egen tv-leverandør hadde problemer) og til og med helt andre kanaler bare sånn helt uten videre, og insisterte på at brodern skulle fikse opp.
Han og kollegene kunne jo ikke gjøre noen ting, særlig siden de ikke engang hadde noe sentralbord å nå TV2 på engang, så sånn gikk no dagan...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Publikumsmottak hos namsmannen:

En som, angivelig uvitende om hva det var, signerte en oppsigelse av sin egen husleiekontrakt. Kom og ba namsmannen om å bestille hotell til ham fordi vi "sikkert har rabattavtaler".

Fikk en oppfordring om å lese dokumenter før man skriver under samt en henvisning til NAV.

Enn å tro at statsansatte har frynsegoder!?

Anonymkode: e1b0c...8ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...