Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dum ting en kunde sa på Black Friday da det bare var meg på jobb på kveldstid og det var femten meter kø: "kan du pakke inn dette?"

.......

 

nei.

 

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunder som vet hvor stor seng de har er alltid greit...

Kunde: Jeg trenger laken? 

Meg: Hvilke type og størrelse?

Kunde: Jeg trenger stort laken. 

Meg: Hvor stor er sengen din? 

Kunde: Stor, ikke liten. 

 

 

Og sånn går nå dagen...

 

PS: Jeg skjønte jo at den ikke er liten når den er stor...

Endret av The Kitten
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Dum ting en kunde sa på Black Friday da det bare var meg på jobb på kveldstid og det var femten meter kø: "kan du pakke inn dette?"

.......

 

nei.

 

 

Dette respekterte jeg, den ene butikken jeg var innom i hadde lapp hengende om at de pakker ikke inn, men du får papir med deg. Så jeg spurte om jeg kunne få papir så jeg kan pakke hjemme, dama bak kassa rulla med øynene og bare "åh jaaa jeg får rive av noe da". Jeg hadde liksom brukt nesten 3000 der,  for all del... nå spor jeg litt av, men ville bare dele det

Anonymkode: f2cec...0f0

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette respekterte jeg, den ene butikken jeg var innom i hadde lapp hengende om at de pakker ikke inn, men du får papir med deg. Så jeg spurte om jeg kunne få papir så jeg kan pakke hjemme, dama bak kassa rulla med øynene og bare "åh jaaa jeg får rive av noe da". Jeg hadde liksom brukt nesten 3000 der,  for all del... nå spor jeg litt av, men ville bare dele det 

Anonymkode: f2cec...0f0

:sjokkert:  

Skjønner godt at du reagerte på det! (Vi har jo diskutert dette opp og ned i mente i tråden... Jeg syns innpakning er en ekstraservice man kan tilby når man har tid, og ikke noe obligatorisk...) Men har man papiret tilgjengelig, så er det ikke en ekstraservice å sende med... Det er en del av pakka, på samme måte som jeg pakker inn varene til kunden i posen. Spesielt. Kanskje hun var ett hundre prosent sliten? :(

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, The Kitten skrev:

Kunder som vet hvor stor seng de har er alltid greit...

Kunde: Jeg trenger laken? 

Meg: Hvilke type og størrelse? 

Kunde: Jeg trenger stort laken. 

Meg: Hvor stor er sengen din? 

Kunde: Stor, ikke liten. 

 

 

Og sånn går nå dagen...

 

PS: Jeg skjønte jo at den ikke er liten når den er stor...

Jeg lurer på om dette er de samme kundene som kommer inn og sier de skal ha en "helt vanlig konvolutt" :fnise:  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg lurer på om dette er de samme kundene som kommer inn og sier de skal ha en "helt vanlig konvolutt" :fnise:  

Hvis du ikke vet at de da skal ha konvolutt i størrelse C6, skyldes det bare at du er ung og dum. Alle som husker den tida da privatpersoner virkelig brukte konvolutter, vet at den størrelsen i privatlivet ble brukt minst fem ganger så ofte som alle andre tilsammen.

Anonymkode: 2cc52...131

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg lurer på om dette er de samme kundene som kommer inn og sier de skal ha en "helt vanlig konvolutt" :fnise:  

Sikkert. De skal nok også ha "helt vanlige batterier", støvsugerposer til "en helt vanlig støvsuger", "en helt standard lyspære"... ja, du skjønner tegninga. Artig når man stiller oppfølgingsspørsmål som f.eks. om hvilken type støvsuger det er snakk om og svaret er "Eh, den er rød. Helt vanlig støvsuger altså." 

Og sånn går no dagen...🙄

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke vet at de da skal ha konvolutt i størrelse C6, skyldes det bare at du er ung og dum. Alle som husker den tida da privatpersoner virkelig brukte konvolutter, vet at den størrelsen i privatlivet ble brukt minst fem ganger så ofte som alle andre tilsammen. 

Anonymkode: 2cc52...131

Du kan BANNE på at jeg har vist disse kundene en C6-konvolutt og svaret er "NEI jeg skal ha en vanlig konvolutt sa jeg jo!" ;)

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Christiane_W skrev:

Sikkert. De skal nok også ha "helt vanlige batterier", støvsugerposer til "en helt vanlig støvsuger", "en helt standard lyspære"... ja, du skjønner tegninga. Artig når man stiller oppfølgingsspørsmål som f.eks. om hvilken type støvsuger det er snakk om og svaret er "Eh, den er rød. Helt vanlig støvsuger altså." 

Og sånn går no dagen...🙄

:fnise: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke vet at de da skal ha konvolutt i størrelse C6, skyldes det bare at du er ung og dum. Alle som husker den tida da privatpersoner virkelig brukte konvolutter, vet at den størrelsen i privatlivet ble brukt minst fem ganger så ofte som alle andre tilsammen.

Anonymkode: 2cc52...131

Dette stemmer ikke. Jeg har solgt mange E65-konvolutter som "vanlig" konvolutt. Noen ganger betyr "vanlig" C5 også.Til og med C4.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2018 den 21.31, Sugar&Spice skrev:

Dum ting en kunde sa på Black Friday da det bare var meg på jobb på kveldstid og det var femten meter kø: "kan du pakke inn dette?"

.......

 

nei.

 

 

Kunder har vel ikke forutsetninger for å kunne vite hvor mange ansatte som er på jobb, det hender ofte at betjening kaller på hjelp og det dukker opp andre ansatte fra lager eller andre steder. I tillegg er det dårlig planlegging fra ledelsen når det kun er en ansatt på en slik dag som Black Friday, noe den lange køen du beskriver viser. Betaler man kanskje flere tusen for en vare, burde det være mulig med såpass service at den pakkes inn for kunden.

Dette er ikke ment som kritikk av deg, du hadde det sikkert travelt som jobbet alene, men du kan ikke forvente at kundene har kjennskap til antall butikkansatte på jobb osv., så rett heller kritikken din mot den i ledelsen som bestemte at det kun skulle være en ansatt på kveldstid på Black Friday...

Anonymkode: a5613...124

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunder har vel ikke forutsetninger for å kunne vite hvor mange ansatte som er på jobb, det hender ofte at betjening kaller på hjelp og det dukker opp andre ansatte fra lager eller andre steder. I tillegg er det dårlig planlegging fra ledelsen når det kun er en ansatt på en slik dag som Black Friday, noe den lange køen du beskriver viser. Betaler man kanskje flere tusen for en vare, burde det være mulig med såpass service at den pakkes inn for kunden.

Dette er ikke ment som kritikk av deg, du hadde det sikkert travelt som jobbet alene, men du kan ikke forvente at kundene har kjennskap til antall butikkansatte på jobb osv., så rett heller kritikken din mot den i ledelsen som bestemte at det kun skulle være en ansatt på kveldstid på Black Friday...

Anonymkode: a5613...124

Uansett hvor mange vi hadde vært på jobb på Black friday, kunne ikke vi pakket inn. Det er den ene dagen i år vi sier nei uansett. 

Anonymkode: 6c251...a43

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier aldri å spørre om å få pakket inn, venter til den i kassen eventuelt spør. Ber alltid om byttelapp hvis det er gave, og da skjønner de det, og hvis de ikke tilbyr så tenker jeg at de ikke har tid nå og respekterer det. Så hvis de ikke spør, spør jeg heller om det er mulig å få med gaveeske eller papir hvis jeg ikke har hjemme. 

Da unngår man sånt. Men kunden spurte jo bare da, når man sier «kan du» så er det helt greit å bare si «nei, beklager, vi har ikke tid til det på en så travel dag dessverre». De verste kundene er de som ikke godtar dette, de krever innpakking og tar ikke et nei for et nei. Realiteten er at folk som ikke har jobbet med kundeservice rett og slett ikke forstår jobben. Har vært med svigermor på både butikk og restaurant noen ganger og blitt utrolig flau over oppførselen hennes ovenfor ansatte. 

Anonymkode: f6825...c0b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.11.2018 den 13.16, Sugar&Spice skrev:

:sjokkert:  

Skjønner godt at du reagerte på det! (Vi har jo diskutert dette opp og ned i mente i tråden... Jeg syns innpakning er en ekstraservice man kan tilby når man har tid, og ikke noe obligatorisk...) Men har man papiret tilgjengelig, så er det ikke en ekstraservice å sende med... Det er en del av pakka, på samme måte som jeg pakker inn varene til kunden i posen. Spesielt. Kanskje hun var ett hundre prosent sliten? :(

 

Det var jo skikkelig trykk i butikken så hun var nok veldig sliten ja, men jeg er litt småfeig så tør nok ikke å gå tilbake dit på en stund, men fikk kjøpt alt jeg skulle ha :)

Anonymkode: f2cec...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunder har vel ikke forutsetninger for å kunne vite hvor mange ansatte som er på jobb, det hender ofte at betjening kaller på hjelp og det dukker opp andre ansatte fra lager eller andre steder. I tillegg er det dårlig planlegging fra ledelsen når det kun er en ansatt på en slik dag som Black Friday, noe den lange køen du beskriver viser. Betaler man kanskje flere tusen for en vare, burde det være mulig med såpass service at den pakkes inn for kunden. 

Dette er ikke ment som kritikk av deg, du hadde det sikkert travelt som jobbet alene, men du kan ikke forvente at kundene har kjennskap til antall butikkansatte på jobb osv., så rett heller kritikken din mot den i ledelsen som bestemte at det kun skulle være en ansatt på kveldstid på Black Friday...

Anonymkode: a5613...124

For det første: Kunder har utmerket gode forutsetninger for å vite hvor mange som er på jobb. De kan bruke øynene sine. Og ørene sine. Eller de kan bruke stemmen sin og spørre meg. De -så- at det bare var meg, og jeg hadde også -sagt- det til dem som stod i kø. "Beklager, på grunn av sykdom er det dessverre bare meg i dag! Smør dere med tålmodighet, jeg jobber så fort jeg kan, men i dag kunne jeg trengt åtte armer og åtte bein, hehe!" var vel setningen jeg sa oftest de timene jeg endte med å stå alene. 99% av kundene lo og sa "ikke stress. Ta den tiden du trenger, vi har goood tid!".

Betaler man flere tusen kroner for varer og samtidig ser at køen strekker seg 14 meter bakover - så bør det faktisk ikke være mulig å forvente "såpass service"(utrolig nedsettende ordvalg, forresten?!) at det blir pakket inn. Ikke fordi de er kunder, men fordi vi er mennesker, og de har selv stått i køen og ventet og sett hvor hardt jeg jobbet rævva av meg. Og legge "stein til byrden" (både min og de kundene bakover i køen!) eller hva man skal kalle det er i den situasjonen der ikke bare spesielt, men korttenkt, frekt og det jeg vil kategorisere som "dumme ting kunder sier"- som jo er trådens tema. (Ja, jeg skjønner at det er kjipt for kunden å ikke få pakket inn de 40 julegavene de kjøpte hos meg, en hel måned før julaften. Jeg skjønner jo at det er krevende og vanskelig og "huff og huff, må jeg pakke inn alle julegavene mine selv?!" Men altså come ooooon - de SÅ JO at det ikke var anledningen til å pakke inn en eneste presang den dagen. INGEN på senteret pakket inn den dagen! )

 

Jeg har ingen intensjon om å rette kritikken din til ledelsen min, de har ikke gjort noe galt. At kollegaen min bare ikke dukket opp på jobben, det får h*n ta på sin kappe.

Det ble som det ble, og heldigvis syns jeg det er gøy med full gass og mye å gjøre. Jeg hadde det gøy på jobb jeg!  Både på grunn av, og til tross for, dumme ting kunder sier ;) 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bivånet dette på en lokal butikk ved en populær campingplass med fastboende gjester.

Ølsalget var stengt for 5 minutter siden og den selverklærte kongen av campingplassen klikker på kassadama og sender handlevogna med fullt av varer inn i butikken da han ikke fikk kjøpe øl. Derretter marsjerer han ut. Dette var lørdag kveld.

Rett før stengetid kommer han tilbake med kona si, og ber pent om unnskyldning mens kona svimerker han med blikket. Varene i handlevogna var ikke satt tilbake til hyllene ennå, så han ville betale for dem og ta dem med, noe som var greit for betjeningen. Langt nede blant varene var det en pakke med ispinner og en 2 liters krokan-is boks som hadde smeltet. Da han ikke ville betale for denne kom det rasende fra kona at dette skulle han betale for, og etterpå måtte han forklare for ungene hvorfor de ikke fikk isen.

 

 

Anonymkode: 2c9c4...304

Fantastisk!

Jeg er en sånn kone, men heldighvis er ikke mannen min like dum :fnise:

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...