Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Sphynx said:

I tillegg til å jobbe i en erotisk butikk, jobber jeg også litt i en dyrebutikk. Og OMG. Det er faktisk mye vanskeligere og vrange kunder i dyrebutikken. Så jeg kjente meg godt igjen i den posten om dyrebutikk fra AB f67.

Folk lar bare hundene tisse og bæsje overalt. Jada, det kan skje og vi blir ikke sure for det. MEN NÅR DU SOM EIER VELGER Å IKKE INFORMERE OSS OM DET, DA BLIR VI FAKTISK LITT SURE

Jupp, hunder har uhell, gjør meg ingenting å vaske det opp... men vennligst si ifra så vi får vasket det før noen tråkker i det.

Anonymkode: be98b...f67

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden er hysterisk 😆 

Jeg jobbet på en kafè en gang i tiden. 

Vi hadde en gjenganger på rundt 50 år som stadig kom innom for å spille sjakk med seg selv og spise is. Ved isdisken kikket han lenge på meg og spurte "Var det ikke du som vant den wet-T-shirt konkurransen på -et eller annet billøpopplegg- i helgen?" mens han blunket og nikket, alt i nært påhør av sjefen min som ekspederte en annen kunde.

Jeg: "... Nei? Det var nok ikke meg." Sjefa mi var ganske lattermild etterpå, heldigvis visste hun det ikke var meg fordi jeg jobbet den helgen 😁

 

En annen lørdag var kafèen overfylt og jeg hadde to lærlinger under meg og vi gjorde så godt vi kunne for å holde hodet over vann. Det ble bestilt en kyllingsandwich. Når jeg omsider hadde laget den klar var lærlingen litt usikker på hvem som hadde bestilt den, men pekte meg i en ca retning. Jeg forhørte meg med den eldre herremannen om det var han som skulle ha kyllingsandwich. "ja takk!". 

Etterhvert kommer den egentlige kunden som hadde kjøpt og betalt for denne og etterlyste den. Jeg måtte gå bort til den eldre herremannen, og spørre om han virkelig hadde bestilt denne eller noe annet (kanskje jeg skulle kansellere en ordre på kjøkkenet), for en feil hadde skjedd. Nei han hadde ikke bestilt noen verdens ting han... Men gratis mat når noen byr på det takket han da ikke nei til, såppass måtte jeg vel forstå!? 🤔 Jeg forklarte herremannen at det ikke var normal praksis hos oss å dele ut gratis mat, og at det var en usedvanlig hektisk lørdag, hvor det å bekrefte ordre man ikke har betalt for går ut over andre betalende kunder som venter på sin mat. Bedyret at han kunne få den, men understreket at det var lurt å tenke på til neste gang. DA klikket det for mannen, han reise seg opp, skjelte meg ut og kom tilbake mandagen etter som avtalt slik at han kunne klage til sjefen min. Hun sa ifra ganske klart at han aldri skulle komme tilbake igjen  😎

 

Har også jobbet i 1.linje support i kundeservice. Der var det alltid morsomt når 40+ damer skulle oppgi e-post adressen sin.. Ofte stavet...."ehm... [email protected].. "  

Anonymkode: d9c14...f66

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

*snip*

Har også jobbet i 1.linje support i kundeservice. Der var det alltid morsomt når 40+ damer skulle oppgi e-post adressen sin.. Ofte stavet...."ehm... [email protected].. "  

Anonymkode: d9c14...f66

JEG DØR :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har også jobbet i 1.linje support i kundeservice. Der var det alltid morsomt når 40+ damer skulle oppgi e-post adressen sin.. Ofte stavet...."ehm... [email protected].. "  

Anonymkode: d9c14...f66

Ehehe, de der er festlige. Eller når de har et eget kundepassord som de har opprettet selv som de skal bekrefte. Spesielt da de ikke alltid husker selve passordet, endelig husker det og brått brøler "FITTE" i telefonen og jeg må svare "det er helt riktig, det du da gjør er..."
Takk og pris har vi gått over til pinkoder istedet :fnise:

For et par uker siden fant jeg frem til en tysk kjøp/salgbok-side hvor det var en spesifikk bok jeg gjerne ville ha. Selgeren hadde en email ala "dirty-old-man @ whatevs". Jeg følte meg ganske tvilende da boken jeg tross alt skulle kjøpe handlet om 1600-talls kirkeduker av alle ting. Men hey, boka kom fram den :P

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2018 den 4.22, AnonymBruker skrev:

Jobber i resepsjon på hotell (slutter denne måneden ❤️). Opplevd min andel av krevende gjester! Dette har dessverre påvirket meg veldig og jeg hadde ikke taklet en måned til i denne jobben. Folk er generelt ufine, frekke og krevende. "Du skal ordne dette for meg" er en standard frase. Vi har f.eks garantert innsjekk fra klokken 14, og vi forsøker etter beste evne å sjekke inn folk hvis de kommer tidlig, men noen ganger går det ikke pga mangel på rene rom. Har hatt SÅ mange gjester som har kommet klokken 8 på morgningen og KREVD (!!) tidlig innsjekk. Noe annet jeg ikke takler er folk som kommer og sier sånn "Jeg kjenner *administerende direktør i hotellkjeden* så jeg skal ha oppgradering." Og selv om jeg jobber i resepsjonen på et hotell så vet jeg ikke hvor ALLE gater i hovedstaden ligger, eller hvilken buss/trikk/tog/bane som går dit. Sjekker dette for gjesten, men blir møtt med at de offer seg og bare "herregud.. vet du ikke hvor det er". 

Arhggggg! Jeg er så LEI og det koster meg ufattelig mye for tiden å smile og være serviceminded. I tillegg presses vi til å gjøre ALT for gjestene våre av sjefen og det er så utrolig slitsomt. Noen ganger har jeg bare lyst til å skrike flere av gjestene i trynet. Sist uke hadde vi en som ble sendt hit av et annet hotell som sto og skjelte meg ut fordi det andre hotellet hadde overbooket (ikke samme kjede engang...). 

Men det absolutt verste må være de fulle gjestene. Spesielt eldre damer. Så motbydelige og direkte ufine. Og de eldre mannlige stamgjestene, som jeg har sett mange ganger med kone og barn, som plutselig har fjernet gifteringen og har med seg en ung jente på rommet.. Og kommer tilbake med kone og barn noen uker senere. :( 

Det kan være at det er jeg som er skikkelig lei, men føler at folk generelt krever mye mer i dag enn før. 

Nei, det skal bli godt å slippe dette! Føler serviceyrket har gjort meg til et dårligere menneske med lav tro på menneskeheten så det er på høøøy tid at jeg nå slutter, haha ❤️ Hurra! 

Anonymkode: 2b3dc...9bc

Du kunne jo sagt neste gang du så han, så kona hans hørte: Din datter glemte igjen øredobbene sine forrige uke du var her eller noe. Da ville utroskapen vært avslørt

Anonymkode: 4f8c9...b19

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som legesekretær, men går også over gulvene (med støvsuger eller mopp) dersom det er rolig på klinikken. Får stadig kommentaren "Du vil ikke komme hjem og vaske hos meg, da?" fra pasienter. Jeg skjønner at det liksom er med glimt i øyet, og svarer med "Åh jadda, bare hyggelig det!". Men egentlig har jeg aller mest lyst til å svare at jeg har nok med min egen store enebolig, som jeg faktisk står og vasker på de dagene jeg ikke er på jobb. Greit at jeg har en lavere stilling i bedriften, men det betyr ikke at jeg er takknemlig for slike tilbud.

Anonymkode: 79c1c...cc4

Neste gang får du svare "det er helt greit dersom du kommer hjem til meg og vasker mitt hus imens", med et glimt i øyet

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne jo sagt neste gang du så han, så kona hans hørte: Din datter glemte igjen øredobbene sine forrige uke du var her eller noe. Da ville utroskapen vært avslørt

Og resepsjonisten ville fått sparken. 
Du er ondskapsfull mot både den mannlige gjesten og mot resepsjonisten, når du gir slike råd.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Vox_populi skrev:

Og resepsjonisten ville fått sparken. 
Du er ondskapsfull mot både den mannlige gjesten og mot resepsjonisten, når du gir slike råd.

Mens andre kanskje ville gå ut ifra at det var en spøk, og ikke et seriøst ment råd ... 

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på loppemarked i helga. Pengene gikk til veldedighet og det var veldig mange mennesker der. Skikkelig koselig! Men også lang kø. Plutselig kommer det en type og stiller seg foran køen. "Jeg vil ha denne innpakket!" sier han til jentene i kasse. En av dem sier rolig og smilende "Beklager, men vi har ikke gavepapir vi." Hvor han svarer "Jeg skal ikke kjøpe gavepapir! Jeg vil ha denne pakket INN i gavepapir." Hun svarer at de har ikke papir til å pakke gaver med, og nå snek han også veldig i køen, så hun hadde satt stor pris på om han kunne stille seg bakerst i køen. "Ikke før du lover å pakke inn denne, jente!!" En i køen, som tydeligvis kjente mannen, går frem og sier at nå må han høre på hva han får beskjed om, og at hun sikkert kan hjelpe han med å få pakket inn gaven senere. Han protesterer litt, men hun i køen tar fra han tingen og sier at nå går han ut og venter og så betaler hun for han og møter han utenfor. Han sier at hun må faen ikke glemme av det, fordi det er en julegave! "Å, men så koselig da! Hvem er den til?" "MEG!" svarer han og dytter seg gjennom køen og går ut 💁‍♀️

Anonymkode: 9b4c6...d98

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i bokhandel før og opplevde mange sære kunder. Men spesielt en hendelse glemmer jeg ikke.. 

Vi skulle ha mammut-salg (som det het på den tiden), og alle bøkene var lagt fram med salgspriser på. Nå er det slik at dette salget skulle koordineres med alle bokhandlerne i landet, og vi måtte derfor vente til nøyaktig dato med å selge, noe vi hadde hengt svære oppslag med overalt, se det ikke skulle misforstås. Dette var det mange kunder som var litt sure for, men pytt.

Så kommer en mann, han har funnet seg en bok han skal kjøpe og slenger den på disken. (Det er altså en salgsbok som må vente til dagen da salget starter.) 

Jeg: beklager, men du kan ikke kjøpe boken før i morgen, det henger plakater om det overalt.

Kunde: nei jeg skal ha denne boken (sur stemme)

jeg: beklager men det går ikke.

Kunde: (roper ut) dette er så UFATTELIG dumt!!!! Hvor dumme er dere som jobber her egentlig? Den er priset ned og jeg skal kjøpe den!!!

Jeg: ja det er mye som er dumt, men nå er det nå sånn.. (blir avbrutt av kunden som brøler):

HVA SA DU? Jeg finner meg f***n ikke i å bli hundset av en j***a butikkdame!!! (Mens han smeller knyttneven i disken)

jeg: du kan ikke snakke sånn til meg

kunde (fortsetter å brøle): JO DET KAN JEG!! Du er bare en j***a butikkdame og du skal holde godt kjeft!!!

I mellomtiden har han tatt fram Visa-kortet med skjelvende hender og trekker det gjennom bankterminalen. Han borer øynene intenst i meg mens han puster tungt. Jeg trodde han skulle slå til meg og turte ikke annet enn å selge han boken til nedsatt pris. Så løper han ut døren med boken. Det eldre paret som stod bak han måpte. «Vi er helt sjokkerte,» sa damen. «Det går jo an å være hyggelig»...  

Ja det gjør jo det😏

Mange år siden dette skjedde men glemmer det aldri, fytti. Var endel slike opplevelser som gjorde at jeg fikk nok av butikklivet😳😝

Anonymkode: e61c1...860

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet i bokhandel før og opplevde mange sære kunder. Men spesielt en hendelse glemmer jeg ikke.. 

Vi skulle ha mammut-salg (som det het på den tiden), og alle bøkene var lagt fram med salgspriser på. Nå er det slik at dette salget skulle koordineres med alle bokhandlerne i landet, og vi måtte derfor vente til nøyaktig dato med å selge, noe vi hadde hengt svære oppslag med overalt, se det ikke skulle misforstås. Dette var det mange kunder som var litt sure for, men pytt.

Så kommer en mann, han har funnet seg en bok han skal kjøpe og slenger den på disken. (Det er altså en salgsbok som må vente til dagen da salget starter.) 

Jeg: beklager, men du kan ikke kjøpe boken før i morgen, det henger plakater om det overalt.

Kunde: nei jeg skal ha denne boken (sur stemme)

jeg: beklager men det går ikke.

Kunde: (roper ut) dette er så UFATTELIG dumt!!!! Hvor dumme er dere som jobber her egentlig? Den er priset ned og jeg skal kjøpe den!!!

Jeg: ja det er mye som er dumt, men nå er det nå sånn.. (blir avbrutt av kunden som brøler):

HVA SA DU? Jeg finner meg f***n ikke i å bli hundset av en j***a butikkdame!!! (Mens han smeller knyttneven i disken)

jeg: du kan ikke snakke sånn til meg

kunde (fortsetter å brøle): JO DET KAN JEG!! Du er bare en j***a butikkdame og du skal holde godt kjeft!!!

I mellomtiden har han tatt fram Visa-kortet med skjelvende hender og trekker det gjennom bankterminalen. Han borer øynene intenst i meg mens han puster tungt. Jeg trodde han skulle slå til meg og turte ikke annet enn å selge han boken til nedsatt pris. Så løper han ut døren med boken. Det eldre paret som stod bak han måpte. «Vi er helt sjokkerte,» sa damen. «Det går jo an å være hyggelig»...  

Ja det gjør jo det😏

Mange år siden dette skjedde men glemmer det aldri, fytti. Var endel slike opplevelser som gjorde at jeg fikk nok av butikklivet😳😝

Anonymkode: e61c1...860

Som dessverre lærer han at det er greit å oppføre seg sånn for å få det han vil. 

Anonymkode: 3af09...006

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet i bokhandel før og opplevde mange sære kunder. Men spesielt en hendelse glemmer jeg ikke.. 

Vi skulle ha mammut-salg (som det het på den tiden), og alle bøkene var lagt fram med salgspriser på. Nå er det slik at dette salget skulle koordineres med alle bokhandlerne i landet, og vi måtte derfor vente til nøyaktig dato med å selge, noe vi hadde hengt svære oppslag med overalt, se det ikke skulle misforstås. Dette var det mange kunder som var litt sure for, men pytt. 

Så kommer en mann, han har funnet seg en bok han skal kjøpe og slenger den på disken. (Det er altså en salgsbok som må vente til dagen da salget starter.)  

Jeg: beklager, men du kan ikke kjøpe boken før i morgen, det henger plakater om det overalt. 

Kunde: nei jeg skal ha denne boken (sur stemme)

jeg: beklager men det går ikke.

Kunde: (roper ut) dette er så UFATTELIG dumt!!!! Hvor dumme er dere som jobber her egentlig? Den er priset ned og jeg skal kjøpe den!!!

Jeg: ja det er mye som er dumt, men nå er det nå sånn.. (blir avbrutt av kunden som brøler):

HVA SA DU? Jeg finner meg f***n ikke i å bli hundset av en j***a butikkdame!!! (Mens han smeller knyttneven i disken) 

jeg: du kan ikke snakke sånn til meg

kunde (fortsetter å brøle): JO DET KAN JEG!! Du er bare en j***a butikkdame og du skal holde godt kjeft!!!

I mellomtiden har han tatt fram Visa-kortet med skjelvende hender og trekker det gjennom bankterminalen. Han borer øynene intenst i meg mens han puster tungt. Jeg trodde han skulle slå til meg og turte ikke annet enn å selge han boken til nedsatt pris. Så løper han ut døren med boken. Det eldre paret som stod bak han måpte. «Vi er helt sjokkerte,» sa damen. «Det går jo an å være hyggelig»...   

Ja det gjør jo det😏

Mange år siden dette skjedde men glemmer det aldri, fytti. Var endel slike opplevelser som gjorde at jeg fikk nok av butikklivet😳😝

Anonymkode: e61c1...860

Hvis det er en trøst, og det er det jo egentlig ikke - det er mer sjokkerende -, så skjer det der fremdeles. Men nå har vi lagt gjennomsiktig plast over alle bøkene. Fordi ledelsen mener jo at vi skal rigge ferdig butikken i uken i forveien, fordi sekundet butikken åpner på Mammut-dagen så skal alle titler være tilgjengelig. :bond: 

Så da ble gjennomsiktig plastposer løsningen hos oss. Og det fører til de ueeeendelige spørsmålene "HVORFOR FÅR JEGI KKE KJØPE DEN BOKEN I DAG TIL DEN PRISEN?" "la la salget starter i morgen, la la se på plakatene" etc

Faen ass, folk er så uforskammet, som om det å kjøpe en bok til rabatt er en fuckings menneskerett på samme nivå som tilgang på vann.

 

Jeg er veldig lei meg for at du måtte oppleve han fæle, nedlatende stygge dustemannen. Det er ikke greit å oppføre seg sånn!!!! Uansett!!!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang mammut-salg. Jeg var kanskje en dum kunde ifjor. Var dagen før salget startet. På grunn av flere små hendelser så ble jeg seint ute til å kjøpe en bursdagsgave. Bursdagen var den kvelden,som var dagen før salget. Boken jeg skulle ha kom på salg dagen etter, det viste jeg. Men boken måtte jeg jo ha dagen før salget, så det var jo helt greit. Så jeg hentet frem boken og gikk i disken. Så begynte hun i kassa "salget er i morgen, du kan ikke kjøpe den nå bla bla bla". Måtte krangle meg til å få kjøpe boken til fullpris. Jeg forventet ikke tilbudspris, fordi salget startet jo dagen etter. Og jeg hadde allerede regnet med å bruke den orginal summen på boken allikevel, så for min del så gjorde det ingenting å betale fullpris. 

Er litt sånn usikker, var jeg dum eller hun dum?. For vi sto lenge å diskutert frem og tilbake. Fikk til slutt kjøpe boken, til ordinærpris som jeg sa hele tiden. Er det sånn at de ikke får lov til å selge boken til fullpris i det hele tatt liksom?

Anonymkode: 5084a...4e2

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Hvis det er en trøst, og det er det jo egentlig ikke - det er mer sjokkerende -, så skjer det der fremdeles. Men nå har vi lagt gjennomsiktig plast over alle bøkene. Fordi ledelsen mener jo at vi skal rigge ferdig butikken i uken i forveien, fordi sekundet butikken åpner på Mammut-dagen så skal alle titler være tilgjengelig. :bond: 

Så da ble gjennomsiktig plastposer løsningen hos oss. Og det fører til de ueeeendelige spørsmålene "HVORFOR FÅR JEGI KKE KJØPE DEN BOKEN I DAG TIL DEN PRISEN?" "la la salget starter i morgen, la la se på plakatene" etc

Faen ass, folk er så uforskammet, som om det å kjøpe en bok til rabatt er en fuckings menneskerett på samme nivå som tilgang på vann.

 

Jeg er veldig lei meg for at du måtte oppleve han fæle, nedlatende stygge dustemannen. Det er ikke greit å oppføre seg sånn!!!! Uansett!!!

Tusen takk for omtanken😊 den dag i dag ler jeg av hele fyren og det som skjedde! En kollega av meg mente det var en foreleser hun hadde i et el annet sært emne innen filosofi eller litteraturvitenskap, så vi lo godt av dustefyren etterpå 😄

Anonymkode: e61c1...860

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som dessverre lærer han at det er greit å oppføre seg sånn for å få det han vil. 

Anonymkode: 3af09...006

Ja i dag som godt voksen dame, skulle jeg lekset opp for fyren, og ville aldri passivt tatt i mot den oppførselen! Men når man er 22 år, usikker, redd, og mangler livserfaring, så tenker man ofte ikke helt klart.

Anonymkode: e61c1...860

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang mammut-salg. Jeg var kanskje en dum kunde ifjor. Var dagen før salget startet. På grunn av flere små hendelser så ble jeg seint ute til å kjøpe en bursdagsgave. Bursdagen var den kvelden,som var dagen før salget. Boken jeg skulle ha kom på salg dagen etter, det viste jeg. Men boken måtte jeg jo ha dagen før salget, så det var jo helt greit. Så jeg hentet frem boken og gikk i disken. Så begynte hun i kassa "salget er i morgen, du kan ikke kjøpe den nå bla bla bla". Måtte krangle meg til å få kjøpe boken til fullpris. Jeg forventet ikke tilbudspris, fordi salget startet jo dagen etter. Og jeg hadde allerede regnet med å bruke den orginal summen på boken allikevel, så for min del så gjorde det ingenting å betale fullpris. 

Er litt sånn usikker, var jeg dum eller hun dum?. For vi sto lenge å diskutert frem og tilbake. Fikk til slutt kjøpe boken, til ordinærpris som jeg sa hele tiden. Er det sånn at de ikke får lov til å selge boken til fullpris i det hele tatt liksom?

Anonymkode: 5084a...4e2

Nei, helt greit du kjøper boken til full-pris. Er ikke lov å selge til nedsatt pris før den datoen det starter. Og vi MÅ legge frem alle bøkene før salget, det er masse bøker og tar lang tid å rigge alt til!

Anonymkode: e61c1...860

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mammut, ja, jeg er ekstremt glad for at vi hadde kjeller i vår bokhandel som bare ble brukt til Mammut, skolebøker (inkl. brukte bøker) og julekrybber. Så der kunne jeg sitte i ro og mak en hel uke og merke og sette opp bøker den gangen jeg jobbet i bokhandel. Det er noen år siden og jeg husker lite som passer i denne tråden.

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en søndag i desember, andre uke med søndagsåpent og pga en stor idrettsbegivenhet "folk flest" sannsynligvis ville få med seg hadde sjefen regnet med at det kom til å bli ganske rolig og satte kun opp to på jobb, mot normalt tre på søndagene. Det sjefen ikke hadde tatt med i beregningen var at butikken åpnet kl. 14 og idrettsgreia startet først et par timer senere, så de første timene ble sykt travle.

Kundene strømmet på før gitteret var helt oppe og det bygget seg ganske umiddelbart opp en ganske lang kø. Vi to som var på jobb stod bak kassedisken og jobbet for harde livet for å få køen unna. Vi hadde ikke nubbsjans til å følge med på om det var kunder ute i butikken som trang hjelp og de fleste forstod jo det og stilte seg i køen og fikk hjelp når det ble deres tur.

En times tid etter åpningstid kom det en dame bort til meg, hun gikk rett forbi køen. Samtalen gikk omtrent slik:

"Nå er det altså min tur. Jeg har ventet i over en halvtime der borte og nå skal jeg ha hjelp."

"Det er bare oss to på jobb og som du sikkert ser er det lang kø her nå. Vi tar unna så raskt vi bare klarer, så om du stiller deg i køen får du hjelp ganske snart."

Hun klikket i vinkel og skjelte oss ut for elendig service. Det gikk altså ikke an å holde på sånn i følge henne og hun skulle klage til både sjefen vår, senteret og hele verden på den elendige kundebehandlingen vår. Og hun skulle aldri handle hos oss igjen, det var helt sikkert. 

I det "sinnadama" trampet ut begynte telefonen å ringe, men siden vi fortsatt hadde lang kø lot vi den ringe. Sjefen var klar på at kunder i butikk var viktigst og hadde soleklar førsteprioritet. Det ringte. Og ringte. Og ringte. Og ringte... Så stoppet det. Og startet igjen. Og stoppet. Og startet igjen... Det holdt vel på i godt over en halvtime før det ga seg.

Da ting roet seg en stund senere ringte telefonen på nytt og jeg svarte. Fikk en haug med kjeft for at dama i andre enden hadde forsøkt å ringe oss i lenger tid og telefonen ble ikke besvart, noe som var heeelt uakseptabelt. At vi hadde lang kø og det "kokte" i butikken var ikke hennes problem, det var elendig kundebehandling å unnlate å svare på telefonen over lang tid.

Skikkelig julestemning gitt...🙄

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Christiane_W skrev:

Det var en søndag i desember, andre uke med søndagsåpent og pga en stor idrettsbegivenhet "folk flest" sannsynligvis ville få med seg hadde sjefen regnet med at det kom til å bli ganske rolig og satte kun opp to på jobb, mot normalt tre på søndagene. Det sjefen ikke hadde tatt med i beregningen var at butikken åpnet kl. 14 og idrettsgreia startet først et par timer senere, så de første timene ble sykt travle.

Kundene strømmet på før gitteret var helt oppe og det bygget seg ganske umiddelbart opp en ganske lang kø. Vi to som var på jobb stod bak kassedisken og jobbet for harde livet for å få køen unna. Vi hadde ikke nubbsjans til å følge med på om det var kunder ute i butikken som trang hjelp og de fleste forstod jo det og stilte seg i køen og fikk hjelp når det ble deres tur.

En times tid etter åpningstid kom det en dame bort til meg, hun gikk rett forbi køen. Samtalen gikk omtrent slik:

"Nå er det altså min tur. Jeg har ventet i over en halvtime der borte og nå skal jeg ha hjelp."

"Det er bare oss to på jobb og som du sikkert ser er det lang kø her nå. Vi tar unna så raskt vi bare klarer, så om du stiller deg i køen får du hjelp ganske snart."

Hun klikket i vinkel og skjelte oss ut for elendig service. Det gikk altså ikke an å holde på sånn i følge henne og hun skulle klage til både sjefen vår, senteret og hele verden på den elendige kundebehandlingen vår. Og hun skulle aldri handle hos oss igjen, det var helt sikkert. 

I det "sinnadama" trampet ut begynte telefonen å ringe, men siden vi fortsatt hadde lang kø lot vi den ringe. Sjefen var klar på at kunder i butikk var viktigst og hadde soleklar førsteprioritet. Det ringte. Og ringte. Og ringte. Og ringte... Så stoppet det. Og startet igjen. Og stoppet. Og startet igjen... Det holdt vel på i godt over en halvtime før det ga seg.

Da ting roet seg en stund senere ringte telefonen på nytt og jeg svarte. Fikk en haug med kjeft for at dama i andre enden hadde forsøkt å ringe oss i lenger tid og telefonen ble ikke besvart, noe som var heeelt uakseptabelt. At vi hadde lang kø og det "kokte" i butikken var ikke hennes problem, det var elendig kundebehandling å unnlate å svare på telefonen over lang tid.

Skikkelig julestemning gitt...🙄

Kunder som ikke forstår konseptet kø er vanvittig irriterende. 

Hadde en selv i dag som kom inn i køen fra siden, og begynte å stille masse spørsmål. Altså, jeg kan svare på et kjapt spørsmål, men ikke en hel remse. Da må du nesten vente på tur....

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Kunder som ikke forstår konseptet kø er vanvittig irriterende. 

Hadde en selv i dag som kom inn i køen fra siden, og begynte å stille masse spørsmål. Altså, jeg kan svare på et kjapt spørsmål, men ikke en hel remse. Da må du nesten vente på tur....

Nettopp. Min erfaring er at kunder sjelden nøyer seg med et kjapt spørsmål. Det kommer gjerne opptil flere oppfølgingsspørsmål etter at man har svart på det man trodde var et kjapt spørsmål og sier man da at "sorry, men vil du ha mer hjelp må du stille deg i kø", da blir det månelyst.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...