Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Christiane_W skrev:

Da er det enklere å si nei til alle. Ingen får pakket inn gaver i dag. Man må selvsagt opplyse om det på en hyggelig, høflig måte. Gjerne tilby å sende med papir og bånd, evt. henvise til pakkediskene om senteret har det. Er det så viktig for deg å få pakket inn det du kjøper er det kanskje en ide å legge handlingen til et roligere tidspunkt enn Black Friday eller midt i det verste julerushet (hint: er det bilkø inn til parkeringa på kjøpesenteret er det sannsynligvis ganske kaotisk der inne).

Enig. Men uenig i at man er en dum kunde dersom man bare stiller spørsmålet på en vanlig, høflig måte, og godtar svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Gaea skrev:

Enig. Men uenig i at man er en dum kunde dersom man bare stiller spørsmålet på en vanlig, høflig måte, og godtar svaret.

Det er jeg enig i. Problemet er jo de kundene som ikke godtar svaret og klager og bærer seg over hvor forferdelig dårlig service det er fordi de ikke får pakket inn gaven sin (mens en ansatt står alene og kjemper for å få unna en laaang kø raskest mulig).

Endret av Christiane_W
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Tiden frem mot julaften er vel en veldig "morsom periode" for alle butikk-ansatte...   

 :hoho:      

Anonymkode: 75ce8...7c7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2018 den 16.52, Sugar&Spice skrev:

For det første: Kunder har utmerket gode forutsetninger for å vite hvor mange som er på jobb. De kan bruke øynene sine. Og ørene sine. Eller de kan bruke stemmen sin og spørre meg. De -så- at det bare var meg, og jeg hadde også -sagt- det til dem som stod i kø. "Beklager, på grunn av sykdom er det dessverre bare meg i dag! Smør dere med tålmodighet, jeg jobber så fort jeg kan, men i dag kunne jeg trengt åtte armer og åtte bein, hehe!" var vel setningen jeg sa oftest de timene jeg endte med å stå alene. 99% av kundene lo og sa "ikke stress. Ta den tiden du trenger, vi har goood tid!".

Betaler man flere tusen kroner for varer og samtidig ser at køen strekker seg 14 meter bakover - så bør det faktisk ikke være mulig å forvente "såpass service"(utrolig nedsettende ordvalg, forresten?!) at det blir pakket inn. Ikke fordi de er kunder, men fordi vi er mennesker, og de har selv stått i køen og ventet og sett hvor hardt jeg jobbet rævva av meg. Og legge "stein til byrden" (både min og de kundene bakover i køen!) eller hva man skal kalle det er i den situasjonen der ikke bare spesielt, men korttenkt, frekt og det jeg vil kategorisere som "dumme ting kunder sier"- som jo er trådens tema. (Ja, jeg skjønner at det er kjipt for kunden å ikke få pakket inn de 40 julegavene de kjøpte hos meg, en hel måned før julaften. Jeg skjønner jo at det er krevende og vanskelig og "huff og huff, må jeg pakke inn alle julegavene mine selv?!" Men altså come ooooon - de SÅ JO at det ikke var anledningen til å pakke inn en eneste presang den dagen. INGEN på senteret pakket inn den dagen! )

 

Jeg har ingen intensjon om å rette kritikken din til ledelsen min, de har ikke gjort noe galt. At kollegaen min bare ikke dukket opp på jobben, det får h*n ta på sin kappe.

Det ble som det ble, og heldigvis syns jeg det er gøy med full gass og mye å gjøre. Jeg hadde det gøy på jobb jeg!  Både på grunn av, og til tross for, dumme ting kunder sier ;) 

Da bør dere faktisk ta bort gavepapir da, handler jeg å det er papir ved disken så forventer jeg at dere pakker inn.

 

Anonymkode: 20b85...041

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny gladsak i Drammens Tidende angående butikkene på Gulskogen senter som måtte stenge brått pga setningsskader. Denne gangen er det Vita som har fått nye lokaler.  Saken er en + sak, så man må ha abonnement for å lese den. Dette likte en person på Facebook dårlig og skrev "Hurra for dt+" (sarkastisk ment) i kommentarfeltet. Vedkommende fikk ganske raskt svar: "Det er no dritt å ville ha betalt for et produkt gitt 😂😂😂" og personen som ikke synes noe om + svarer: "betaler for internett jeg. Gidder ikke å betale ekstra bare for detta!!". Litt av en logikk...:klaske:

 

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så glad vi ikke har innpakningspapir en gang, så her sender vi de til nærmeste pakkedisk! Heldigvis har senteret satt opp flere selvbetjente disker + betjente disker så vi i butikk slipper å bruke tid på å pakke inn. Har selv jobbet i pakkedisk før og fy søren så irriterende mange var. ''Det der var ikke noe fint, du får heller gjøre sånn og sånn'', ''Dette får du pakke inne på nytt''. Så gjør det selv da når du uansett skal stå å pirke på min måte. 

Anonymkode: ffdcd...054

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 16.35, AnonymBruker skrev:

Da bør dere faktisk ta bort gavepapir da, handler jeg å det er papir ved disken så forventer jeg at dere pakker inn.

 

Anonymkode: 20b85...041

Det å pakke inn er en ekstraservice, og ikke noe vi er pålagt å gjøre.
Hvert fall de stedene jeg har jobbet.

Husker da jeg jobbet julaften for noen år siden,
hadde mer enn nok annet jeg skulle rekke i løpet av fire timer
i tillegg til kunder, og rett utenfor butikken sto det en pakkedisk jeg henviste kundene til.
Hadde en som droppet å kjøpe en bok (verdens enkleste ting å pakke inn) fordi jeg ikke hadde nubbesjans av tid til det.
Ønsket ham bare et syrlig god jul! Og sa til alle de neste kundene at jeg var gått tom.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som elektriker med arbeidstid fra 7:30 til 15:30 hender det fra tid til annen at jeg blir ringt ut for å skifte en lampe eller bryter kl 15, gjerne en fredag. Når jobben er gjort, jeg har pakket sammen og er klar for å reise kommer kunden og spør «duuuu når du først er her, er et par andre greier jeg kunne tenkt meg at du så på» og da får fredagstacoen bare pent vente et par timer. 

Anonymkode: bc18c...880

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 2.11, AnonymBruker skrev:

Ny gladsak i Drammens Tidende angående butikkene på Gulskogen senter som måtte stenge brått pga setningsskader. Denne gangen er det Vita som har fått nye lokaler.  Saken er en + sak, så man må ha abonnement for å lese den. Dette likte en person på Facebook dårlig og skrev "Hurra for dt+" (sarkastisk ment) i kommentarfeltet. Vedkommende fikk ganske raskt svar: "Det er no dritt å ville ha betalt for et produkt gitt 😂😂😂" og personen som ikke synes noe om + svarer: "betaler for internett jeg. Gidder ikke å betale ekstra bare for detta!!". Litt av en logikk...:klaske:

 

Anonymkode: 379a7...032

Såklart! Jeg burde jo heller ikke betale for bensin, bilen er jo kjøpt og betalt ned!

Anonymkode: fc5f1...b2b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 2.11, AnonymBruker skrev:

Ny gladsak i Drammens Tidende angående butikkene på Gulskogen senter som måtte stenge brått pga setningsskader. Denne gangen er det Vita som har fått nye lokaler.  Saken er en + sak, så man må ha abonnement for å lese den. Dette likte en person på Facebook dårlig og skrev "Hurra for dt+" (sarkastisk ment) i kommentarfeltet. Vedkommende fikk ganske raskt svar: "Det er no dritt å ville ha betalt for et produkt gitt 😂😂😂" og personen som ikke synes noe om + svarer: "betaler for internett jeg. Gidder ikke å betale ekstra bare for detta!!". Litt av en logikk...:klaske:

 

Anonymkode: 379a7...032

Så det samme - skjønner ikke at det er mulig 😂 Kommentarfelt er ofte en kilde til morsomheter :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Fireball said:

Kan dere ta den gaveinnpakking-diskusjonen i egen tråd?

Enig! Har jo bare vert intern "krangling" de siste 100 postene jo! Gavepakking, om spøk er akseptabelt osv. Lage en ny tråd der dette kan diskuteres da, her vil vi lese morsomme historier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 11.30, Christiane_W skrev:

Om du står i kø en stund og den ansatte fortsetter å kave alene mens køen vokser bak deg bør det jo være et hint om at det ikke finnes andre ansatte som gjemmer seg i krokene et sted og kan tilkalles for hjelp? Jeg tar utgangspunkt i at du har sansene i behold og kan bruke både øyne og ører til å observere det som skjer rundt deg.

Noen ganger bommer man rett og slett på bemanningen. Det kan være flere ulike grunner til at det blir sånn. Noen ganger er det dårlig planlegging, andre ganger er det uforutsette ting, som sykefravær, som gjør at det er færre på jobb enn det burde vært på en hektisk dag. Det er lite sannsynlig at det er den/de ansatte som er på jobb sin feil at det er sånn, den/de prøver sannsynligvis bare å gjøre det beste ut av det og få køen unna raskest mulig. Å pakke inn gaver tar tid. Kutter man ut gaveinnpakking sparer man tid og får køen unna raskere.

Min erfaring (etter 20 år i ulike jobber i varehandelen) er at kunder har en voldsom "rettferdighetssans". Om den ansatte hadde sagt ja til å pakke inn din ene, dyre gave hadde garantert ikke kunden bak med kurven full av "10-kroners" nips hatt forståelse for at den ansatte sa nei til å pakke inn tingene hennes i X-antall småpakker der kunden først skulle buke tid på å fordele tingene, typ "Den skal sammen med den, og de to der skal sammen med den, og så skal de tre der sammen med en av dem...osv.". Hadde den ansatte sagt at dessverre hadde han/hun ikke tid til å pakke inn og tilbudt seg å sende med papir hadde kunden garantert parert med at "Men du pakket jo inn for kunden før meg." Hva svarer man da? Kan jo ikke akkurat si at "Han/hun kjøpte en veldig dyr vare, mens du kjøper bare skrot fra tilbudskurvene og kan ikke forvente samme service?" 

Da er det enklere å si nei til alle. Ingen får pakket inn gaver i dag. Man må selvsagt opplyse om det på en hyggelig, høflig måte. Gjerne tilby å sende med papir og bånd, evt. henvise til pakkediskene om senteret har det. Er det så viktig for deg å få pakket inn det du kjøper er det kanskje en ide å legge handlingen til et roligere tidspunkt enn Black Friday eller midt i det verste julerushet (hint: er det bilkø inn til parkeringa på kjøpesenteret er det sannsynligvis ganske kaotisk der inne).

Mener du at folk som handler ting som er tilbudsvare, ikke skal få samme service som de som kjøper noe til full pris?

Anonymkode: 4f8c9...b19

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at folk som handler ting som er tilbudsvare, ikke skal få samme service som de som kjøper noe til full pris?

Anonymkode: 4f8c9...b19

Du snakker om å misforstå med vilje ... :rolleyes:

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag ble jeg kalt for en «jævla fitte» fordi kunden måtte stå i kø. Var vel 2-3 andre foran han, så det var ikke som at den varte lenge heller.

Ønsket han en god jul, og fortsatt fin dag.

 

 

Anonymkode: edfae...d8b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i Elektronikkbransjen, spesifikt med service, reklamasjoner og reparasjoner. Her er det mange sure miner. Min jobb er å snu et surt fjes om til et smilefjes, så vi har ganske mange rettigheter/muligheter til å gjøre kunden fornøyd. 

De aller aller fleste går fra butikken veldig fornøyde, men noen kommer med så feil innstilling før de i det hele tatt har sagt hei. Hadde jeg sagt, beklager dette kan jeg ikke hjelpe deg med, eller noe i den duren, kunne jeg skjønt en reaksjon. Men de som er så ekstremt misfornøyd før de i det hele tatt har forklart hva som er galt, er de værste. Jeg har en del saker jeg kunne delt her, men denne er ferskest. 

<Kunde kommer rasende inn i butikken og slenger en helt ny mobiltelefon (s9+) på disken>
"Du har nøyaktig 1 minutt på å fikse denne mobiltelefonen, hvis ikke skal jeg ha en ny!"

- Okei, så leit, hva er det som feiler mobiltelefonen din?

"Den er dau, kjøpte den for 10 dager siden, fiks den nå!"

<Ser på telefonen, holder inne av/på knappen i 3 sekunder, telefonen slår seg på>

- Se der ja, var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med i dag?

"Helvettes unge, spurte om han hadde slått den av og på"

<går ut av butikken i full fart, litt rød i ansiktet>

- Ha en fortsatt fin dag!

Anonymkode: e3dd4...05b

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2018 den 23.57, AnonymBruker skrev:

I dag ble jeg kalt for en «jævla fitte» fordi kunden måtte stå i kø. Var vel 2-3 andre foran han, så det var ikke som at den varte lenge heller.

Ønsket han en god jul, og fortsatt fin dag.

 

 

Anonymkode: edfae...d8b

Hvordan klarer du å svare det når noen sier noe så stygt til deg? Jeg har ikke pokerfjes og hadde ikke klart å si det.

Anonymkode: b7d28...17c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å svare det når noen sier noe så stygt til deg? Jeg har ikke pokerfjes og hadde ikke klart å si det.

Anonymkode: b7d28...17c

Fordi sosiale medier har makt, og kunden kunne ha lagt ut sin versjon om milelang kø der. Da hadde han fått støtte, og jeg hadde blitt synderen. 

Anonymkode: edfae...d8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...