Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1 time siden, Reckless skrev:

*snip*

Etterpå stod jeg i kø 10 minutter hos Posten, og da jeg gikk ut stod damen fortsatt på busstoppet. Dårlig tid, du liksom  :):fnise:

 

Hun KAN ha mistet den bussen hun tenkte å ta... :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som legesekretær, men går også over gulvene (med støvsuger eller mopp) dersom det er rolig på klinikken. Får stadig kommentaren "Du vil ikke komme hjem og vaske hos meg, da?" fra pasienter. Jeg skjønner at det liksom er med glimt i øyet, og svarer med "Åh jadda, bare hyggelig det!". Men egentlig har jeg aller mest lyst til å svare at jeg har nok med min egen store enebolig, som jeg faktisk står og vasker på de dagene jeg ikke er på jobb. Greit at jeg har en lavere stilling i bedriften, men det betyr ikke at jeg er takknemlig for slike tilbud.

Anonymkode: 79c1c...cc4

Så når jeg vasker bilen og forbipasserende spør om jeg kan vaske deres så bør jeg bli litt fornærmet?

Anonymkode: e009e...f3a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dyrepleier og vasker også over flater og gulv når det er stille og rolig eller ved plutselig behov. Er da virkelig ikke interessert å vaske hos en fremmed av den grunn, det er jo ikke relevant til jobben min overhodet. 

Anonymkode: 55670...412

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 13.24, ti10 skrev:

men hvorfor er det så galt hvis butikk- og kafeansatte er fornøyde med stillingsprosenten og lønnen de har? 

Nei, nå er du uredelig. Ingen i denne tråden har sagt at det er galt om de takker nei til mer arbeid. Selvsagt! Men at noen som vasker i en butikk eller kafe skal bli fornærmet om de tilbys mer arbeid et annet sted, det er helt uforståelig. 

Anonymkode: 2cc52...131

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på restaurant i forkant av et teaterbesøk, og hadde beregnet god tid siden det var lørdag ettermiddag og sannsynligvis ganske travelt. Da vi hadde sittet en stund og var nesten ferdige med maten kommer en familie inn, besteforeldre, foreldre og barn - 8 stk i tallet. De får satt seg ned og bestilt mat. Så langt fred og ingen fare. Så plutselig fyker bestefar opp og bort til disken, hvor han klager HØYLYTT på at de fremdeles ikke har fått maten sin og at andre, som kom etter dem, allerede har fått sin. Servitørene måtte jo vite at de hadde det travelt, for søren! Servitøren prøvde å si at de andre gjestene hadde bestilt én pizza, som gikk raskere enn mange hovedretter. Nei, det var den verste kundebehandlingen noensinne og han kom til å NEKTE å betale for maten, det måtte de bare vite! Hele restauranten var på dette tidspunktet helt, helt stille - veldig pinlig stemning og de andre ved bordet hans så ut som de vill synke i jorden. Når maten deres kommer viser det seg at de har bestilt det mest forseggjorte på menyen, noe enhver idiot kunne forutsett ville ta tid, spesielt når det var snakk om 4-5 stk. I der minste fikk de 5 min til å kaste i seg maten (og betale!) før de gikk ut døra - samtidig med oss :ler: 

Anonymkode: ffeea...1fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men man spør da for fanker'n ikke fruktansvarlig på Rema om å komme å vaske hjemme hos en selv

Slike som hverken kan eller vil gjøre annet enn å gå rundt og være gromme og ansvarlige, de bør en holde seg langt unna. Ser den! Men hvordan vite at hun er slik? Hva med å bære et lite skilt: Fruktansvarlig? Så er det lett å tenke seg til resten.

Anonymkode: 2cc52...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 1 desember i morgen og mannfolka kommer inn i butikken med panikk i øya. ADVENTSKALENDER! Er det noe som blir mer poppis med åra er det adventskalendere og vi i erotikkbransjen slår til med 4 forskjellige sorter dette året. Problemet er bare at mange av de er utsolgt. Ikke bare i min butikk, men i alle. Jeg har 2 forksjellige sorter inne og en luring vil ha de billigere.

Kunde: Jeg skal ha den fra fifty shades of grey.
Meg: Den er dessverre utsolgt!
Kunde: Hmmmm, de har den på kondomeriet!
Meg (vet de er utsolgt her i byen): Åja, vel da må du dra dit før du blir utsolgt :)
Kunde: Hva koster den hos dere?
Meg: Den koster nesten 3000.
Kunde: Den er mye billigere på kondomeriet!
Meg: Ååååjaaa, vel, som sakt, før de blir utsolgt og alt det der.
Kunde: Jeg synes denne til 600 er dyr nok jeg da, siden det er første desember i morgen vil du nok selge den til meg for halv pris.
Meg: Når så mange kommer i siste liten, tror jeg ikke det er noe problem å få den solgt :)
Kunde: Kan vi åpne denne kalenderen? Jeg vil se hva som er inni, om det er verdt pengene, er sikkert bare noe dritt i den uansett.
Meg: ...Nei, selvfølgelig kan jeg ikke åpne kalenderen, men det er den rimeligste kalenderen vår, så om du vil ha noe til skikkelig kvalitet er denne til 1000 et bedre alternativ.
Kunde: For dyr!

Så kjøpte han den til 600. Men egentlig kunne han tenkt seg FSOG til rundt 3000 :scorpis:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slike som hverken kan eller vil gjøre annet enn å gå rundt og være gromme og ansvarlige, de bør en holde seg langt unna. Ser den! Men hvordan vite at hun er slik? Hva med å bære et lite skilt: Fruktansvarlig? Så er det lett å tenke seg til resten.

Anonymkode: 2cc52...131

Hint: Hun har Rema-uniform. Akkurat som alle de andre ansatte på Rema. Som vasker innimellom de andre oppgavene sine.

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Jeg var på ark bokhandel vinterbro og det var INGEN kunder i butikken. det var nå  morgen på cyber monday og da er jo rushet over på sentrene så det var lite folk på hele senteret.  Jeg spurte om å få pakket inn det jeg hadde kjøpt og kassadamen sa: helst ikke, når det ikke er kunder i butikken vil jeg få unnagjort arbeid på dataen...      må si jeg ble litt paff. 

 

Anonymkode: a4965...9f0

Jeg jobber i Ark og selvom vi pakker vanligvis inn, har det vært så mye å gjøre i det siste - og vi stadig underbemannet - at vi har ikke anledning til det rett og slett, vi har så mange arbeidsoppgaver over alt. Da er det vanlig at vi nedprioriterer innpakking. I mange av mindre butikkene er dessuten ofte bare en ansatt på jobb på morgenen, så "kassadamen" var kanskje daglig leder som har rapporter og diverse å jobbe med på pc i tillegg til å stå i kassa, hjelpe kunder, bestille og kjøre mottak og pakke ut varer.. 

Anonymkode: fc685...3df

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nå er du uredelig. Ingen i denne tråden har sagt at det er galt om de takker nei til mer arbeid. Selvsagt! Men at noen som vasker i en butikk eller kafe skal bli fornærmet om de tilbys mer arbeid et annet sted, det er helt uforståelig. 

Anonymkode: 2cc52...131

Ikke fornærmet, men det er rart. Jeg spør ikke taxisjåføren om han gidder å ta ekstraoppdrag på privaten og kjøre meg hit og dit, ikke bakeriansatte om de vil bake brød for meg, eller kommuneansatte som klipper veikantene om de vil fikse hagen min. Men det opprinnelige poenget var vel at det er mange som slår av den samme spøken, som man da blir lei av å høre hele tiden. Men nå takker jeg for meg når det gjelder akkurat dette temaet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nå er du uredelig. Ingen i denne tråden har sagt at det er galt om de takker nei til mer arbeid. Selvsagt! Men at noen som vasker i en butikk eller kafe skal bli fornærmet om de tilbys mer arbeid et annet sted, det er helt uforståelig. 

Anonymkode: 2cc52...131

Jeg jobber som kjøkken-/interiørkonsulent hos i en kjøkkenbutikk og arbeidsoppgavene mine består i hovesak av å hjelpe kunder med å finne en god kjøkkenløsning, velge rett innredning, tilbehør og hvitevarer og å tegne løsningen og gi tilbud på pakka. Om kunden slår til skal jeg reise ut å kontrollmåle rommet, lage bestilling, sjekke ordrebekreftelse, koordinere leveranse og håndverkere og sørge for at hele prosessen går for seg på en mest mulig smidig måte fra start til slutt.

Innimellom må jeg trå til og vaske butikken, om hun som normalt vasker er syk eller på ferie eller det er drittvær og sølete ute så det er mer skittent enn normalt. Blanke flater som f.eks. koketopper må tørkes over oftere en "vaskedama" er her, så det skjer jevnlig at jeg tar en runde i butikken med Jif-spray og tørkerull.

Vasking er ikke hovedoppgavene mine og jeg er overhodet ikke interessert i å vaske hjemme hos noen andre enn meg selv. Nå har jeg (heldigvis) ikke opplevd at en kunde i ramme alvor har spurt meg om jeg er interessert i å vaske hjemme hos dem når jeg har drevet med renhold, men sliter med å synes at "Hehe, her blir det rent, vil du vaske hjemme hos meg også kanskje?" er spesielt morsomt.

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nå er du uredelig. Ingen i denne tråden har sagt at det er galt om de takker nei til mer arbeid. Selvsagt! Men at noen som vasker i en butikk eller kafe skal bli fornærmet om de tilbys mer arbeid et annet sted, det er helt uforståelig. 

Anonymkode: 2cc52...131

Tilbys mer arbeid?

Folk som oppriktig ønsker å betale for vaskehjelp går ikke til nærmeste butikk og spør en tilfeldig person med vasketue eller vaskekost i hånda om de vil komme hjem til dem. 

Jeg har aldri opplevd at den spøken har kommet fra noen som på noe vis har gitt uttrykk for å ville betale for tjenesten. Jeg har uten unntak fått den "spøken" fra slibrige menn og mennesker som har lagt frem "spøken" på en nedlatende måte der de antyder at jeg liker å vaske så godt at jeg burde gjøre det gratis for dem siden de selv misliker oppgaven. 

Jeg syns det er direkte ukomfortabelt at så mange ser på ei vasketue som et grønt lys for at jeg skal akseptere at de tuller med å invitere meg hjem til dem. 

Jeg blir ikke fornærmet. Jeg blir bare veldig veldig lei og ukomfortabel. Spesielt siden jeg er på jobb og derfor er i den situasjonen at jeg skal være blid og ikke kan si rett ut hva jeg tenker om slikt upassende tøv. 

Anonymkode: 39f55...e40

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.11.2018 den 16.52, Sugar&Spice skrev:

For det første: Kunder har utmerket gode forutsetninger for å vite hvor mange som er på jobb. De kan bruke øynene sine. Og ørene sine. Eller de kan bruke stemmen sin og spørre meg. De -så- at det bare var meg, og jeg hadde også -sagt- det til dem som stod i kø. "Beklager, på grunn av sykdom er det dessverre bare meg i dag! Smør dere med tålmodighet, jeg jobber så fort jeg kan, men i dag kunne jeg trengt åtte armer og åtte bein, hehe!" var vel setningen jeg sa oftest de timene jeg endte med å stå alene. 99% av kundene lo og sa "ikke stress. Ta den tiden du trenger, vi har goood tid!".

Betaler man flere tusen kroner for varer og samtidig ser at køen strekker seg 14 meter bakover - så bør det faktisk ikke være mulig å forvente "såpass service"(utrolig nedsettende ordvalg, forresten?!) at det blir pakket inn. Ikke fordi de er kunder, men fordi vi er mennesker, og de har selv stått i køen og ventet og sett hvor hardt jeg jobbet rævva av meg. Og legge "stein til byrden" (både min og de kundene bakover i køen!) eller hva man skal kalle det er i den situasjonen der ikke bare spesielt, men korttenkt, frekt og det jeg vil kategorisere som "dumme ting kunder sier"- som jo er trådens tema. (Ja, jeg skjønner at det er kjipt for kunden å ikke få pakket inn de 40 julegavene de kjøpte hos meg, en hel måned før julaften. Jeg skjønner jo at det er krevende og vanskelig og "huff og huff, må jeg pakke inn alle julegavene mine selv?!" Men altså come ooooon - de SÅ JO at det ikke var anledningen til å pakke inn en eneste presang den dagen. INGEN på senteret pakket inn den dagen! )

 

Jeg har ingen intensjon om å rette kritikken din til ledelsen min, de har ikke gjort noe galt. At kollegaen min bare ikke dukket opp på jobben, det får h*n ta på sin kappe.

Det ble som det ble, og heldigvis syns jeg det er gøy med full gass og mye å gjøre. Jeg hadde det gøy på jobb jeg!  Både på grunn av, og til tross for, dumme ting kunder sier ;) 

Jeg skjønner at du er veldig opptatt av å finne feil ved kunder. Ja, jeg mener at man som kunde må kunne forvente "såpass service" at en butikkansatt pakker inn den dyre gaven jeg har kjøpt. Men, jeg mener det ikke på en nedsettende måte, slik du forsøker å fremstille det som. Ved spesielle anledninger har mange butikker eget personell som pakker inn, det er en god service overfor kundene deres.

Og nei, det er ikke mulig for meg å vite at du er alene på jobb. Da må du i tilfelle opplyse om det. Jeg har mange ganger opplevd at andre butikkansatte har kommet til for å hjelpe når det har vært kø, det tror jeg alle andre også har opplevd. Vi som kunder har ingen mulighet til å vite hvor andre butikkansatte måtte befinne seg, det vi observerer at de kommer fra lager osv. Kunder har selvsagt heller ingen forutsetninger for å kjenne til interne forhold som at noen er blitt syke og lignende, om det blir opplyst om dette respekterer jeg selvsagt at det skaper en vanskelig situasjon for den som må utføre jobben alene.

Jeg er ingen vanskelig kunde fordi om jeg spør om du kan pakke inn en gave for meg. Kanskje skal jeg rett i et selskap og har ingen mulighet til å pakke inn gaven selv. Det har hendt at jeg har kjøpt gaver til kolleger o.l. som jeg har dratt rett på jobben med, da er det greit å få det pakket inn i butikken.

Men oppfatter jeg at den butikkansatte, selv om jeg oppfører meg høflig, opptrer på en lite serviceinnstilt måte, og har den "dumme kunder"-holdningen, da går jeg glatt til konkurrenten neste gang. Jeg legger stor vekt på serviceinnstilling hos de jeg handler hos, det er viktigere enn pris for meg.

 

Anonymkode: aa350...1c9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i Ark og selvom vi pakker vanligvis inn, har det vært så mye å gjøre i det siste - og vi stadig underbemannet - at vi har ikke anledning til det rett og slett, vi har så mange arbeidsoppgaver over alt. Da er det vanlig at vi nedprioriterer innpakking. I mange av mindre butikkene er dessuten ofte bare en ansatt på jobb på morgenen, så "kassadamen" var kanskje daglig leder som har rapporter og diverse å jobbe med på pc i tillegg til å stå i kassa, hjelpe kunder, bestille og kjøre mottak og pakke ut varer.. 

Anonymkode: fc685...3df

Men, det den ansatte må være klar over, er at det er kundene dere lever av. Uten kunder vil det ikke være behov for de andre oppgavene du nevner.

Kunden var den eneste i butikken, og hun ba om å få pakket inn en vare. Å gi et slikt svar til en kunde betyr at den kunden lett kan gå andre steder neste gang. Da blir det til slutt veldig god tid til å skrive rapporter og jobbe på pc...

Anonymkode: aa350...1c9

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunde mister noe som knuser ETTER de har betalt og tar som den største selvfølge at det bare er å gå å hente seg ny, uten å betale. Hallo?!! Nei, det er jo ikke greit det! 

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i Ark og selvom vi pakker vanligvis inn, har det vært så mye å gjøre i det siste - og vi stadig underbemannet - at vi har ikke anledning til det rett og slett, vi har så mange arbeidsoppgaver over alt. Da er det vanlig at vi nedprioriterer innpakking. I mange av mindre butikkene er dessuten ofte bare en ansatt på jobb på morgenen, så "kassadamen" var kanskje daglig leder som har rapporter og diverse å jobbe med på pc i tillegg til å stå i kassa, hjelpe kunder, bestille og kjøre mottak og pakke ut varer.. 

Anonymkode: fc685...3df

En ting er å ikke kunne pakke inn pga andre kunder / kø, men å si nei pga arbeid på data? Nope. Ikke ok. Og det sier jeg som butikkansatt, og med ganske god kjennskap til hvordan arbeidsforholdene kan være i ark, uten å jobbe der...

Anonymkode: 6c251...a43

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har dette blitt en tråd om vasking? Er det ikke på tide å legge dette bak seg? 

Anonymkode: 3af09...006

Sant! Men dette er jo en sutretråd for butikkpersonell, og de som tror de er noe stort (i hvert fall himmelhøyt over simple vaskekjerringer), samles dessverre her. Men nok er nok.

Anonymkode: 2cc52...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...