Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #61 Skrevet 6. juli 2006 Trodde ikke det var mange av dem som ikke visste at småbarn også kan ha problemer. Selvavennere slutter som regel mellom tre og fem år. ← Så du hadde ikke hatt noen problemer med å amme til barnet var 5? Det er litt for lenge, og det er faktisk tre år også! Jeg kan bare ikke for det, men jeg syns dette blir feil, bare fordi du syns det er koslig, og ikke vil gi slipp på babytiden. Som faktisk er over! Småbarn bør ikke lære seg å takle problemene med å bruke pupp. Hvordan takler de problemene senere da?
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #62 Skrevet 6. juli 2006 Bruker ikke unger nå til dags bleier til opp i 3-4-årsalderen da? ← Mulig noen barn gjør det, men betyr det automatisk at de da også skal få pupp like lenge?
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #63 Skrevet 6. juli 2006 Hvis Kkristin vil amme til barnet er 3 år så må hun da få lov til det uten alle disse sjokkerte utropene. Hvorfor skal man hetse dem som velger å gjøre ting litt anderledes?
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #64 Skrevet 6. juli 2006 Amming utover to årsalder er for mammaen, ikke barnet. Det er ingen grunn til å amme så store barn i Norge, verken pga antistoffer eller ernæring. En to-tre åring har bedre av å bli litt småsyk i ny og ne og på den måten få bygget opp immunforsvaret sitt. Morsmelk er først og fremt for babyer som ikke ha mulighet til å få i seg mat på annen måte, siden de ikke har tenner. I uland er selvsagt situasjonen en annen, der er morsmelk og amming enn livsnødvendighet.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #65 Skrevet 6. juli 2006 Hvis Kkristin vil amme til barnet er 3 år så må hun da få lov til det uten alle disse sjokkerte utropene. Hvorfor skal man hetse dem som velger å gjøre ting litt anderledes? ← Fordi det overhode ikke er nødvendig og ydmykende for barnet, dersom det forgåroffentlig, vil jeg si. Perverse mammaer som har hengt seg opp i babytiden, spør du meg.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #66 Skrevet 6. juli 2006 Jeg blir litt nysgjerrig her, er det selve ammingen, eller er det eventuell offentlig amming av såpass store barn som er problemet? Kan ikke si egentlig har gjort meg opp noen bastant oppfatning verken i den ene eller andre retning, men jeg klarer ikke se noe problem i om en 2-3 åring får en liten skvett ved leggetid om han/hun selv vil.
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. juli 2006 #67 Skrevet 6. juli 2006 Det jeg ikke skjønner er at kkristin ikke er mer aktiv inne i denne debatten , når hun støtter langtidsamming så sterkt . Dy har fått mange spørsmål som jeg synes er vesentlig rundt temaet som du ikke har svart på. - Kan du dra fra barnet? - Er det fullamming eller bare en lite skvett i ny og ne - Er det ikke en mulighet at det er sammenheng med langtidsamming og ekstremt mammadalter
Gjest EvaL Skrevet 6. juli 2006 #68 Skrevet 6. juli 2006 Det jeg ikke skjønner er at kkristin ikke er mer aktiv inne i denne debatten , når hun støtter langtidsamming så sterkt . Dy har fått mange spørsmål som jeg synes er vesentlig rundt temaet som du ikke har svart på. - Kan du dra fra barnet? - Er det fullamming eller bare en lite skvett i ny og ne - Er det ikke en mulighet at det er sammenheng med langtidsamming og ekstremt mammadalter ← - og ikke minst hva med far opp i dette?
Gjest Solrunn Skrevet 6. juli 2006 #69 Skrevet 6. juli 2006 - Og hvor lenge er det greit å amme? - Hva med når barnet begynner på skolen?
kkristin Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #70 Skrevet 6. juli 2006 Kkristin, hva synes mannen din om dette? Det lurer jeg på... ← Mannen min er så stolt av meg så ikke lar meg gå under av alle slags rare oppfatninger folk har. Jeg skjønner godt at folk reagerer altså. Det gjør folk på alt som er uvanlig. Men bare for å få det sagt: jeg ammer selvfølgelig ikke for min egen del, men for hennes. Og gjett om hun er glad i puppen da.
kkristin Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #71 Skrevet 6. juli 2006 Det jeg ikke skjønner er at kkristin ikke er mer aktiv inne i denne debatten , når hun støtter langtidsamming så sterkt . Dy har fått mange spørsmål som jeg synes er vesentlig rundt temaet som du ikke har svart på. - Kan du dra fra barnet? - Er det fullamming eller bare en lite skvett i ny og ne - Er det ikke en mulighet at det er sammenheng med langtidsamming og ekstremt mammadalter ← Jeg drar fra barnet når hun syns det er greit. Vi er et team som samarbeider. Det er selvsagt ikke fullamming. Hun får pupp når hun vil, og det er somregel bare en skvett hun trenger. Jeg skjønner ikke hva du mener med ektreme mammadalter. Syns det er et dårlig og lite beskrivende begrep.
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 6. juli 2006 #72 Skrevet 6. juli 2006 Vi i nabolaget hos oss ammer barna våre til de begynner på skolen, helt i tråd med hva Gro Nylander synes er greit og hyggelig. Det er flott å kunne kose med barna sine så lenge man kan!
Nokia Skrevet 6. juli 2006 #73 Skrevet 6. juli 2006 Jeg drar fra barnet når hun syns det er greit. ← Beklager, men i mine ører høres du ut som en pussig mor. Barnet skal selv få velge når det vil slutte med pupp, barnet selv skal få velge om mor skal dra...? Er det også slik da at barnet selv skal få velge om det har lyst til å begynne på skolen, skal barnet selv få velge om det er ok å ikke pusse tennene? Selv få velge om hun vil legge seg om kvelden? Jeg tror du ødelegger litt for barnet ditt - ikke nødvendigvis med det at du langtidsammer, men med dine holdninger til barnet ditt.
Gjest Gjesten Skrevet 6. juli 2006 #74 Skrevet 6. juli 2006 Beklager, men i mine ører høres du ut som en pussig mor. Barnet skal selv få velge når det vil slutte med pupp, barnet selv skal få velge om mor skal dra...? Er det også slik da at barnet selv skal få velge om det har lyst til å begynne på skolen, skal barnet selv få velge om det er ok å ikke pusse tennene? Selv få velge om hun vil legge seg om kvelden? Jeg tror du ødelegger litt for barnet ditt - ikke nødvendigvis med det at du langtidsammer, men med dine holdninger til barnet ditt. ← Veldig einig, verke som om mor her gjer litt for mykje på barnets premiss. Når skal du begynne å sette grenser for di eiga tid og ditt eige liv?
Jens Skrevet 6. juli 2006 #75 Skrevet 6. juli 2006 Å amme en 5 åring er bare sykt...Stakkars 5 åring.
Tusenfryd Skrevet 6. juli 2006 #76 Skrevet 6. juli 2006 Heia Kkristin! Supert med folk som gjør hva some r ritkig for dem og ikke alle andre. Å kalle andres valg syke, er fordømmende og nedlatende. Om noen synes dette er feil, så slipper de da å gjøre dette? Vet dere at det er noen som velger å ikke amme i det hele tatt? Er ikke det like "sykt" og rart i deres øyne? Nei, her er det litt mye stikke nesa i andres saker, synes jeg. Vel, når Kkristin står frem som såpass utrad så kan man vel ikke forvente annet. Men det må jo være lov å HÅPE på litt mer toleranse og vidsynthet av fx barnehagepersonell som er en del av andre ungers oppdragelse og dermed formidler holdninger. Jeg tror ikke jeg kommer til å amme til mitt barn er tre år. Jeg kommer nok i hvert fall ikke til å amme offentlig så lenge. Men om andre gjør det, flott! Og den som tror at dette er kos bare for mor, tar inderlig feil. Stå på kkristing - jeg synes du er tøff!
Gjest Gia. Skrevet 6. juli 2006 #78 Skrevet 6. juli 2006 Synes dette virker veldig egoistisk jeg! Tror du gjør dette for kun for din egen del! Vært spennende å vite litt om hvordan ditt forhold til dine egne foreldre var/er..
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #79 Skrevet 6. juli 2006 Jeg ammet min sønn til han var 3 år og 3 mnd. Da ga han endelig slipp på puppen. Og det var IKKE for min egen del jeg drev og ammet bare for å ha det sagt. Sønnen min brukte rett og slett puppen som en smokk. ( ville selvfølgelig ikke ta hverken smokk eller flaske KUN pupp) Kunne kanskje nekta han puppen før men gav vel etter for "husfreden". En smokk kan man nemmelig kaste når ungene blir større mens puppene mine er nå der uansett. dere som er så fordømmende mot langtidsamming. Syns dere det er greit at unger i 3-4 års alderen springer rundt med smokk da? Personlig synes jeg det også ser teit ut.
Imax Skrevet 6. juli 2006 #80 Skrevet 6. juli 2006 Synes faktisk smokk på en 3-4 åring er en uting det også... Kkristin - du skriver - gjett om hun liker puppen da! Det høres ut som om du synes det er veldig stas at hun gjør det, føler du deg ekstra spesiell da? Jeg tror at langtidsammere gjør det for seg selv, ikke for ungens skyld (og ja, en del ganger må man faktisk nekte ungen sin ting og leve med skriking en dag eller 14 for avvenning av pupp, smokk eller andre ting).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå