Gå til innhold

livet videre


Kipa

Anbefalte innlegg

I morgen blir en travel dag med litt av hvert. Har tidligvakt og begynner 6.45. etter frokost kommer fotografen til bhg og skal ta gruppebilder og portrett av barna. I pausa skal vi feire burdag til kollega og 12.30 har jeg min første jordmortime! Skal gå til samme som sist, det blir koselig,og gleder meg til å høre hjertelyden!! :hjerter:

Jeg lurer på hva jeg skal ha på meg i morgen, man vil jo gjerne være litt fin på sånne bilder og ekstra viktig føler jeg det er nå, med farger og al t. Også lurer jeg på hva Lukas skal ha på seg..det er utebilder men barna pleier ikke å ha jakker alikevel.* tenke tenke*..mannen vil at han skal ha skjorte..det synes jeg er vel pynta..vi får se. Vil jo det skal blir fint bilde av gutten vår!! ;)

På kvelden i morgen har vi foresten møte...Det synes jeg er slitsomt, men men er jo hjemme igjen på fredag og kan slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal straks hente Lukas, han er jo så flink til å gå og kan fint være med å går tur med Ludde.

Må en snartur innom Hm, den fine genseren jeg kjøpte forrige uke er det hull i, uten å ha vasket den..hmm :forvirret:

Formen er bra etter å ha ligget flere timer med hodepine som nå gudskjelov er på vei bort og ikke ble til migrene!

Må kikke i litt flere dagbøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skönt att du får gå till samma jordmor som sist om du nu var nöjd då. Jag har samma jordmor och trivs jättebra med henne.

Ser fram emot rapport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortimen var bare kjempekoselig! :klappe: Veldig greit å gå tl noen som kjenner det forrige svangerskapet,s elv om det gikk glatt..hun husket feks at jeg hadde lav ferritin og det har jeg nå også..defor jeg er så slapp og blir fort kvalm og sliten.

Blodtrykk var bra.

Hun kikket på det gyn hadde skrevet ved innv ul og stusset så da ville hun også se. Har nemlig en litt dårlig ul på kontoret sitt. Det var så koselig å se den lille, hun er like entusiastisk som meg.."se på den flotte babyen da! også så lange bein..."ca uke 15, mne blir spennende på ordinær ul! :)

Ellers kunne hun fortelle at flerg.fødende eller 2 gangs som meg har lettere for å bli enda kvalmere i neste svangerskap om første har vært preget av det.

Jeg fortalt om en ukomplisert og forholdsvis lett fødsel og det sa hun at er pga det perfekte fødebekkenet mitt ;) ..så blir det like bra neste gang eller enda lettere, får jo håpe det da.

Hun sendte med en beskjed til mannen min. " etter jobb skal Kipa sove en halvtime før middag, da sover man ikke så godt men er ladet for resten av kvelden og slipper å ødelegge den pga kvalme" Dette ønsket hun for alle gravide...

Super dame som har tid, jeg skal helt klart gå der hver gang!!

I dag er jeg hjemme, Lukas har også fått fri. Vi har sovet til ni!

Bare to dager til vi skal til Roma jeg og mannen. I går fikk jeg en konvolutt der det stod en liten forsmak på bursdagsgave så jeg kunne kjøpe meg noe fint i Roma, euro for 2000 kr! Gode, snlle mannen min! :legrine: Jeg har nemlig vært bekymra for det med penger, skal jeg ta ut, skal jeg bare bruke visa bla bla bla..nå løste det seg jo fint! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härligt Kipa!

Njut av Rom - det är en fantastisk stad. Jag önskar att jag och mannen också skulle åka dit på en romantisk höstferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for søte hilsnener, Jinx og Furstina! :klem:

Jeg og Lukas har sett på barbafamilien på dvd, så koselig! Og Lukas glemte helt at han egentlig er en sjørøver.. ;) Vi har spist frokost og surra litt... og nå gikk han opp på rommet, måtte bare hente noe..vanlig det, men også vanlig at han blir der en lang stund. Han er så glad i rommet sitt! Det er fint synes vi, at han trives der med lekene sine. :rosasmil:

Jeg har begynt å tenke på Roma- turen, lurer på hva jeg skal ha med av klær...det beste er jo bare å finne fram kofferten og begynne å pakke..trenger ikke så mye, siden det bare er 4 dager, men vil jo være fin hele tiden også. Hmm..

Turen får jeg i bursdagsgave fra mamma, så vi er veldig heldige, hadde ikke tatt oss råd til det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi sett og opplevd Roma! :hjerter_rundt: Stort og mye flott å se på, masse shoppingsmuligheter, det ble en lekker veske i gave fra min mann :sjarmor: Spist godt og gått og gått og gått..

-så da slo jo bekkenet seg vrangt etter en skikkelig lang gåtur- dag på tirsdag, i går kunne jeg nesten ikke gå. Men vi hadde vært innom det meste vi ville se og bare slappet av med en bok, litt lunsj, litt is og sånn og et koselig park- besøk der vi trasket rundt i bedagelig tempo hånd i hånd! mens vi ventet på at bussen tl flyplassen skulle komme.

Flyturen hjem ble helt grusom, alt bel feil. Jeg satt trangt, følfte at føttene bare svulma opp og syntes det var guffent å puste..og så kvalm.

Så deilig da vi landet. Hjemme her i natt litt over to.

Nå er jeg 30 , fylte i går. Gaven fra mamma var jo selve turen og en fin mammagenser fra polaren o pyret samt blomster fra henne og lukas som ventet på stuebordet. Hun hadde satt inn i avisen også fra Lukas, koselig! :legrine:

Gaven fra mannen ble en selvvlagt veske fra Furla i sort skinn, og en lekker klokke fra Dyrberg/Kern Noe så lekker!!!!F ra Lukas og ludde fikk jeg gavekort på kinobiletter. :)

Fra et vennepar fikk jeg en delig parfyme og en bok, jeg har lest boken, men bare bytter til en annen. Flott gav det også.

Jeg er heldig!!! :legrine:

Nå skal jeg spise frokost, klippe meg og bli litt blondere også hente skatten vår. Vi har med sjørøvergave til han, tigerguttpysj fra Disney store og en morsom sak til ,samt litt godterier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt døde morfar... Han var i bursdagen min på lørdag men var veldig dårlig, vill så gjerne, så mamma hentet og kjørte han hjem etterpå. søndag morgen ble jeg vekket av mamma , han hadde ringt og var så redd og dårlig, fikk ikke puste ordentlig. Hun skulle opp dit og vi måtte komme senere. Hna trodde det var slutten. Det viste seg at det var hjertet, så da han kom på sykehuset og fikk nitroglyserin ble han så mye bedre..Vi besøkte han på sykehuset på ettermiddagen, Lukas også. Han var i god form, tulla og prata.

-en fin stund som gir oss gode minner! :hjerte:

I går hadde han blitt dårlig igjen, legene er usikre på hvorfor,men antaklig var det en blodpropp i en lunge som fra før av er kreftsvulst i... :cry: Mamma ringte, hadde ringt og ringt. Jeg og Lukas gikk tur med Ludde. For en gang skyld hadde jeg ikke med telefonen...da jeg kom inn døra ringte både min og hustlf..jeg skjønte at det var noe. Patrik i den ene og mamma i den andre. Vi måtte komme, Patrik var på jobb og på vei hjem. Jeg fikk Lukas til naboen. Takk og lov for at vi har så gode naboer og at Lukas er så glad i dem!!

Vi var på sykehuset klokka sju, og reiste derfra halv tolv..han strevde med å puste, men fikk morfin. Vondt å se,utrolig vondt!! :tristbla: Da vi kom inn så vi at han hadde en reaksjon på det, jeg holdt hånda hans hele tiden når vi var der. Men pga at vi hadde barnevakt og at det ikke var noen endring bestemte vi oss for å reise. Mamma og mannen ble igjen. Vi sa ha det...

Halv to i natt døde han, godt for han å slippe, men trist for oss som er igjen i hvertfall i dag. Jeg ønsket at han skulle slippe å lide. Han hadde jo kreft i lungene, leveren og flere andre steder, men det var noe annet som tok siste pust fra han..

Jeg er hjemme i dag, Lukas er i barnehagen. Han har det bedre der enn sammen med en mamma som ikke kan si hvorfor hun gråter..Jeg prøvde å si at mamma er lei seg og at oldefar er borte og forklarte veldig enkelt, men han er for liten.

Vi trodde vi skulle få gitt han et oldebarn til, men man vet aldri hva som skjer... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Furstina og Mayamor! :klem:

Det er trist, men det var verre å se han slite og streve i går. Jeg hadde lyst til å si du kan slippe nå, men torde ikke siden mamma var der. Hun innså ikke det helt i går...

Merker at det hjelper å gjøre noe..huset er straks i skinnende stand etter å ha vært litt små rotete en god stund nå..

På kjøkkenet har jeg tent lys og satt fram et bilde av Lukas og oldefar :hjerte:

Vi skal på middag til mamma i dag, hun vil vi skal være sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er trist..jeg takler det ikke så bra som jeg trodde. Stenger det inne i meg, og gråter ikke ut- ikke lurt det..har blitt sykemeldt 100 % da jeg har blitt kvlam og begynt å kaste opp igjen. Kanskje min måte å reagere på..vet ikke. Når jeg sier det til folk så unnskylder jeg nesten sorgen min, med han var jo gammel, det er jo naturlig..

- Men han var supersprek for noen måneder siden, gikk laaange turer, syklet og i sommer kløyvde han egen ved til vinteren.. :tristbla:

Kreft er ikke naturlig, og vi hadde fått gode prognoser, han skulle hjem i dag, det var ikke så stor spredning som først antatt..Vært mange kontra bekjeder for både han og oss siden i sommer..

Da vi kom hjem fra mamma i går hang det blomster på døren fra et vennepar. Det setter jeg pris på. To gode venninner har vært her i dag og de hadde også med blomster. Vi har spist lunsj og skravla om alt og ingenting. Godt!

Svigers har gitt mamma blomster og ringt, men ikke sendt en sms til meg engang. Jeg synes det er dårlig! :forvirret: Men dog ikke overraskende...Jeg unner mamma blomster og all den støtten hun kan få, hun tar det tungt, men det er flere som sørger.. :tristbla:

Men dette er jo de svigersene som sa det var bra da jeg spontan aborterte for to år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går på vei hjem stod vi i kø i over en time, så da sovnet lukas fra 16- 17. Det er for sent ja! Og klokken kvart på ti sovnet han i går, da la jeg meg også. Ikke særlig munter kveld uansett :tristbla:

Så da klokken var kvart på åtte i dag og jeg stod opp, sov han fortsatt-sov og sov. jeg ringte barnehagen og sa han tok fri. Halv ti hørte jeg han løp over gulvet oppe. Blid og opplagt. Vi har kost oss hjemme i dag. Kosa og kosa, sett på dvd med barbafamilien, den er så søt!

Snart kommer mannen hjem, og det er helg! Har ingen planer, skal vel være sammen med mamma vil jeg tro..

Mandag er det ordinær ul klokken ni! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...