Gå til innhold

livet videre


Kipa

Anbefalte innlegg

I dag har jammen den bittelille vært veldig akiv der inne i magen min... :hjerter_rundt:

Hatt en fin dag, vært på skogtur hele familien, altså Lukas, Ludde mannen og jeg. Hadde med niste og kakao. Kos.. :rosasmil:

Nå er det natta. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UL i dag. Alt så bra ut, vi telte fingre og tær så det så tydelige, men plutselig snudde babyen seg og ville ikke være med mer på skjermen..Da vi spurte hva det er, sa jordmor mest sannsynlig er det ei lita jente. Litt snurt på baby som ikke viste seg ordentlig, men jeg hadde heller ikke fått hverken spist eller drukket noe i dag. skulle kjøpe en brus på veien men alt jeg stoppa ved var jo stengt, tilogmed sykehuskantina åpna ni...

Ja, ja..13. mars er terminen og mest sannsynlig er det Helena vi venter på da ;) Uansett, det var en nydelig baby, det er like rørende hver gang og se og høre! :hjerter_rundt:

Får fortsette å skrive med grønn da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag hade fått för mig att det var en jente ni väntade redan sedan tidigare - men dat kanske var namnet jag känner igen från vårt namnprat?

Mitten av mars, det kommer gå undan det. Snart är hösten över, det är vinter med snöskottning, vinterdressar och lagom till allt smält bort är hon här.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På toppen av alt er jeg blitt syk... :grine: Begynte i går med feber, vond hals og i det hele tatt det meste..Lå på sofaen i hele går ettermiddag og hørte hvor god pappa Lukas har! :hjerter_rundt: De to koste seg fælt de..han er jo en pappa- gutt også! i dag skal mannen hente så jeg bare kan sove sove sove...

Veldig kvalm i dag også, har brekt meg siden vi stod opp, og kasta opp..kan jo være for at det nærmer seg begravelsen..i morgen.

Det sparkes i hvertfall heftig i magen min! :legrine: Vi fikk masse fine ul- bilder i går, viste Lukas dem også og prata litt rundt det. Han synes det er spennende men mest uvirkelig vil jeg tro. Vi snakket om at han hadde vært i magen også..rart for en liten gutt. Men litt sånn prat rundt tror vi bare er bra, han venner seg til tanken gradvis. Er veldig fortrolig med å si til alle at mamma har baby i magen... ;)

Tenkte han skulle få være med å kjøpe et bittelite plagg som han velger, det synes jeg virker koselig. Ta han med på forberedelsene.

Takk for hilsener jenter! :klem:

Nå går jeg under dyna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krya på dig Kipa!

jag tror också att det är bra att ta med den blivande storebrodern i förberedelserna.

Här i huset har vi pratat om var lillasyster ska sova, att hon är i magen, att hon kommer ut genom musen (inte naveln), att mamma och pappa ska till sjukhuset och att mormor och han ska få komma på besök. Det är så kul när de är så pass stora att man kan fråga dem saker och se att de tänker själva innan de svarar.

Malvin har också varit med på två kontroller hos barnmorskan (tillsammans med pappa), sett att "doktorn" tagit prover på mamma, klämt på magen och lyssnat på lillasysters hjärtljud. Spännande.

När vi snickrade barnvagnsskydd i helgen så sa han att "här ska lillasyster sova i vagnen" - nåja, vagnen ska parkeras där men utan henne i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige ord! :klem:

Jeg er endel bedre..orker litt mer enn de tre forrige dagene, men nå har jeg mistet stemmen! :overrasket: Bare piper..ja ja, den kommer vel tilbake.

Begravelsen i går gikk bedre enn forventet. Selvfølgelig mye gråt og trist, men ikke så fælt som jeg hadde trodd. Det hjelper å tenke på at han hadde det vondt og slapp og lide, selv om jeg savner han forerdelig. :cry:

Har skrever minneord, veier for og imot om jeg skal sette inn i avisen. Det var godt å skrive det i hvertfall. Får se hva jeg gjør..

Svigers har enda ikke kondolert meg eller sagt noe til meg..ringte igjen i går, på mannen sin mobil, som har blitt det nye.. :forvirret: Var nyskjerrige på dagen, måtte hilse til meg da.. Hilse.... Synes det er respektløst jeg! :roll:

Lukas er i barnehagen, så blid og fornøyd i dag. Var med i går da, det også gikk bedre enn jeg trodde. Men det var slitsomt for oss to- meg og mannen som måtte passe på han hele tiden. særlig i kirken, der ble det ikke så mye tid til å sørge for mannen følte jeg siden han hadde med en svært utålmodig Lukas å gjøre..

Mannen skal hente Lukas, jeg har dagen foran meg. er litt tom og sliten etter i går, så deilig å være alene...Skal sette meg på kjøkkenet med en kopp grønn te og avisen snart.

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal nok ta med Lukas på endel forberedelser, men kontrollene går jeg til selv. Har ikke med mannen heller jeg..Han får forsåvidt ikke fri til å være med heller, men jeg synes også det er helt greit å gå alene. Gjorde det sist også.

Lukas er blitt litt mer nyskjerrig på ultralydbildene..der er babyen få se, oi...Vi har en spennende tid foran oss ja.

Gleder meg til å shoppe første plagget, aner ikke hva det skal være, men..Lukas får få velge! Det kan jo bli veeldig spennende.. :legrine:

Gave fra babyen til Lukas ja..tenkte du på når den er født eller før, Jinx?? Vi kommer sikkert til å kjøpe en storebrorgave til Lukas den dagen babyen er født i hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig føler jeg at energien kommer krypende tilbake, sakte men sikkert...Har fått ryddet vasket og støvsugd oppe, samt ryddet og støvsugd nede. det er ikke blitt prioritert så mye husarbeid disse ukene..hatt nok med å stå opp liksom..

Huff..badet har jeg dårlig samvittighet for..Kan ikke huske sist gang jeg vasket det.. :sjenert: Men på en merkelig måte er det alltid skinnende rent.. ;)

:rodme:

Vi skal ha Lukas favoritt middag i dag. Laks, poteter og brokker som han sier- broccolli. Da spiser han godt når vi har det! Broccolli er noe av det beste han vet! :overrasket:( av mat da..han liker såklart godterier bedre, men det får han på lørdager..) Veldig glad for det da!!

Mannen ringte- dro fra Sandvika nå, skulle hente Lukas så de er vel her ved halv fire. Tror jeg skal sløve ved tv'n har ikke gjort noe sånt i dag. Nja..noen pauser ved data'n har det blitt da.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas i strålende humør i dag også..." Mamma kan vi stå opp..når han ikke fikk noe svar tassa han ut til soverommet vårt og bort til meg..Jeg vil i barnehagen, NÅ! :ler: Deilig at han trives så godt!!

- men jeg har likevel bestemt at han ska ha kun halv plass når babyen kommer. Synes det er pesete å kjøre han ut dit, tar ca 20 min en vei og ser for meg baby som må ordnes, Lukas som må ordnes og jeg da..også må de jo ha mat først..HJELP.Det er jo tider å holde der, skal jo være der før halv ti, har vært med nød og neppe en gang eller to når han har slått seg litt vrang..tenk med en til! :overrasket: Nei annenhver dag holder. :sjenert:

Fikk så lyst på ostebricks, så stoppa og kjøpte meg det. Spist to stk..og nå tenkte jeg og se en dvd.

Har ringt de på jobben, sagt jeg kommer til å be om en 50 % sm fremover. Jobbe tirsdag og torsdag neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukas er i barnehagen, gledet seg i dag også. spesielt i dag kanskje. Det er " Ha med dag" på mandager og i går fikk han sabeltannkikkert og krok av sin gudmor. Gjett om det skulle vises fram da!! :legrine:

Lørdag var vi i 60- års lag hos min tante. Det begynte tre siden det var mange med barn som var der. Veldig greit det. Lukas koste seg med sine tremenninger og vi hadde noen hyggelige timer der. Det var ei som påsto at jeg var så svær og at babyen sikkert er stor, jeg ble litt sur og sa det er sikket fordi det er 3. svangerskapet mitt, du skjønner jeg har hatt en senabort i tillegg. Da ble hun stille ;)

Jeg hadde på meg en ny bluse som man knyter slik at magen kommer tydeligere fram, så jeg ser jo at jeg ikke har noen liten mage, men at babyen er så stor fordet er jo bare tull..

I går var min venninne L, Lukas gudmor her.Hun kom på formiddagen og vi fkk skravla litt innimellom at Lukas skulle gjøre seg til.. Mannen hennes kom senere også spiste vi pizza sammen.

Nå skal jeg ut og gå en liten tur med Ludde, før jeg legger meg på sofaen...

Mannen skal hente Lukas og jeg skal lage god middag i dag. Mamma og mannen komme i dag. Lenge siden vi har vært sammen med dem under "normale" omstendigheter...

Det sparkes masse i magen på kveldene, mne nå har jeg begynt å merke det ellers også.. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti katta så kaldt det er ute!! :overrasket: Gikk ganske fort, hadde på meg en varm jakke, men hendene er som is- tapper...BRR!

Jeg fant fram cherrox til Lukas i dag, men tok de ikke med i barnehagen, det er nok ikke så dumt å begynne med det- og kanskje sende med en lue..Vanskelig tid med påkledning, har i hvertfaill begynt med strømpebukse..og parkdressen fikk jeg somla meg til å sende med forrige uke, så den henger der, så har han varm fleecegenser og vanter i kurven sin..Håper han ikke fryser i joggesko, lille skatten min! :hjerte:

Jeg skal i hvertfall ha med vanter i morgen!!

Nå venter sofaen, og eremittkrepsene... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tenker liksom ikke på at det er så sent på året...

Kan ikke huske at vi har hatt det SÅ varmt i oktober som i 2006.

Men jeg får vel finne fram våtter og lue til barnehagen jeg også.

Kjekt å lese småtips i dagbøker. :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går jobbet jeg. Kos å være sammen med småtassene igjen, jeg kjente gjensynsgleden! :rosasmil: Mne slitsomt å kle av og på og i det hele tatt..

Var ute og spiste med en god venninne i går. tre timer gikk fort..Vi hadde både forett, hovedrett og dessert- på en vanlig tirsdag! :sjarmor: Kikka litt på tv da jeg kom hjem, sovna på sofaen og tusla videre i seng da jeg våknet en gang i natt... :Gjesp:

Kjørte Lukas i bhg til halv ti. De skule på tur, så da kledde jeg selv på han da jeg først var der. Fleecegenser, dress, lue og vanter. Btrr, nå er det høst ja! Ble så lei meg da jeg kom hjem og det begynte å regne, lille vennen min på tur i skogen..kanskje kliss våt.. Hna har godt med ekstratøy der da, så det går jo bra.

Lukas er litt sliten om dagen, han sovner ikke i barnehagen, og med det kjøret der hele dagen så er han veldig sliten på ettermiddgen. Forrige uke hadde jeg egentlig to fridager, men ble sykemeldt helt ,lurer på om jeg skal ta en fri dag til uka, så Lukas får fri også..sammen med meg!

Fredag 27. okt reiser han og pappa'n til nord- sverige til svigers, skal være borte i hele 8 dager... :sjenert:

i kveld er det pers. møte, tre timer... Godt å være hjemme på dagen i hvertfall!

Nå fikk jeg lyst på en stoor kopp grønn te! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen slang ut noe om at jeg bare lå på sofaen og leste..da tente jeg på alle plugger, så nå har vi et skinnende rent vaskerom! :ler: Har støvsugd og vasket lister, alle rør til varmepume, alle ytre flater oppe over og rundt, i det hele tatt- ALT!

- å det føles så bra! :sjarmor:

Måtte bare skrive det ned.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å brette opp ermene. Jeg fikk litt ny energi av det sinna- kicket mitt i går..

dag skal jeg først bare lese avisen, så henge opp klær. Da er det kontor/ gjesterom som står for tur aller først. Vi får sverige- besøk i morgen. Venner med en gutt på 1, 5- gleder oss masse!!

- og etter kontoret blir det badet som skal få sin shining! Så får vi se hvor langt jeg kommer.

Mamma skal hente Lukas i dag. De skal på Liertoppen..Han ringte i går " mommo kan vi dja på lekebikken på lier toppen og kjøpe mcqueen...) Klart de skal det da..Og kanskje han skal sove der. Ergo her er masse tid til å få et aldeles strøkent hjem... :sjarmor:

Jeg skal jammen vise mannen at jeg får det til. Var ikke så sliten etter i går heller, mest sint! :ler:

Har vært og kjøpt inn masse nye lys. Vi har en lysekrone i spisestua til levende lys, veldig stemningsfullt :-D Har også kjøpt noen sånne pepper- planter eller hva de heter i litt sånne høstfarger, nye servietter skal legges fram og det skal bli så bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, pepparplantor. Det är fint. Det kanske jag också ska köpa och ha på köksbänken?

Vi har också en massa ljus tända både på morgonen och kvällen. Här om dagen fick jag lov till att klippa (eller det blev raka faktiskt) sonens hår - han försöker blåsa ut ljusen och har svett luggen två gånger. Då är det lika bra att ge honom en kort vinterfrisyr innan han själv gör det :ler:

Det är lätt att bli sinna ibland - särskilt när man är gravid.

Jag läste i min egen graviditetsdagbok och såg hur arg och sur jag var på min man i maj. Då hade han ryggskott/lumbago och kunde bara ligga på soffan. (han hade riktigt riktigt ont och det VAR faktiskt synd om honom). Jag var dock otroligt sur för att HAN fick ligga där och titta på Formul 1 medan jag tvättade, lekte, dammsög och slet i hemmet. Gravid och livet var riktigt orättvist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...