Gå til innhold

livet videre


Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det Jinxen! :klem:

Igår var jeg hjemme som sykemeldt da..litt rart. Kjørte Lukas i bhg og reiste hjem og sov, henta han ved to. Hadde en god dag helt til kvelden da ble det blæh.. :sjenert: Antakelig fordi jeg følte jeg måtte gjøre noe før mannen kom hjem fra overtid så det ble litt sånn stressrufsing..

I dag har jeg prøvd meg på tidligvakt. var på jobb til kvart på sju, første barn kom kvart over og da måtte jeg såklart spy..og et par ganger til...litt kvalm fram til halv tolv etter det grei form.

Da jeg skulle hente Lukas tordna det verre og lyna og alt..liker ikke det, så vi ble en halvtime ekstra. Nå er jo assistenten der ei venninne av meg- så litt skravlings med henne og ekstra leketid for Lukas gjorde ikke noe..Løp ut da det var et opphold, da Lukas var vel i bilen dundra det løs igjen. Åå som jeg hater sånt vær. :sur: Her hjemme er det ikke noe da!

I morgen er det ul! :sjarmor: Tenk at man skal glede seg så fælt til å gå til gyn.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så härligt med UL. Men det blir väl ett invändigt för dig nu när det är så tidigt? Lycka till i morgon ändå - och krya på dig. Bort med kvalmen fort så du kan njuta av sensommaren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja tja..ikke så mye klokere denne gangen..han mente embryoet var 8-9 uker, jeg mener jeg er 10 uker på vei ca ut fra visse datoer jeg har.. ;)

Men jeg fikk konstatert at det var liv! :legrine: Og jeg fikk med meg bilde av bitte bitte lille spire... :hjerte: Det vokser mye på to uker sa han så jeg fikk ny time da, kan hende han ser det bedre da, ikke vet jeg. Men hvem sier vel nei takk til en til ul!! ;)

Ble forferdelig sliten i går, fikk det for meg at huset måtte vaskes fra topp til tå..og det endte med at jeg la meg til å sove kl 9- og sovna med engang.

Nå skal jeg også sove.. :sjenert: skal hente Lukasen halv tre i bhg, men før det en liiiten tur på polaren o pyret, for 8 el 9 el 10 uker her trengs det andre klær snart! :overrasket:

natti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så härligt med UL och liv i magen.

Det viktigaste är väl att du får en ungefärlig termin och att den inte är 4-6 veckor fel? och extra ultraljud är ju bara trevligt som sagt var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba fredag og det var greit, men ikke mer enn det..helt ferdig da dagen endelig var over...Lukas ble henta tidlig av mormor og mannen og hans barnebarn. De var på gråtass- tunet og hadde hatt en kjempefin dag. Lukas prata litt om gråtass før han vendte tilbake til Sabeltann..Han er tydeligvis best! ;)

Lørdag kjørte vi han opp til mormor igjen, de skulle på hytta og Lukas og Ludde skulle få være med.

Jeg og mannen har vært i Oslo, sovet på Plaza- sammen med et vennepar fra sverige. Vi har nikost oss, spist masse godt og de har drukket godt.. ;) Jeg hadde en bitteliten kvalme bølge på ettermidagen lørdag ellers ikke noe, og som jeg spiste... :overrasket: Nam nam nam...Deilig med hotell frokost også..Gikk i Vigeland parken etterpå i går og spiste lunssj der.

Lukas kom hjempå kvelden, glad og fornøyd og full av opplevelser :rosasmil: Han hadde kost seg, bada masse og vært i båt, i gummibåt også alene og tilogmed prøvd å ro- med mormor som holdt i båten da.... ;)

Han er i barnehagen nå, løp inn og føyk avgårde for å leke, ropte hadet i det han runda hjørnet. Herlig at han trives så godt! :legrine:

Jeg er sykelmeldt i dag, ondag og fredag denne uka. Det er godt...Neste uke ferie en uke for meg og lUkas. Bare være hjemme men besøke litt, leke masse og kose oss. :sjarmor:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henta Lukas ved tre- tiden. han ville ikke hjem.. :ler: Mne vi hadde en avtale om hva vi skulle etter barnehagen og da jeg minte han på den var det ok..

så dro vi på lekebutiken og han fikk kjøpe seg "noe" for feriepengene han ikke hadde brukt opp..Fikk dessuten litt påfyll i går av mamma's svigermor...

Han kjøpte uten tvil Pelle & Pysa, Pinky og Langemann. Har fra før Sabeltann og en fisherprice sjørøverskute som funker helt fint som den sorte dame ;)

Jeg er så vannvittig trøtt!!! :Gjesp: Fikk en real kvalmebølge ved middagstider..og føler meg litt sånn tom og sliten..skjønner ikke hvorfor..Skal til legen på 1. gangskontroll om to uker, sikkert greit å sjekke opp litt blodprosent og blodtrykk og sånt. Var ikke så slapp og sliten da jeg gikk med Lukas i starten..ikke forrige gang heller..

Mannen er en engel og har vært sammen med Lukas siden han kom fra jobb, jeg sløver mest... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu..jeg skulle bare innom barneverden for å kjøpe en barselgave sånn i full fart..var der ved åpningstid og så sikkert 50 damer med ulike str på magene..shit, det var opphørssalg!! 50 % på alt, snakker om å ha flaks, ikke har jeg fått med meg det.

Fikk en mye finere barselgave enn antatt ( er fra jobben og summen er 300) men nå kunne jeg jo frotse..Og Lukas fikk en bukse, en pysj, to strikka jakker, et par army tøysko, en skjorte, truser ( men jeg fikk i farta feil str, grr- kan bytte i str stod det så det er vel bare å dra tilbake..Men ikke nå.) Stod i kø i nesten en time..da holdt jeg på å svime av, måtte sette meg ned på gulvet..jada.. :sjenert:

Møtte veninne N som har gutt i Lukas aldrer. Gjett hva hun er også gravid!!! Hurra, så morsomt å gå sammen en gang til!! :klappe:

Detvar jo halv pris på mamma klær også..mange fine olabukser, tror jeg skal dra dit ved åpningstid i mrogen og bare se etter det ..da kan vel ikke køen ha blitt så lang enda.

Nå skal jeg på polet og i blomsterbutikk, nabo fyller 40 i morgen og vi må feire henne litt! Så skal jeg en tur på polaren o pyret, fikk aldri gjort det forrige uke.. også hente Lukas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at jeg dro til barneverden igjen da det åpnet lørdag morgen.. :sjenert: Fikk kjøpt meg fine olabukser og en lilla genser som det stod skrevet "9 months of magic" på. Syntes det var fint. Jeg liker sånne klær hvor det står noe..

Vi var borte hos naboen vår med blomsterbukett og en flaske xante og en liten mini ildtopp fra Lukas. Han var så stolt da han gav den. Ble bedt inn på kake og feiret litt. :)

Etterpå kom mamma og jeg og hun kjørte til Åmot til Blaafarveverket. Mannen, Lukas og Ludde kjørte egen bil. Vi var og spiste litt godt på Haugfoss før vi gikk ned så Lukas fikk se på dyrene. Deretter dro vi til fetteren min og fam som bor i nærheten. Vi ble bedt på middag og det ble sent og endelkonjakk og div for mannen. Jeg kjørte hjem ikke så edru mann og sovende gutt..før jeg dro for å kjøre venninne og kjæreste til by'n. Så ble jeg kjeeempe kvalm... :sur: Sov hele natta og våknet pottetett og like kvalm.. Det gikk over litt etterehvert.

I dag har vi møtt kollega og hennes sambo på Lizzies. Kost oss med deilig pizza og hyggelig selskap.

Dro opp til mamma etterpå og gikk lang tur der hun bor, for så å besøke hun og mannen og spise is...

Formen min er mye bedre . Både i går og i dag gikk jeg lange turer uten å bli helt utslitt av det som jeg har blitt...deilig! Håper det varer!! Har også blitt mindre kvalm, det er mest om kvelden- nå feks.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj..jeg har blitt forkjølet, har feber og greier. Bra jeg har ferie og ingen planer da. Lukas våknet litt over sju. Jeg orket ikke stå opp så det ble en sabeltann dvd.. :sjenert: Har sittet litt og kost med han i sofaen før jeg måtte løpe ned på do og spy.. :forvirret:

Nå skal i hvertfall han få seg frokost!

Det regner ute, helt greit det!

Håper jeg er bedre til i morgen for da har vi en avtale med venninne med gutt i samme alder. Det er lenge siden sist, så jeg har veldig lyst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Og der rakk du å svare mens jeg postet mitt innlegg.

Kanskje ikke så deilig dag i dag da ser jeg! Tjihi...

God bedring vennen! :blomst:

Regnet kan du sende hit!! *regndans*

Rettet skrivefeil

Endret av Jinx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men helgen har vært veldig deilig, trodde det var et vendepunkt jeg...får se da hva denne dagen bringer..

Takk for hilsen, Jinx! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har stukket nesa mi inn i boka di nå... :sjenert:

Så kjedelig å bli syk når du har vferie da! Håper det går fort,fort,fort over!! Stor bli-frisk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. :sur: jeg skrev et langt innlegg på morran i dag. Men data'n var helt vill, det bare rulla i vei på siden, så jeg måtte gi opp.

Formen er mye bedre i dag. Takk for "bli frisk hilsen" Missbumblebee :klem:

Ikke så kvalm i dag og ikke noe feber eller annet tull heller. Lukas har litt feber merket jeg nå da vi spiste litt, han var plutselig så varm. Håper det går over. Formen er i hvertfall som vanlig. Sånn hopp og sprett og tjo og hei og leke leke leke.. :legrine:

Han startet dagen med å krype opp til meg og kose masse, og si forsiktig.." mamma er du kvalm i dag også.?" Da jeg sa nei, "fint da stå opp!!"

Så vi stod opp litt over åtte, jeg brakk meg litt i forbindelse med søppel og bleier, men ellers har det gått bra.

Alt han får med seg, jeg har jo ikke sagt direkte til han at jeg er så kvalm men han snapper opp det meste nå.

Vi har hatt besøk av N og gutten hennes. Det var helt siden Lukas' 2 års dag vi hadde sett hveradre, så de var litt sjenerte- og begge hadde sovet oj var nyvåkne. Men det gikk bra. Vi mamma'ne fikk hvertfall skravla masse, og guttene lekte på rommet til Lukas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og Lukas lå og skravla og koste oss i senga til over ni! :overrasket: Så satt vi og så litt på barnetv, spiste en god frokost og leker nå...

Vi skal gå tur med Ludde bare jeg får kledd på meg, sneik meg til en dusj midt i leken- ikke er han så opptatt av mamma som lekekamerat heller.. ;)

Lukas skal være med pappa'n på Liertoppen og klippe seg i ettermiddag, og jeg skal også klippe meg i dag og farge håret, bare litt senere. Har samme frisør.

I morgen skal jeg til tannlegen, leverer Lukas i bhg da mens jeg er der, og på fredag er det ul hos gyn igjen, da skal Lukas også i barnehagen. Skal møte en venninne etterpå også.

I kveld etter frisør møte venninne og spise på Harrys. :)

- og formen er veldig bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Tenkte liksom å trekke en tann, det er jo ingenting..men det var visst noe hokus pokus dritt med den..Tannlegen min starta det hele med å være en halv time forsiket..men det får gå, han er så kjekk og snill.. :ler: Også sier han at han skal fjerne den tanna så skånsomt som mulig..hm, skjønte ikke no' jeg...Det er en tann som var rotfylt og som også hadde knekt..( Svskapet med Lukas i magen gikk hardt utovet tennene...) Men det går så bra sa han..Det gikk bra, helt til han ikke fikk ut en liiten bit som var igjen. AU, trodde kjeften skulle revne og han bare trykte og dro..Endelig da han var ferdig måtte jeg sy tre sting også... :sur: Og det er vondt og ømt og ekkelt enda! har tatt en parcet og skal legge meg snart, da tar jeg en til.vil jo ikke proppe i meg smertestillende heller!

Håper det er bedre i morgen..har ikke spistnoe før nå, får jo nesten ikke åpna munnen... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: dumma tandläkare! Fast han gör ju bara sitt jobb... krya på dig med både tänder och kvalme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke dum altså..han er utrolig kjekk, rett og slett og superflink og hyggelig! Men det var ikke noe godt et par dager.. :forvirret:

I går våkna jeg før sju med migrene, jej..for en start på en dritt morgen.. Hadde det helt til halv to.. Da begynte jeg sånn nogenlude å fungere igjen..

Mannen takler humørsvingninger, kvalme og syting & klaging elendig..Han presterte å si at jeg var svak i går. Da fikk han jammen høre det. :frustrert: Han husker mitt svangerskap med Lukas i magen som helt fantastisk, jeg var strålende fornøyd og bare glad og blid og bla bla bla..Jeg husker de 4 første månedene med spying og utslitthet..Men de påfølgende var fantastiske. Ikke lett å friske opp hukommelsen hans. Det å si at andremann er verre er jo helt håpløst.. Så vi har noen diskusjoner.. :sur: Alt i alt er han fantastisk men så synes han det blir for mye graviditetsklager og plager..Og med migrene på toppen i går var det jo helt BLÆH! Den har han også en gang imellom lite forståelse for. Det er vel bare å spise og drikke noe. HA! Det jeg spiste var paracet, 2 stk- og ikke de hjalp heller..

Men det gikk altså over tilslutt ( gjør jo det bare jeg får sove i et mørkt rom så lenge det står på..), og jeg håper håper snart kvalmen er over for denne gang og jeg kan bli en strålende gravid Kipa igjen! ;)

I dag var jeg spy kvalm da vi stod opp, kl ni og fant ut at det er for tidlig å være i farta..så jobb 100 % fra i morgen blir jo spennende... :sjenert:

Nå er formen GOD, jeg har dusjet og ordnet meg. Tatt på freshe klær. Ny lys rosa( aldri brukt den fargen før..men det var fint til det lyyyse håret faktisk..) t skjorte som det står "nine monthts of magic, and i'm expecting a miracle! " og matchende capribukser. Føler meg bra og tror et blir en fin dag! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...