Gå til innhold

livet videre


Kipa

Anbefalte innlegg

Ja, det er nok hormonene som råder om dagen. sinnet mitt varte i hele går, til jeg sovnet. da jeg våknet i dag var det så og si borte,og da mannen ringte var vi gode venner igjen.

Nå er hele huset så og si strøkent, med hund i huset må man bare støvsuge og vaske gulver liiike før besøk kommer uansett..

Lukas blir over hos mojmoj- og jeg er sikker på at han koser seg!! og det skal vi også :hjerte:

På søndag er jeg 20 uker- halvveis, så i dag har jeg kjøpt det aller første Helena- plagget. Velger å tro det er jente vi, inntil det motsatte evt kommer ut..( og like velkommen er en Jakob!)

Jeg har kjøpt en body i str 56, med bitte små blomster over hele, i rosa toner. DA gikk det liksom opp for meg at det er sant... :hjerter_rundt:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært hanglete i helgen og ikke i form i det hele tatt i går og i dag. Er sykemeldt 100 % denne uka. Får jo aldri tatt meg inn om jeg jobber annenhver dag.. Satser på å bli heeelt fri for fokjølelse og dritt!

Så da legger jeg meg under dyna før Lukas skal hentes igjen ved tre- tiden...

Jordmortime i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin jordmortime i går! :) Hun hadde med seg en student som fikk observere og måle og styre litt. Gikk greit det. :)

Uke 20+2

vekt opp 2 kg totalt

Blodtrykk 100/80

Hb ikke målt. Gjør man ikke det lenger tro..:klø:

urin negativ

ødem nei

bevegelser +. Hun fikk selv et spark ;)

hjertelyden 138 :hjerte:

Halvt sykemeldt ut svangerskapet siden jeg fortsatt blir kvlam av stress og å være sliten, og det er egentlig det jobben består av nå. Med så mange barn og høst -og vinter i anmarsj..masse på og avkledning som sliter og som skal gjøres effektivt også for å i det hele tatt få ut alle..

Hun spurte om vi hadde fått vite kjønn, da jeg sa jordmor på ul var usikker sa hun at det stemte nok med jente nok for hun tok sjelden feil.. ;)

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kvalm i dag uten at jeg skjønner hvorfor.. :forvirret: Lukas fikk se på barbapappa dvd mens jeg lå på badet.. :sjenert: Kom litt senere til bhg, men de var inne og jeg hadde sagt i fra.

Måtte på Liertoppen etterpå. Lukas og pappa'n reiser til Kalix til snø og kulde i morgen og han trenger nye vintersko. Han har sett seg ut et par på eurosko med piratbilde på..de hadde dem selvfølgelig ikke, får se i asker i morgen. Skal kjøre dem til flytoget.

Kjøpte spiderman tøfler og sokker til han på Hm og så litt på små klær...såvidt jeg ikke kjøpte en helt nydelig rosa kosedress..Skal kjøpe den en annen dag! Må jo ha klær den lille jenta også.. ;)

Kjøpte et blad til Lukas, to cars sjokolader og en pez maskin med sabeltiger..til å ha på flyet. Han skal få en svensk 100- lapp av meg også som bare har ligget i lommeboka siden jul tror jeg. Bedre han kjøper seg noe. Ååå nå kjenner jeg det blir litt tøfft uten yndlingsgutta mine...men litt godt også..I hvertfall 2 dager, neste lørdag kommer de hjem....

Lukas skal på kino med mommo i dag..hun vil nå absolutt det, så da får hun prøve. Vi tror det er for tidlig, men han er jo veldig opptatt av dyr, og de skal se "over hekken"..ja, ja- enne erfaring rikere blir han i hvertfall.

Manne ville ta meg med ut å spise ..håper kvlamen gir seg snart da..

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi..vi er 4 par som hadde planer om å se på raske menn i novmeber, desember- jeg meldte meg til å ordne..det er jaggu ikke lett når det skal klaffe med barnefri helger, barnevakt og ellers endel annet til så mange..Nå har jeg sendt mld om å se Team eckbo isteden. Raske menn er utsolgt i november, og det ene paret kan ikke i desember...Selv har jeg en veldig sosial mamma og hun kunne passe LUkas 3 av de mange helgene jeg spurte om.. :ler:

*venter på meldinger som bør tikke inn snart...*blir jo utsolgt mens jeg venter jo... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kino hadde vært bra. Lukas kom hjem full av nye ting å fortelle om og ropte på oss da han kom ut av bilen til mommo :legrine: 84 minutter og satt på stolen hele tiden, men skravla hadde gått, hvem el det, hva gjøl han osv.. :ler: Mamma syntes det var så stas å få tatt han med på sin aller første kino, og ekstra hyggelig ble det jo da han hadde det så gøy. Vi hørte om bjørn og stoor tv, kjempestor tv og masse annet fra filmen i hele går! :smilbla:

Nå har gutta reist. Jeg kjørte dem til flyplassen siden jeg har vært hjemme i dag også. Jeg har vært så sippete og tullete i dag før vi dro...og føler meg så elendig og slapp og tiltaksløs og i det hele tatt. Ser med gru på de 2 små dagene jeg skal jobbe neste uke, og så skal jeg ha foreldremøte onsdag kveld...

Mannen foreslo jern..og det kan jo være det jeg trenger. Har de virkelig sluttet å måle hb på kontroller eller glemte jordmor det tro... :klø:

I dag skal jeg ikke gjøre noe, bare sløøøve...

I morgen må jeg opp til huset til morfar, vi holder på å rydde ut enda..og jeg lovet å hjelpe til i morgen siden jeg ikke har noen planer. søndag blir definitivt sløvedag...så får vi se hvordan det blir til uka.

Har en liten plan om å fylle fryseren med muffins, langpannekaker og litt sånt..men det får bli til uka..

8 dager til gutta er her igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Lukas hadde kasta opp på vei til Stockholm, det hadde vært forferdelig vær og turbulens og de fikk ikke landet før 1/2 ekstra i lufta over flyplassen. Da de kom dit var de så forsinket at mannen hadde måttet løpe som et helvete for å hente bagasje og sjekke inn på nytt, som er den idiotiske tingen man må til sverige...På flyet til Luleå hadde det igjen vært jævlig vær, lukas hadde kasta opp, men hadde ikke noe å kaste opp..hadde grått og vært lei seg.. :cry:

- Vel framme hadde ikke kofferten dems dukket opp. Det er de med spy over hele Lukas og litt på mannen og ingne klær..Mannne var sliten og oppgitt. Jeg ble så utrolig lei meg over å høre det at jeg bare gråt etterpå..(hormoner..)Grusomt å ikke ha vært der for lille gutten min når han hadde det vondt. Men jeg vet jo at Patrik er en flink og go' pappa!

Håper kofferten er på plass i morgen, det er 4. gangen dette skjer i løpet av de årene vi har reist opp dit... :sur: svigermor hadde kjøpt en joggedress til Lukas i gave, så han får vel på seg den ellers kjøper de jo noe, men uansett dette satte mamma'n som fra før av har en baaaad day helt ut av spill... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stackars lilla vän - det är inte kul att vara liten och spy. Ofattbart att kofferten inte kom fram - IGEN! Kanske är det smart att börja packa ett ombyte i handbagaget eftersom de slarvar bort väskan?

:kose: Ta det med ro Kipa, nu är dina pojkar på plats och snart har lilleman glömt resan och leker i snön (om vinterkläderna är med då...) och med farmor och farfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med den lille skatten min og alt føles bedre.Det var en blid og fornøyd gutt i telefonen. etterpå snakket jeg med mannen og ble beroliget.. Han hadde sovnet i bilen på vei fra flyplassen, våknet da de kom gjem spist masse mat og drukket mye, lagt seg til og sove igjen og sovet til litt over åtte. til frokost hadde han spist en god porsjon med havregrøt.

-Åh så godt det var å få alle sånne detaljer, fikk helt vondt i morshjerte mitt i går...

Helena sparket masse masse i går. (Inntil det motsatte er bevist går vi for jente, og hun heter Helena- sånn er det ;) )Og i dag er det også stor aktivitet :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe gøy at det gikk så bra på kino!

Imponert!! :klappe:

Litt av noen flyturer de hadde guttene dine :overrasket:

Stakkars :klem:

Vel, du får ha en god helg Kipa! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altså sååå sløv. Da klokka var ni da jeg våknet og jeg visste at den er jo bare åtte, så løp jeg ned og tissa og forta meg tilbake under dyna etterpå..Sov litt til..stod opp, hentet avis og Ludde fikk lufta seg litt, også gikk jeg jamen og la meg igjen... :overrasket: Leste en stund til øynene bare falt igjen liksom.. :sjenert: og stod opp først klokka ett.

jeg har ikke sovet så godt i natt, har hatt så vondt i symfysen som det så fint heter...i går hadde jeg problemer med å gå pga den hersens vondten...I dag er det likedan. Men Ludde må ha tur, og han skal få det snaart...

I går var jeg og resten av familien..i huset til morfar og ryddet ut, siste rest som gjenstår nå. Det var slitsomt på flere måter. Mange minner som er knytta til det stedet..Vi visste han hadde en sølvkniv og den sa han at Lukas skulle arve, men ingen hadde sett den..han sa dette da han var dårlig i vår..Jeg ryddet i klesskapet hans i går, og der innerst under masse rart lå en eske, i den lå kniven og en lapp som det stod denne kniven skal Lukas arve fra Olle . Da gråt i hvertfall jeg og mamma... :cry: Det er det eneste som er skrevet opp, ikke noe testamente eller noe annet. Men Lukas tenkte han alltid på..det var jo gleden hans også! :Nikke:

Er nok litt mentalt sliten etter i går siden jeg ikke kommer igang i dag...Har jo ikke noe som haster, er alene i huset her til lørdag..og det er ryddig her altså. ;)

har alikevel noen ryddeplaner i boder og sånn og baking av litt til å putte i fryser. Må skifte på senga og forberede foreldremøte- det er stortsett det som må gjøres! Og støvsuging er jo bare et must med en hårete og røytede hund..men det er daglig..

Skalvise..hva med å starte med å kle på seg, sitter i min ultrastygge lilla morgenkåpe, som er så god å gå i... :sjenert:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått på meg klær, og vært på tur med Ludde en times tid. Deilig gå-vær. hadde nok med klær til kulda, bare 1 liten grad..der mann og barn er er det 12 kuldegrader...BRR

Vondt å gå når Ludde drar, så jeg var litt sinna på turen også..det stikker til i musa..

Nå skal jeg traske opp i 2.etg og skifte sengetøy, støvsuge rommene der og vaske gulver. Så skal jeg tørke støv og gjøre det helt strøkent der oppe, sette på trappegrinda og ikke bruke 2 etg før de andre er hjemme. På den måten skal jeg unngå Ludde- hår overalt. Skal sove på gjesterommet, er uansett kortere vei til do om natta... :ler:

Jepp, det er en plan...

Energien har snekt seg på meg, godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen og klemmer Furstina, Jinx, Monja og Linkri :klem:

21 uker i dag faktisk!! :legrine:

Nå er det gjort rent og skiftet sengtøy oppe, men skal spise middag der og se en dvd der så venter med aller siste finish'en..

Jeg skal ha sånn pakke fra Fjordland til middag for første gang i mitt liv..blir spennende! Hørtes så godt ut med biffsnadder, bernaise og krydderpoteter så da måtte jeg bare kjøpe den i går.. :sjenert:

I morgen har jeg lunsjavtale med venninne kl 12, gleeder meg til det. Skravle masse masse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må vel oppklare utbruddet mitt..

:sur: jeg har nesten ikke sovet i natt..har så vondt foran og oppimellom..symfyse- faen! :frustrert: Klarte ikke å gå i trappa ute uten å grine...Vondt å stå opp, vondt å gå... :sur:

Også har jeg krangla litt med trygdekontoret..ikke ferdig med det, har ringt jordmor som skal ringe meg opp igjen..Hun skrev nemlig ut søknad om svangerskappenger da jeg var der sist, de hadde i den senere tid funnet ut at bhg ansatte gravide også kunne benytte seg av dette. Det hadde ikke hun på trygdekontoret hørt noe om, hun lo av meg da jeg sa jeg jobba i bhg. Prøv å kle på 18 barn på 3 personalet på en ettermiddag som skal være ute til halv tre for da går enda en hjem... :sjenert: det er faen ikke enkelt! :frustrert: Og når man da blir kvalm av stress og å være sliten....ja, ja..Jeg brekker meg fortsatt hver gang jeg har stått lenge i dusjen feks så tåler ikke voldsomt mye nei... :sjenert:

Ha ringt legen min og fått en vanlig sm ut uka og time der på mandag, hadde ikke før. For tør ikke satse på det med svangerskapsenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAH :sjarmor: Jordmor ringte meg opp igjen, og ble rimelig oppgitt over trygdekontor- dama..det var de som hadde informert om akkurat dette på et kurs i forrige uke...men vi ble enige om at noen har tyngre for det enn andre, og siden legen min ga meg sykem og jeg skal dit på mandag for å få en videre så får vi bare droppe det. Orker ikke krangle med sure trygdekontor damer som bare tror jeg er ute etter penger... :tunge1:

Tok opp det med symfyse- vondten også..det er lite å gjøre med, men viktig med riktig stillinger ved feks støvsuging, korte skritt, men ikke så lange turer heller..Knipeøvelser kan hjelpe, evt naprapat... :sjenert: Får se det an og ta det opp ved neste kontroll.

Hatt en koselig lunsj med C og lille L, snart 1 år- skikkelig sjarmør som begynner å bli rampete på kafe :legrine: Har gått minst mulig, parkerte klin inntil spisested... :ler:

har henta biletter til Team eckbo lørdag 18.november, det blir moro!! :smilbla:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...