Gå til innhold

livet videre


Kipa

Anbefalte innlegg

På fredag var jeg på innv ul igjen. Og som den lille hadde vokst! :hjerter_rundt: Nå så jeg tydelig hva som var hodet og kropp, og hjertet, ja det dunket som det skulle! :hjerte: 39 mm har den blitt, men jeg er litt usikker på at han fikk riktig mål. Nå har jeg blitt enig med meg selv at på onsdag som kommer er det 12 uker. Gynekologen sa 10 og en halv uke da jeg var der..Men han sa også at dette var vanskelig.. ;) Er vel ikke det han jobber mest med om dagen. Vil tro at de på ordinær ul finner ut av ting, og i mens får jeg bare si at terminen er i hvertfall i mars!

- men jeg har jo to nye bilder av den lille i magen da! :hjerter:

I går var vi en tur i byen siden det er elvefesitvalen. Var på tivoli og kikket litt rundt. Jeg tok lodd på en sånn bade gakk gakk- men det var da ikke jeg som vant. Bra det var mannens 100- lapp som ble brukt da.. :sjarmor:

Spiste lunsj/ middag på pigen både jeg, mannen og lukas- og alle kosa seg! Jeg spiste cæsarsalat og den var sååå god at jeg må tilbake snart og spise mer av den! :sikle:

I dag har vi gått en tur og ellers vært hjemme i hagen, eg har pusla med blomster som skal kastes og de som trenger litt ekstra for å stå en stund til. Mannen murer og har malt.

Skal på kake- besøk til naboen kl seks. NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nam, godt med kake, men det straffer seg... :forvirret: er kvlam nå, og foresten vi har jo glemt å spise middag..hallo...Vi som skal ha teriakykjøtt med masse gode grønnskaer..Får vel sette i gang da. Det er jammi, salt og godt!!

Glemt å skrive at jeg og mannen skal til Roma, 24- 28 september. Får det i bursdagsgave av mamma og vi gleder oss veldig til det!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke så verst mannen bare han får tenkt seg om.. :sjenert: Kjørte Lukas i barnehagen i dag så jeg slapp det. Skal til legen nå kl 9, på førsteganggskontroll. Moro..

Er kvalm, måtte ligge 20 min ekstra for å døyve den verste kvalmen..men begynner å bli klar for en ny dag nå. En lang dag. Slutter kvart på fem. Da er jeg rimelig ferdig når jeg kommer hjem vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsdagen gikk bra! Mye bedre enn forventet. Var jo først hos legen, nå husker jeg hvorfor jeg gikk til jordmor hver gang forrige gang..kjedelig..ikke noe utenomsnakk liksom bare praktiske opplysninger, blodprøver og blodtrykk. Får ikke vite svar på blodprøver før om en uke, litt snurt for at de ikke bare stakk i fingeren så jeg fikk hb med engang...Urin neg. Blodtrykk 130/ 80. That's it...

Nå venter Ludde på å gå tur...jada... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist besök då.

Jag har bara varit hos barnmorska/jordmor i båda mina graviditeter. Hon kan ta blodtryck, kontrollera urin, hb och skicka remiss till labbet för större blodprover (som då tas av en sjuksköterska). Och så KAN hon graviditeter och har tid att ta hand om gravida med allt det innebär.

Skönt att allt verkar bra så här långt då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk til en kjempeflink jordmor sist gang altså! Hyggelig med god tid, masse omsorg, råd og vink...Tipper jeg skal gå til henne nå også og blir det behov for sykemelding får jeg jo det av fastlegen min ved å ringe dit. Det sa hun i dag, hun er hyggelig hun også altså, men det er jo ikke satt av rare tiden..Men det var godt å jobbe litt igjen, være sammen med barna og gjøre noe ! Jeg har satt meg selv opp på kun senvakter de to ukene som kommer, gjett om de andre var glade for det da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg og Lukas vært hjemme. Da jeg la meg hosta og hosta han så fælt så jeg tenkte jo at det ble noe mer ut av det. Har vært kjempe urolig i natt og kom inn til oss på morgensiden..Lille vennen hadde feber, så jeg ringte med engang bhg åpna og sa jeg ikke kom. Men til min store overraskelse og glede sa mannen at han kunne komme hjem litt før så jeg får dekket opp siste rest av dagen. Har jo senvakt. Han kommer hjem to, da får jeg hjulpet til med å få ut barna evt ta av bordet.Og være der til stengetid og ingen må gå over.

- Håper feberen forsvinner så jeg kan jobbe i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme i dag også..almenntilstanden er absolutt ikke bra nok for en hel barnehagedag..mye tårer og lite tålmodighet på gutten min i dag..og trenger litt ekstra mamma- kos. Så da ble det sånn.

Jeg er blitt kvalm igjen. Nesten i hele går,ikke da jeg var på jobb men da spiste jeg en baguett med ost &skinke på vei dit, så det hjalp nok. Men hele kvelden. I dag da jeg ble vekket av Lukas, litt før sju..måtte jeg løpe på do..og det gav seg først nå etter å ha liggetv halvsovende på sofaen til klokka var nesten ti...

I følgemine beregninger er jeg 12 uker i dag, men det er jeg ikke i flg legens så jeg drøyer med sånne uke- greier til ordinær ul er over. Foresten hun sa ikke at hun meldte meg på det da jeg var der...skal tilbake 18. sept. Men det er jo leeenge til da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmere enn noensinne.. :sur: Kveldene bare går med til å ligge i sofaen og være kvalm..Jeg leste et sted, i en annen dagbok at det for noen topper seg rundt uke 12, jeg er helt tydelig noen..Forrige gang gav det seg jo ikke ved 12 uker, hvorfor trodde jeg det skulle det nå da... ;)

Ja,ja.Ikke kvalm nå, fått ligge helt til det var over. Deilig!

Har fått innkallelse til Ul, 9. oktober. Så da var legen min en sånn som bare gjør ting automatisk uten å si noe om det til meg da..Ja, ja hovedsaken er jo at jeg fikk det! Blir spennende. Nå er vi plutselig enige om guttenavn også, så det kan få være hva som helst! :legrine:

I dag skal vi i bursdag til min høygravide halvsøster, i morgen kommer pappa på middag. Familie- sosiale i helgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen, Magnhild! jeg tenker masse på deg og håper det går bedre! :klem:

I dag kjente jeg den bitte lille sine bevegelser!!! :legrine: Det er jo veldig tidlig, men det var som forrige gang, små sommerfuglvingeslag på en måte! Herlig! :hjerter:

Ellers jobber jeg, sliter og jobber...går forsåvidt bra men vi har ganske stressende dager med maaange barn på avdleingen som krever sitt. Ble møtt av et hylekor i dag...de te rikke lett for de små med så mange å forholde seg til heller...

-skulle ønske jeg jobba redusert.. :sjenert: .

Mannen har vært syk i dag, og da ville heller ikke Lukas i barnehagen, gråt og styra fra jeg vekte han. Men da vi vel satt oss i bilen var alt glemt. Og han har hatt det så fint atte! ;)

Nå skal jeg legge meg, søvn er viktig om dagen gitt...ja, ja det blir mye bedre snart. Det bare vet jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klem, Furstina! :klem:

Jeg har vært og prata med styrer i dag, er helt knekjørt ( som hun kalte det..) og det føles sånn også. Jeg foreslo sm 20 % hun tok selv opp at jeg burde ta 50 % i to uker. Skal ringe til legen min i morgen, alt er nå tilrettelagt for at jeg kan det og det er en stor lettelse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helgen har vært..en kvalm, veldig kvalm fredag kveld. Hadde handlingen alene og måtte løpe fra alt for å spy oh yes.. :forvirret: Lørdag venta vi middagsgjester. Da skal det jo shaines litt og det er ikke så lurt...= kvalm kveld, men overlevde i godt selskap, de to som var her og mannen ble gode på en snurr... :ler:

I dag har vi hatt lunsjgjester, god form når de var her, helt ferdig nå. Ligget på sofaen og vært spykvalm en time..begynner å gå over nå.

I morgen er jeg sykemeldt. Da skal mannen kjøre Lukas i bhg og jeg skal jammen sove helt til jeg skal hente han tror jeg. ( ikke så sent da, halv tre eller noe sånt) Trenger det... :sjenert:

Dessuten har jeg forstuet ringefingeren min... :grine: .... :ler:

I går kjente jeg lille venn bedre enn noensinne :legrine:

Vi er enige om to guttenavn Jesper eller Jacob . Jente- Helena

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser frokost..sovet så lenge jeg kunne, kvalm helt til tolv, men deilig å ha mulighet til å bare lukke øynene å sove videre, vekk fra kvalme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og takk for helsing i dagboka mi!

Mykje fint på den nettsida der. Litt tidlig for meg å tenke på mammaklær endå, men eg

skal ta vare på den linken i tilfelle lotto-gevinst om nokre veker ;)

Dumt at du slit sånn med kvalme. Slit sjølv, så veit kva det går i :roll: Trur eg var endå kvalmare sist, men det var likevel bedre fordi eg kunne ligge på sofaen når det passa meg på ettermiddagen og i helgene. No har eg ein 2-åring som helst skal hoppe opp og ned på mamma når eg ligg på sofaen og vil at mamma skal vere med å leike.

Håpar kvalmen din forsvinn snart! Kor lenge var du kvalm sist?

Endret av Hermione
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen!

- ja jeg likte masse av de klærne, og det ble ikke så dyrt i nkr heller, men 160 i frakt var litt drøyt da..Mne jeg tror det er verdt det! Jeg er verdt det.. :sjarmor:

Lukas er i barnehagen, men det var såvidt vi rakk det til kl 9.30 som liksom er deadline for å komme...jeg har begynt å kaste opp igjen i dag. Hengt over doen hele morgenen. Synes mine symptomer kan gi seg snart nå. Jeg er tross alt i 14. uke..minst.. :sjenert:

Enda så har jeg svært ømme pupper, masse kvalme og nå også oppkast.. og er oppe flere ganger og tisser om natta..Såvidt meg bekjent er dette i starten og så er det en pause også kommer det med doflyinga i mot slutten igjen. Skal det liksom være hele tiden for meg da.. :forvirret:

Ja, ja det er for en GOD sak! :legrine:

Vi skulle hatt vennebesøk fra Sverige i helgen, men mannen har fått tlf at gutten deres er syk så det ble ikke noe av. Vi som hadde gledet oss så! Det er barnddomsvennen til mannen og jeg vet han så fram til å drikke øl og diverse, og ha en skikkelig kamerat skravlings..Lukas gleda seg også, det er hans gudfar og lille gutten deres på 16 mnd er en morsom fyr..Ja, ja. Vi må finne på noe annet gøy i helgen da..

Mine planer var vaske og handle, nå er ikke det noe stress. Er ikke så kvalm lenger nå, men tar vel en dubb da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...