Gjest godteri Skrevet 18. august 2009 #201 Del Skrevet 18. august 2009 jeg klippet av to store føflekker med en kjøkkensaks,det blødde masse,men grodde fint,har nå to små brune prikker der isteden ikke å anbefale,gå til legen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 18. august 2009 #202 Del Skrevet 18. august 2009 For noen år siden presterte jeg å putte en radiostyrtbil på hodet! Noe som gjorde at håret surra seg rundt det ene hjulet, for så klart sto den PÅ! Gudskjelov fikk mamma ut håret, ellers måtte jeg gått på kino med 1)lekebil på hodet 2) svær tust midt på hodet, fint på blondt hår. Da jeg gikk på barneskolen hadde jeg litt kviser og måtte ha noe å dekke de til, jeg visste jo så klart ikke hva sminke var men fant en utrolig stygg foundation ting som tilhørte mora mi, jada.. Oransje prikker i ansiktet er meget pent 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 18. august 2009 #203 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg hadde ei venninne som i fjortistiden brukte tykke lag med et veldig lyst pudder, nesten hvitt. Det så nok ikke så ille ut i seg selv, men dette pudderet reagerte til å bli nærmere blått i blitz så hun ser jo helt utenomjordisk ut på alle bilder fra den tiden (som selvsagt inkluderer konfirmasjonsbilde). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 19. august 2009 #204 Del Skrevet 19. august 2009 Fikk høre denne historien fra min mor: Det var en venninne av henne engang som skulle til gynekologen. Hun kom opp med den geniale ideen å spraye litt godlukt der nede...trodde hun. Da hun lå på benken og gynekologen skulle sette i gang, fikk han til sin overraskelse se at underlivet hennes var fullt av glitter. Hun hadde altså brukt en glitterspray istedenfor parfyme.... Tror hun ble ganske flau Hørte akkurat den samme historien for mange mange år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miel Skrevet 19. august 2009 #205 Del Skrevet 19. august 2009 Når jeg var liten (11?) skulle jeg og en venninne barbere leggene slik vi så at mammaene våre hadde gjort.. Problemet var at vi ikke hadde barberskum! Vi fant ut at hårskum måtte da være akkurat like bra. Ikke hadde vi noe særlig hår å barbere bort heller, og i kombinasjon med storebror sin altfor sløve høvel ble det auuu.... Jeg var vel omtrent på samme alder (11-12) da jeg så smått begynte å barbere leggene. Det vil si, i begynnelsen klippet jeg det med saks, mest fordi det var moro, og ikke først og fremst for å bli kvitt hår. Da hårveksten begynte å bli mer fremtredende tyvlånte jeg mammas høvel, men det gikk lang tid før jeg skjønte at det måtte fuktighet til! Jeg tørrbarberte sikkert fram til jeg var 14, da først gikk det opp for meg at det gikk an å ta høvelen med i dusjen. Har også hatt perioder hvor jeg har fjernet så godt som hvert eneste hår på kroppen med unntak av hodet. En stund mens jeg gikk på ungdomsskolen barberte jeg armene - det var lækkert, kan dere tro. Siden fikk jeg øynene opp for voks, og røsket av dunene på både mage, korsrygg og armer i tillegg til legger, lår og bikinilinje. I mange år barberte jeg faktisk også "barten" fordi hårene der var så tynne at voksen ikke fikk tak, og det tok så lang tid med pinsett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 19. august 2009 #206 Del Skrevet 19. august 2009 Min venninne skulle klippe meg, for hun var så flink til å klippe, hadde klippet både hunde og hester flere ganger..... jeg hadde ganske langt hår da. hun satte i gang - men klippet bare på ene siden.......sånn halvveis fikk hun panikk da hun så hvor kort det var blitt, var kanskje 5-6 cm på toppen, og da bare på ene siden av hodet. jeg ble lettere hysterisk husker jeg, dette var rett før en skoledans og jeg var så klart temmelig forelsket i en gutt i klassen. vel, her var det bare å redde stumpene. vi gjorde en kronerulling, og dro avgårde til frisøren. på denne tiden var det ganske populær med permanent, og jeg fant ut at jeg hadde nok penger til permanet - oh lykke!! alle de "hotte" jentene hadde jo perm.. husker frisøren var ganske motvillig til å gjøre det,alt håret måtte jo klippes ganske kort, men jeg var skikkelig påståelig og fikk da til slutt permanenten min.... Snakk om å se ut som egen tante :| så ganske sinnsvak ut lenge, med mitt puddelhår ala gammel dame på cruise.. dette var ikke så lenge før konfirmasjonen så konfirmasjonsbildene er ganske unike. ser faktisk ut som jeg er 40 på bildene. for å toppe det hele, hadde jeg store, runde briller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal_dame Skrevet 19. august 2009 #207 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Har ikkje gjort noen særlige bommerter sjøl, men venninner har gjort en del. Ei eg gikk på skole med (veldig sånn fisefin, masse sminke som skulle se naturlig ut og motepreget) var veldig glad i å bruke brunkrem, for ho kunne jo ikkje bli sett som bleik slik som oss andre. Eine dagen tror eg ho hadde det litt for travelt om morningen, for ho hadde en mørk kant rundt heile fjeset og på halsen. Ikkje heilt klart å gni ut kantene så det blei ein veldig ufin overgang. Lo litt, men sa ikkje ifra til ho. Har sjøl farga håret mitt knall rosa (var kult). Fant da ut at det ville se suuuper kult ut med å bruke rosa pudder i samme farge (slik som skal på kinnbeina, blush) som øyenskygge med rosa-aktig leppestift i tillegg... Need I say more? Trodde lipliner var ein tøff sak, siden eg var eineste av mine venninner som fikk det til skikkelig (og som hadde fyldige lepper i tillegg). Ja, en mørk brun kant rundt leppene mine såg skikkelig lekkert ut... Har funnet ut at man bør bruke farge som er omtrent lik leppe-fargen eller leppestiften/glossen man skal bruke er best :gjeiper: Første eller andre gang eg farga håret, farga eg det brunt. Eg hadde kort rett hår og syns eg såg kul ut, men når eg ser på bilder av det no lurer eg virkelig på ka som gikk igjennom hodet mitt når eg fikk den ideen. Venninne med masse kviser og urenheter i trynet brukte som oftest ein del dekkstift/pudder for å dekke over. Kunne alltid se kvisene som små røde tårn igjennom stiften, samt ho hadde lysere flekker i heile trynet pga at ho ikkje hadde klint det ut nok så overgangen blei ikkje så fin. Ei anna venninne hadde lest i blad at man skulle ta mørkere øyenskygge ned mot vippekanten, så ein litt lysere over resten av øyelokket og ein enda lysere ein opp mot øyenbrynet...Så det gjorde ho da.. Svart nederst, ein brunaktig over, og beige opp til øyenbrynet. Syns nok ho såg fin ut sjøl, men det i sammenheng med rødlig leppestift og topp som hadde ett hjerte i netting rett over puppene (og ho hadde bare bh under), såg meir ut som ho burde gå gatelangs for å si det sånn. Ho hadde og gjort ett eller anna med øyet sitt ein gang. Kom på skolen med håret godt over eine øyet. Det var hovent på øyelokket og øyet såg større ut enn det andre. Da hadde du visstnok glemt å fjerne sminken før ho la seg eller noe. Tviler eg på at var grunnen, men ho såg iallefall sånn ut i fleire dager etterpå :gjeiper: Var ofte med ei som var litt eldre enn meg som også gjorde tabben med lipliner, samt ho brukte pudder i fjeset (selv om det ikkje trengtes) så man bare såg laget med pudder på huden veldig godt. Samme venninna overtalte meg til å prøve falske pålimte negler. Joda... Det såg heilt teit ut på meg og var ubehagelig (liker ha de korte), men limet satt jo så inn i granskauen godt også. Prøvde få de hersens neglene av ved å presse på tuppen som venninna mi gav beskjed om, men de føltes jo som om den ekte negla mi holdt på å rives løs også. Tok meg sikkert ein time å få av de falske neglene på ei hånd. Aldri igjen! Har svidd øyenbryn noen ganger, lite lekkert. Før solgte de slike små bokser med noe som lignet litt på gele med glitter i. Eg syns disse var fine, og klinte gjerne litt ved tinningen når eg skulle på ungdomsklubb. Dessverre var det ikkje alltid dette holdt seg ved tinningen, for om man blei litt svett rant det jo. Enda opp med små glitter flak i heile trynet. Har hatt ein "goth" periode, der det gikk i svart øyenskygge, tjukk eyeliner og gjerne svarte lepper (en gang i blandt, på kveldinga) og bleikt ansikt, og svart farga hår. Såg kult ut (bruker både svart eyeliner og øyenskygge ennå), og det syns eg enda, men mine foreldre og besteforeldre var ikkje like begeistra for det. Edit: kom på ein til. Ei eg kjente og gikk på skole med hadde veldig tjukt hår. Søstera hennes (også venninne av meg) gav henne den geniale ideen om at ho burde tynne ut håret litt. Jada, så sagt som gjort.. Ho tok barbermaskin og fikk søstera til å barbere fra nederst i hårfesten i nakken og 5-6 cm opp mot toppen av hodet. For å så glattbarbere området skikkelig med høvel og skum... Ho måtte gå med håret knøte ned i ei laaaaang stund etterpå og det synes fortsatt litt, det såg fullstendig dust ut. Lo godt når ho viste meg det. Er sikker på søstera gjorde det med vilje mot ho. Endret 19. august 2009 av Gal_dame 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Supermimz Skrevet 20. august 2009 #208 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) . Endret 3. september 2009 av Supermimz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 20. august 2009 Forfatter #209 Del Skrevet 20. august 2009 For ca 10 år siden hadde jeg null pupper og ville fylle på litt....i bikinitoppen. Dette var før det var vanlig med innlegg påsydd inni overdelene, så jeg la disse løse innleggene bare inni bikini-toppen. Jeg passet veldig godt på så ikke noe skulle falle ut når vi badet. Og det gikk så fint så. Når vi tok 30 bussen hjem fra Bygdøy var jeg ganske fornøyd med meg selv. Lange blikk fikk jeg oxo på bussen. Smilte for meg selv å tittet ned på brystene. Jo da , ikke noe hadde skjedd med dem. Og mitt ego vokste. I det vi gikk av bussen, så jeg noe som lignet en klissvåt bleie i midtgangen. Lite teit, tenkte jeg. SÅ...til min store skrekk så jeg det var mitt innlegg!!! Fytti rakkern som jeg lette etter dette kumlokket å hoppe ned i! Jeg lo, og de i bussen gliste.... Plukket den opp...flævt ass! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 20. august 2009 #210 Del Skrevet 20. august 2009 Dette var ikke et desperat tiltak, men definitivt ganske dumt: Jeg kom på jobb i går og sytes at håret mitt var veldig rart. Var liksom så tungt og fettete til tross for at jeg hadde dusjet samme morgen. Det ga seg heller ikke da håret etterhvert tørket. Først rundt lunsjtider går det opp for meg at jeg har glemt å skylle ut balsamen! Følte meg passe dum.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 25. august 2009 Forfatter #211 Del Skrevet 25. august 2009 hahahaha, kan jo bare si undergår en intensiv hårkur... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #212 Del Skrevet 5. september 2009 I et DESPERAT førsøk i å se ut som jeg hadde tykkere hår etter fødsel (mistet jo masse hår etter fødselen til min lille gutt) så fikk jeg det for meg at jeg skulle ta permanent. Hadde jo hatt det før og da var det jo fint. Så dro på vita og kjøpte hjemmeperm. Jeg visste jo ikke at hårkvaliteten kan bli en helt annen etter graviditet og fødsel, så jeg trodde jeg skulle få de samme krøllene som jeg hadde hatt en gang tidligere ^^ Masse volum og fine krøller tenkte jeg...! Joda! Håret ble som stålull! Og elastisk! Det var jo så skadet og det var rart at det fortsatt var hår på hodet mitt. Appåtil presterte jeg å farge det mørkebrunt en uke etter perm. for håret blir jo "alltid" så fint å mykt etter farging. Haha! Jeg satt litt for lenge(!), plutselig hadde jeg svart stålull på hodet istedenfor! ALDRI om jeg skal gjøre noe med håret etter at andremann har kommet! Tok over ett år før håret var sånn passe normalt igjen. Og da hadde jeg kuret det flere ganger i uka, og klippet det så ofte jeg kunne uten at det ble for kort. Gud, så mye hormoner kan ødelegge for oss kvinner! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 6. september 2009 #213 Del Skrevet 6. september 2009 Vi var väl ett gäng på 18-20 år som var ute och festade. I taxi från ett stället till ett annat får jag för mig att bättra på sminket lite, jag gräver lite i väskan och fiskar upp läppennan och fyller i hela läppen fint och smidigt utan spegel. När jag senare går på toaletten ser jag misstaget - jag har fått tag i den svarta kajalpennan i stället för läppennan! Kompisens tjej som var med hade sett det men kommenterade efteråt: Jag trodde det var meningen, jag trodde det var någon rock-grej. Men jag hade kommit förbi den stränga vakten i dörren så jag såg nog ganska cool ut i alla fall. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. september 2009 #214 Del Skrevet 6. september 2009 Super tråd. Har dessverre ikke noen historier å komme med selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #215 Del Skrevet 24. oktober 2009 Var på ferie i Thailand/ Bangkok, dro til hud/hår klinikk og skulle vokses bl. annet nedentil. Jeg ville ha langvarig resultat. Damen var brysk og hardhent, men jeg holdte ut. Da jeg var vel hjemme på hotellet igjen så jeg ned og...*GISP! Det var store blåmerker som var mørkeblå over hele bikini-området. Langt over og under på alle kanter. Så ut som jeg var grise-banket og makabert utsatt for tortur...På størelser med digre håndflater. Gubben gliste og var turned-off i nesten 4 dager. Jeg måtte dekke meg til med en sarong som overhodet ikke var gjennomsiktig. Skvatt og tok meg til skrittet hver gang jeg så glims av meg selv i speilet... Men ikke noe hår å spore noen steder....au a meg 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest K Skrevet 25. oktober 2009 #216 Del Skrevet 25. oktober 2009 Her var det mye morsomt!! Kommer i farta ikke på noe teit jeg har gjort selv. Men jeg husker da vi gikk på skolen og venninna mi hadde vært på do i timen, og før hun gikk inn i klasserommet igjen så skulle hun fort kline på litt leppestift. Det var bare det at det ikke var leppestiften hun hadde i lomma, men dekkstift! Gjett om alle lo da hun kom inn med light beige lepper! nude look er jo stilig:D Husker godt da jeg gikk i 7. eller 8. og det var så poppis å farge håret. Jeg og ei veninne syntes det var så nydelig med brunt hår med litt rødskjær i, så vi kjøpte en sånn pakke med den perfekte fargen og vi gikk hjem for å farge håret mitt. Jeg VAR så fornøyd med resultatet. Mellombrunt hår, med en anelse rødt. :-D Dagen etter på skolen var det nydelig vært ute, og storefri ble naturlig nok tilbragt i skolegården. Etterhvert begynte jeg å legge merke til at folk tittet så rart på meg. :klø: Jeg fatta ingenting, før ei anna veninne kom fnisende bort til meg og fortalte at det så ut som om jeg hadde tatt fyr! Hele manken min ble knallende rød i solen og jeg så ut som et St. Hans bål! Etter den dagen har ikke brun farge med litt rødsjkær vært så pop hos meg. UFF, feil rødtskjær i brunt hår = FORFERDELIG. .. Dette har jeg gjort: brukt hvit penn for å skjule kvise! og en fyr skulle tøffe seg en gang, så han begynte å skvise en colaboks med en hånd, bsre at colaboksen ble ødelagt og han skjærte seg på kantene sånn at han begynte å blø, hehe uff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 25. oktober 2009 #217 Del Skrevet 25. oktober 2009 Herlig tråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisama Skrevet 25. oktober 2009 #218 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Mange fantastiske bidrag! Selv har jeg en fin historie fra ungdomsskolen. Var i perioden da jeg tok til meg alt som var av "kjerringråd", alt måtte prøves. Blant annet fikk jeg for meg at bananen i håret, det var næringsrikt og fuktighetsgivende. Så jeg satte igang med å mose en banan med en gaffel i mangel av mikser, noe som resulterte i en del klumper. Tenkte ikke mer over saken, før jeg tok den moste bananen i håret og lot det virke i ti minutter. skylte så ut, og trodde alt var greit. Håret var jo kjempemykt! Problemet kom når jeg så meg i speilet; MASSE bananklumper i hele håret! Tror jeg måtte sjamponere 5 ganger før alt var vekke. Aldri mer kjerringråd! Endret 25. oktober 2009 av Lisama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #219 Del Skrevet 25. oktober 2009 I fjotistiden skulle jeg og en venninne lage ansiktsmasker selv av det vi fant paa kjokkenet... og det inkluderte mye rart.. agurk, rips, sitron, yougurt, litt havregryn, banan... you name it.. alt blandet sammen i mikseren til en gyselig gusjerosa blanding som vi klinte i ansiktet.. Vi hadde vel lest i div. blader om hjemmelaget ansiktsmaske og fant ut at alt i sammen ville gjoere undeverker.... som det ikke gjorde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyxe Skrevet 28. oktober 2009 #220 Del Skrevet 28. oktober 2009 Da jeg var 12-13 år gammel,så fant jeg ut at min fine glitterneglelakk hadde vært kjempefin som øyenskygge.. Det svei ganske så godt ja. Haha, trodde jeg var heeelt alene om det. Når jeg var liten fikk jeg jo bare lov til å gå med lip smackers og neglelakk, så når jeg ble 12 og ville sminke meg for første gang hadde jeg jo ikke akkurat et helt arsenal av øyenskygger å velgemellom.. Hehe. Hadde en nydelig silke kjole som egentlig var for fin til å bruke, hadde hengt i skapet mange år når jeg bestemmte meg for å bruke den på ungdomskolens jule ball. På selve kvelden merket jeg at katten hadde klort i stykker hele den ene siden, så jeg endte med å ta bitene og bare lime hele greia sammen med sølv teip. Skulle jo være mørkt i lokalet, ikke sant ? (Teipen var da på innsiden av kjolen) Blitz fotografier viste frem mesterverket mitt heeeelt perfekt på skolen dagen etter på. Har også brukt sånne "magnet øredobber" i nesen og lot som om jeg virkelig hadde hull. Når foreldrene mine var overbevist om at jeg bare tok den magneten på meg hver dag gikk jeg og tok et skikkelig hull. (På et skikkelig shady sted som ikke krevde tillatelse fra foreldre) Fant fort ut at jeg syntes det var styggt og fjernet den så fort som mulig ! Alt det bryet til ingenting. Fikk senere en øyenbryns piercing som fikk en fæl infeksjon som aldri ble bedre. Ville beholde piercingen min så nektet å ta den ut. i stedet for hellte jeg kokende salt vann på øyenbrynet mitt, for å drepe innfeksjonen. AU, AU AU ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg