Gå til innhold

DESPERATE TILTAK


Wonders

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa

Var 11, og syntes neglakken min hadde så utrolig fin farge. Så jeg tok neglakk på leppene, siden jeg ikke fant en leppestift med lik farge :ler: ALDRI igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden er noe av det morsomste jeg har lest på lenge!

Da jeg gikk på ungdomskolen, så hadde jeg lyst til å stripe det "kommunefargede" håret mitt, og jeg tenkte jeg skulle spare litt penger ved å gjøre det selv. Så jeg kjøpte en pakke med noe nytt som var kommet ut, nemlig en slags "kam" du skulle sette på tuppen av flasken med blekningsmiddelet i, også skulle du bare dra den gjennom håret for å få flotte og jevne striper. Jeg satte mamma på oppgaven, og vi ventet spent på resultatet. Det ble horribelt! Hele topplokket hadde fått en "gulrot-light" farge, og resten var litt lyst her og der. Skulle på skolen dagen etterpå og alle lurte på hva i alle dager som hadde skjedd.. Jeg bare skyldte på mamma jeg.. Tok ikke mange dagene før jeg fikk time hos frisøren og farget hele håret mørkebrunt :ler:

Haha, den flotte oppfinnelsen der gikk jeg også fem på! Så ut som en dust. Så jo så enkelt og greit ut men fungerte særdeles dårlig. Endte med skaut på hodet og straka vegen til frisør dagen etterpå.

Husker første gangen jeg skulle prøve tan in a can, altså den som man blir brun av ca. med en gang. Kjæresten skulle spraye meg og brukte ALTFOR mye. Så det jo ikke sånn helt med en gang for fargen blir jo mørkere i løpet av noen timer og. Sto opp neste dag og skvatt noe jævlig når jeg så meg i speilet og bare så to hvite øyer i halvmørket. Kjempekult iom at jeg skulle sitte på tog i 8 timer den dagen. :ninja:

I 14 års alderen leste jeg og min bestevenninne et sted at å pusse tennene i aske, det var kjempefint. Da ble tennene hvite og flotte. Vi puttet tannbørstene i første og beste peis og pusset som bare det. Smakte IKKE spesielt godt og tennene ble ikke hvitere.

Den undercut'en var også populær en vending. Herregud så sykt flau jeg er over at vi slengte oss på den. Utrolig lekkert med 10 cm kort hår under hestehalen.

Greide kunststykket å sovne med en åpen neglakk flaske i sengen, rødorange. Var utrolig flott på håret når jeg våknet! Desperat er å underdrive sterkt. Min mor fant frem aceton og vasket i vei. Håret ble vel muligens seg selv igjen etter et års tid.

Bestevenninna mi hadde også en selsom opplevelse med høyfjellsol funnet på et eller annet loft. Jadda, sveiseblind og forbrent i hele ansiktet. Det var en angrende synder for å si det mildt :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker første gangen jeg skulle prøve tan in a can, altså den som man blir brun av ca. med en gang. Kjæresten skulle spraye meg og brukte ALTFOR mye. Så det jo ikke sånn helt med en gang for fargen blir jo mørkere i løpet av noen timer og. Sto opp neste dag og skvatt noe jævlig når jeg så meg i speilet og bare så to hvite øyer i halvmørket. Kjempekult iom at jeg skulle sitte på tog i 8 timer den dagen. :ninja:

Om du mener Tan Can, så skal jo den vaskes/dusjes av, så kanskje det er derfor du ble så mørk? Beklager kveruleringen. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg skulle konfirmeres, skulle venninnen min stusse håret mitt.... etter en stund med skravlig og klipping ble det ganske taust fra min venninne som så sier. "jeg tror vi skal stoppe nå, jeg kan heller betale frisør for deg." Ser meg selv i speilet og på høyre siden av hodet hadde hun klippet av en stor dott, så håret der var max 10 cm langt. Vel, som sagt så gjort - avgårde til frisøren. Jeg fikk det da for meg at jeg ville ha permanent! Frisøren frarådet meg, pga lengden på håret mitt, men jeg sto på mitt...Resultatet ble at jeg så ut som en gammel tante på cruise, og på bildene fra konfirmasjonen er det neimen ikke lett å se forskjell på meg og de gamle tantene som var der..... :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener Tan Can, så skal jo den vaskes/dusjes av, så kanskje det er derfor du ble så mørk? Beklager kveruleringen. :P

Husker ikke akkurat hvilken det var, mulig det hadde noe å si og ja. Men har brukt mange flasker av modelco sin i ettertid, i litt mer moderate mengder og med mer hell :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk i 8.klasse når jeg hadde min "fjortisperiode". Brukte da foundation som var altfor mørk for meg. Hadde ikke noe på halsen og en dag sa noen til meg at jeg måtte ta foundation på halsen for å få samme farge. Så neste morgen, hadde jeg dårlig tid og jeg bare tok foundation på halsen i rask fart. Når jeg kom på skolen, fikk jeg mange rare blikk. Når jeg så meg i speilet hadde jeg ujevne flekker med foundation på halsen. Folk trodde jeg hadde en sykdom eller noe :overrasket::ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Før jeg skulle konfirmeres, skulle venninnen min stusse håret mitt.... etter en stund med skravlig og klipping ble det ganske taust fra min venninne som så sier. "jeg tror vi skal stoppe nå, jeg kan heller betale frisør for deg." Ser meg selv i speilet og på høyre siden av hodet hadde hun klippet av en stor dott, så håret der var max 10 cm langt. Vel, som sagt så gjort - avgårde til frisøren. Jeg fikk det da for meg at jeg ville ha permanent! Frisøren frarådet meg, pga lengden på håret mitt, men jeg sto på mitt...Resultatet ble at jeg så ut som en gammel tante på cruise, og på bildene fra konfirmasjonen er det neimen ikke lett å se forskjell på meg og de gamle tantene som var der..... :fnise:

Haha, ser det for meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huffsa

:fnise:

Jeg hadde endel "babyhår" i pannen langs hårfestet, og dette syntes veldig godt når jeg skulle bruke hårbånd, så jeg klippet det liksågodt kort. Piggpannelugg var ikke så lekkert nei..

Du er ikke den eneste.. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Drar opp denne igjen, jeg ler meg ihjel!

-Var 14 år og hadde fint, langt hår nedover ryggen. Fikk en stor floke i bakhodet, som jeg ikke greide å gre ut hva enn jeg gjorde, og utålmodig som jeg var tok jeg rett og slett kjøkkensaksa og klippa av hele floken.. "Det vises sikkert ikke!" Endte med at mamma tvang meg til frisøren og jeg måtte si farvel til langt hår :P

-Har eksperimentert MYE med hårfarger, alt fra knallrosa hår (som jo er såå lekkert når fargen begynner å gå ut og hele håret blir lakserosa) til rosa og blå striper i fronthåret og luggen. Eller, det SKULLE bli striper, men fargen blanda seg sammen da jeg skylte ut, og resultatet ble at HELE fronthåret og luggen var en delikat blanding av rosa, blått og lilla, mens resten av håret var hvitblondt.. :P tror jeg brukte omtrent en sjampoflaske om dagen for å prøve å få ut fargen, særlig blåfargen satt jo i som et helvete!

-Magetopper var populært siste året på barneskolen, jeg hadde ikke så mange, så når de var til vask rulla jeg ganske enkelt opp t-skjortene til de nådde meg over navlen.. :fnis: så nok smart ut! Særlig i kombinasjon med slengbukser og svæære Adidas-hettejakker.

-Barberte bort øyenbrynene som fjortis og brukte SVART KAJAL til å tegne tyyynne streker som erstatning. DRITFINT. Blir ennå flau av å se bilder fra den tiden!

-Jeg har utvida ører, og for en stund siden hadde jeg kjøpt meg nye plugger til mine 10mm-ørehull. Saken var at de var bredere ytterst, sikkert 2mm, så jeg måtte streve SKIKKELIG for å få pressa de inn. Burde jo skjønt at det ikke var lurt, men neida, de SKULLE inn!! Svei som et helvete, men jeg tenkte ikke over det før jeg sovna, dagen etter holdt jeg på å besvime av smerte og begge ørene mine var redusert til to store, væskende sår. Måtte fint gi opp strekkingen en periode og dyppe ørene i eggeglass med saltvann hver dag for at såra skulle gro.

-Ville bli brun, og smurte selvbruningskrem i hele ansiktet uten at jeg var særlig nøye. endte opp med en halv cm hud opp mot hårfestet som var hvit, mens resten av ansiktet var brunt! Heldigvis hadde jeg pannelugg:p

-I min verste opprørsperiode fant jeg ut at jeg ville bruke svart leppestift! Uheldigvis hadde jeg ikke dette, så hva gjorde jeg? Jeg smurte leppene inn med klissete lipgloss for så å fylle på med svart eyeliner.. Flotte lepper med ujevne nyanser av svart! HERREGUD!

-Hadde farget håret rosa og svart med semipermanent farge, men ville raskt bli blond igjen og gadd ikke vente til fargen gikk ut av seg selv, så jeg fikk en kompis til å avfarge det jeg. Så ut som en gulrot på hodet i flere uker etterpå, med et par rosa striper her og der.

-Dette er ikke akkurat et tiltak, da det var høst ufrivillig, men tar det med likevel:

Var i Irland i sommer og red på stranda hver dag! Saltvann som sprutet overalt, og mitt blekede hår + saltvann = dumt.

Det øverste håret var jo dekket av hjelmen, og resten av håret hadde jeg flettet og gjemt inni jakken, men det stakk jo ut litt hår over jakkekragen da, som ble dusja med saltvann. Resultat? En fin, vannrett KNALLBLÅ stripe midt i håret!! :shock: Og et par blå flekker her og der. Herregud, følte meg som en idiot da jeg oppdaga det, og gikk med håret oppsatt en stund :P heldigvis er det meste borte nå, men er fremdeles litt blåskjær her og der..

Og dette er bare et liite utvalg av alt jeg har gjort oppigjennom årene! Mange bilder av meg som ikke burde komme frem i dagens lys for å si det sånn! :fnis:

Endret av Fnisu
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 14-15, fant jeg ut at hårtuppene mine var flisete.. Vente på frisørtime? Hvorfor det?

Jeg stussa dem selv så godt jeg kunne, og da moren min kom hjem så spurte jeg "er det beint bak der?" moren min fikk dette uttrykket i ansiktet :sjokkert: og sa "nei..."

Hun hentet et speil og holdt det opp bak meg så jeg fikk se. Jooooda, jeg hadde klipt en opp ned V i den flotte manken min, og nærmere 15 cm av lengden måtte vekk for å få det jevnet ut. Herlisch.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her var det utrolig mye morsomt, har ledd lenge nå :skratte:

Her piercet jeg nesa selv i mangel på tilatelse hjemmefra, var vel 15 eller noe. Resultatet ble at nesa i dagene etterpå gikk fra pen og nett til en diger ildrød potet. Ble temmelig betent, og jeg fikk ikke være hjemme fra skolen fordi jeg hadde gjort som jeg gjorde. Åh, det var dager det haha.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på litt mer jeg... :gjeiper:

Første gang jeg skulle farge mitt mørkebrune hår lyst: Fikk med en venninne som aliert og vi hadde kjøpt en pakke med avfarging. Ingen av oss hadde gjort dette før, men det var jo ikke god nok grunn til å lese bruksanvisningen :lur: Vi åpnet pakken i full fart og smørte kremen i hele håret vårt. Etter ca. en halv time så vi fortsatt ingen endring. Når vi hadde ventet en time uten den minste antydning til bleking trodde vi det var noe galt med produktet. Vi så da plutselig at det lå en pose med noe pulver i pakken. Og den skulle selvfølgelig blandes med kremen før påføring. :sur: MEN! Vi ante råd. Vi tok like godt å strødde pulveret på håret vårt og prøvde gni det inn i kremen.

Resultat: Oransje leopard mønstrete hårfarge. HOT :sminkedokke:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere her som har valgt å bruke neglelakk som øyenskygge, jeg melder meg også inn i den klubben.

Var vel rundt 12-13 år og klinte til med svart øyenskygge over hele lokket, noe som er lekkert nok i seg selv. Fikk så for meg at å ha glitterneglelakk på toppen av dette igjen ville bli fint. Det var jævlig å ta på, svidde som bare f***. Det var ubehagelig da det tørket, det er vanskelig å stivt å blunke med neglelakk på øyenlokkene. Og det var et helvete å fjerne. Rev av neglelakken med en pinsett og det føltes som om selve øyelokket skulle følge med.

Det verste er at jeg følte meg skikkelig fin, og brast ut i gråt dra broren min sa jeg så ut som en russerh***. :ler:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mest desperate tiltak gjorde jeg da jeg først begynte å bruke foundation. Jeg hadde et par kviser som jeg ønsket å skjule, så jeg gikk til butikken og kjøpte en foundation fra Maybelline. Jeg tok den på, men syntes huden min så tørr og flassende ut, så jeg gikk i skapet til mor og fant en fet fotkrem som jeg blandet foundationen med. Den fete huden min ble ekstremt skinnende, og jeg greide ikke å skjønne hvorfor huden min ikke sluttet å flasse, og jeg bare fikk flere kviser..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tar jeg anonymt..!

Svart skokrem i mellomblondt hår i den verste Goth perioden uten lov fra foreldre til å farge håret.

Jadda......

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle sole meg litt midt på vinteren. Brukte ett sånnet gammelt apparat som kalles Høyfjellssol. Som ett mini solarium, og livsfarlig skulle jeg erfare.

Jeg visste hvor mamma hadde gjemmt det, og at at jeg ikke skulle sitte lenger enn max ett minutt. Dette er mega sterke stråler jeg snakker om for de som IKKE kjenner apparatet! Jeg satt i ca 3 minutter, til brutter ropte på meg, x-files begynnte, dette var i 1997. Jeg skrudde av Høyfjellssolen å så på tv.

Så begynnte jeg å svette, ble kok-varm, og jeg satt med vaskelut i ansiktet får å kjøle meg ned.

Mamma kom hjem og jeg ble sendt rett på legevakten med 2. grads forbrenning i hele ansiktet...Legen var helt satt ut, men jeg nektet å bli lagt inn på sykehuset. DÆVEN, det var vondt, øynene mine var limt fast i 2 dager, alene hjemme mens de andre var på skole og jobb , jeg var sinnsykt håven, jeg skiftet hud den uka oxo, og uka etter var jeg HELT RØD i ansiktet. Men gikk på skolen...Etter 3 uker var jeg frisk, og har aldri vært så brun og fin i hele mitt liv.

SKAL IKKE GJENNTAS.

Skyr dette apparatet som pesten.

:fnise: Jeg har gjort akkurat det samme.

Jeg satt den opp på gulvet hjemme og tenkte at hvis jeg vinklet den rett kunne jeg sole hele meg.

Vel, som sagt så gjort der sto jeg og danset foran høyfjellsolen.

Fikk heldigvis ikke noe mer en generell solbrenthet på kroppen men øynene mine var jo grillet til de grader, hovnet opp og klistret seg sammen.

Jeg turte ikke si noe til mamma og hun tok meg jo selvfølgelig med til legen. Legen konstantere sterk pollenallergi og skrev ut øyedråper.. :ler::ler:

Må påpeke at jeg var 12 eller 13 da...

Men lærte at høyfjellsol er farlig ;)

Endret av Grace
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...