Gå til innhold

DESPERATE TILTAK


Wonders

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke gjort de helt store tabbene på denne fronten, men jeg husker jeg ble så lei av at "alle" kommenterte mine lange øyenvipper da jeg var 11-12 år gammel. Jeg var ikke sikker på om det var bra eller dårlig å ha lange vipper, så jeg klippet dem like greit til halv lengde :sjenert:

Jeg har gjort akkurat det samme! Kan den dag i dag ikke begripe at jeg gjorde det :klø: Skulle gitt mye i dag for å ha de øyenvippene igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokser de ikke ut til samma lengde igjen da?

Det er mulig, men de kjennes mye kortere ut. Før var de så lange at de 'floket' seg med de nedre øyenvippene. Det gjør de definitivt ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Det har jeg også gjort!

Jeg hadde så små pupper og jeg ville jo også ha kløft! Var vel 14-15 år da eller noe.

Fantastisk tråd forresten :hoho:

Takk, har vondt i magen og tårer på skjorten min nå. Ler meg skakk.

Dere jenter er så herlige når dere ler av dere selv. Jeg hakke hørt på maken til mye rare ting vi gjorde. Sps når vi var tenåringer...Og jeg som på den tiden var så redd for å se ut som en galing....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde masse "lurt" for å kvitte meg med kvisene, feks:

- samiakk

- grønnsåpe

- kjøkkenskrubb

- tannkrem

- masse dekkstift smurt over hele ansiktet med ekstra kaker der kvisene var

- sitron, agurk, yoghurt, honning

- små såpebiter som jeg festet på kvisene

- lim

- saltvann

- tape

- skiftende iskaldt/varmt vann

- potetmel

Også trodde jeg at jeg kunne finne vindunderkurer på egen hånd, feks lå jeg i mange timer med mose/lav/tang i ansiktet; "tenk om dette hjelper"!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Anna_*

Fantastisk tråd, har ledd høyt flere ganger nå.

Da jeg var ca 19 var tubetopper "obligatorisk" på fest. Jeg var ikke så godt utstyrt foran, og alkoholinntaket bidro heller ikke til at disse toppene satt pent hele kvelden.

Min løsning var dobbeltsidig tape fra jernvaren. Tre-fire centimeter i bredden, tjukk, klissete hvit tape. Jeg tapet først på plass stroppeløs polstret BH, deretter selve toppen. Hadde gjort dette med suksess på to-tre ganger. Smertene da det skulle av igjen og røde utslett et par dager etterpå var en helt ok pris for å slippe puppeflashing utover kvelden.

Men det som satte en bråstopper for dette geniale påfunnet var det rent praktiske og estetiske i dette da du tar med deg en fyr hjem.... Etter fem-seks minutters jobbing (ingenting stopper en kåt 20 åring) var ting fortsatt ganske klissete... Jeg brukte aldri tape igjen etter denne kvelden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 12-13 år gammel,så fant jeg ut at min fine glitterneglelakk hadde vært kjempefin som øyenskygge.. Det svei ganske så godt ja.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, har forvekslet ansiktskrem med en cellulittkrem (så ut som en svidd tomat i flere timer etterpå, herlig..)

Farget håret helt svart som fjortenåring, uten å farge etterveksten når det røde håret mitt vokste ut. Kjempestilig med bob i to helt forskjellige hårfarger...!

Napet brynene for første gang i femtenårs alderen,- ovenfra og ned. Anbefales ikke! :sjenert::fnise:

Brukte en hvit eyeliner på kvisene i flere år i tenårene. Lurer på hva folk tenkte der jeg gikk rundt med hvite prikker i ansiktet :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Karoline_*

Har ikke skjedd meg (heldigvis), men faren min da han var liten.

Strømmen var gått og det var kveld. Pappa hadde betennelse i øynene, så farmor gikk for å hente øyedråper i kjøleskapet, som hun gjorde hver kveld.

Kamferdråper i øye er visst ikke så lurt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. vel. Man kjøpte jo en del billig sminke når man var sånn 14-15 og da skulle vi til en diskokveld. De hadde UV-lys der og gjett om foundation/dekkestift (dekkestift ble jo brukt veldig hyppig og gjerne over hele ansiktet) ble litt grønn-aktig og lysende i UV-lyset? Den kvelden ble fryktelig kort for å si det sånn. Vi rømte jo så fort vi kunne. Jeg var ikke den heldige, var ei venninne ;)

Jeg var heller ikke så veldig flink å kle meg ordentlig når jeg var tenåring, så hadde lungebetennelse tre år på råd. Ikke smart i det hele tatt, legen sa at om jeg fikk det en gang til da måtte jeg til sykehus. Det var plutselig ikke kult lenger, så sluttet med det da.

Og så har jeg jo gjort de noen lunde vanlige ting kan jeg tenke meg.. limet tilbake lange negler med superlim (ble ikke pent, men kom heller ikke av senere :/), nappet vekk øyenbrun så mye at det ble nesten ingenting igjen (så ut som en UFO for mange uker etterpå), fikset klær med teip, sydd på klær og sånt. Men antar at de fleste har gjort sånt ;)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...:hår:

Ikke gjør det! Brannsår og romantisk helg spolert...

Hmm.. gjør det stadig jeg. Blir glatt og fint som bare det, men da bruker jeg krem som er for sensitiv hud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmmm har gjort mye rart, men for ikke så lenge siden, tenkte jeg at jeg skulle være smart, og kjøpte hennes og mauritz løsvipper og limte den IKKE på med det medfølgende limet, da faller de jo av etter en dag, så jeg tok superlim.....og det var ikke en behagelig følelse på øynene etterpå, det ble limt litt skjevt på, og jeg hadde på dem mascara i tillegg, men da klumpet det seg jo bare verre, og det var et slit å få av mascaraen med sminkefjerner......heldigvis falt de falske vippene av seg selv etter et par uker, og de hadde de tatt med seg noen av mine naturlig vipper å....så ikke pent, ut, så vel verre ut en noen gang noen uker.....anbefales ikke!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg har aldri vært noen kjempefjollete jente.. Etter mange år med farging av hår, var det som engang var et kjempelangt og fint hår som frisører skrøt opp i skyene, blitt ganske så tørt.. Jeg hadde klippet det til skuldrene, for så fort det beveget seg nedenfor skuldrene så floket det seg bare..

Så reiste jeg på ferie og fant ut at jeg skulle sette i extentions.. Fikk nyydelig, langt hår med krøller i.. Etter hvert så begynte fargen på extentionsene å blekne, og jeg mistet også endel hår.. Frisøren som satte dem inn hadde heller ikke fortalt meg at jeg måtte gre håret med en spesiell børste, noe som resulterte i at jeg fikk masse floker som ikke ville ut uansett hvor mye jeg gredde håret.. Bokstavelig talt dreads i hodebunnen.. Dette begynte etterhvert å klø noe helt forferdelig og jeg ble gal av å ha det slik.. Ikke så det særlig pent ut heller..

Håret var blitt smeltet fast med sånne sorte plast-greier, vet ikke hva det heter.. I desperasjon fant jeg ut at NÅ skulle de ut, jeg hadde klødd meg til blods omtrent, akkurat som om jeg skulle hatt lus.. Jeg ante ikke hvordan jeg skulle få ut festene, men siden de var laget av plastikk så tenkte jeg at plasterfjerner måtte jo være genialt.. Jeg begynte med bomull og plasterfjerneren, og fikk løs noen punkter, men det tok så jævla lang tid at jeg mistet tålmodigheten.. Derfor helte jeg i stedet hele flaska i håret og lot det virke.. Dritlurt.. Det begynte å brenne så intenst i hodebunnen at jeg måtte dusje hodet med iskaldt vann i 3 kvarter mens jeg grein før ting roet seg litt..

Og extentionsene gikk av med kjøkkenkniv.. Det ble et kjempelekkert resultat kan dere tro..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlig tråd!

Vet jeg har gjort mange håpløse bommerter, men husker ikke like mange nå. Har vel fortrengt de, antar jeg :fnise:

I tenårene skulle jeg virkelig skjule huden min og la brunkrem og pudder i tykke lagg. Jeg var kjempefornøyd jeg, men i ettertid så jeg jo at det var en grunn til at det altfor ofte var brune flekker på klærne mine. Nyansen var sikkert feil også :)

En annen gang skulle jeg på makeupartist-vis "skjule" dobbelthaken min og la litt rouge der. Etterpå på bussen så jeg at det var noen som stakk hodene sammen og tittet og smilte i min retning. I første og beste speil etter bussturen fant jeg ut at det var veldig lett å se hva jeg hadde prøvd på... :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten (11?) skulle jeg og en venninne barbere leggene slik vi så at mammaene våre hadde gjort.. Problemet var at vi ikke hadde barberskum! Vi fant ut at hårskum måtte da være akkurat like bra. Ikke hadde vi noe særlig hår å barbere bort heller, og i kombinasjon med storebror sin altfor sløve høvel ble det auuu....

Endret av mariab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...