Gå til innhold

DESPERATE TILTAK


Wonders

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Bleket håret i 13 års alderen, farget det knallrosa selv etterpå. Ville så gjerne ha det...Ble utorlig stygt etter hvert, brunt øverst, rosa i midten og lyst nederst!!!! HårKRISE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hærreguuuuud! Jeg ler meg ihjel!!! :legrine:

Selv kan jeg ikke huske å ha gjort så mange "idiotiske" ( om jeg får kalle det for det ;) ) ting egentlig...

Skinnet meg en gang da, er jente ja. Men det endte opp med at jeg beholdt det i et halvt år, så det var nok ikke så ille likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

farget håret i huj å hast, *å hentet posten slik *

m håndkle over skuldrene m klesklype på,

å masse farge i håret...tenkte meg ikke om før etterpå. Litt for husvarm???

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overtalt av skjønnhetssalong-dama, som jeg har gått hos i årevis; at den nye spray-tan maskinen gav nydelig farge.

Jeg ble sprayet og...så ut som en polett-neger i 2 uker etterpå.

Fytti katta- de på jobb kalte me hus-neger(som Powell i det hvite hus...!)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos frisøren når jeg var 11-12 år og skulle ta permanent, da jeg hadde et ganske trist og flatt hår fra før. Endte opp med tykt hår som sto ganske rett ut, til haka, med skikkelige sauekrøller. Helt forferdelig! :tristbla:

Jeg gråt i mange dager etterpå, mens fetteren min var veldig positivt overraska, han trodde jeg skulle komme hjem med afro..! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårfjerningskrem på øyebrynet - mistet litt mer enn tenkt ja (70% forsvant, og kun på det ene øyebrynet da selvsagt! Og hårfjerningskrem under armene - aauuuu! det svidde helt sinnsykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye morsomt :ler:

Veldig mange av historiene har én ting til felles: Produkter som brukt til noe annet enn de er ment for. Så kanskje kreativitet ikke alltid er en god egenskap?

Jeg har også vært kreativ: Ved et uhell fikk jeg et stort merke fra en svart tusj penn (såkalt permanent tusj) i ansiktet. Prøvde å vaske det vekk, men det ville ikke bort. Den geniale (les: fullstendig idiotiske) løsningen jeg fant: Masse neglelakkfjerner på en bomullsdott og gni i vei på tusjflekken i ansiktet. Resultat: Et grotesk stygt sår (etseskade) og veldig, veldig vondt. Og fikk bøttevis med kjeft av legen på Legevakta :sjenert:

Ellers har øyevippene mine blitt utsatt for endel:

- Klippet øyevippene helt inn til roten fordi jeg hadde hørt at da vokste de ut igjen som mye tykkere og lengre. De ble hverken tykkere eller lengre - og det tok laaaang tid før de vokste ut igjen.

- Var veldig forkjølet, men ville absolutt ut på byen likevel. Så satt meg ned med sminkeposen - og vippetangen. Fikk øyevippene godt inn i tanga og klemte til. Akkurat da kom det et kjempenys, så hånden (med vippetangen) og hodet mitt skilte lag for et par små sekunder. Samtlige øyevippehår satt igjen i vippetangen, revet ut med roten. Det tok enda lengre tid for de vokste ut igjen. Og jeg så ganske rar ut i mellomtiden, ingen øyevipper på det ene øyet og mørke forholdsvis lange øyevipper på det andre øyet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klippet øyevippene helt inn til roten fordi jeg hadde hørt at da vokste de ut igjen som mye tykkere og lengre. De ble hverken tykkere eller lengre - og det tok laaaang tid før de vokste ut igjen.

HAHAHAHA :skratte:

Ei venninne av meg fikk ei kvise på nesa når vi skulle ut på byen i fjor, så hun satte liksågodt et digert plaster midt på nesa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de helt ville historiene selv, men husker at en venninne på ungdomsskolen hadde begynt å ta solarium og ble hekta. Resulterte i lilla krem i ansiktet en hel uke pga forbrenning. Så rimelig ille ut. Se for dere dyplilla ansiktsmaske med rosa hud under.

Husker også smugrøyking på ungdomsskolen hvor vi mente at vi kunne fjerne lukten ved bruk av den småsyntetisk og sterkt luktende "parfymesprayen" Date (noen som husker disse fæle parfymene???!!). Det ble en herrlig os av sort Date og sur Prince Extra Mild.

En annen venninne som ikke alltid var helt rask i sirkulasjonen sto å så på at jeg renset ansiktet mitt (dette må ha vært på ungdomsskolen også) med min første rensekrem (Clarins, oi oi oi). Det sto på flaska at den reduserte urenheter, på engelsk eller fransk. Så hun tok litt på en føflekk og mente at hun så at den ble blekere.....

Ellers har jeg latt min mor farge håret mitt rødt (hun synes rødt hår er så fint, men har vært blondine i så mange år at hun tenkte å realisere seg selv gjennom sitt naive avkom). Ikke bare ble det jævlig rødt, men jeg hadde en kraftig permanent av den litt triste typen fra før. Jeg gikk rundt som en annen ignorantus i flere måneder og trodde jeg var kul.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Langsyne

Jeg leste at olivenolje var bra for håret og at det ville gjøre det mykt og glansfult. Vel vel, jeg viste jo at "oliven" er sundt for håret, og ble ganske glad da jeg kanskje bare kunne ta fatt i oliven"oljen" på kjøkkenet.

Endte opp med fettete hår i en uke etterpå, for det er jo så klisj-klasjete og nesten umulig å vaske bort. Så ut som at jeg ikke hadde vasket det på noen år, haha.

Endret av Langsyne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wrangler

:ler: Så morsomt å lese om andres tabber!!!

ps. man kan få brannsår av å la hårfjerningskrem bli for lenge på leggen...spesielt hvis man er tørr på bena fra før. (logikk: hvis man lar kremen ligge lenge, så tar det bort mer krem!, right?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~♥ƒαѕн&#9

den gangen.. sandalene mine hadde kommet seg langt ut i havet på stranda(hvordan? ikke spør meg!), og jeg måtte gå barbeint på den stappfulle bussen hjem. følte at alle de en del eldre menneskene begynte å se på meg med sukk-ungdommen-nå-til-dags-blikket, går uten sko også nå...sukk.. tror dere jeg syns det var så veldig gøy å sitte med skitne sandfulle føtter på bussen hjem eller!? takk gud for at det ikke var noen kjekke gutter der!

den gangen.. jeg brukte ALT FOR MØRKT solpudder i trynet !! Tror solpudderet var for mulatfargede mennesker, og jeg er jo helt hvit, så det ente med 4 mørkebrune flekker panna, nesa, og begge kinnene. sånn gikk jeg rundt flere uker helt til jeg skjønte at lyset på badet var ikke det samme som i klasserommet, og ikke minst ute i sollyset! syntes liksom at jeg fikk en skikkelig fin sommerglow i ansiktet og så skikkelig naturlig brun ut, vel sånn var det absolutt ikke! men det var lenge siden, da jeg ikke skjønte at man må ha sminke i riktige nyanser, for det kommer aldri til å se naturlig ut når man bruker 10 ganger så mye mørkere farge enn det man bør.HUFF.

den gangen.. min vennine hadde høyehælte ankelstøvletter, og den ene helen falt av. så vi måtte jo rive av den andre og. selvom dette var den beste løsningen, så det IKKE bra ut. skoene var nemlig kjempe spisse og lange ytterst, så når hælene var av så så det ut som sånn alve sko. sikkert flere som kjenner til den:-P

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Frida_*

Ja......

jeg skulle ut en kveld, og bare MÅTTE farge håret! Hadde litt ettervekst skjønner dere, og sånn kunne jeg jo ikke vise meg ute.

Hadde en pakke hårfarge i skapet, men fant ikke plastikhanskene....

Men jeg farget håret jeg, allikevel, og dere kan vel forestille dere hvordan hendene mine så ut etterpå?

Jeg bruker en mørk brun farge.

Vasket og skrubbet, og vasket og skrubbet, like J****** ¨så det ut!

Til slutt ble jeg så desperat at jeg gikk løs på hendene med fotfil!!!

Fikk vekk mye av fargen, men brunfargen ble erstattet av en hissig rød farge....

:-)

For øvrig husker jeg ei jente i klassen på ungdomsskolen...

Hun likte så godt å være brun!

Klinte inn hele kroppen med brunkrem, inni ørene, mellom tærne...ja kort sagt overalt!

Det ble brune merker etter henne på gulvet hvis hun gikk barbent.

For å gjøre historien verre, så la hun seg i solariumet for å få alle til å tro at hun var solariebrun, ikke brunkremsbrun, og la seg i solariet med brunkremen PÅ!

Har sett henne i senere år. Huden i ansiktet hennes ser hetl ødelagt ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

For en morsom tråd!

Sånn midt på 90tallet, var det fortsatt poppis med permanent. Det var noe jeg ville ha.:skratte: Så jeg og ei veninne satte i gang med hjemmepermanent. Hadde skulderlangt hår den gangen. Min venninne hadde satt permanent på flere før så jeg synes det var en god ide. Hun vikklet opp håret og hadde i perm.væsken. Problemet var at det ble litt ujevnt fordelt. Så da ble det Krus på ene siden og bølger på andre siden... Nice... Nope...

Gikk også sminket som et lu##er i tenårene, synes jeg var knallkul!! Uff og uff.

Min lillebror hadde hanekam i sin pønkerperiode. Hva han brukte til å få håret opp?? Trelim... Sikkert godt for håret....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke så mye jeg selv har gjort men:

Venninnen min va 12år og av en eller annen grunn klistret hun sølvteip over øynene og munnen. Det ble en jente uten øyebryn eller vipper det gitt..

En annen venninne stripet håret. Bare de øverste laget i 1-2cm striper. Lekker sebra.

Jeg har selvsagt vært utfor hårfargekriser. Første gangen var en møøørk rød permanent farge på mitt hår til rumpa. i 7 klasse..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har selvsagt vært utfor hårfargekriser. Første gangen var en møøørk rød permanent farge på mitt hår til rumpa. i 7 klasse..

:skratte: Jeg leste hår i rompa..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Denne tråden er hysterisk :fnise:

Jeg har ikke gjort noen store tabber, ihvertfall husker jeg ingen :klø: Annet enn diverse uheldige valg av sminke og klær opp gjennom årene, men slikt har da alle...

Jo, forresten. I syvende klasse fikk jeg ENDELIG lov til å få noe farge i håret for første gang. Jeg ville ha mørk røde striper (i mitt kommuneblonde hår). Det ble ikke så aller verst det altså. Problemet var jo at jeg etterhvert endte opp med lys orange striper i håret, som brukte nesten seks måneder på å forsvinne... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg tok permanent hos FRISØREN lille julaften for fem år siden, noe man skulle tro var bedre enn hjemmeperm-forsøkene i denne tråden, men dengang ei.. Jeg hadde aldri gjort noe med håret før, verken krøllet eller farget det, fordi jeg har så sinnsykt sensitiv hodebunn, men dette skulle gå bra mente frisøren.. :sjenert:

Resultat; Jeg gråt meg gjennom hele seansen, og da de fjerna bomullen og skylte ut permanentvesken viste det seg at huden (og håret) i panna og skillen var helt etset bort. Jeg gikk med et skjerf rundt hodet i juleselskap, og etterhvert ble det stygge skorper. Håret vokste ut etter noen mnd, så jeg fikk en flott liten hanekam. :tristbla:

I det minste ble krøllene fine, og satt til håret var vokst ut, men jeg gjør det aldri igjen! :haar:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Var veldig forkjølet, men ville absolutt ut på byen likevel. Så satt meg ned med sminkeposen - og vippetangen. Fikk øyevippene godt inn i tanga og klemte til. Akkurat da kom det et kjempenys, så hånden (med vippetangen) og hodet mitt skilte lag for et par små sekunder. Samtlige øyevippehår satt igjen i vippetangen, revet ut med roten. Det tok enda lengre tid for de vokste ut igjen. Og jeg så ganske rar ut i mellomtiden, ingen øyevipper på det ene øyet og mørke forholdsvis lange øyevipper på det andre øyet.

:skratte:

Jeg har en liten historie å fortelle selv:

I mine verste fjortisdager da jeg nettopp hadde begynt å virkelig bruke sminke, måtte jeg jo selvfølgelig begynne å bruke sminkefjerner også. Jeg og en venninne leita litt på badet til mamma og fant noe som vi trodde var sminkefjerner. Vi kunne ikke forstå hvorfor den forbanna sminkefjerneren sved sånn i øynene, men vi fortsatte nå å bruke den for ''mascaraen må jo vekk''.

For kanskje to år siden fant jeg igjen den tomme flaska til denne ''sminkefjerneren''. Det var tonic det, en slik du skal bruke etter du har renset huden, og som ikke under noen omstendighet skal brukes i nærheten av øynene. Kan si vi fikk oss en god latter da jeg fortalte det til venninna mi. :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...